Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Velkommen i klubben, det er ikke den kjekkeste å være medlem av. Jeg tror aldri jeg har sovet mer enn tre timer i strekk selv før barn, men da valgte jeg i det minste selv hva jeg ville gjøre. Jeg savner å lese på senga. :)

I dag hadde vi forresten laks til middag, og snuppa fikk spise selv. Det ble så mye gris at pappaen måtte dokumentere det, og hunden var veldig fornøyd etterpå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minsten havnet endelig på eget rom i dag. Men han har allerede våknet en gang og hylgrått :tristbla: Men han SKAL sove på eget rom nå!

Når det gjelder middagsrutiner spiser vi som oftest sammen i ukedagene. Men siden han kun liker fiskeboller så får han egen mat. Har prøvd alt av ferdige middagsglass men han kaster nesten opp når han får de. Gleder meg til han kan spise mer saltholdig og mat med melk i. Vi er størst i pizza, pasta, lasagne, hamburger, pannekaker og kinesisk mat....Mye halvfabrikata. Jeg liker ikke lage mat, så da blir det enkelt og raskt. Siden han liker fiskeboller skal jeg nå prøve han på torsk og laks for det spiser vi ofte :) Han er egentlig et matvrak og vil smake på alt jeg spiser og han liker også alt :) Men det meste er jo ikke godt for den lille magen hans...

Skal på helsestasjonen i morgen. Er spent på vekta hans. 4 mars på 6 mnd kontrollen var han jo rett under 11 kg og 72 cm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten normalt at de er helt ekstremt opptatt av ledninger og kabler? Mannen har gitt henne en egen kabel for at hun skal la de andre være i fred, men det funker ikke 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G er også veldig opptatt av ledninger og kabler.

Han er forøvrig blitt skikkelig snørrete og det surklet i brystet hans ved leggetid. Natt til i dag var han skikkelig urolig også. Håper ikke han blir syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledninger er den store hiten her også :jepp:

Krabber rett bort til en ledning, og drar den ut av støpselet...skikkelig skumling!

E har fått låne babyhuska til nabo-dama - vi har huskestativ i hagen fra de forrige eierne, og hun lurte på om vi ville låne barnebarnet sin (hun har vokst ut av den).

Så da takket vi ja, og E storkoste seg i den.

Skrattet og lo, og likte å bare sitte i den og kikke også.

Jeg har lagt ut bilder på den "private" bloggen min,(på blogspot.com) hvis noen vil se ;)

Ellers har vi grillet og kost oss i solen idag - så E var veldig trøtt til kvelds, av all den friske luften.

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledninger er spennende ja:)

Ellers har lillegutt begynt å reise seg, og det er kjempeskummelt. Vi har en sånn lav tv-benk som jeg er redd for han kan falle og slå seg på når han begynner å stå, så vi skal ut og handle en gummilist eller noe sånt, for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så stor gutt du har spice, han var 5 kg og 4 cm større enn L på samme kontroll :fnise:

Vi spiser også som regel sammen, iallefall jeg og L. Middag har vi mellom 16 og 17.00. Og vi spiser alltid på kjøkkenet, det har vi gjort siden han var ganske liten og satt i vippestolen.

Her går det fortsatt mye i brød, han spiser 2-3 skiver til frokost, samme til lunsj og en til kvelds pluss middag og litt nan. Jeg har nesten sluttet å amme nå, det er så lite igjen der at jeg sparer det opp til å gi han mat på natten/tidlig om morgenen om han vil det. Han har vært en engel nå i det siste og sover til 06.30-07.00. Kan gi han mat 05.30 også sover han til 07.00 :) Etter dette er sagt gjør han nok ikke det i morgen igjen :ler:

Vi har trappegrid oppe, ante ikke at vi skulle trenge det nede også. Men nå er det rett inn på finn.no for å sjå :jepp:

L har forresten ikke glutenallergi :enig:

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da Minni, at L ikke hadde glutenallergi :) Det er nok en lettere hverdag uten!

De er skumle med trapper disse små ja.

Foreldrene mine har ett trinn ned til stuen sin fra gangen, og der begynte E å klatre opp i helgen. Heldigvis kommer han bare opp til en gang, men derfra er det trapp både til loft og kjeller, så de skulle investere i grinder kjapt ja.

Vi har heldigvis ikke trapper hjemme (som ikke har dør forran).

I "desperasjon" for å få i E litt mer vann har jeg nå begynt å raspe eple på den minste raspa på rivjernet og blande ut eplesaften/fruktkjøttet med vann.

Da drakk han jammen meg 40-50ml :hoppe:

Så da får vi fortsette med det en stund - det viktigste er jo at han får nok væske, og eple er jo sunt i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var veldig deilig. Nå kommer vi til å innføre det litt gradvis. Men ja, veldig deilig å vite :)

Da har det kanskje vært litt fortvilelse over å ikke komme seg ordentlig rundt omkring eller liknende, aner ikke. Vi er iallefall ferdige med grinemånedene :jepp:

Eplesmak kan jeg tenke meg han likte ja, så fint han drakk det. Epler skader absolutt ikke, er jo tvert imot ganske sunt :)

Hehe, ja de kommer seg overalt disse små nå, må skaffe trappegrind til trappa til svigers på hytta også, den er virkelig skummel.

Åhh, for et nyyydelig vær det er idag. Litt kjølig på morrakvisten, men det blir definitivt en gåtur med både vogn og bikkjer idag :) Hender katten tar følge et lite stykke også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, for et nyyydelig vær det er idag. Litt kjølig på morrakvisten, men det blir definitivt en gåtur med både vogn og bikkjer idag :) Hender katten tar følge et lite stykke også :ler:

Skikkelig familietur med andre ord :fnise:

Blir trilletur her idag også, og kanskje en liten stund på huska i hagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var bra det ikkevar glutennallergi, minnie. :)

I dag er G skikkelig forkjøla. Har hatt en kjempefestlig natt med så godt som null søvn. Stakkaren har slitt veldig. Han endte opp mellom oss i senga, uten at det hjalp på søvnen, men det føltes best å ha han der.

Nå sitter han i sjalet. Tror nok han trenger en del ekstra kos i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars G og dere som ikke har fått sove i natt :klem:

Håper han tar igjen det tapte i dag da.

E har enda ikke (bank i bordet) vært syk han!! Litt tett som nyfødt, men det har vel med fostervann etc å gjøre (?)

Syns iallefall vi har sluppet billig unna sånt, aldri feber eller noen ting.

Han har til gjengjeldt styra litt med tenner da, men kan se ut som det har roet seg det også - og urolige netter har nok vært utviklingssprang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk vi til slutt en ganske rolig natt, men til gjengjeld insisterte snuppa på at det var morgen kl 04.00. Hun herjet, pratet vilt og spant rundt som en karusell, og jeg ble temmelig lei. Men så sovnet hun på brystet til pappaen, og til slutt måtte hun vekkes kl 07.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: ja, familietur er vel rette ordet.

Ikke godt når de små er syke, skjønner godt dere vil ha han sammen med dere og håper han sover masse på dagtid så du kan hente deg inn litt :)

L har hatt rennende nese titt og ofte etter han fylte 6 mnd, før det var han ikke syk en eneste gang. Stygg hoste har han hatt, litt feber, men det skylde nok tennene. Som Soon, så har han kavet veldig med tennene fra han var 3-4 mnd.

Men alt i alt er det fint de er syke, så kan de bygge opp immunforsvaret før de skal ut i barnehage/dagmamma. Nå om våren er her og vi er mye ute må en regne med snue og hoste. Også må en prøve seg litt frem mht bekledning. Jeg har vært fælt til å kle han i altfor mye, det har jeg blitt litt flinkere til nå. Kan jo ikke kle han opp med tykke dresser når han skal ut å krabbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, her har vi hatt en kranglete formiddag. J pleier alltid å sove ca 3 timer etter at han står opp om morgenen, men i dag har det ikke vært snakk om å å ville sove. Han har sutret, kjeftet og styrt noe voldsomt. Jeg har trøstet, ignorert, latt ham skrike og tatt ham opp om hverandre.Til slutt var det gått så lang tid (2 timer på overtid) at jeg tenkte han begynte å bli sulten. Jeg smurte 2 skiver og satte ham i stolen. Selv satte jeg ved siden av og leste blad. Veldig lei av sutrete unge, og ingorerte han i grunnen. Etterhvert synes jeg det ble litt stille borti stolen. Da sov han med ansiktet hvilende i leverposteiskiva på bordet sitt. :fnise: Løftet han opp og bar ham i sengen, der sovnet han idet jeg la ham ned. Stakkars slitne gutten min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8/9 mnd kontroll i dag og lillemann er 11.300 tung og 74 cm:-) Heldigvis begynner vekta stabilisere seg noe og nærmer seg oversiden av øverste kurve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etterhvert synes jeg det ble litt stille borti stolen. Da sov han med ansiktet hvilende i leverposteiskiva på bordet sitt. :fnise:

:skratte:

Ser det for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var han nok trøtt ja :fnise:

Her har L funnet ut hvordan han kan åpne døra til peisovnen, noe vi må passe ekstra godt på. For et par uker siden fant vi han med aske over hele seg, rundt munnen, hendene, klærne, i håret. Da måtte vi slenge han inn i dusjen for å få han ren igjen :fnise:

Han vet han ikke får lov, for hver gang jeg kommer mot han så setter han seg ned. Men å sitte litt fra å si nei, det gidder han ikke høre på, da kikker han bare dumt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også for meg stakkars j; BD.

Etter E hadde sovet en time nå i kveld, våknet han og skrek noe voldsomt.

Sluttet litt å gråte og begynte på igjen, og sånn holdt det på en halvtimes tid.

Kan ikke se tegn til tannfrembrudd, så tenkte han kanskje hadde vondt i magen eller noe.

Til slutt måtte jeg lage flaske med malt i tilfelle han var sulten eller hadde magesmerter.

Han slukte flaska og roet seg.

Kom ikke noe luft - derimot sovnet han tvert jeg løftet han opp og skulle gå og legge han...

Ikke vet jeg hva som plaget egentlig... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...