Daisy Skrevet 17. juni 2003 #1 Del Skrevet 17. juni 2003 Nå har det blitt diskutert vinduskarmer, bøker, tabber og jeg vet ikke hva. Fikk lyst til å lage mitt egen "spørre-emne" - nemlig HVA HAR DERE PÅ SPISEBORDET NÅR DET IKKE ER I BRUK???? Vi har spisebordet i et kombinert kjøkken/allrom, plassert ved to vinduer med hvite heklegardiner og gammeldagse blomster/blomsterpotter. Det blir altså ikke som en tradisjonell spisestue. Bord og stoler er i syrelutet furu, rektangulært og med runde hjørner. Når bordet ikke brukes legger jeg på en liten hvit, avlang brikke med blå broderier (sydd av min mormor). På den setter jeg et blått keramikkfat med frukt, en miniatyrblomst i blå keramikkpotte og et hvitt lys i blå keramikkstake (serie kjøpt i Hellas). På sommeren bytter jeg gjerne ut blomsterpotten med markblomster i en gul og blå mugge. Er veldig fornøyd selv (bortsett fra at fruktfatet fort blir tømt, og duk med tilbehør ofte blir skjøvet til side for lekselesing mm.....), men syns det er gøy å høre hva andre har. Kanskje det blir noen tips som kan brukes når jeg vil "fornye" meg??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 17. juni 2003 #2 Del Skrevet 17. juni 2003 Vi har spisebordet i en krok av stua. Fordi spisebordet er ganske nytt, er ikke kroken ferdig innredet enda. Men, på spisebordet har vi to brikker/duker og som går på tvers. (er ikke helt sikker på om dette er så moderne lenger, på tide med en utbytting) På bordet er det et fruktfat, som regel med frukt på... Og tre lysestaker i forskjellig høyde. (akkurat nå er spisebordet overfylt med kjøkkenting, siden kjøkkenet pusses opp) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 17. juni 2003 #3 Del Skrevet 17. juni 2003 Spisebordet vårt er "salongbordet" ved sofaen. En løper, fjernkontroller og en lysestake i klart klass... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 17. juni 2003 #4 Del Skrevet 17. juni 2003 Vi har et ganske stort bord på kjøkkenet (kraftig furubord) og et bord i spisestua (gammelt bord som vi har pusset opp). Ingen av disse bordene blir brukt til daglig (i forbindelse med måltider), men vi bruker begge som hobbybord til tider. Kjøkkenbordet brukes også til avlastning for kjøkkenbenken, til å sette matvarer på før de forsvinner inn i skapet sitt. Jeg har et gammelt trau stående der også. Noen ganger med frukt, andre ganger til godis eller nøtter. Spisestuebordet brukes mye av sambo, som dekker det til med papp-plater og mekker på en radiostyrt bil. Dessuten har poser og vesker en tendens til å dumpe ned på dette bordet før vi får pakket ut. Vi har et enormt, blått glassfat stående der til frukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 17. juni 2003 #5 Del Skrevet 17. juni 2003 Spisebordet brukes til alle måltider + diverese barneaktiviteter så jeg orker ikke å bruke mye tid på å sette ting fram på bordet de timene de ikke brukes... Vi har en VOKSDUK på bordet (ja, jeg er harry, men gud så praktisk!), og akkurat i dag så står det en blomstervase med markblomster som eldstemann kom hjem med fra barnehagen i går. DA ble jeg glad da. Men vanligvis er bordet tomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #6 Del Skrevet 17. juni 2003 Minst mulig, men en fruktskål (full sådan) er lekkert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 17. juni 2003 #7 Del Skrevet 17. juni 2003 En løper i sort + "strå", 2 lysestaker m hvite lys, glassbolle med ass. steiner, vann og en kul vannplante i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 17. juni 2003 #8 Del Skrevet 17. juni 2003 Synes det er penest uten så mye "mikk-makk" på spisebordet. Spisestuen vår er i lys bøk og frostet glass. Stolene er i bøk med høy rygg og lyst trekk som går nesten ned til gulvet. På spisebodet har vi 3 lange smale lysestaker i glass, har stearinlys i samme lyse farge som trekket på stolene. Synes dette er skikkelig lekkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå