Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her har me vore på 2-årskontroll i dag. Mini er 90 cm høg og 13,5 kg :)

Han var supersjenert og trøtt og sa ingenting på kontrollen, då... Men helsesystra spurte meg ut om språket hans, og meinte han verka heilt normal, noko både eg og barnehagen også meiner. Han har ikkje eit veldig stort ordforråd, men han verkar å forstå alt folk seier til han, og er flink til å gjenta det folk seier. Har vel rundt 30 ord han kan seie, og kombinerar 2-3 ord i setning, så me kan seie oss fornøgde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her fikk jeg vite at forventet innkalling til kontroll var i november. Helsestasjonen ligger på etterskudd med 2-åringene, noe som ikke er overraskende.

Flott din kontroll av mini gikk fint da, imli. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kondolasjoner. Fortsatt uvirkelig og veldig trist. Og nå som jeg er hjemme og studerer tre dager i uka er det virkelig tomt hjemme. Man blir veldig glad i hunder altså!

Ang. studiene er jeg på grensen til panikk. Akkurat nå skjønner jeg ingenting og har lyst til å kaste den drøye tusensiders pensumboka veggimellom. I tillegg reiser jeg neste uke på en ukes lab. Lab i et fag jeg ikke skjønner og må bestås, og være fem netter borte fra de herlige, støttende gutta mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det er temmelig overveldende å begynne med studier igjen, Aricept - men det går så bra skal du se :klem:

Her er vi hjemme med vannkopper fortsatt, plages litt på nettene og vil helst ligge med mamma, så kjenner jeg begynner å bli litt lei.

En uke i strekk nå med urolig og lite søvn, og begynner å grue meg til han er frisk igjen, for da kan han ikke fortsette å skulle ligge i sengen vår...

Jaja, den tid den sorg...

Her går i det i Kaptein Sabeltann om dagen (eller Kappetann som E sier) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hadde vannkopper i begynnelsen av året, men ble ikke voldsomt plaget. Hun fikk utskrevet flytende allergimedisin mot kløen, og det hjalp så hun fikk sove om nettene. God bedring til E, Soon! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tenke meg det er temmelig overveldende å begynne med studier igjen, Aricept - men det går så bra skal du se :klem:

Her er vi hjemme med vannkopper fortsatt, plages litt på nettene og vil helst ligge med mamma, så kjenner jeg begynner å bli litt lei.

En uke i strekk nå med urolig og lite søvn, og begynner å grue meg til han er frisk igjen, for da kan han ikke fortsette å skulle ligge i sengen vår...

Jaja, den tid den sorg...

Her går i det i Kaptein Sabeltann om dagen (eller Kappetann som E sier) :ler:

Etter en uke må det vel snart gå over. Tror jeg kommer til å gå på veggene den dagen vi blir sittende hjemme med sånne lange sykdommer!

I dag var vi på kontroll med M. Alt var bra, og ho skrytte for at ho låg perfekt på gjennomsnittet når det kom til lengde/vekt. Det er alt som betyr noe her tror jeg...Og så la de seg veldig opp i et skrubbsår ho hadde fått tidligere på dagen og som de i barnehagen ikke hadde fortalt om. Greit det var et bra skrubbsår, men jeg biter ikke hode av de fordi de ikke rakk og fortelle om det når jeg tok M under armen og sprang til helsestasjonen. Synes de fokuserte mye på "feil" ting. Såg for meg mer ord, språk, mat, søvn, sånne vanlige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire stk. Eli Monster aio str. L liggende. Jeg får meg ikke til å selge de, da jeg ikke synes de var helt topp.... Men de hae veldig fine mønster og farger (skrytebleier :ler:), og holder to-tre timer. De er små i str., kan tenke meg de passer 7-10 kg ca.

Er det noen av dere nybakte, eller kommende tøybleiemammer som vil ha de? Vil heller sende de i posten til noen, enn å kaste de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, som du seier Saeria, viss ingen andre vil ha ;) Men er bleiene for små for guten din Aricept, så er dei vel for små for min og? Mini er 13 kg...

Er det ikkje nokon her som snakka om at dei ville bruke tøybleier på neste? Unknown?

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bruke tøy til neste ja..Men føler det er litt vel tidlig å samle inn? Men jeg tar gjerne imot om ingen har behov for de før meg :)

Jeg er så matlei (og kresen), savner spekematen min! Noen som har supertips til godt brødskive- og knekkebrødpålegg? :tongue: Er lei av skinke&ost, sylte&ost og leverpostei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, imli - de er nok for små til minsten din.

Unknown - ikke for tidlig å samle inn! :) Send meg adresse på PM, så sender jeg de avgårde snarest!

(håper det er greit Saeria, selv om du strengt talt rakk opp hånda først. Men regner liksom med at du har så du klarer deg... :ler: Er bedre å gi til nye tøybleiebrukere, eller? ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen her var skikkelig negativ. Han er kanskje ikke helt overbevist, men han skifter uten å mukke, surfer rundt etter nye typer og bestiller fleecepapir osv... Men- det er jeg som står for vasking og bretting av de. Men klager ikke - det er han som vasker mesteparten av de andre klærne, og resten av huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og forresten; det er ikke så mye å øve seg på. Det er akkurat som å ta på engangsbleier. Klarer han det, klarer han disse. (de er med borrelåslukking). Ikke at det er så vanskelig med knappelukking heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt, ja. Det einaste som er annerleis, er jo at evt bæsj skal kastas i do, og at bleia leggast til vask i stadetfor i søpla.

Eg har knappelukking på dei fleste bleiene våre, likar det betre enn borrelås. Borrelås er nok hakket kjappare å ta på, men eg tykkjer fleire av dei har blitt slitte etter ikkje ein gong eit års bruk... Det er for dårleg! Dessutan tykkjer eg veldig mange bleier er veldig vide i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt i ekstase. Ble plutselig så virkelig dette her :) Klesvask er det jeg som tar meg av, så der har han ikke noe han skulle ha sagt. Og har forklart han at det er like enkelt så engangs. Og at vi slipper unna mye søppel i dunken. Han er litt enig, men likevel skeptisk. Tror det blir bedre når han faktisk får se en tøybleie, og se hvordan den fungerer. Må liksom inn med teskje :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var skeptisk han også, nå vasker han, tørker, bretter til innlegg og stapper reklamert for tb har han også. Engangs er utenkelig til nestemann! Det synes han og, for vi har jo bleier fra før + at jeg shopper små bleier til nyfødt og small fasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...