Honesty Skrevet 14. februar 2011 #6081 Del Skrevet 14. februar 2011 I har visst blitt lei av yoghurt, ifølge barnehagen. Hva nå, da? Det er jo en av de få tingene hun har spist hele tiden. Jeg får vel gi henne mer fruktmos, og fortsette med å snike inn havregryn i massen. Men jeg har pleid å sende med henne litt yoghurt til barnehagen, og det får vi altså slutte med, inntil videre. Men det hindret henne ikke i å bli skikkelig sur da jeg ikke ville gi henne en boks yoghurt hun så i kjøleskapet. I morgen skal de minste barna på avdelingen ut på tur uten de store. Fire småttiser skal på bibliotekstur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. februar 2011 #6082 Del Skrevet 14. februar 2011 Ungane får 20 melketennar - 8 fortennar, 4 hjørnetennar og 8 jekslar. Vanlegvis får dei fortennane fyrst, slik at dei har alle 8 når dei nærmar seg eit år. Så kjem det fyrste settet med jekslar og hjørnetennane, som regel ein gong mellom 1 og 1,5 år. Så kjem det siste settet med jekslar (2-årsjekslane) ved 2-2,5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. februar 2011 #6083 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Her har G fått tannutslett rundt munnen og han har siklet noe helt grusomt de siste dagene, så vi lurer på om det er noe på gang. Han setter ofte fingeren inn i munnen for å gnage, men vi kan ikke se noe. Han var jo tidlig med de første tennene, så sånt sett skulle det ikke forundre meg om toårsjekslene kom tidlig, men SÅ tidlig? *jeksler er dessuten noe herk * Forresten...G slår eller biter ikke...enda...Gudene vet om han lærer det i barnehagen. Det var en gutt på gruppa hans som har hatt en slik periode, og G stakk fingeren i munnen hans to ganger, og aldri mer! De ansatte er veldig strenge på denslags, men det er jo en periode mange går gjennom siden de ikke får ut frustrasjoner ved hjelp av ord. Endret 14. februar 2011 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. februar 2011 #6084 Del Skrevet 14. februar 2011 Eldstemann her hadde alle fire 2-årsjekslane då han var 20 mnd (veit ikkje nøyaktig når dei kom, plutseleg var dei der ) så det er fullt mogleg, Saeria Mine ungar har vore veldig tidleg ute med tennar (omtrent det einaste mini har vore tidleg ute med ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. februar 2011 #6085 Del Skrevet 14. februar 2011 Ungane får 20 melketennar - 8 fortennar, 4 hjørnetennar og 8 jekslar. Vanlegvis får dei fortennane fyrst, slik at dei har alle 8 når dei nærmar seg eit år. Så kjem det fyrste settet med jekslar og hjørnetennane, som regel ein gong mellom 1 og 1,5 år. Så kjem det siste settet med jekslar (2-årsjekslane) ved 2-2,5 år. Åh, hadde håpt vi snart var ferdige jeg, hehe. Men da har han kanskje 10 tenner oppe da, han har fått to jeksler oppe iallefall. Nå husker jeg jammen ikke helt. Får sjekke i morgen Forresten...G slår eller biter ikke...enda...Gudene vet om han lærer det i barnehagen. Det var en gutt på gruppa hans som har hatt en slik periode, og G stakk fingeren i munnen hans to ganger, og aldri mer! De ansatte er veldig strenge på denslags, men det er jo en periode mange går gjennom siden de ikke får ut frustrasjoner ved hjelp av ord. Nei det tror jeg ikke han gjør igjen nei. Disse små må tåle masse, godt de er strenge med biting der også. Forsøker å sette meg ned med han når han biter eller skaller for at han kanskje kan si eller vise meg noe, men da skal han bare tulle. Sikling kjenner vi alt om, de lurte på om vi ikke kunne kjøpe noen gode smekker i bhg for de må skifte så mange ganger på han Kjøper de med fleece(?) De bør holde så og si hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. februar 2011 #6086 Del Skrevet 14. februar 2011 Mini er forresten ganske fæl til å slå... Gjett kven han lærer det av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. februar 2011 #6087 Del Skrevet 14. februar 2011 Gøy med storebrødre? Vi har også siklesmekker med fleece bak. De er de beste. I barnehagen har de faktsik egne store fine heklede smekker med en liten figur på hver. Er visst en av de ansattes mor som har laget de til barnehagen med tanke på disse søte små som ender opp med klissvått bryst. Er koselig det da, at noen lager litt til barnehagen. Jeg strikker jo dukketøy nå. Håper det faller i smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 15. februar 2011 #6088 Del Skrevet 15. februar 2011 M har fått fortennene og 4 jeksler, jekslene merket vi faktisk ingen ting til Vi har vært igjennom en periode med slåing, og ho har ikkje gjort det for å få ut frustrasjon akkurat, slår og gliser fra øre til øre..No når vi har klart å få slutt på det meste av slåingen har ho begynt å sparke, hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. februar 2011 #6089 Del Skrevet 15. februar 2011 Mini er forresten ganske fæl til å slå... Gjett kven han lærer det av... Skjønner vi har litt å glede oss til :gjeiper: Gøy med storebrødre? Vi har også siklesmekker med fleece bak. De er de beste. I barnehagen har de faktsik egne store fine heklede smekker med en liten figur på hver. Er visst en av de ansattes mor som har laget de til barnehagen med tanke på disse søte små som ender opp med klissvått bryst. Er koselig det da, at noen lager litt til barnehagen. Jeg strikker jo dukketøy nå. Håper det faller i smak. Så fint gjort, barnehagene trenger alt de kan få ja. Ikke akkurat de som er vinnerene av statsbudsjettene. Her legges en barnehage ned fra høsten av, gudene vet hvordan de har tenkt å løse den kabalen. Glad vi har plass allerede for det blir mange om benet denne gangen. Vi har vært igjennom en periode med slåing, og ho har ikkje gjort det for å få ut frustrasjon akkurat, slår og gliser fra øre til øre..No når vi har klart å få slutt på det meste av slåingen har ho begynt å sparke, hyggelig! Må le litt også, de finner på så mye rart disse små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 15. februar 2011 #6090 Del Skrevet 15. februar 2011 J har også perioder hvor han slår og biter. Det verste er at han gjør det bevisst når han er sint. Han fikk de siste hjørnetennene i jula, så nå mangler han bare de 4 to-årsjekslene. Vi har og maaaange siklesmekker med flis bak. De fra name-it er billige, fine og gode. Må ta de frem med jevne mellmrom når han har de verste sikleperiodene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 15. februar 2011 #6091 Del Skrevet 15. februar 2011 Her glimter hjørnetennene fortsatt med sitt fravær; hun har de fire tennene framme, samt jeksler på hver side, altså mangler hun hjørnetenner og toårsjekslene. Sikling har vi heldigvis sluppet unna, men jeg ser spesielt ett av barna på samme avdeling i barnehagen som sikler så det renner konstant. Ellers har visst småttingene fått den tvilsomme hobbyen å slikke på lekestativene i barnehagen. Den ene gutten hadde selvsagt satt fast leppen til tross for nøye bevoktning, og rev den løs så blodet silte. Jeg kjenner at det gjør vondt i meg bare ved tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. februar 2011 #6092 Del Skrevet 15. februar 2011 *grøss* Her har det ikke vært slikking på iskaldt metall, men de ansatte er sjokkert over hvor fort G gikk fra stabbing, til å klatre på (de små) bordene hvor han sitter og hopper og hoier i ren fryd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. februar 2011 #6093 Del Skrevet 15. februar 2011 Æsj.. Fikk trist beskjed på personalmøte i kveld. Sjefen skal slutte. Verdens beste sjef som kommer til å bli savnet stort. I tillegg mistenker jeg maaasse ekstraarbeid på meg fremover da det kommer til å bli kjempevanskelig å skaffe erstatter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. februar 2011 #6094 Del Skrevet 15. februar 2011 Uff, så kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 16. februar 2011 #6095 Del Skrevet 16. februar 2011 Lillegull har hatt en biteperiode, men da bet han bare mamma og pappa. Virket som han gjorde det for morro, initiere lek og herjing. Pappaen lo en del, men etter at han også joinet meg i å reagere negativt (ikke le, si det ikke er lov å bite) hver gang, så har han sluttet. Uten at jeg har tenkt over det før nå, husker ikke sist han bet meg. Han slår meg innimellom når han ikke liker min beslutning. Eller som i går, han kakket hodet borti bordet (for 1000ende gang..), begynte å gråte, fikk trøst av meg som satt like ved, når han var ferdig å gråte så han bebreidende på meg som om han mente at jeg burde ha avverget ulykken, og så slo han til meg i ansiktet ganske hardt med hånda! Gisp, er ikke vant til å bli slått jeg. Men vi må bare være konsekvente på at det ikke er lov å slå sånn. (Jeg synes det er ok å slå hvis noen andre slår først, men det er litt tidlig for den enda) Før var han også veldig god til å gi meg ting hvis jeg sa "mamma få". Hvis han tok fjernkontrollen f.eks., så kom han og ga meg den når jeg ba om det. Så fikk han ros og kos. Nå, derimot, hvis jeg sier det, så pælmer han tingen så fort han skjønner mamma vil ha den. Mamma skal iallefall IKKE få den av han nei! Han hadde også en periode hvor han ga uttrykk for sin misnøye med sine foreldres beslutninger ved å stikke ut tunga og frøse.(Hva heter det?) Men jeg må samtidig si at han har plukket opp mye "dannelse" også ved at vi behandler ham med respekt, eller hva jeg skal si. Da jeg sa "mamma få" så spurte jeg på en pen måte, ikke kjeftende. Når han ga meg det, så sa jeg alltid "Takk". Så nå, hvis jeg gir ham noe, så kommer det bare plumpende "Gakk", uten at vi har øvd på det i det hele tatt! Da er han innmari søt altså Hvis han vil ha noe fra meg, så kommer han bare bort, rekker fram hånda, og sier "Gakk" eller "Gakk-Gakk". Hvem kan motstå en slik 18 mnd gentleman?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 16. februar 2011 #6096 Del Skrevet 16. februar 2011 Han slår meg innimellom når han ikke liker min beslutning. Eller som i går, han kakket hodet borti bordet (for 1000ende gang..), begynte å gråte, fikk trøst av meg som satt like ved, når han var ferdig å gråte så han bebreidende på meg som om han mente at jeg burde ha avverget ulykken, og så slo han til meg i ansiktet ganske hardt med hånda! Gisp, er ikke vant til å bli slått jeg. Men vi må bare være konsekvente på at det ikke er lov å slå sånn. (Jeg synes det er ok å slå hvis noen andre slår først, men det er litt tidlig for den enda) Før var han også veldig god til å gi meg ting hvis jeg sa "mamma få". Hvis han tok fjernkontrollen f.eks., så kom han og ga meg den når jeg ba om det. Så fikk han ros og kos. Nå, derimot, hvis jeg sier det, så pælmer han tingen så fort han skjønner mamma vil ha den. Mamma skal iallefall IKKE få den av han nei! Dette er som jeg skulle ha skrevet det selv Vi har forsøkt alt nå så nå skal vi prøve å ignorere han litt igjen. En gang må jo slåing, biting og skalling ta slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. februar 2011 #6097 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Alt du skriver ViljH er helt likt her også. Vår lille gentleman sier også "gakk" når han vil ha noe, og også når han gir noe til oss Endret 16. februar 2011 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 16. februar 2011 #6098 Del Skrevet 16. februar 2011 Vår lille gentleman sier også "gakk" når han vil ha noe, og også når han gir noe til oss Stemmer det, vår har heller ikke skjønt forskjellen på å gi og få sånn sett, og sier "gakk" til begge Jeg sier "værsågod" når jeg gir ham ting, men han har ikke plukket det opp av seg selv. Men han er så høflig atte (sålenge du ikke får deg en kilevink, hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 17. februar 2011 #6099 Del Skrevet 17. februar 2011 Igår kveld da jeg skulle lese for ham i sengen, så benyttet jeg anledningen til å stikke fingrene i munnen og kjenne langs 4 gommene som hittil har vært helt bare. (han trodde det var en lek hvor han skulle prøve å glefse fingeren min, hehe) Og tror dere ikke jeg kjente 3 stubber som har brutt igjennom! Skal kjenne mer ikveld og finne ut nøyaktig hvilke tenner osm kommer. Tror det er en hjørnetann, og 2 jeksler Nå årner det seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. februar 2011 #6100 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg trodde I ville kose med meg, men i stedet bet hun meg i skulderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå