Gå til innhold

Menns sjalusi er så slitsomt.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

...... vil bare skyte inn at en kvinnes sjalusi nok er minst like slitsomt.

ALL sjalusi er slitsom - og like slitsom for begge parter...

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke skjønne at den du er glad i forventer at du skal gå gjennom livet og kun ha "øyekontakt" med skotuppen din!!

At noen skal ha FULLSTENDIG kontroll over et annet menneske er ikke rett. Det er ikke et tegn på kjærlighet...det er et tegn på egoisme. Du skal ikke godta dette, uansett hvor snill han enn måtte være på andre områder.

Sier ikke du bør gå fra han hvis du virkelig elsker han og klarer å leve med sjalusien, men han bør gjøre noe før han mister deg (eller bryter deg helt ned) Og det bør han gjøre FORT..... DET hadde vært et tegn på kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannet år er ikke så lenge. Det er kanskje bare en fase for ham, det at han føler seg utrygg på hva du føler for ham.

Gi ham masse oppbacking, og forklar ham i tillegg hvordan dette virker på deg. Det kan hende det går bra etter en stund.

Lykke til. Flott at du prøver å gjøre noe med det i stedet for å gi ham fyken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søta

Mange er sier du bør dumpe ham, at han bør skjerpe seg osv. Jeg vet selv hvordan det er å være sjalu, jeg har IKKE lyst å være det, men jeg klarer ikke å forandre på det ved å knipse i fingrene.

Sjalusi blir ofte sett på som "drittsekkfakta" (både blandt kvinner og menn), noe som kan være tilfelle...Men; Det er alltid en grunn til at man er sjalu! Og det er det jeg vil råde deg til å prøve å ta tak i...Det kunne være dårlig selvtillit sa du, prøv å bygge opp selvtilliten hans ved å gi ham ros, og avkreft mistankene hans. Fortell at dette er vondt for deg også...

Fortell ham at med de to forholdene dine tidligere, hvor du ikke elsket de, bør være positivt for ham, nemlig fordi han er den første du virkelig elsker!! Det bør telle mye...Om du bruker å gi ham mye ros, og du syns det ikke virker noe særlig, så har han de gode opplevelsene inni seg, han VET nok at det er ham du vil ha, men altfor ofte sniker de vonde tankene hans inn på ham, og i det øyeblikk glemmer han både det positive og all fornuft...

Det kan nok bli mye arbeid med dette, for deg og ham. Kanskje han skulle prøve terapi? Om du virkelig elsker ham og vil være sammen med ham, ikke gi ham opp enda. Snakk mye sammen, dine følelser er like viktige som hans følelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vet om flere kvinner som er sjalu enn menn. Hvor utspekulert og jævlig disse kan være.

Det bunner vel i usikkerhet, men om en tror de blir bedre? Nei. En blir spist opp av sjalu folk.

Forlang at de oppsøker hjelp før du blir ødelagt.

At jeg vet om flere jenter enn menn vil ikke si at de er i flertall. Det er nok likt fordelt imellom kjønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Ja' date=' det er nok derfor du klarer å 'lure' deg selv. Ikke tenk mer på det, bare kom deg bort. Bryt tvert!! Bang!! Sånn![/quote']

Vi hopper litt til Konklusjoner her vel :roll: . Dette er jo ikke et problem som ikke kan jobbes med, synes vel ikke akkurat at det var verdens mest konstruktive kommetar :wink: .

Og som 10na sa, jenters sjalusi er også ganske slitsom.

Jeg har en mann som hoverhode ikke er sjalu jeg, kan faktisk være litt irriterende det også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...