Honesty Skrevet 27. juli 2010 #4881 Del Skrevet 27. juli 2010 Her hadde vi gode netter, men nå har det vært kaos fra 3 og minst to timer framover. Jeg har pleid å ta henne inn til meg, amme henne, og la henne sove hos meg resten av natten, men nå begynner jeg å tvile, og tror jeg skal forsøke å legge henne tilbake i sin egen seng når hun våkner. I går var jeg toskete nok til å sitte oppe til 1, og da hun våknet 3 og holdt det gående til 5, sier det seg selv hvor mye søvn jeg fikk i løpet av natten. Ellers er det bare to dager igjen til hun fyller ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. juli 2010 #4882 Del Skrevet 27. juli 2010 Så kjedelig, Honesty. Her nådde vi en ny milepæl i dag. G reiste seg opp for første gang på egenhånd, og gjett om han var fornøyd med det! Men krabbe? Det gjør han altså ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. juli 2010 #4883 Del Skrevet 27. juli 2010 for ny milepæl, Saeria Ikkje alle ungar krabbar, kanskje han startar rett på å gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. juli 2010 #4884 Del Skrevet 27. juli 2010 Takk. Jeg tror han hopper over hele krabbingen. Han kommer seg så fort frem på magen allikevel. Så han ser vel ikke helt poenget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 27. juli 2010 #4885 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Phu...masse å lese gjennom her gitt - kom hjem fra ferie i går, og det var jammen meg godt etter 16 dager borte. Siste nytt : *E har nå 4 tenner oppe og 2 nede Vi har blandet ut mme med ekstra lett melk - og nå er vi tom for mme og skal prøve med bare ku-melk i morra (han drikker uansett veldig lite melk for tiden). Han vil fortsatt ikke ha vann, men drikker utblandet babysaft fra flaske. Brødskiver har blitt noe herk, tygger litt, og så bare tar han bitene ut av munnen, så nå får han bare sånn mellommåltidsboks fra Småfolk til lunsj - ellers spiser han grøt+ melk til frokost, lunsj, middagsglass og grøt + melk til kvelds. Ang. pute, så har vi brukt det siden ca 6mnd, selv om han sjelden ligger lenge av gangen på den - turner rundt som en gal i senga ved leggetid... Fortsatt mye sovestyr her i huset, og på torsdag skal vi til manuellterapaut (bestilte time før ferien), så får vi se om han kan finne noen årsak til søvnproblemene til E. Gratulerer med 1 åringer, Kvist og Aricept (og eventuelt andre jeg ikke har fått med meg). Så gøy med utvikling, Imli og Saeria - E er sutrete og reiser seg og går (med støtte) mer og mer om dagen, tror han har fryktelig lyst til å komme seg frem uten støtte. Han setter seg fortsatt ikke av seg selv, men har nå lært seg hvordan han skal komme seg ut av sittestilling, så nå sitter han nesten aldri lenger (bortsett fra i stolen sin når han spiser etc da.) Siste uka med ferie nå, skal nytes til fulle - det går jo så fort når man koser seg med familene. Kjære har sine siste 6 uker med pappaperm etter ferien, så gutta skal kose seg hjemme en god stund til før barnehagestart i september. Edit: Glemte å si at E er syk for første gang, skikkelig forkjølet med masse slim og snørr og nyser i ett sett stakkars. Hatt det et par dager nå, så håper det ikke varer så lenge...han er forøvrig nesten like hyper som vanlig Endret 27. juli 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. juli 2010 #4886 Del Skrevet 27. juli 2010 God bedring til E, og grattis med tenner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 27. juli 2010 #4887 Del Skrevet 27. juli 2010 Her var det mye å oppdatere seg på.... Lillegutt er 1 år i dag :rødme: Får vel slutte å kalle han lillegutt nå.... Vi har hatt en strålende feiring og O har fått smakt bløtkake for første gang. Det falt i smak:) Når det gjelder tenner så har endelig det to fortennene oppe brutt fram- så nå har han 3 tenner... Forrige uke var vi i syden og hadde en kjempefin tur. Masse bading og kos. Jeg har sluttet å amme nå og vi har begynt å gi han lettmelk. Han er litt dårlig på å spise for tiden, kanskje det er flere tenner som kommer snart? Han krabber masse og er veldig aktiv. Går langs bord og benker. Ellers begynner han i barnehage på mandag, er veldig spent på hvordan det blir.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. juli 2010 #4888 Del Skrevet 27. juli 2010 Gratulerer så mye med ettåringen, effy! De kommer på løpende bånd, ettåringene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. juli 2010 #4889 Del Skrevet 28. juli 2010 Gratulere med 1åringen i går Effy Her har vi fine dager med ei blid M som plutselig har bestemt seg for å sove helt til 7-8 hver morgen! Det gir uthvilte barn og voksne Ser det er flere tenner på veg, så vi får nyte nettene vi har nå. Ho kryper kjempefort og er plutselig både høyt og lavt, trappa er kjempepoppis og ho prater i ett sett I dag eller i morgen kommer foreldrene mine på besøk og skal være her i helga, enda mer oppmerksomhet til vår vesle oppmerksomhetsyke datter Ho har nesten helt sluttet å være redd fremmede personer og skal hilse på alle ho ser, og det er jo positivt mtp barnehagestart rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. juli 2010 #4890 Del Skrevet 28. juli 2010 Grattis med 1-åringen, effy Trapper er poppis her også, Unknown E går/krabber opp hver trapp han ser, selv den bratte kjellertrappa klatrer han så lett som bare det Prøvde ekstra lett melk i dag, etter ett par uker med blanding av mme og kumelk - og det gikk superfint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 28. juli 2010 #4891 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) I morgen er det vår tur til å få ettåring i hus. Herregud, dette året har flydd avsted. Vi skal ha en liten familiefeiring på lørdag. Vi har kjøpt Den store barnesangboka til henne, samt et armbånd i sølv og emalje, med små, rosa hjerter. Ikke for at hun vil bry seg, men fordi vi liker å gi noe som kanskje kan vare en stund. Selv er hun stort sett opptatt av papir og pakkebånd. Jeg gir foreløpig ingen søtmelk, og har ikke tenkt å gjøre det på lenge enda. Jeg ammer masse fortsatt, og hun får syrnede melkeprodukter; yoghurt, ost, prim osv, så det tenker jeg er nok. Etterhvert skal hun også få Biola til å drikke, helst naturell eller blandet med fruktjuice pga. høyt sukkerinnhold i smakssatt Biola. Grunnen er at jeg selv har laktoseintoleranse, og vil derfor ikke eksponere henne for søtmelk i såpass ung alder. I tillegg har jeg div. tanker om melkens betydning i vårt kosthold, eller rettere sagt: den rollen melken har fått i kostholdet i (typisk) Skandinavia. Men jeg er jo typisk en som har sterke meninger om det meste, og gjerne går mine egne veier motstrøms, uten at jeg bryr meg om hva andre velger for det. Endret 28. juli 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. juli 2010 #4892 Del Skrevet 29. juli 2010 Gratulerer med 1åringen, Honesty Det er greit at folk har forskjellige meninger om ting, som f.eks melk - jeg ser imotsetning til deg ingen problmer med å gi E kumelk, han ser ut til å virkelig like det - og ettersom han ikke liker vann, gir jeg heller melk enn saft Var hos manuellterapaut med E idag. Han har en litt stiv, øverste virvel i nakken - men ikke så "alvorlig" som Kiss/kidd. Skal trene litt med han diverse øvelser for å trene opp musklene rundt og så skal vi ha ny time om 3 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. juli 2010 #4893 Del Skrevet 29. juli 2010 Gratulerer med 1åringen, Honesty Det er greit at folk har forskjellige meninger om ting, som f.eks melk - jeg ser imotsetning til deg ingen problmer med å gi E kumelk, han ser ut til å virkelig like det - og ettersom han ikke liker vann, gir jeg heller melk enn saft Var hos manuellterapaut med E idag. Han har en litt stiv, øverste virvel i nakken - men ikke så "alvorlig" som Kiss/kidd. Skal trene litt med han diverse øvelser for å trene opp musklene rundt og så skal vi ha ny time om 3 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. juli 2010 #4894 Del Skrevet 29. juli 2010 Godt det ikke var så alvorlig da, Soon. Vi venter enda noen uker med å innføre søtmelk. Ikke pga. allergier, selv om mannen hadde noen av de som barn, og har det enda(ikke matallergier), men pga. at det fortrenger jern i kosten. Han får melk i mat og syrnede melkeprodukter da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 29. juli 2010 #4895 Del Skrevet 29. juli 2010 Gratulerer med 1 åringer Effy og Honesty Utrolig som tia flyr!! Her har endele lisjmainn begynnt å krabbe. Fra å ligg pladask på magen fant han plutsele ut at no skull han framover. Så nå får ingenting vær i fred. Når det gjelder melk, har vi starta å gi han det. Både samboeren min og æ drikk my melk (æ e oppvokst på bondegård) og sverge te melk både te frokost og kvelds. Voks opp på kumelk fra æ va 6 mnd sjøl. Og æ har aldri feila nå.Men det får vær opp te kvar enkelt ka ein vil gjør mht melk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. juli 2010 #4896 Del Skrevet 29. juli 2010 Før var jo anbefalingen å gi melk fra 6 mnd. så mange har vokst opp med det da. Nå er anbefalingen 12 mnd., men folk får gjøre hva de vil for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 29. juli 2010 #4897 Del Skrevet 29. juli 2010 Saeria: Det ser ut til at vi er enige. I dag har vi "feiret" dagen ved å gå på kafé med bestemor og bestefar. Snuppa spiste vafler så det suste; jeg ble nesten imponert. I tillegg spiste hun på servietter, bestemors smykke, og kastet brillene hennes i gulvet, så alt var helt normalt. Gratulerer med krabbing, Elizia. Nå får dere ikke fred i det hele tatt lenger. Jeg innrømmer at jeg noen ganger tenker litt med lengsel tilbake til den tiden hvor jeg kunne legge henne fra meg, og hun ble liggende der, i stedet for å turne i gardinene eller klatre inn i oppvaskmaskinen (jada, hun gjorde det i dag). Men de vil jo opp og fram, og utforske verden i den minste detalj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 29. juli 2010 #4898 Del Skrevet 29. juli 2010 Grattis med 1-åring, Honesty! Og grattis med krabbingen, Elizia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 29. juli 2010 #4899 Del Skrevet 29. juli 2010 Her var det mye å oppdatere seg på ja. Gratulerer til alle ettåringene! Nå har snuppa var igjennom flere stadier. Først krøp hun, så sluttet hun med det og begynnte å krabbe, så sluttet hun med det og begynnte å gå, så sluttet hun med det og begynnte å løpe... Løper og løper og løper, helt til oppmerksomheten blir fanget av noe og hun mister konsentrasjonen og ramler med et klask. Hehe, så søt at hun er til å spise opp. Ettårskontroll har vi vært på også, og løpingen synes på vekstkurven. Lengden går oppover men vekta var nesten akkurat det samme som for halvannen måned siden. 9,000 kg viste vekta nå, så hun er slank snuppa vår. I kveld er hun hos mormor og morfar, de hadde planer om klossebygging (og riving), bollebaking og kosing med katten. Blir sikkert fantastisk Selv har jeg ligget i sofaen og lest en HEL bok, drukket litt rødvin og bare kooooost meg. Og så blir det så deilig å få henne tilbake i morgen. Skal nyte de siste dagene hjemme sammen vi nå, for til onsdag begynner vi så smått i barnehagen. Bare en time der vi foreldrene er med første dagen, men alikevel. Tenk at bittelillejenta straks er barnehagebarn og ikke baby. Vemodig og spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. juli 2010 #4900 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Sitter her bortimot i sjokk. E var hos manuellterapaut i går. La seg i går kveld uten mye styr, og sov fra 18.50 til 08.30!! Aldri skjedd før - hørte han var våken innimellom, men fant roen selv og sovnet igjen. Så la vi han for dagduppen kl 12.25 - gutten la seg rett ned i senga, og sovnet tvert!! Heller aldri skjedd før, og han sover enda, èn time senere. I det siste har han våknet rundt 05 om morgenen, og hatt to dupper på ca 1/2 time hver, kanksje oppmot en time på første luren. Så hvis dette er den nye trenden, skal manuellterapauten få en stor blomsterbukett av meg -- Kom på noe helt annet, mens jeg første er her inne: Hva kjøper dere/ønsker dere til 1-årsdagen til knøttene deres? Endret 30. juli 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå