Coxy Skrevet 20. januar 2009 #321 Del Skrevet 20. januar 2009 Kan desverre ikke gi deg noe svar på det siste spørsmålet ditt ang blødningen.. Eneste er at jeg antar at det er normalt, selv om denne etterblødningen kom lovlig sent. Flott at dåpsdagen til I ble vellykka!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 20. januar 2009 #322 Del Skrevet 20. januar 2009 Gratulerer med vel overstått dåp! Så flink I er nå, interessert i leker og sovner i vogna og sover lenge Synes tida går så utrolig fort jeg, de blir store så fort! Angående blødningen vet jeg ikke helt hva jeg skal tro, det er jo litt tidlig å få tilbake mensen- men det er jo mulig også Har hørt at mange får mindre menssmerter og mindre blødning under mensen etter fødsel, men aner ikke jeg altså ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #323 Del Skrevet 20. januar 2009 Kan desverre ikke gi deg noe svar på det siste spørsmålet ditt ang blødningen.. Eneste er at jeg antar at det er normalt, selv om denne etterblødningen kom lovlig sent. Flott at dåpsdagen til I ble vellykka!! Nei, det er jammen ikkje godt å vita kva den der blødningen kjem av. Får berre håpa at det er normalt! Veldig kjekt at dåpsdagen blei så vellykka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #324 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Gratulerer med vel overstått dåp! Så flink I er nå, interessert i leker og sovner i vogna og sover lenge Synes tida går så utrolig fort jeg, de blir store så fort! Angående blødningen vet jeg ikke helt hva jeg skal tro, det er jo litt tidlig å få tilbake mensen- men det er jo mulig også Har hørt at mange får mindre menssmerter og mindre blødning under mensen etter fødsel, men aner ikke jeg altså ... Takk for det! Det var ein koseleg dåpsdag. Ja, eg synst I. lærer nye ting kvar einaste dag. Synst ho forandrar seg og utviklar seg så utrulig fort! Og det er herlg at nettene har blitt bedre, og at I. ser ut til å vera kvitt kolikken. Spurte mora mi i dag, om kva ho trudde blødningen kunne koma av. Då kunne mora mi fortelja at ho alltid hadde fått mensen veldig raskt tilbake etter fødslane, sånn rundt den tida det var barnedåp. Så då ser eg ikkje vekk frå at eg liknar på mora mi, og at det faktisk er mensen som har kome tilbake allerede! Men eg må jo seia at eg isåfall synst det er ein merkelig mens, som er så kortvarig og heilt uten smerter. Men det er kanskje normalt, sidan du seier du har høyrt at mange får mindre menssmerter og mindre blødning etter fødselen? Endret 20. januar 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #325 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Eg synst I. har blitt så stor allerede, og ho utviklar seg og forandrar seg kvar einaste dag! Den største forandringa frå før, er at ho er så mykje meir oppmerksom på og interessert i alt rundt seg. I morgon er I. 10 veker gammal, og i dag har ho gjort to nye ting for aller første gang! Det eine er at ho hermar etter lydar me seier. Tidlegare har I. lagd ein del lydar, og gjentar dei når me seier dei same lydane som ho lagar. Men i dag lagde eg ein ny lyd som I. ikkje har lagd før, og ho prøvde å etterlikna den lyden som eg lagde. Lyden eg lagde, var ein lang rrrrr-lyd langt nede i halsen. I. låg på stellebordet og studerte meg med store auger, mens eg lagde lyden. Så prøvde ho å laga den same lyden, men fekk det ikkje heilt til. Eg lagde lyden på nytt, og I. prøvde å herma igjen. Ho fekk det litt og litt bedre til for kvar gang ho prøvde, og til slutt klarte I. å laga nesten same lyd som eg lagde. Eg smilte til I. når ho fekk det til, og ho smilte stort tilbake til meg. Ho var berre så utrulig skjønn og god der ho låg, og prøvde å herma etter mammaen sin. Det andre I. har gjort for første gang i dag, gjorde ho då eg sat i sofaen og amma henne. Fram til no har I. vore så opptatt med å suga og få i seg mat når eg ammar henne, at ho ikkje har lagt merke til / vore interessert i verken meg eller noko annan rundt seg mens ho får mat. Men i dag var det annleis! Då I. hadde leie ei stund og sugd, slapp ho plutseleg taket i brystet. Ho såg opp på meg med store auger, og då eg såg på henne og ho fekk blikkontakt med meg, så kom det eit stort smil frå henne! I. tok tak i puppen igjen og sugde litt, før ho igjen slapp taket, såg opp på meg og smilte. Dette gjorde ho mage gangar, om og om igjen. Vart ikkje akkurat så effektiv suging av det, men eg synst det var så utrulig koseleg. Eg er så utrulig heldig som får lov til å vera mamma til verdens skjønnaste lille jente! Endret 20. januar 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 20. januar 2009 #326 Del Skrevet 20. januar 2009 Spurte mora mi i dag, om kva ho trudde blødningen kunne koma av. Då kunne mora mi fortelja at ho alltid hadde fått mensen veldig raskt tilbake etter fødslane, sånn rundt den tida det var barnedåp. Så då ser eg ikkje vekk frå at eg liknar på mora mi, og at det faktisk er mensen som har kome tilbake allerede! Men eg må jo seia at eg isåfall synst det er ein merkelig mens, som er så kortvarig og heilt uten smerter. Men det er kanskje normalt, sidan du seier du har høyrt at mange får mindre menssmerter og mindre blødning etter fødselen? Jeg fikk tilbake mensen 8 uker etter fødselen sist (og må innrømme at jeg følte meg litt snytt da ja) Den første blødninga var ikke spesielt langvarig eller smertefull. Den neste derimot (som kom ca 6-7 uker etter den første) var nesten verre enn vanlig. For min del virket hele mensopplegget temmelig ustabilt og tilfeldig etter fødselen (med tanke på mengde, varighet og smerte), men så rakk det jo ikke å stabilisere seg før det var påan igjen heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #327 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Jeg fikk tilbake mensen 8 uker etter fødselen sist (og må innrømme at jeg følte meg litt snytt da ja) Den første blødninga var ikke spesielt langvarig eller smertefull. Den neste derimot (som kom ca 6-7 uker etter den første) var nesten verre enn vanlig. For min del virket hele mensopplegget temmelig ustabilt og tilfeldig etter fødselen (med tanke på mengde, varighet og smerte), men så rakk det jo ikke å stabilisere seg før det var påan igjen heller Ja, det spørs om det ikkje er mensen som er tilbake allerede! Blør litt fortsatt, så det er tydelegvis ikkje over heilt enda. Men det minnar liksom ikkje om mensen, sidan eg blør mindre enn vanleg og ikkje har nokon menssmerter. Men viss det er vanleg at mensen kan vera ganske ustabil og tilfeldig etter fødselen, så er vel sikkert alt i orden. Hadde virkelig ikkje trudd at eg skulle få mensen tilbake så raskt - men eg ser jo at du var like "heldig"! Endret 21. januar 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 21. januar 2009 #328 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) til ho som allerede er 10 veker gammal og døypt! :dåne: Så herlig med ei smilande jente. :rødme: Godt ho slepp dei verste magesmertene nå. Ho har nok den stoltaste mamma, kan eg tenka meg. Edit: Forresten, du har ikkje lagt ut bilde av I. med hua du strikka til henne, vel? Endret 21. januar 2009 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #329 Del Skrevet 22. januar 2009 til ho som allerede er 10 veker gammal og døypt! :dåne: Så herlig med ei smilande jente. :rødme: Godt ho slepp dei verste magesmertene nå. Ho har nok den stoltaste mamma, kan eg tenka meg. Edit: Forresten, du har ikkje lagt ut bilde av I. med hua du strikka til henne, vel? Takk for det. Ja, tida går jammen fort! Det er veldig godt at I. er kvitt dei verste magesmertene, og kjempeherlig at ho har begynt å smila og prata så mykje! Eg er uten tvil verdens stoltaste mamma, ja! :rødme: Trur nok ikkje eg legg ut noko bilete av I. med hua eg strikka. Den vart så mislykka, at den er gøymt langt vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 23. januar 2009 #330 Del Skrevet 23. januar 2009 Åh ja, det er så koselig nå som babyene har begynt å smile og prate. Herlig å følge utviklingen. Har også lagt merke til at babyen min nå kan ligge å se på meg når jeg ammer henne, slik som I. - syns det er mye mer kos med amming nå ja. Også har jeg også opplevd akkurat en slik blødning du snakker om... Lurte også fælt på om det var mensen, men reagerte også på at det var mye mindre enn vanlig. Ikke godt å si hva det er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 23. januar 2009 #331 Del Skrevet 23. januar 2009 Her er han fortsatt mest opptatt av puppen under amming, men de gangene han får flaske prøver han og stirre oss i senk! Har dere begynt å få noe rutine på dagene nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 24. januar 2009 #332 Del Skrevet 24. januar 2009 Høres ut som om dere hadde en fantastisk fin dåp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #333 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Åh ja, det er så koselig nå som babyene har begynt å smile og prate. Herlig å følge utviklingen. Har også lagt merke til at babyen min nå kan ligge å se på meg når jeg ammer henne, slik som I. - syns det er mye mer kos med amming nå ja. Også har jeg også opplevd akkurat en slik blødning du snakker om... Lurte også fælt på om det var mensen, men reagerte også på at det var mye mindre enn vanlig. Ikke godt å si hva det er... Ja, det er virkelig kjempekoselig no når I. smiler og pratar så masse - i alle mulige slags situasjonar. Ho er jo så skjønn og god, at eg smeltar heilt. :rødme: Me må hugsa på å kosa oss masse med dei små søte gulla våre no - for tida går utrulig fort i starten, og plutseleg er dei store! Rart med den der blødningen, men godt å høyra at eg ikkje er åleine om å oppleva det. Kor lenge sidan er det du hadde ein slik blødning, og kor lenge varte den? No er det akkurat ei veke sidan eg begynte å blø igjen, og blødningen er vel stort sett over igjen no. Eg har blødd utrulig mykje mindre enn ved ein vanleg menstruasjon, og eg har ikkje hatt antydning til magesmerter. Det er no over 10 veker sidan fødselen. Endret 24. januar 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #334 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Her er han fortsatt mest opptatt av puppen under amming, men de gangene han får flaske prøver han og stirre oss i senk! Har dere begynt å få noe rutine på dagene nå da? He he, eg ser det for meg. Dei er jammen artige, dei små gullungane våre! Det er heller dårlig med rutinar her hos oss. Eg synst det er ganske håplaus å få til gode rutinar enda, for I. sovnar til veldig ulike tider om kveldane/nettene. Sjølv om me tek kveldsstellet i 9-tida kvar kveld, så hjelper det ikkje. I. sovnar før midnatt enkelte gangar, men som oftast blir det over midnatt før ho tar natta. Dei kveldane I. sovnar "tidleg", står me opp tidlegare om morgonen, enn dei kveldane ho sovnar seint. Og då varierer det veldig når I. vil ha mat og når ho vil sova, også på dagtid. Ja ja, det går seg vel til med tida. Korleis er det med rutinar hos dåke då? Endret 25. januar 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #335 Del Skrevet 25. januar 2009 Høres ut som om dere hadde en fantastisk fin dåp. Ja, det hadde me! Ein veldig koseleg dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 25. januar 2009 #336 Del Skrevet 25. januar 2009 Så herlig at I hermer etter deg, og smiler stooort! :rødme: Ikke rart at mamma smelter helt da nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #337 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Så herlig at I hermer etter deg, og smiler stooort! :rødme: Ikke rart at mamma smelter helt da nei Ikkje rart det, nei - så skjønn og god som ho er. :rødme: Flinke jenta mi! Det er så kjekt no når I. ikkje har kolikk lenger, og eg kan kosa meg ordentlig med henne. Før var det så mykje skriking døgnet rundt, at eg var dødssliten og trøtt heile tida. No derimot, kosar eg meg masse med I. om dagen, og me søv godt om nettene. Herlig! Endret 25. januar 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #338 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) I. har vore tett i nasa i fleire veker no, og i dag har det blitt verre - og gått over til ein skikkelig forkjølelse. I dag tidleg låg eg i 1 1/2 time og høyrte på at I. låg og kava i søvne. Det surkla i nasa hennar då ho pusta, og med jevne mellomrom snudde ho hovudet frå side til side og heiv etter pusten. Til slutt måtte eg vekka henne, for eg synst det var for ille at ho skulle liggja slik å kava og vera så tett. Eg ga I. saltvannsdråpar i nasa, og nasa hennar var heilt full av snørr. Då eg skulle amma henne, klarte ho nesten ikkje å suga. I. mista heilt pusten då ho skulle svelga, så det var rett før eg måtte dunka henne i ryggen for at ho skulle få pusten igjen. Ekkelt. I heile dag har I. vore veldig grinete, og det virkar ikkje som om ho er heilt i form. Er rød i kinna, men det virkar heldigvis ikkje som om ho har feber. I. nyser masse, og det renner av nasa hennar. Ho hosta også litt i dag tidleg. Ho har sove mykje dag, men har som sagt vore sur og grinete mesteparten av tida ho har vore våken i løpet av dagen. Håpar virkelig at I. blir bedre snart, for det er utrulig kjipt når ho er så forkjølt og tett i nasa. Endret 26. januar 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 27. januar 2009 #339 Del Skrevet 27. januar 2009 God bedrings til lille I. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. januar 2009 #340 Del Skrevet 28. januar 2009 Så kjedelig med forkjølet baby Det er nok ikke enkelt for de små å være forkjølet, de forstår jo ingenting av det, stakkars. S er forkjølet for tiden også, og han hater virkelig at noen er i nesen hans, så å tørke nesen og gi han nesedråper er ikke enkelt ... God bedring til I! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå