Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Imli: det sies at de aller fleste, en eller annen gang i løpet av barnehagetiden plutselig kan få en slik periode, kortere eller lengre. Det gikk over ett år før E fikk denne, og det var like vanlig som at de hylte de første ukene....

Men det er opp og ned for hver dag her, så det er nok en reaksjon etter ferien og 3 uker hjemme med oss tenker jeg.

Virker som det blir en kort periode denne gangen iallefall - og når vi henter han, vil han nesten ikke hjem... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutt sover sjelden i barnehagen, ca 1 av 10 dager. Før ferien sov han to-tre timer hjemme. I ferien har han ikke sovet på dagtid i det hele tatt, spent på hvordan det blir i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag sov M helt til halv8! :fnise: så tipper ho ikke har tenkt til å sove noen dupp. I går tok jeg henne meg på kjøretur og ho sovnet med en gang. Var stuptrøtt og sur i 4-5 tiden, så da gadd jeg ikke mer, rett og slett :)

Vi får se hvordan det går i dag. Er vanskelig å holde henne våken til 7, viss ho ikke sover på dagen.

Håper dere hadde det hyggelig i går Soon! Deilig med kjærestetid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det bare er godt at han stort sett sover på dagtid fortsatt, da er han ikke survete og sur på kvelden, og vi får en liten hvil selv når han sover hjemme.

Ja, vi koste oss masse igår - var ute og spiste på en koselig restaurant, etterfulgt av en latte på meg og øl på mannen på en liten pub.

Kom hjem ikke alt for sent, og satt og snakket og koste oss før vi fant senga.

Det er viktig med litt alene-hjemme tid altså, absolutt å anbefale.

Deilig å sove litt lenger idag også, og mens lillgutt er borte har vi passet på å få rydda på loftet i dag ;)

Nå skal vi snart reise bort og hente han, savner han bare etter noen timer... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig sliten etter ferien her i dag. Sov til klokka åtte (!) og sov en time på dagen. Deilig med lesero for hu' mor.

Vi synes det er kjempedeilig at han sover på dagtid. Han trenger det også, når han ikke sover i barnehagen er han skikkelig grinete på ettermiddagen. Hyler og blåser seg opp for alt, minste lille ting feil og det er trassing i et kvarter etterpå... Men tydelig skjer det for mye spennende i barnehagen til at han har tid til å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I blånekter å sove hjemme, og har ikke gjort det siden en god stund før sommeren. I barnehagen får hun tilbud om å sove i en time, men det blir som oftest litt mindre. Der har toåringene nå begynt å sove på madrasser.

Det blir et eventyr for oss litt senere i uka, forresten. I blånekter å sitte i vogn, men mannen skal bort, og jeg blir alene med henne og hunden, ergo må hun sitte i vogna så hunden får lufting. Det blir nok til og fra barnehagen, med utvidet tur før hun hentes og etter levering, sånn som da jeg var alene i fem uker i slengen. Det var før hun nektet å sitte i vogn, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille, nydelige, søte hundejenta vår døde i dag, 6,5 år gammel.

Fryktelig mange nedturer og oppturer de siste ukene. Bestefar dør, ferie, kommer inn på skole, begravelse, mer ferie kombinert med skole, hjem, tilbake på jobb kombinert med studie, hunden dør.

Følelsene mine får kjørt seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes gutten min er så snill og god jeg. Han blir bare mer og mer skjønn..

Da vi skulle gå imorges til bhg, tok jeg på ham dress og støvler først. Så henter jeg noe på badet mens han står i gangen. Da tar han mine boots og setter dem frem for meg, og sier "tøvla mamma sin". Jeg kan be ham om mye rart, kaste noe i søpla på kjøkkenet, og han svarer "ja!". Ikke noe surmuling eller trass. Håper det fortsetter at han er så blid og sjarmerende.

Han prater i ett kjør, jeg skjønner det meste. Og han er ivrig etter å plukke opp mer "hvem er det?" sier han og peker. Det er universalspørreordet, hvem.

Nøkkelen er at han får nok søvn. Vi har hatt noen morgener hvor alt er galt, og det er skriking og bråk fra ende til annen. Når han er uthvilt og/eller vi har rolig tempo på morgenen, tar oss tid til å kose oss, så gå alt så meget bedre :) Når jeg leverer i bhg på slike dager, så går han bort til lekene, gir villig mamma hadet-nuss, vinker og sier hadet med et smil. Det er godt for den som skal snu seg og gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får skryte jeg også da :hjerte: For jeg har også en veldig grei jente!

Klart ho er også veldig sta og inne i en periode der alt er mitt. Men jammen er ho flink å leke seg, som oftes blid og glad, ordner mye selv nå, kler på seg og rydder. Det går også veldig fint i bhg, så lenge det er det "riktige" personalet. Og ho er veldig omsorgsfull, passer godt på pusen og lar mamma kvile på sofaen :)

I dag har vi fri. Skal bare slappe av og kose oss litt også drar vi på shopping. Eller, jeg har fått litt shoppeforbud, men litt skal jeg da klare å overtale mannen til å få! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morges var I smørblid, og det hjelper når vi er litt syke og stressede alle mann. :hjerte: Men jeg er veldig langt fra å kunne hevde at hun sier ja til alt. Nei er standardsvar helt til hun får tenkt seg om. :ler: Men god og snill? Definitivt, selv om jeg ikke får lukke øynene på sofaen uten at hun står foran meg og sier "heeiiiiaaa!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en blid godgutt. Klart han vet å sette grenser for seg selv, og kan bli ordentlig sint om vi trasser hans ønsker, men han er nå usigelig skjønn der han tusler rundt i huset og skal gi alt og alle muss. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke akkurat vi verdens beste unger dere? :ler:

E er også veldig glad i å kose oss, nusser i ett sett.

Han pleier også å finne frem skoa våre, og aller helst skal han hjelpe med å ta de på også :)

Kaster hvert et minste lille rusk han finner på gulvet - "kaste??"

Men han har nok arvet mamman sin sin vilje...kremt - han kan være veldig trassete til tider, men som regel går det fort over.

Nå har han fått vannkopper, så vi belager oss på en drøy uke hjemme, håper det ikke blir voldsomt til kløing etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med så mange skryteinnlegg. De små er jo faktisk bare helt herlige (som oftest) :)

Soon: Håper dere slippen billig unna. Gru/gleder meg til vannkoppene kommer hit..Omgangsyken går for fult i bhg her nå, så er vel ikke lenge før vi får det. Mannefall blandt både voksne og barn. Krysser fingrer for at en fridag redder oss i fra og bli smittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...