Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Vi har heller ikke startet med pute enda. Har ikke tenkt på det engang. Han har nå 4 tenner nede og begynner å få 2 hjørnetenner oppe, så da blir han vel komisk å se på :ler: Han som var verdens roligeste fang-unge er nå en som IKKE skal sitte rolig og leke lengre. Kun stå oppreist mens jeg holder han. Ikke lett å få gjort husarbeid, matlaging osv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett stk. sutrete unge i dag. Gråter og gråter. Blir gjennomsvett fordi han blir så varm av gråtinga.. Han ble stille da vi la han for halvannen time siden, men han har ikke sovnet. Hører han turner i senga og sutrer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner på gang? Her har det også vært sutring i dag, og det er veldig uvanlig her i huset. Jeg blir litt svett i ørene av det, for å si det forsiktig.

Hun har sovnet nå, men jeg har ingen forhåpninger. Jeg håper bare at jeg får sove bedre enn natt til i dag, hvor hun laget sirkus mellom 3 og 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, imli! :)

Her er det også sutring og kaving. G er mye mer mammadalt enn vanlig, og han klør og plages. Ser at ei hjørnetann snart er gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet har de siste par ukene blitt skikkelig pappagutt! Vil bare ha pappa, vrir seg unna når jeg tar han opp.. Litt trist for meg merker jeg. Glad for at han har en pappa som er så overstrømmende morsom å leke med, men vil jo være litt favoritt jeg med.. Jeg er kun best hvis han har slått seg skikkelig, og når han våkner om natta. Hvis pappa ikke er hjemme, er han mer mottagelig for meg. Pappaen er mye morsommere å leke med enn meg, han tuller og herjer og ler og finner på så utrolig mye rart! Og pappa har det like morsomt som Gullet når de driver på. Noen tips til en småsjalu mamma...som fra nå av ser ut til å måtte konkurrere med verdens morsomste pappa..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser veldig godt her for tiden også at hun blir mer og mer glad i pappaen. Syns det bare er godt jeg og slenger meg med i leken når de koser seg.

Trøster meg med at det er bedre med enn superpappa enn en fraværende pappa. Dette endrer seg jo hele livet, om ett par måneder er det plutselig du som er best igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med pute for noen måneder siden da han var tett og måtte sove litt høyt. Det er jo bare som et lite håndkle, og han ligger alle veier i senga, så det er sjeldent han ligger på den.

L har fått 8 tenner, er en liten stund siden siste tann kom nå, har vært nydelig å ikke tenke på disse tennene. Det tar kanskje litt tid før resten kommer nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt betre med superpappa enn fråverande pappa ja :Nikke: Finns ein del av dei dessverre :(

Mini har 8 tennar han og, og det har han hatt i over 2 mnd no, så det kjem vel snart noko meir? Eldstemann fekk eitårsjekslane mellom 10 og 12 mnd i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi er midt i et lite tannrush nå, 2 fortenner er akkurat komt ut og de 2 neste er veldig nærme. Heldigvis så merker vi ikke så mye denne gangen, litt nattevåk og tidlige morgner bare :)

Vi bruker ikke pute enda, men har planer om å prøve snart!

Og har begynt å gi litt melkeprodukt, eller prøvesmake heter det vel enda..Får ekstra lett melk til frokost, får litt yoghurt innimellom og is er jo en kjempeslager. Ho har jo fått biola en liten stund, så har funne ut at det er mange flere smaker enn mme!

Her har vi også en pappa som er veldig kjekk og leke med og som absolutt er til stedes, heldigvis :) Vi har hatt 4 uker ferie ilag alle sammen og det har vært kjempegodt :Nikke: Gått litt for fort bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte mini å gå med støtte (gå rundt bordet) for fyrste gong! :hoppe: Det var litt moro, har venta på det. Broren gjorde det frå han var 8 mnd... Men gøy uansett når dei begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en milepæl, imli! Gratulerer! :)

Vi var på familiefest i går, og G sjarmerte alle. Han tolererte også at samtlige av mannens gamle tanter kom bort og plukket på han. :) Mest av alt likte han i dame fra New Zealand. Aller helst ville han hatt velkomstdrinken hennes da. :ler:

Etter en visitt med G, kjørte vi tilbake til hytten til svigers, matet og la han, og så hadde vi barnevakt for første gang etter han sovnet. Det var i grunnen helt greit det, og når vi kom hjem, fikk vi vite at han hadde sovet som en stein hele kvelden. :hjerte:

Det var ok å være ute sammen, bare oss to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte bare klage litt på pappaen, det er jo aller mest positivt at Gullet fester seg så ved ham. Det er ikke bare bra å være "den eneste ene" som er bra nok for barnet, da får man jo aldri noe avlastning ;) Jeg leker med ham også, og pappaen tar litt kjipe oppgaver allerede, men jeg er litt "på" ham for at han skal være forelder og ikke bare gøy lekekamerat. Så han må også si NEI til biting og slikt. Jaja.

Vår har 4 tenner helt ut, 1 halvt ut, og så har det vært en del sutring og hender i munnen de siste dagene, så tror det er mer på vei nå..

Idag gikk småen for første gang!! Han har gått stødig og fort rundt salongbord lenge, så idag la han ut på "tur" og gikk 5-6 skritt alene :) De siste dagene har han begynt å slippe seg, når han går fra bord til sofa, og blitt stadig tøffere. Så - gikk han :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer for fremgang i gåing både imli og Vilja :)

Det er gøy med fremgang og vi merker at lillegutt blir tøffere og tøffere. Han begynte å gå forsiktig rundt bordet. Nå raser han rundt bordet, dytter på puffer og stoler og biler og går avgårde. Han tør nå innimellom å slippe seg fra det han holder, men når han oppdager at han står uten å holde i noe - da er det rett ned på rompa :ler:

Han har vært sutrete de siste dagene. Særlig de siste timene før leggetid. Han tar seg mye til munnen og nesa så det er mulig det er noen nye tenner på gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det iallefall søvnløse netter for tiden. 4 av 7 netter har vært våkenetter siste uka. I natt våkna han kl 01.30 og sovna ikke igjen før kl 6.00 :tristbla: Kl 05.30 måtte jeg kapitulere og gå og legge meg på rommet til eldstemann.. (som oxå hadde kommet og lagt seg i senga vår i løpet av natta...)far tok da over og gjett: ja DA sovna han! Så jeg er ganske ør i dag. Lurer på om det er en blanding av tenner (holder på å bryte ut 4 stk nå), at han holder på å lære seg å gå samt savn etter meg på dagene som gjør seg gjeldende. Mange teorier ute og går- spørs hvem jeg snakker med :fnise:

Endret av Elizia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt!

Det er ikke gøy når de sutrer, gråter, ødelegger egen og hele familiens nattesøvn. Men, man får de på det positive og være glad for de gangene alt fungerer perfekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårleg søvn er det verste som finns! Her har nettane vore upåklaglege i det siste! 12 imar i strekk nesten kvar natt. Håper det varar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...