Edie Skrevet 17. november 2010 #5601 Del Skrevet 17. november 2010 Det er så herlig når de bæsjer gjennom alt. Brunt vann fra sokker til hårfeste. Ikke ett tørt sted å ta. Glatte på hele kroppen. Full spyling i badekaret. Flott.... Begynner å bli lei ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. november 2010 #5602 Del Skrevet 17. november 2010 Planlegging gjøres ikke på fritid, Soon. I så fall avspaseres det i etterkant. Huff, Aricept. Slikt er ikke morsomt? Har han fått diaré? I hadde en runde med en bleie som lakk da hun klasket ned på rumpa, og da var det rett i dusjen med ulltøy og alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. november 2010 #5603 Del Skrevet 17. november 2010 Uff da, ikke moro med diaré, Aricept. Vi har heldigvis sluppet unna de verste omgangene foreløpig. Hos oss har de hatt 3 planleggingsdager i høst, én i begynnelsen (august) og to dager etter hverandre i høstferien (oktober).Tror det er 5 i året totalt. Vi vurderer å bytte barnehage neste år, til en som ligger nærmere skolen. Den han er i nå ligger midt i byen, og nærme der vi bodde før. Men nå som vi har flyttet er det bare tungvint å måtte kjøre innom byen når det er så mye trafikk.. Men jeg er usikker på om jeg vil bytte når jeg ser at J har det så fint der. På den annen side er det småting ved barnehagen jeg bare er middels fornøyd med. De er ikke veldig ivrige på å være ute, det er flere dager hvor de ikke har vært ute i det hele tatt. Spesielt om det er litt kjipt vær. Og de lager ikke spesiell sunn mat når de har varm-lunch. Det går mye i posemat, pizza og fiskepinner. Det er ikke plass til at han får sove ute heller... Det ligger to barnehager i nærheten av skolen min, men det er jo vanskelig å vite om det er noe bedre der... Til helgen har søsteren min spurt om de kan få ha J til overnatting hos seg, og det takker vi selvsagt ja til. Gleder meg til å få en kveld fri og sove lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. november 2010 #5604 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg er heller ikke fornøyd med maten i barnehagen, men totalpakken ellers er super; 8 barn på avdelingen, stabile forhold med voksne som har jobbet der i 20 år, og ikke minst: fem minutters gangavstand hjemmefra. I tillegg er avdelingen nyoppusset og fin. Men dersom vi flytter (ikke helt klare planer), kommer vi til å forsøke å søke henne inn i en barnehage med friluftsfokus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. november 2010 #5605 Del Skrevet 17. november 2010 Ja, han ble sendt hjem fra barnehagen på mandag med diaré. Halve avdelingen hadde visstnok blitt sendt hjem. Så tredje dag med diaré. Ingen konsistens på avføringen, kun brunt vann. Men han drikker som normalt selv om han spiser mindre. Tiss i bleia i dag tidlig så ikke noe fare for uttørking enda i alle fall. Vi er så fornøyd med barnehagen. Føler nesten vi har oversett noe siden vi er så fornøyde. Fem voksne og de er nå blitt ni barn. De ansatte er supre og genuint glade i barna. Hun som har ansvar for matlagingen er opptatt av skikkelig mat. Budsjettet til en kommunal barnehage er jo ikke det største så forrige uke da hun lagde fiskesuppe hadde hun med seg selvfisket torsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. november 2010 #5606 Del Skrevet 17. november 2010 Huff, så kjedelig med diaré. Det har vi sluppet unna til nå. barnehagen er vi kjempefornøyde med. Stabile ansatte (noen har jobbet i rundt 20+ år) med flere menn enn kvinner pr. nå. Jaja, det er bare en mann i overvekt. Det er et godt fokus på uteliv, for det er jo en naturbarnehage, de er kjempeflinke med ungene og alt er velstand. Stort sett sunn mat, mistenker at tomatsuppen er fra Toro da, men er det det eneste, så skal jeg IKKE klage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. november 2010 #5607 Del Skrevet 17. november 2010 Er det vanleg at ungane får middag i bhg kvar dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. november 2010 #5608 Del Skrevet 17. november 2010 Har ikke noen oppfatning av at det er vanlig, nei. Det er vel vanligere med 2-3 varmmåltid i uka. Slik har vi det hos oss også. I tillegg får bursdagsbarn velge seg en middagsrett på dagen sin. Frokost er stort sett brødmåltid, noen ganger lager ped.leder havregrøt da, og det er poppis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. november 2010 #5609 Del Skrevet 17. november 2010 OK Korleis er det med mat elles då? Får ungane brødmat, eller må dei ha med? Viss dei får, er det inkl i prisen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. november 2010 #5610 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Hos oss er det kun frukt/grønnsak som tas med til fruktmåltidet. Mat er inkludert i prisen. Mener vi betaler 2330 pr. måned. Endret 17. november 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. november 2010 #5611 Del Skrevet 17. november 2010 Hos oss er det varm-mat til lunch 2 ganger i uken, de prøver å ha fisk en av dagene. Frokosten følger fast meny og er lik for hele barnehagen. Mandag er det havregrynsgrøt, tirsdag er det havregryn med melk, onsdag knekkebrød, torsdag smørefrokost med brødmat, fredag er det havregryn med melk igjen. Litt dum meny på en småbarnsavdeling synes jeg, da det er mange av de minste som ikke klarer å spise havregryn med melk og knekkebrød særlig godt enda, men greit nok, vi sender bare med brødmat de dagene. Ellers får de brødmat til lunch de dagene det ikke er varmmat. På ettermiddagen får de frukt av barnehagen, og så sender vi med matpakke. Vi betaler 2-300 kr i kostpenger pr mnd. (litt usikker da det er mannen som betaler den regningen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. november 2010 #5612 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Her betaler vi 250 kroner i kostpenger. Det dekker brødmat og drikke til lunsj, frukt (så mye de vil ha) til fruktmåltidet, varmmåltid hver fredag og annenhver mandag. Hadde bare maten vært sunnere, hadde jeg vært kjempefornøyd. Frokost har vi forresten med selv. Frøkna nekter forresten å spise frukt og grønt, selv om hun spiste (OK, smakte på) det meste da hun var yngre. Hun griner på nesen og kaster på gulvet. Den eneste frukten hun liker, er banan. Ikke engang druer finner hun bra nok. I går morges gjorde jeg et eksperiment: Gav henne fersk ananas, som hun kastet på gulvet. Deretter tok jeg en kald fiskebit fra middagen dagen før og gav henne, og joda, den gikk ned på høykant. :dåne: Hun har sett for mye på hunden. Endret 17. november 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. november 2010 #5613 Del Skrevet 17. november 2010 @Honesty: poenget mitt var vel at de ikke trengte en hel planleggingsdag for å få skrevet timeplanen Altså, de gjør det ved andre anledninger. Vi betaler rundt 2000,- for 80%plass - inkludert lunsj, varm mat 2-3 dager i uken, og frukt måltid. Frokost må de ta med selv. E spiser frokost hjemme, så da slipper vi det. Jeg ser ikke problemet med litt toroposer og fiskepinner - innimellom - så lenge barna normalt sett får ordentlig brødmat, og av og til hjemmelaget. Og det viktigste i barnehagen er jo ikke maten, men at de har det bra og blir tatt vare på ellers. --- Det var bestefar som hentet i barnehagen idag, og da hang det lapp på plassen til E om at han var kald på beina når de var ute og at han trenger ullsokker. For det første ligger det to par hjemmestrikka ullsokker i kurven hans - ingen som hadde sett de tydeligvis. Det skal sies at det er litt trangt med de sokkene i skoene. Foten har god plass med vanlig sokk nedi, så hvor for store sko skal man egentlig kjøpe?? Blir det varmt nok hvis vi bare legger nedi en ullsåle? Eller finnes det tynne ullsokker (samme stoff som i ullundertøy) som er litt tynnere enn vanlige sokker, og så ullsokker utenpå?? Noen andre smarte tips hva gjelder ullsokker/sko? For det andre så har han da Stonez med liners i barnehagen også, og de er jo supervarme og gode. Mulig han ikke går så lett med stonezene som med vanlige sko. Ble litt satt ut av den beskjeden, men fikk jo ikke snakket med de selv, så får høre litt i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. november 2010 #5614 Del Skrevet 17. november 2010 Grödo har tynne ullsokker. Jeg har kjøpt de på bånsull, men mulig andre selger de også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. november 2010 #5615 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg kjøpte fem par tynne ullsokker til en hundrelapp, eller deromkring, på Name It. De er som vanlige sokker på tykkelse. Vi bruker Stonzene først og fremst til soving/bæring, og da med Linerz. Hun snubler voldsomt i dem hvis hun skal gå, så der er de ikke like egnet. Ellers har vi Kavat vintersko til henne, og de er vi foreløpig superfornøyde med (må bare huske å impregnere dem snart). Nå skal jeg sy trollhale i en strømpebukse, for barnehagen skal ha trollfest på fredag. Hun får strømpebukse med hale, ullbody, kanskje et skjørt, og så vurderer jeg å sminke røde roser i kinnene og fregner på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. november 2010 #5616 Del Skrevet 17. november 2010 Håper du legger ut bilder av lille-troll-pia på bloggen din hint-hint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. november 2010 #5617 Del Skrevet 17. november 2010 Hovedgrunnen til at vi kanskje vil bytte neste høst er altså beliggenheten, og ikke maten. Den er grei nok, og jeg skrev at jeg var middels fornøyd, altså ikke direkte misfornøyd. Men ja, optimalt kunne de gjerne servert sunnere mat, men dette er altså ikke noe stor greie for oss. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med barnehagen, og de som jobber der er veldig flinke. Det er også grunnen til at jeg er veldig usikker på om jeg vil flytte ham, jeg ser jo at han har det veldig fint der, og det er ikke noen garanti for at neste barnehage evt er like bra eller helt enda bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. november 2010 #5618 Del Skrevet 17. november 2010 @Flickan: jeg hintet ikke til ditt innlegg, flere som nevnte det med posemat etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. november 2010 #5619 Del Skrevet 17. november 2010 OK, greit å høyre kva andre har i barnehagane Skal jo søke snart til ord opptak neste haust. Dei fleste barehagane her kostar rundt 2300-2500 i mnd inkl brødmat på føremiddagen. Enkelte har varmmat ein gong i veka. Har sånn halvvegs bestemt meg for ein bhg eg vil ha som 1. val. Full bhgdekning i kommunen, men eg er redd for ikkje å få plass i nærleiken... Eg har jo ikkje bil, så er avhengig av plass i nærleiken. Er 2-3 bhg innafor gang/sykkelavstand, så eg håpar på ein av dei. Eg er generelt lite glad i pose/ferdigmat, syns det er viktig med skikkeleg mat til middag. Med brødmat og pålegg er eg meir avslappa, gir ungane både brunost, prim og syltetøy Er ikkje "redd" verken sukker (med måte) eller fett, så all slags pålegg kjem inn her (bortsett frå sjokoladepålegg som berre er ein gong i mellom). Men eg er skeptisk til alle tilsetningsstoffene i ferdigmat, trur det er mykje verre enn prim og syltetøy, for å seie det slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. november 2010 #5620 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Jeg, for eksempel. Totalinntrykket av barnehagen er altså supert, og vi kommer ikke til å bytte så lenge vi bor her. Men jeg må innrømme at mat fra bunnen av er en av mine personlige kjepphester. Ang. sukker og fett er jeg enig med deg, imli, og her får hun prim, av og til kjøpeyoghurt, og smør på brødet. Tilsetningsstoffer er jeg derimot skeptisk til. Jeg skal blogge trolljenta dersom jeg får tatt bilde av henne. I dag fant jeg henne dypt nede i en skuff full av ledninger og denslags herligheter, og forsøkte å forevige øyeblikket, men dessverre er mobilkameraet litt tregt i dårlig lys til tross for at det på papiret er bra. Endret 17. november 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå