Elizia Skrevet 15. desember 2010 #5761 Del Skrevet 15. desember 2010 Mat har heldigvis aldri vært et problem når det gjelder I. Men da han fikk fisk i form i dag med ris, spyttet han det ut og nektet spise Men han kan jo ikke like alt heller da. Vi vet ikke hva vi skal kjøpe til han i julegave. Trenger egentlig ingenting og leker har vi nok av. Han har jo en storebror som har ALT. Så vi lurer evt på akebrett og evt en Timmy Tid telefon. Han elsker å leke med telefoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 15. desember 2010 #5762 Del Skrevet 15. desember 2010 Lillegull skal ha på seg "bunaden" vi kjøpte til 17.mai på julaften. Den var litt rommelig da, og synger på siste verset nå, men ikke verre enn at det går. Den er str 80, og han er 79 cm Han har ellers flere fine ting å pynte seg med, en fin rutete skjorte, en fin mørk blå bukse, et par julegensere i strikket bomull med applikasjon fra farmor, strikket ulltøy som jeg synes er veldig fint. Jeg prøver å ikke kjøpe så mye, men fine ting til ham (ikke så lett, liker godt å handle barnetøy..). I hverdagen tasser han stort sett rundt i ullundertøy, så "alt" utover det er jo pynting Vi har ikke kjøpt julegave til ham enda, men lurer på et akebrett (babyversjon med ryggstø), og noen leker. Kanskje duplo, han har sånn basic-boks, men ikke noe sett. Little People har jeg ikke sett. Fine tips til gaver her forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 16. desember 2010 #5763 Del Skrevet 16. desember 2010 Mat har ikke vært noe problem her heller. Ho sluker ikke alt ho får servert, egg og mandarin har ikke vært noe særlig. Men ellers smaker ho i alle fall på det meste Vi var på kontroll på helsestasjon på mandag, M har blitt 10,7 kg og 81,5 cm, så vokser godt Så nå er vi spent på om vi får noen bivirkninger i jula... M har fått si første julegave allerede, en ny liten pusekatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. desember 2010 #5764 Del Skrevet 17. desember 2010 Her ble det Little People piratbåt på lillegutt til jul, og en barnecd med Thorbjørn Egner. Gutten har det meste, og skjønner så lite enda, så vi holdt oss til en grei pris i år - blir vel mer oppgjennom åra kan jeg tenke meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 17. desember 2010 #5765 Del Skrevet 17. desember 2010 Vi har kjøpt pulk til henne i julegave. Kanskje ikke så spennende for henne sånn sett, men vi håper jo at det vil bringe med seg masse turglede og gode opplevelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 18. desember 2010 #5766 Del Skrevet 18. desember 2010 Åå, jeg gleder meg til i morgen. Endelig fri og ikke opp tidlig. Lillegutt har våknet tidligere enn vanlig hele uka, hoppet over dagsovinga og det er kaos på jobb om dagen. I dag blir vi færre en vanlig og så ser for meg at jeg er totalt utslitt i kveld.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 18. desember 2010 #5767 Del Skrevet 18. desember 2010 Gutten har det meste, og skjønner så lite enda, så vi holdt oss til en grei pris i år - blir vel mer oppgjennom åra kan jeg tenke meg Det samme tenker vi. Det kommer vel tidsnok den tiden da man må bruke endel penger på gaver. (Selv om jeg prinsippielt er i mot gavehysteriet som er nå..)Men ser at det kan være vanskelig å stå i mot når de eneste de ønsker seg er ting som "alle andre" har og som koster skjorta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 20. desember 2010 #5768 Del Skrevet 20. desember 2010 Nå er det snart jul og jeg gleder meg til å feire. Særlig storegutt er i fyr og flamme, han gleder seg masse. Vi prøver også å holde igjen på gavehysteriet, men han får en del fine, solide ting som han har ønsket seg. Han har også bursdag 30. desember, så det blir unektelig et gavedryss på ham nå i desember. Han får også ski og andre praktiske ting. De minste skjønner jo ikke så mye av jula, men de får et par leker som tar dem litt videre i utviklingen. Vi har kjøpt noen bøker, puslespill og Little People bondegården. Piratskipet var utsolgt overalt..... Men men, de bryr seg ikke så mye. Er hjemme med en syk tvilling i dag. Han hadde 40,3 i feber i går, noe som får meg til å bli litt engstelig, men i dag er han myyyye bedre, heldigvis. Han har også vært prikkete i en uke, så jeg mistenker 4. barnesykdom.... Da kan vi vel forvente at tvilling 2 følger etter snart :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. desember 2010 #5769 Del Skrevet 20. desember 2010 Høres ut som fjerde barnesykdom, ja. Den har vi vært gjennom. G var helt pudding når det stod på, stakkar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 21. desember 2010 #5770 Del Skrevet 21. desember 2010 Hvor kjøper man Little People? Hadde det ikke i butikken jeg var i. Vi har kjøpt akebrett (babyakebrett, kostet 130 kroner ), ullundertøy (det må han likevel ha - og alle barn må venne seg på myke pakker), Egner-CD, og lurer på å kanskje kjøpe trehjulsykkel. Han vil likevel få det etterhvert, og jeg liker å kjøpe "store ting" som gaver. Det blir for sent for bursdag, den er på slutten av sommeren. Til sin første bursdag fikk han stokke tripp-trapp stol.. ikke så kult for ham, men det var nå en stor ting vi uansett trengte å kjøpe for ham. Julen har kommet bråfort i år! Jeg er absolutt ikke klar. Ikke ferdig med pakker, ikke med pynting, ikke med julekort engang! Sitter og lager nå, klokka er over 02, og jeg skal på jobb imorgen.. Jeg liker helst å ha gavene ferdigkjøpt i november/tidlig desember. Er ikke noe gøy å kjøpe julegaver siste uka, fullt av folk overalt, og butikkene begynner å bli utplukket. Blah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 21. desember 2010 #5771 Del Skrevet 21. desember 2010 Hvor kjøper man Little People? Hadde det ikke i butikken jeg var i. Vi har kjøpt akebrett (babyakebrett, kostet 130 kroner ), ullundertøy (det må han likevel ha - og alle barn må venne seg på myke pakker), Egner-CD, og lurer på å kanskje kjøpe trehjulsykkel. Han vil likevel få det etterhvert, og jeg liker å kjøpe "store ting" som gaver. Det blir for sent for bursdag, den er på slutten av sommeren. Til sin første bursdag fikk han stokke tripp-trapp stol.. ikke så kult for ham, men det var nå en stor ting vi uansett trengte å kjøpe for ham. Julen har kommet bråfort i år! Jeg er absolutt ikke klar. Ikke ferdig med pakker, ikke med pynting, ikke med julekort engang! Sitter og lager nå, klokka er over 02, og jeg skal på jobb imorgen.. Jeg liker helst å ha gavene ferdigkjøpt i november/tidlig desember. Er ikke noe gøy å kjøpe julegaver siste uka, fullt av folk overalt, og butikkene begynner å bli utplukket. Blah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 21. desember 2010 #5772 Del Skrevet 21. desember 2010 Fisher Price Little People har vi kjøpt både hos BR-leker og BRIO. De står blant alle andre FP-lekene. Her er det lite juleforberedelser som er gjort, men gavene er i boks, i det minste. Jeg fikk influensa på torsdag, og i løpet av under to timer gikk jeg fra helt OK, men med litt halsvondt, og til å ligge på sofaen med høy feber og muskelsmerter. Det begynner å gi seg litt nå, men jeg er fortsatt ikke på topp. I dag skal jeg allikevel forsøke meg på litt baking, så blir det jobb i morgen. I sover som en stein for tida. Gjerne 12 timer i strekk om natten uten å våkne en eneste gang, og hun sover 1-2 timer på dagtid, også. Det er litt annerledes enn det vi var vant med tidligere, kan man si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. desember 2010 #5773 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Ikke stort til juleforberedelser her heller. Er ferdig med gaver og har vasket litt og pyntet. Vi skal feire hos foreldrene mine, så da ble det ikke noe baking i år - likegreit Juletre er kjøpt inn og står til tining i kjelleren - pyntes lille julaften. Så sånn sett ser det ut til at vi er i rute! E har blitt mer håpløs på soving igjen. Eller håpløs var vel et sterkt uttrykk. Han legger seg 18.30 og sover godt hele natten, men desverre våkner han allerede ved 05-tiden. Prøver å få han til å sove igjen, men ligger som regel og skravler og til slutt surver, så må vi stå opp. Men jeg holder meg litt hard da, det er ikke morgen før 06.15 - tidligst!! Edit: må bare presisere at han fint ligger og skravler og er delvis rolig til rundt 06, og så begynner survingen etterhvert. (lar han ikke grine i over en time altså). Tips til hvordan vi kan få han til å sove litt lenger på morran? Endret 21. desember 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 21. desember 2010 #5774 Del Skrevet 21. desember 2010 Sover han mye/sent på ettermiddagen? Her bør dagsovingen være unnagjort en del før kl 14, helst til kl 13, ellers blir det tull. Og maksimalt to timer, men det regulerer hun selv, for det meste. Tre er i hvertfall for mye, som jeg fikk oppleve på den smertefulle måten. Nå baker jeg brød, hører på julemusikk, og har malt mandler til Sarah Bernhard. Jeg tror det blir bra, men litt må nok gjøres i kveld etter sengetid, for I skal selvsagt være med, og det er ikke alt av kjøkkenarbeid som er like barnevennlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. desember 2010 #5775 Del Skrevet 21. desember 2010 Han sover ikke mye på dagen. Ca 1 time, max 2. Og skjelden til senere enn 14. Ser ikke forskjell de dagene han har sovet litt lenger på dagen, eller litt senere... Vanskelig å finne noen grunn syns jeg, og jeg tviler på at han sover lenger om vi legger han senere. Det har ikke endret seg fra vi la han ca 18, imot at vi legger han 18.30 nå. Sovner like lett på kvelden, men våkner like tidlig uansett.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. desember 2010 #5776 Del Skrevet 22. desember 2010 Vi kommer til ferdig dekket bord og ferdig pyntet hjem til jul så her hjemme har jeg ikke gjort noen ting. Jeg er dessuten ikke noe julemenneske. Oppdaget i dag tidlig at lillegutt har et par, tre prikker på overkroppen. Kan være helt tilfeldig, de så ikke like ut i det hele tatt. Men følger litt ekstra med siden det har vært et par tilfeller av skarlagensfeber i barnehagen. ( ikke på hans avdeling) Vår våkner også tidlig nå for tida. Ca kl seks mot før 6.39 - 07. Men det finnes de som har det verre så. Han legger seg mellom 18 og 18.30, da er han stuptrøtt. Dagsovinga er et eget kapittel. Hjemme i helgene sover han godt, mellom 1 og 2 timer. I barnehagen sover han ingenting, 5 minutter eller maks tre kvarter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 22. desember 2010 #5777 Del Skrevet 22. desember 2010 Men hvis han legger seg 18-18.30 og våkner 06, har han jo sovet i bortimot 12 timer allerede, og det er jo brukbart. Kanskje dere kan forsøke å strekke leggetiden ørlite? Først et kvarter, og så et kvarter til? Litt slitsomt i begynnelsen, men det kan jo funke? Man vet aldri før man har prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. desember 2010 #5778 Del Skrevet 22. desember 2010 L legger seg også som Aricept sin og våkner også klokka 06.00. Før kunne han sove til klokka syv, men ikke nå nei I bhg sover han to ganger, hvorav 1-2 timer. Hjemme sover han bare en gang, kanskje to om han trenger det. I dag skal jeg på tidlig ultralyd og er veldig spent Bare 7 uker så jeg håper å se et bankende hjerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. desember 2010 #5779 Del Skrevet 22. desember 2010 Krysser fingrene for et bankende hjerte. Jeg var selv på UL rundt uke 7 med G, og jeg tittet på akkurat det ultralydbildet i går, faktisk. Da var han en hel cm lang, hadde et bankende hjerte, og fremdeles mer igjen av plommesekken sin. Vi tok oss også en titt på bildene fra ordinær UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. desember 2010 #5780 Del Skrevet 22. desember 2010 Ja, har sett på bildene innimellom her også. Er så glad for at jeg har lagd album med ul-bilder og magebilder samt litt om svangerskapet. Veldig moro å se tilbake på i ettertid Hjertet banket og jeg er som jeg tippet rett rundt 7 uker, minus et par dager. Gynekologen sa at det nå ganske sikkert gikk bra når vi hadde sett plommesekken og hjertet. Så da kan vi kose oss litt ekstra i jula. Riktig god jul til alle sammen, kos dere med familie og smårollinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå