ViljaH Skrevet 7. november 2011 #7381 Del Skrevet 7. november 2011 Synes dere er tøffe som studerer mens dere har småbarn og jobb. Jeg tror ikke jeg hadde orket. Men samtidig har jeg en jobb som krever at man setter seg inn i ting og lærer seg ting i en jevn strøm. Forskjellen er den mentale biten for meg, studier krever mye mer selvdisiplin enn jobb, jobb har innbakt at man fokuserer og får til Så dere er tøffe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. november 2011 #7382 Del Skrevet 8. november 2011 Eg har heldigvis ikkje jobb då Men det hadde vel ikkje gått sida eg er åleine med ungane. Men ser for meg Aricept må ha det ganske tøft med både jobb og studier ja. Når er du ferdig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. november 2011 #7383 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg er ferdig i 2013. Vår/ sommer/ høst, kommer litt an på hvor mye jeg får tilgoderegna av tidligere praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. november 2011 #7384 Del Skrevet 13. november 2011 I dag var lillegutt med og bakte for første gang. Bakte sjokoladekake til farsdag. Superfornøyd gutt som smilte rundt, og sleika bollen så det ble ditto sjokolade... Moro. Men fikk tydeligvis nok røre, for han orka ikke den ferdig stekte kaka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 13. november 2011 #7385 Del Skrevet 13. november 2011 Likte han å bake? Her er vesla stadig vekk med på baking, for det er en aktivitet jeg synes er OK og produktiv når mannen er borte på ettermiddagstid, noe han ofte er pga. jobb. Dessuten blir det jo bra resultater av det. Hun får helle opp ferdig oppmålte ingredienser, røre og selvsagt det viktigste: smake på røren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. november 2011 #7386 Del Skrevet 13. november 2011 Så koselig! G har bare vært med på å lage vafler han, men i har planer om pepperkakebaking i år, og da skal han få kjevle og stikke ut figurer. Er forresten bare noen få dager til UL her. På onsdag har vi time, og gjett om vi er spente. Jeg har kjent ganske mye liv allerede, til tross for foranliggende morkake, så det er en vilter liten en inni der. Det så jeg ogsåpå tidlig UL. Ikke et rolig øyeblikk den gang heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 14. november 2011 #7387 Del Skrevet 14. november 2011 Så spennende med UL da, Saeria. Vil dere vite kjønn hvis dere får mulighet til å se?? Har du noen følelse på hva det er, mtp hvordan svangerskapet har vært - tenker på om det har vært likt som sist i forhold til kvalme, ikke kvalme etc... Vi har og planer om å lage pepperkaker sammen med E, de baker endel i barnehagen, samt at min mor er veldig flink til å ta han med når hun baker etc - han syns det er kjempe stas - det samme med å røre i maten når vi steker etc her hjemme. Nå har jeg og mannen høstferie - E er i barnehagen. Så vi har planer om å få gjordt diverse her hjemme som ikke er så lett å gjøre når han lille vil ha oppmerksomhet og "går i veien". Hittil idag har jeg fått vasket 2 vasker med klær og hengt opp en, ryddet og vasket på kjøkkenet, og det er jammen meg deilig å få jobbet i sitt tempo uten avbrytelser. Har også fått blogget litt og kost meg med te og fyr i peisen, deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. november 2011 #7388 Del Skrevet 14. november 2011 Så koselig da. Har i grunnen ingen spesiell følelse, men har vanskelig for å forestille meg ei jente, nå som vi har gutt. Svangerskapet har jo vært veldig annerledes, men det trenger ikke ha noen betydning. Så vi får se, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 14. november 2011 #7389 Del Skrevet 14. november 2011 Vi overtar hus i morgen, og nå er mannen blitt syk. Jeg mistenker at som menn flest, vil han være slått i bakken. Jeg håper vi får litt hjelp fra familien til flyttingen. Jeg er 23 uker på vei nå, og ryggen spiller ikke alltid på lag, samt at vi må få barnevakt for eksempel når esker og sekker skal ned fra loftet, for det er ikke helt safe at mannen er oppe på loftet, jeg står i stigen og tar imot ting, og I raser vilt rundt og forsøker å klatre opp i stigen, hun også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. november 2011 #7390 Del Skrevet 14. november 2011 Håper dere får hjelp, og at mannen som muligens er døden nær klarer å kjempe seg tappert gjennom flyttingen. G er helt lik I når det gjelder stiger. I sommer freste han oppen stige (pappaen stod bak), og ble sur når det ikke var flere trinn igjen. Han ville helt opp på hyttetaket må vite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. november 2011 #7391 Del Skrevet 16. november 2011 Da har vi vært på ultralyd. Alt var i sin skjønneste orden, og det var en aktiv liten en i magen, som ikke var redd for å vise seg frem. Termin ble skjøvet fra den 19.til den 21., og G skal altså få seg... EN LILLEBROR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 16. november 2011 #7392 Del Skrevet 16. november 2011 Hipp hurra! Grattis med lillebror på vei, Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. november 2011 #7393 Del Skrevet 16. november 2011 Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. november 2011 #7394 Del Skrevet 16. november 2011 Grattis med lillebror på vei, Saeria :D Så artig da - og ikke minst billig med tanke på arving av alt av klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. november 2011 #7395 Del Skrevet 16. november 2011 Takk. Det er veldig praktisk også, ja. *tenker på de 3 blå og fine reimadressene vi har* Blått kan jo brukes til jente da, men plutselig kommer jentene i ROOOSA og BARE ROOOSA alderen, og da er gjerne ikke en blå dress særlig velkommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. november 2011 #7396 Del Skrevet 16. november 2011 Så koselig med en lillebror! Ang. rosa- og lillaalderen er vi der for lengst, av en eller annen grunn, og hun har blant annet kommet hjem fra barnehagen med tegninger kun i rosa. :gjeiper: Hun gnåler vanvittig mye om rosa og lilla, og kan holde lange monologer om de lilla støvlene sine. Vi skal forresten på toårskontroll i morgen, så jeg satt med språkskjemaet før i dag. Hun sier nesten alle ordene, og selvsagt mange andre, og lange setninger. Dette er samme jente som i januar fikk bemerkning i barnehagen fordi hun ikke sa noe som helst, og som knapt sa noen ord før i mai/juni. Jeg er også spent på lengde og vekt, for ett år siden var hun så vidt passert 9 kg/76 cm, men i dag må hun da være minst 10 cm lengre, og kanskje veie 12 kg? Ellers forventer jeg ikke den store samarbeidsviljen fra den kanten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. november 2011 #7397 Del Skrevet 16. november 2011 Hehe, mini er også i rosa-alderen Han snakkar om rosa heile tida, og blir kjempesinna viss han ikkje får ha på seg noko rosa (eller raudt, trur det går for det same) Eldstemann har også vore veldig glad i rosa lenge, men no har visst nokre av dei store gutane i bhg sagt at det er ein "jentefarge", så no er han ikkje så glad i det lengre. Tydeleg at dei påverkas veldig av andre ungar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. november 2011 #7398 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg synes det er litt søtt med gutter som er så opptatt av rosa. Det er ingen sånne på vår avdeling i barnehagen, og de fleste barna der er enten enebarn, eller har eldre søsken av samme kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. november 2011 #7399 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg synes det er litt søtt med gutter som er så opptatt av rosa. Det er ingen sånne på vår avdeling i barnehagen, og de fleste barna der er enten enebarn, eller har eldre søsken av samme kjønn. Ja, det er jo ikkje slik at gutar og jenter er programmert til å like ulike fargar Men eg har jo vore litt bevisst på ikkje å seie "gute- og jentefargar/gute- og jenteleiker" osv, så før ungane byrja i bhg var dei heilt blanke på sånt. Mini fekk dokke til 2-års dagen og var veldig fornøgd. "Baby" seier han, og har med dokka i senga, liksom-matar og skiftar bleie. Lurt å prøve å påverke gutane til å leike litt "omsorgs-leiker" trur eg, ikkje berre herje/slåss-leiker... Så blir dei kanskje rolegare gutar, og gode fedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 16. november 2011 #7400 Del Skrevet 16. november 2011 Her er det også rosa som gjelder. Eller gul som ho selv sier. Tok en stund før vi skjønte at ho faktisk mente rosa... Herlig (og praktisk) med en liten lillebror da Saeria! Her er ikke UL før om en mnd. Men etter JM-besøk i dag så vet vi i alle fall at der mest sannsynlig bare er en og at hjertet slår Men jeg glemte det eneste jeg skulle spør om, så jeg håper dere vet! Er det for sent å ringe sykehuset å få tilsent journalen fra M sin fødsel? Og tar de vare på helsekortene som blir innlevert når vi kom til føden? Jeg er nemmlig veldig nyskjerrg på hvordan det var sist, men jeg husker ikke lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå