Mirabella76 Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #201 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Det høres ut som om dere har hatt noen slitsomme dager! Men det er bra at du kan være hjemme hos foreldrene dine og få avlastning mens mannen din er i nordsjøen! Og ikke minst er det bra at du fikk time hos kiropraktor som også fant låsninger som han kunne fikse på. De knekker på de små barna også, men ikke så hardhendt som de gjør med voksne. Men man hører knekkene likevel. Husk bare at de gjør det for at det skal bli bra etterhvert Håper det bare går bedre og bedre nå! Kos deg hjemme hos foreldrene dine - og nyt avlastningen Det har vore ein del slitsomme dagar i det siste, ja! Men no kryssar eg fingrane for at ting går litt bedre i tida framover. Eg er utrulig glad for at eg er heime hos foreldra mine, no mens mannen min er på jobb i Nordsjøen. Føler virkelig at eg treng avlasning og hjelp med I. no, etter alt styret me har hatt i det siste. Virka veldig skummelt då kiropraktoren trykte så hardt i nakken på I., at eg høyrte ein skikkelig knekkelyd. I. skreik også til rett etterpå. Men viss det kan hjelpa, så får eg heller takla at kiroprktoren knekker litt på godjenta mi. Endret 20. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #202 Del Skrevet 20. desember 2008 Huff, det høres slitsomt ut... Håper virkalig at det hjelper med kiropraktor!! Jeg har heller ikke mye KG-tid om dagen... Men her er det langt fra noen skrikerunge som er årsaken! Heldigvis... Ja, me har hatt det litt for slitsomt i det siste. Får jammen håpa at kiropraktoren kan hjelpa I. - slik at ho får det bedre, og me får litt meir søvn i tida framover. Heldig du, som har ein rolig og fornøyd baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #203 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Oi, så bra!!! Også så lenge hun sov...!!! Enig med Monica, utrolig lenge hun sov! Jeg håper du fikk utnyttet tiden til å sove godt du også, og at det virkelig er kiropraktoren som er mirakelmannen. Ja, det var utrulig herlig at I. sov så lenge i natt - og det gjorde heldigvis eg og! Hadde vore så godt om det fortsatte slik. Kryssar fingrane for at kiropraktorbehandlinga virkar. Endret 20. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 20. desember 2008 #204 Del Skrevet 20. desember 2008 Heldigvis blir det bare bedre fremover, mindre våkennetter og mindre skriking Kjedelig at mannen er borte så lenge, og spesielt i jula, men da er det jo kjempekoselig å komme hjem, og ikke minst å få avlastning fra familien Stakkars I som sannsynligvis har kolikk! Bra det hjalp å være hos kiropraktor Jeg er absolutt ikke enig med helsesøsteren til I. Eller, når de er så store som S så kan det ha noe for seg, men bare hvis de gråter pga noe annet enn smerte, mat, bleie og lignende, altså hvis det er oppmerksomhetsgråt eller noe. S ville ikke sove noe annet sted enn på meg eller pappaen på dagtid når han var liten, så vi gikk og bar han hele dagen. Like vel sover han kjempebra i sin egen seng nå, både på dagen og på natten- så i vårt tilfelle tar helsesøsteren til I feil iallfall Så bra I har klart å ta smokken! Håper hun fortsetter med det fremover, skulle jo tro det er populært i og med at hun har stort sugebehov Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 21. desember 2008 #205 Del Skrevet 21. desember 2008 Me har også vore utrulig heldige med jenta vår, for ho er verdens skjønnaste lille baby! Det me har vore mindre heldige med, er at lille I. har mykje magesmerter, eller kva det no er som plagar henne - noko som fører til at ho er urolig og griner mykje. Håpar virkelig at det blir bedre snart! Ja, no har me jo fått sjekka henne hos kiropraktor! Trur nok det var lurt, sidan kiropraktoren fann låsningar i kroppen som var typiske ved kolikk. KISS sa han ingenting om, så eg reknar ikkje med at det er problemet. Kiropaktoren ville vel ha sagt det, om han mistenkte noko slikt? No har me som sagt endeleg klart å få I. til å ta smokken nokre gangar - men det var først i går mora mi fekk henne til å ta smokken for første gang. I. er no litt over 5 veker gammal. Håpar virkelig at I. fortset å ta smokken! Ja, så klart! Kom litt feil ut kanskje, mente at vi var heldige i forhold til det med legginga. Åh, jeg er virkelig enig med deg når det gjelder helsesøsteren. Så små babyer gråter jo alltid fordi det er noe som plager dem, blir helt feil å bare ignorere dem da. Følg magefølelsen din, det er det viktigste. Tenkte meg at det var noen låsninger hos I. som førte til griningen siden hun griner så intenst, og håper virkelig for hennes og deres del at hun blir bedre nå. Kjempeflott at hun tar smokken og nå - den har vært til stoooor hjelp hos oss iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #206 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Heldigvis blir det bare bedre fremover, mindre våkennetter og mindre skriking Kjedelig at mannen er borte så lenge, og spesielt i jula, men da er det jo kjempekoselig å komme hjem, og ikke minst å få avlastning fra familien Stakkars I som sannsynligvis har kolikk! Bra det hjalp å være hos kiropraktor Jeg er absolutt ikke enig med helsesøsteren til I. Eller, når de er så store som S så kan det ha noe for seg, men bare hvis de gråter pga noe annet enn smerte, mat, bleie og lignende, altså hvis det er oppmerksomhetsgråt eller noe. S ville ikke sove noe annet sted enn på meg eller pappaen på dagtid når han var liten, så vi gikk og bar han hele dagen. Like vel sover han kjempebra i sin egen seng nå, både på dagen og på natten- så i vårt tilfelle tar helsesøsteren til I feil iallfall Så bra I har klart å ta smokken! Håper hun fortsetter med det fremover, skulle jo tro det er populært i og med at hun har stort sugebehov Ha en fin helg! Får jammen håpa at det er riktig som du seier - at det blir færre våkenetter og mindre skriking framover! Ja, det var synd at mannen min måtte vera på jobb i jula i år. Me har aldri feira jul saman før, og dette skulle bli vår første jul saman som ein liten familie. Men det er no berre sånn det er, så me får gjera det beste ut av det. Er veldig glad for at eg har stor familie å vera saman med i jula, så eg og I. skal nok kosa oss masse likevel. Det var kun første natta etter at eg hadde vore til kiropraktor med I., at ho sovna til normal tid på kvelden. Dei to siste nettene har ho haldt det gåande til langt på natt, slik ho pleier. Og i heile går var I. ganske urolig og grinete, også på dagtid. Så eg fryktar at kiropraktorbehandlinga ikkje har virka så bra som eg hadde håpa på. I dag var eg tilbake til kiropraktoren med I., og han fann låsningar i dag også - både i nakke og bekken. Får berre kryssa fingrane for at I. blir bedre no! Høyrest bra ut at S. søv fint i si eiga seng no, sjølv om dåke bar mykje rundt på han då han var heilt liten. Satsar på at I. også gjer det etter kvart! Nei, ho der helsesøstera synst eg ikkje noko særlig om. Egentlig ganske rart at ho anbefaler å la ein så liten baby liggja å skrika seg i søvn - og iallfall når I. sannsynlegvis også har kolikk! Ja, det er veldig godt at I. har begynt å ta smokken innimellom! Det er ikkje alltid ho vil ha smokken, men ofte tar ho den fint. Det virkar som om I. oftast tar smokken, dei gangane ho er trøtt og vil sova. Då åpnar ho ofte munnen og leitar etter den, og suger på smokken når me tar den inn i munnen på henne. Men når I. skriker fordi ho sannsynlegvis har vondt i magen, vil ho ikkje ha smokken. Då blir ho heilt vill og skriker berre enda meir, om me prøver å gi henne smokken. Ha ein fin helg du også! Endret 22. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #207 Del Skrevet 22. desember 2008 Ja, så klart! Kom litt feil ut kanskje, mente at vi var heldige i forhold til det med legginga. Åh, jeg er virkelig enig med deg når det gjelder helsesøsteren. Så små babyer gråter jo alltid fordi det er noe som plager dem, blir helt feil å bare ignorere dem da. Følg magefølelsen din, det er det viktigste. Tenkte meg at det var noen låsninger hos I. som førte til griningen siden hun griner så intenst, og håper virkelig for hennes og deres del at hun blir bedre nå. Kjempeflott at hun tar smokken og nå - den har vært til stoooor hjelp hos oss iallefall! Eg skjønte at du ikkje meinte det slik, men måtte berre kommentera det likevel. Ja, det føltest heilt feil å la I. liggja åleine og illskrika i senga si. Det gjer eg ikkje fleire gangar! Får virkelig håpa at kiropraktorbehandlinga virkar ordentlig, no når I. har fått 2 behandlingar. Det hadde vore så utrulig godt om I. hadde fått det bedre, og slapp å grina så masse. Eg blir så sliten og lei meg når veslejenta mi griner intenst i lange periodar om gangen, og det ikkje er noko me kan gjera for å få henne til å slutta. Det er herlig dei gangane I. tar smokken - då roar ho seg så fint. Så eg håpar at ho fortset med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 22. desember 2008 #208 Del Skrevet 22. desember 2008 God jul!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #209 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) God jul!! Takk for det! Og riktig GOD JUL til deg og, Knøttet! Endret 23. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #210 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Dette vart ei kjempegod natt! Eg var ikkje så veldig optimistisk i går kveld, for I. hylte mykje. Ho hadde ein periode på kvelden der ho skreik intenst same kva me gjorde. Sukkervatn virka bra tidlegare på dagen då I. grein masse og hadde magevondt, men om kvelden hadde plutselig ikkje sukkervatnet nokon virkning lenger. Eg la meg i senga med I. og amma henne, då det nærma seg midnatt. Då hadde I. vore urolig og grene ganske lenge. Tippar I. var så sliten av all skrikinga, så ho sovna fort mens ho låg og sugde. Eg la henne bort i senga si i 12-tida. Men rekna med at ho snart ville våkna igjen, sidan ho ikkje hadde fått ete seg mett før ho sovna. Og det stemte! Ein halv time seinare var I. våken igjen. Ho fekk meir mat, og sovna på nytt. La henne bort igjen i senga si i 1-tida, og skjønne jenta mi sov så søtt og godt! Og tenk, vesle I. sov heile natta. Då I. våkna i dag tidleg, og eg såg på klokka, var den 09.30! I. hadde altså sove i 8 1/2 time - frå kl. 01.00, til klokka 09.30! Det er jo heilt fantastisk! Så mange timar i strekk har aldri I. sove før. Ho var veldig sulten då eg la henne til brystet, og saug intenst. Etter at eg hadde amma I., stod me opp. Klokka var då 10.00. Heilt herlig å få sova ei heil natt! Begge gangane eg har vore til kiropraktor med I., har ho sove veldig godt natta etter. Får berre håpa at det blir meir enn ei bra natt denne gangen! Det hadde vore heilt supert om det fortsatte slik som i natt. Endret 23. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 23. desember 2008 #211 Del Skrevet 23. desember 2008 Fytti katta så lenge ho sover!!!!! Det der er jo helt fantastisk!!! Skulle ønske S sov så lenge også... Men, jeg skal ikke klage altså, selv om han ikke sover sååå lange intervaller, så er han jo stort sett bare snill og grei. GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. desember 2008 #212 Del Skrevet 23. desember 2008 GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 23. desember 2008 #213 Del Skrevet 23. desember 2008 Så herlig at dere fikk sove ordentlig, Mirabella. Håper det fortsetter fremover, så julefreden kan senke seg hos dere også. Riktig god jul til den lille familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 24. desember 2008 #214 Del Skrevet 24. desember 2008 Åtte og en halv time er kjempelenge! Da fikk du iallfall sove godt en natt iallfall. Kanskje du må gå til kiropraktor hver dag? Ønsker dere en riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 24. desember 2008 #215 Del Skrevet 24. desember 2008 GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 24. desember 2008 #216 Del Skrevet 24. desember 2008 GOD JUL! Håper du og familien har hatt en fin julaften med mye kos og hygge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 25. desember 2008 #217 Del Skrevet 25. desember 2008 Tusen takk for fint bilde av ei nydelig nissejente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #218 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Dei to siste nettene har I. sove i 8 1/2 og 9 timar i strekk! Det er jo kjempebra at ho har ein så lang soveperiode om natta. Det som er dumt, er at I. ikkje sovnar før klokka er mellom 3 og 4 om nettene. Så då blir det seint før me kjem oss opp om morgonen! Forrige natt sovna I. kl 03.30 om natta, og eg måtte vekka henne kl 12.30 om morgonen - etter 9 timars samanhengande søvn! Og ho hadde nok sove enda lenger, om eg ikkje hadde vekt henne då. Sjølv om det er herlig at I. søv så mange timar samanhengande, så tek ho jo nattesøvnen til feil tid på døgnet. Eg veit at det ikkje er lett å snu døgnrytmen hennar, for det har eg prøvd på før. Men eg synst vel uansett ikkje det er greit å la henne sova heilt til klokka er over 12 om dagen! Så no har eg bestemt meg for å vekka I. tidlegare på morgonen, sjølv om ho sovnar seint på natta. Ta morgonstellet og gi henne mat, sånn ca i 9-10 - tida. Då markerer eg iallfall for henne at det er morgon, så får ho heller sova vidare etterpå om ho vil det. I natt sovna I. kl. 01.30, og det er tidlegare enn på lenge! Ho våkna i 07.30-tida, og fekk mat. Låg i senga til 08.30, og då var det bæsjing på gang. Så då var det på tide stå opp! I. var våken i nærmare 1 time, før ho sovna igjen. Ho søv fortsatt, sjølv om eg har prøvd å vekka henne i over ein halv time no - og no nærmar klokka seg 13.00. Lille sovedyret mitt! I. har ofte ein periode på morgonen, der ho er veldig blid og fornøyd. Då smiler ho masse, og er berre så skjønn. Ser seg rundt omkring, og følgjer med på alt som skjer rundt henne. Har begynt å slå litt etter ting når ho ligg under babygymmen, men det er vel sikkert ikkje heilt bevisst enda - berre nesten. Seinare på dagen og om kvelden er I. stort sett misfornøyd og grinete når ho er våken. Så det blir mykje styr bæring på henne, og det er ganske slitsomt. Og når ho innimellom får slike intense skrikeanfall pga magevondt, er det ikkje noko kjekt. Synd at veslejenta mi skal ha så masse vondt. Men eg har høyrt at slike kolikksmerter er på topp rundt 6 veker, og I. var akkurat 6 veker gammal på julafta! Så då får eg håpa at det berre blir bedre og bedre heretter. Det virkar vel egentlig ikkje som om kiropraktorbehandlinga har funka noko særlig, men ein kan jo aldri vita. Kanskje I. hadde grene enda meir, om eg ikkje hadde vore til kiropraktor med henne? Endret 26. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #219 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Fytti katta så lenge ho sover!!!!! Det der er jo helt fantastisk!!! Skulle ønske S sov så lenge også... Men, jeg skal ikke klage altså, selv om han ikke sover sååå lange intervaller, så er han jo stort sett bare snill og grei. GOD JUL! Ja, I. er flink til sova lenge, når ho først sovnar for natta. Men det hadde ikkje gjort noko om ho starta nattesøvnen litt tidlegare på kvelden. Me treng virkelig lange og gode netter både eg og I. - for me blir slitne av all grininga i løpet av ein dag. Takk for det, og fortsatt god jul til deg også! Endret 26. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #220 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) GOD JUL! Takk for det - og fortsatt god jul til deg! Så herlig at dere fikk sove ordentlig, Mirabella. Håper det fortsetter fremover, så julefreden kan senke seg hos dere også. Riktig god jul til den lille familien Ja, det er kjempegodt å få sova lenge om nettene. Får håpa at det fortset slik, ja. Takk, og fortsatt god jul til deg og. Åtte og en halv time er kjempelenge! Da fikk du iallfall sove godt en natt iallfall. Kanskje du må gå til kiropraktor hver dag? Ønsker dere en riktig god jul! Ja, I. søv alltid lenge om natta for tida. No satsar eg berre på at ho snart begynnar å sovna litt tidlegare på kvelden, så blir dette veldig bra! Spørs om eg ikkje må begynna å gå til kiropraktor med henne kvar dag, ja. Takk for det, og fortsatt god jul til deg! Endret 26. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå