Minnimusepus Skrevet 22. mai 2010 #4521 Del Skrevet 22. mai 2010 Helt enig i at mammahjertet vet best Vi lot han gråte mye, men det var ikke mye hyling. Vi hører ganske godt forskjell på vond gråt eller ei når det gjelder L. Men jo, det var så tårene trillet innimellom. Det kan ikke være noe tenner som skal komme nå da? At dere heller kan prøve igjen siden? De første nettene tok vi han opp når han gråt, trøstet en god stund, gjerne 15 minutter, før vi la han ned igjen og koste litt med han. Satt kortere for hver gang, og til slutt sov han gjennom en amming iallefall. Det skeiet litt ut, og da måtte vi jo på det igjen, dog uten så masse gråt. Nå er vi så heldige at han sover stort sett hele natta, inkl. en smokkedytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. mai 2010 #4522 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Skjønner dere godt Soon. Det er ikke godt å høre på vond gråt. Vi har egentlig aldri hatt det problemet. Han sutrer litt eller gråter litt når han legger seg om kvelden. Vi opplevde det som han gråt så lenge, men de gangene vi tok tida var det aldri mer enn fem minutter. Vi lar han ligger, går inn og ordner smokk og stryker på kinn/ panne i senga. Men vi hører fort når det er vond og/ eller hysterisk gråt. Da blir han tatt opp og trøstet til han roer seg før vi legger han ned igjen. Tror alle må selv vurdere hvor mye gråt man tåler og hva man føler er riktig. Men jeg er helt sikker på at nå er de så store at de klarer fint å manipulere med gråt. Lillemann prøver seg med det flere ganger. Hyyyler, og så fort han ser oss i døra blir han et stort smil og spreller av glede.... Da får han ikke oppmerksomhet. (vi har også lært oss hvordan den type hyling og gråt høres ut) Endret 22. mai 2010 av Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. mai 2010 #4523 Del Skrevet 22. mai 2010 Dette var helt klart lei seg/vondt grining og hyling - han stoppet ikke å gråte når vi kom inn, og det tok en god stund før han roet seg etter vi tok han opp også. Han sovnet veldig fort etter en rap, men ble helt hysterisk igjen når vi la han - så det var ikke på tull. Så i går og idag har det blitt kosing og byssing i søvn - og det skal det fortsette med til vi finner en måte å løse dette på uten grining. Det positive, er at han har blitt flinkere til å sovne av seg selv hvis han våkner på natta - med mindre det er luft på gang. Da kan han ligge å skravle litt, og sutre bittelitt og så sovne igjen, og jammen meg har han ikke sovet til halv åtte på morgenen også Minni: mulig det er tenner på gang (det har det jo nærmst vært i 7mnd nå, så hvem vet... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. mai 2010 #4524 Del Skrevet 22. mai 2010 Eg lar og ungen grine litt innimellom, er ikkje redd for det. Sutring og smågrining er ikkje farleg etter mi meining, og eg gidder ikkje lage ein liten keisar som forventar at nokon kjem på minste lyd. Viss han skriker etter at eg har gått ut av rommet når han skal leggas, går eg ikkje inn igjen før etter eit par minutter, med mindre det er hylgrining sjølvsagt. Eg er åleine med to ungar no, då må dei nesten lere seg å vente litt Mini har forresten begynt å ete veldig mykje betre! Eter nesten ein hel porsjon graut til kvelden og ein halv til føremiddagen. Er veldig glad i fruktmos, eter litt middag, og får i seg litt brødskive til frukost No er det snart dags for nattavvenning trur eg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. mai 2010 #4525 Del Skrevet 22. mai 2010 Så bra at mini har begynt å sette pris på fast føde. Håper nattavvenningen går greit for dere også. Det hadde jo vært greit med litt mer sammenhengende søvn nå som du er alene med to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. mai 2010 #4526 Del Skrevet 22. mai 2010 Ja, eg hadde likt å sove ei heil natt... Har ikkje gjort det på over to år. Då eldstemann endeleg sov heile natta, var eg allereie gravid med mini og måtte opp hundre gonger pr natt for tissing Og sida har det gått slag i slag... Hehe. Han drikk vatn av tutekopp og eter ganske bra med fast føde, så no trur eg det er greit å kutte ut nattpuppen. Er berre det å manne seg opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. mai 2010 #4527 Del Skrevet 22. mai 2010 To år, ja. Det er en stund det. Er jammen rart hva man blir vant til, selv om det langt i fra er optimalt. Skjønner at det må kvinnes opp til nattavvenningen også. Det er jo ikke lett å forutse hvordan mini vil reagere, og hvor lett eller tungt det vil bli. Masse lykke til hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. mai 2010 #4528 Del Skrevet 22. mai 2010 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. mai 2010 #4529 Del Skrevet 22. mai 2010 Så flott, Imli, at mini spiser så bra Masse lykke til med nattavvenning når dere begynner med det. Jeg kan også la E sutre og grine, men sånn det ble med med grininga her og legging, var det ikke bra for noen av oss, så da sluttet vi med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 23. mai 2010 #4530 Del Skrevet 23. mai 2010 Her var det mye å oppdatere seg på! Jeg var borte fra lillegutt i 2 netter tidligere denne uken og det gikk kjempefint! Jeg visste jo egentlig at det kom til å gå bra da, men jeg var litt spent på hvordan det kom til å bli når jeg ikke fikk ammet på 2 døgn. Men jeg ammer fremdeles morgen og kveld, så jeg har tydeligvis litt igjen :gjeiper: I ettermiddag skal vi levere lillegutt til mormor. Hun insisterte på å ha han på overnatting iløpet av pinsen, så da blir det barnefri i kveld og gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. mai 2010 #4531 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Barnefri høyres vidunderleg ut. Sjølv eg eg heilt zoombie pga dårleg søvn og to krevande små Det verste er at det ikkje er noko meir jobb å vere åleine med to ungar enn det var då eg budde i lag med snart eksmannen... Seier litt om kor lite han bidro Trist at ungane mine har ein far som ikkje gidder noko som helst. Dei som har engasjerte fedre veit ikkje kor heldige dei er! Endret 23. mai 2010 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 23. mai 2010 #4532 Del Skrevet 23. mai 2010 Det står virkelig respekt av den avgjørelsen du tok da du bestemte deg for å flytte ut med barna. Jeg synes du er supertøff som klarer deg på egenhånd med 2 små. Får håpe at eksmannen din på sikt klarer å bidra litt som far. Håper du får til nattavvenning snart slik at det blir litt ekstra søvn på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. mai 2010 #4533 Del Skrevet 23. mai 2010 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. mai 2010 #4534 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Det er vel nesten mindre for deg å gjøre nå, imli, nå som du ikke trenger å ta deg av mannen og høre på sutring derfra. Er trist at det er sånn med enkelte menn. Om ikke annet så har guttene dine en kjempeflott mamma, så får dere se hvordan forholdet mellom far og sønner utvikler seg med tiden. Og, jeg vet hvor heldig jeg er som har en tilstedeværende far til G. Jeg ble selv frarøvet min egen far i veldig ung alder, så å ikke ha pappa i livet mitt har jeg selv erfart. Men nå var ikke min far lat eller uansvarlig, han døde. Endret 23. mai 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. mai 2010 #4535 Del Skrevet 23. mai 2010 Får håpe han skjerpar seg ja. Påstår han saknar ungane, men tek ikkje noko særleg initiativ for å ha dei, i alle fall ikkje minsten. Så trist at du mista faren din tidleg, Saeria. Eg er i alle fall heldig med mine kjempeflotte foreldre som lar oss bu her på ubestemt tid. Får jo meir hjelp med ungane av mamma og pappa enn eg fekk av unganes eiga far.... Men det er jo ikkje nokon varig løysing å bu i lag med foreldra mine. Berre synd det tek kjempelang tid å få mekling, slik at me kan ta ut separasjon. Og då blir det lenge til eg får pengar = lenge til eg får noko anna plass å bu. Får vel frå slutten av juli viss eg er heldig. Huff, tenk på dei som ikkje har nokon å dra til når det skjer slike ting som med meg. Måtte vel berre blitt hos den gærne gubben... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. mai 2010 #4536 Del Skrevet 23. mai 2010 Iallefall utrolig bra at du har foreldrene dine, Imli. Jeg tenker på oss selv, som er to om E, og får så vanvittig mye støtte fra mine foreldre i tilegg - de har han på overnatting, passer han så vi får kost oss litt alene, passer han så vi får gjort litt i hagen/huset, kjøper diverse utstyr i ny og ne - vi er superheldige!! Evig takknemmelig for å ha både kjære og foreldrene mine i mitt og E sitt liv. Natt til tirsdag reiser vi til Roma - bare kjære og jeg. Vi gruegleder oss, tror det blir værst i det vi drar, men da ligger han nok å sover. Han skal være hos foreldrene mine de 4 dagene og nettene, så vi vet han er i trygge hender. Blir iallefall spennende å reise litt igjen, og både godt og rart å ha barnefri så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. mai 2010 #4537 Del Skrevet 23. mai 2010 Så flott at du har supre foreldre som stiller opp. Synd at ikke ungenes egen far er kommet dithen at han frivillig ber om å få ha ungene sine. Begge to. Forhåpentligvis går det opp for han hva han risikerer om han ikke har samvær med de, og skjerper seg. Det er ikke lett for de mødrene som ikke har det. Da er jo ofte krisesenter eller sosialkontoret eneste løsning (i påvente av penger fra NAV trygd, og ingen av de er vel førstevalg akkurat. Jeg har vært heldig som har en flott stefar nå da, og mamma er jammen meg god hun også. Så vi har jo klart oss greit tross alt. Soon: Dere må ha riktig god tur når dere reiser. Det blir vel deilig. Vi har hatt en gutt som har vært lettere for å bli sutrete i dag, men nå har venstr fortann begynt å bryte gjennom, og hjørnetanna ved siden av ser ut til å være rett rundt hjørnet, så det er ikke så rart. Han er veldig sår i gommene og tar seg til øret, så han plages jo, stakkar. Nå har pappaen puttet han i bingen for natta da, så får vi se hva den bringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 24. mai 2010 #4538 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Håper natten gikk bra, Saeria. Det gjorde den ikke her Sovnet så søtt kl 19 som vanlig, men kl 22 braket det løs. Var inne en gang og bysset og fikk han etter et par forsøk ned i sengen igjen - sov en halvtimes tid men så tok det helt av. Han var supertrøtt, og sovnet i armene våre, men etter 8(!) forsøk på å legge han, hvorpå han bare våknet og hylskrek tok vi han inn i vår seng. Der lå han også og hylte og grein en god stund - tror han sovnet rundt 00.45, og da lå pappan og jeg musestille med E i midten resten av natta. Våknet en runde ved 04.00 tiden også, men roet seg heldigvis fort. Og som ikke det var nok, begynte pappan og snorke kl 06.15 og da var E lys våken igjen... Det som er så kjipt er at vi har trodd at han hylgrein fordi han ble lagt ned og var redd etc - men i vår seng var han akkurat likedan, både når vi enten prøvde å la han være, eller koset og strøk og holdt rundt han. Slitsomt at han er blitt så ille nå, når vi skal reise bort fra han... Sover første duppen nå da, sovet en time alt,håper den varer en stund til - godt å sette seg ned litt - vi driver jo å pakker så smått til oss alle tre også, så blir en litt travel dag. Endret 24. mai 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. mai 2010 #4539 Del Skrevet 24. mai 2010 Joda, det gikk ganske greit i natt her. Synd dere har hatt en kjip natt. Vi merker at G er i seperasjonsangstfasen da. For nå må vi helst stryke han på håret til han sovner, men vi regner med at det går over om en måned eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 24. mai 2010 #4540 Del Skrevet 24. mai 2010 Lillegutt har begynt å gnisse tennene sammen. Han skyver underkjeven ut og gnisser mot tenna oppe. Det lager en lyd som ikke er blant mine favoritter.... :grøss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå