Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Jammen rart hvor forskjellige ungene er. Snuppa har langt hår hun, langt og tykt ;) Såpass tykt at hestehalen står rett ut bak, hehe. Godt hun har noe fra meg også for ellers er hun helt lik faren sin. Luggen klipte vi først, da var hun vel 2-3 uker og de lengste hårene nådde godt ned på nesa. Nå prøver jeg å holde det i skulderlengde, ønsker ikke at hun skal ha for langt hår enda, det blir jo så lett i veien.

Nå holder jeg på med pakking, mye rart man må ha med på storbyferie nå som vi ikke trengte før. Vi skal til Edinburgh for fire netter og jeg gleder meg villt.

Høres ut som en skjønn jente!

Og GOD TUR :) (jeg er ikke misunelig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

E sover som regel natta gjennom, han våkner av og til en time eller to etter han har lagt seg, og har havnet på magen eller mistet smukken og surver, men sjelden han våkner midt på natta - og de gangene han gjør det er det fordi han ikke finner smukken.

Er nok ikke våken egentlig, bare ligger og surver og leter litt....og sovner normalt fort igjen - så vi klager ikke.

Vi har klippet E kanskje 5 ganger, håret vokser veldig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og god tur, Kvist!

Vi resier til Milano om nøyaktig en måned,

bare kjære og jeg, i 4 netter - gledegruer oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnimusepus: Vi begynte med smokkesnor på snuppa på natta. Så da lærte hun seg etterhvert og finne smokken selv.

Ellers har vi ikke hatt noe sæling våkning på natta siden hun var 6-7 måneder tror jeg. Og kan kanskje telle på to hender de nettene hun har våkna etter det også. Tror vi har vært heldige der ;)

Ellers gr pottinga fortsatt bra, hun sitter der og koser seg morgen og kveld. På morran tisser hun alltid, på kvelden er det litt til og fra ,men vi er super fornøyde så langt ;) Slår virkelig an og sitte og lese der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini søv vel heile natta ca halvparten av nettane tenkjer eg. Men vaknar tidleg - ofte 6-6.30. Han legg seg som regel mellom 18 og 18.30, må nesten det ettersom han nesten ikkje søv på dagtid lengre.

Her har eg klipt håret hans 3-4 gonger, men er ikkje mykje som trengs, berre klippe panneluggen og "hockeysveisen" i nakken. Foreløpig har han tynt, lyst, slett hår, heilt rake motsetning til storebror som har tjukt, mørkt hår og krøller. Ulike farge på augene og, men dei er veldig like i ansiktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten - nokon som har tips til korleis ein får bort skikkeleg "drittlukt" frå tøybleiene? Dei luktar ikkje godt no... Vaskar med flytande vaskemiddel, 60 grader. Har prøvd 95 og, men inga endring av lukta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imli: jeg har hatt suksess med å kjøre lengste vaskeprogram, med forvask og hele sulamitten. I forvaskkammeret har jeg ingenting, i hovedvaskkammeret har jeg et par ss natron og i skyllemiddelkammeret en liten dl eddik og evt et par dråper lavendelolje. Funker som rakkern :)

Edit: Dette heter "stripping" blant proffene :gjeiper: Og må du gjøre det for ofte så bruker du enten for mye såpe, kjører for fulle maskiner eller skyller for dårlig. Bruker du ekstra skylling i maskinen? Og hvis du kjører en runde med bare skylling, skummer det da?

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om vakre barn :fnise: Her er hun for noen uker siden, nyklipt og med pannelugg som skulle "holde en stund". :ler:

*borte!*

(jeg kommer til å fjerne det igjen)

Noen andre som har lyst til å vise frem gullungene? Lenge siden sist vi hadde en sånn runde nå.

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imli: jeg har hatt suksess med å kjøre lengste vaskeprogram, med forvask og hele sulamitten. I forvaskkammeret har jeg ingenting, i hovedvaskkammeret har jeg et par ss natron og i skyllemiddelkammeret en liten dl eddik og evt et par dråper lavendelolje. Funker som rakkern :)

Edit: Dette heter "stripping" blant proffene :gjeiper: Og må du gjøre det for ofte så bruker du enten for mye såpe, kjører for fulle maskiner eller skyller for dårlig. Bruker du ekstra skylling i maskinen? Og hvis du kjører en runde med bare skylling, skummer det da?

Takk for tips :)

Kjøyrer vanlegvis forvask, men berre med vanleg vaskemiddel då. Eddik og natron skal prøvas ut :jepp:

Trur eg brukar normalt med såpe (kor mange ml skal ein eigentleg bruke med flytande pr vask? Må innrømme at eg tek det på "gefuhlen"). Vaskar som regel kvar dag, så det er som regel berre max 8-10 bleier, pluss vaskeklutar, så maskinane er ikkje så fulle heller. Får prøve ekstra skylling tenkjer eg. Veit ikkje om det skummar på skyllinga, maskina står i kjellaren, så eg står ikkje akkurat og ser på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint bilete forresten, Kvist :)

Ho ser veldig "vaksen" ut ift mini, han har skikkeleg "babyface" enno, folk trur han berre er 1 år... hehe. Ser jo på bileter av eldstemann på same alder at han ser mykje eldre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønningen!

Skal se om jeg finner et bilde av G.

Imli: Signerer Kvist. stripping er greit å gjøre. ta evt. en kald skyll først, så over på vask. Ha en dæsj natron i forvask, 1/3 flytende vaskemiddel i hovedvask og en klunk med eddik i skyll.Vask på 95. Ta gjerne en skyll i etterkant også om du gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kor ofte må ein rekne med å gjere dette?

Det kommer litt an på.Nå som G tisser ganske konsentrert og mye i slengen, regner jeg med hver 6 uke eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo bilder i bloggen, for den som er interessert og ikke har adressen, er det i grunnen bare å gi et pip. :)

Jenta di så så "stor" ut, Kvist. I er også babyaktig, men det er nok på grunn av fjonete hår. :ler: Vi har forresten endelig fått hentet fotolerretet vi bestilte av fotografbildene. 50x70 er VELDIG stort. :overrasket: Selv pekte hun på Wheely Bugen hun sitter på på bildet, og sa "brr!!!". Jeg venter fortsatt veldig på språk fra den kanten, så bare sånne ting er morsomt, og mye kjekkere enn "næ!" og hoderisting til alle forslag.

Apropos språk og sånt. I bhg. i dag slo hun seg selvsagt vrang under avkledning, og da kom en av de jevnaldrende guttene og sa: "I tint". Jaja, så fikk vi det konstatert. :skratte:

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de koser seg. Vi og barnehagen har merket for lengst at han er en veldig musikalsk gutt. Han var jo unektelig litt søt der han satt i bilen og hørte på musikk når han skulle i bhg. I det pappaen stanset bilen og musikken forsvant, sa han "Mer, mer!"

Han og pappaen hørtepå Slash sitt siste album. :ler: Gjett om pappaen var nøgd med at G liker hard rock!

Vi skal også snart sendesøknad om skoleplass!*Iiik* Vi vil ha han inn i den inernasjonale skolen, og selv om det er tidlig å søke, ville skolen gjerne ta i mot en søknad og ha den i arkivet, slik at vi blir kalt inn først til intervju.

Jeg håper virkelig han kan få plass der, for det er en veldig god skole, og skolene i nærområdet er litt mer middelmådige.Miljøet er heller ikke så veldig flott har jeg fått inntrykk av, så da søker vi heller på den internasjonale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomst å se deres små ;)

Honesty: Piiiip

Hvordan legger dere inn bilder forresten, må jo vise fram snuppa mi også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg må si som de andre, Kvist, at jenta di ser mye eldre ut enn M :tongue: . Men jeg tror nok det skyldes mye at M har tynt nesten babyhår enda :)

Jeg skal lete frem kameraet, vet ærlig talt ikke om det har blitt pakket ut etter flyttingen..Siste bildet som var på dataen var i fra november. Uff!

Inspirert av bildet til Saeria, har ungene deres noen instrument?

Vi ser jo at M liker at vi synger og spiller musikk (TV, radio, CDer), men jeg har styrt unna instrumenter p.g.a. alt bråket det kommer til å bli. Men jeg tror kanskje ho synes at det hadde vært topp å få lage litt lyd!

Honesty: PIP!

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...