Honesty Skrevet 27. april 2010 #4221 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg har vanskelig for å tro at de gråter i månedsvis pga. tenner. Jeg har merket tanngråten veldig på I, og det har vært konsentrert om noen få netter hvor hun har våknet opp bortimot stiv av "skrekk" og har hylskreket og vært vanskelig å roe. Det tok ekstrem lang tid med fortennene, men ellers har det vært 2-3 dager, og så stopp. Barna våre er vel nå i en ekstrem utviklingsfase, og det er vel helt typisk med natteuro, er jeg redd. Jeg har allerede trøstet helt utrøstelig unge en gang i kveld, men det var på'n igjen da jeg la henne ned. Jeg gikk på badet vegg i vegg for å gjøre meg klar i tilfelle hun fikk panikk, men så sovnet hun av seg selv. Hun får stadig bedre tak på krabbingen, men er fortsatt noe ukoordinert, og ser rett og slett litt full ut. Men det går framover, og ikke bakover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. april 2010 #4222 Del Skrevet 27. april 2010 Framover er jo...ehhh...fremskritt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 27. april 2010 #4223 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg prøvde å distrahere henne ved å blåse opp noen ballonger og legge ut, men neida, støvsugeren og ledningene var akkurat like interessante som tidligere. Dog tok hunden knekken på en ballong. Vel, det gav i det minste noen morsomme bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. april 2010 #4224 Del Skrevet 27. april 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. april 2010 #4225 Del Skrevet 28. april 2010 Nei, ikke vet jeg hva som plager, men trolig utviklingsprang ja. Han er jo på nippet til å krabbe hver dag, tar noen skritt hver dag, så kan jo være det. Men det er så rart at han hylgråter og virker helt i panikk noen av gangene...og det er vanskelig å roe. Og når vi får roet ned, så hylgriner han når vi legger han ned igjen. Var innpå til han 6(!)ganger fra 18.40 til 22.30 igår, samt like mange ganger i løpet av natten...lite søvn på oss alle tre i natt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 28. april 2010 #4226 Del Skrevet 28. april 2010 Han har ikke vondt i magen, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. april 2010 #4227 Del Skrevet 28. april 2010 Ellers kom kjære hjem fra jobb med røde roser til meg :rødme: Og det var veeldig koselig når man var så trøtt og lei av sutrete baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. april 2010 #4228 Del Skrevet 28. april 2010 Han har ikke vondt i magen, da? Nei, ikke noe som tyder på det. Jeg prøver alltid når han er sånn å ta lårene opp mot magen sånn som når han var bitteliten, for å se om det kommer noe luft, men det gjorde det ikke, så jeg regner med det ikke er det som plager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. april 2010 #4229 Del Skrevet 28. april 2010 Er dessverre ikkje noko moglegheit for avlastning sida mini vil ammas så ofte, og nektar flaske. Han drakk av flaske ein gong, men det var vel berre for å erte, for no nektar han igjen. Får litt avlastning med eldstemann, men det er jo ikkje han som er slitsom Han søv heile natta og er stort sett snill og grei. Mini er veldig grei på dagtid då, flink til å leike sjølv og søv bra, som regel to lange duppar kvar dag, evnt tre korte. Er berre synd med nettane... Trudde han kom til å bli ein skikkeleg drømmebaby - eldstemann var så krevande i starten, men blei betre etterkvart. Med mini har det nesten vore motsatt... Starta så bra, men har blitt verre og verre All ammminga om natta har nok blitt ein dårleg vane, og det blir nok full avvenning om ikkje altfor lenge. Berre han kunne ta flaske då... Er jo greit å kunne tilby vatn, i tilfelle han faktisk er tørst... Ellers har han blitt ganske flink til å krype no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. april 2010 #4230 Del Skrevet 28. april 2010 Håper det blir bedring snart. Vi har vært på spontan veiing i dag. Målte også. G er nå 72 lang og 8960 gram. Han har lagt på seg en halvkilo på rett under en måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. april 2010 #4231 Del Skrevet 28. april 2010 Han begynner jammen å bli lang, Saeria E arver nok våre gener og blir nok ikke lange karen. Både pappa`n og jeg er under 170cm... --- E sovnet av seg selv både til andre duppen og nå for natta Håper denne natta blir litt bedre enn forrige...var så mange ganger oppe i natt at jeg til slutt vurderte å legge meg på gulvet på rommet hans...men senga mi var litt mer fristende. Man kan vel alltids drømme .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. april 2010 #4232 Del Skrevet 28. april 2010 Ja, han vokser til. regner ikke med at han blir veldig høy da, for jeg er ikke det, og pappaen er akkurat gjennomsnitts med sine 1,80 m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 28. april 2010 #4233 Del Skrevet 28. april 2010 I var 73 cm lang sist vi målte, og det er visst et par cm mer enn snittet for alderen. Både jeg og pappaen er gjennomsnittlig høye (hhv. 167 og 185), så jeg vil tippe hun blir gjennomsnittlig, eller litt høyere enn meg. I dag har det virkelig gått framover med krabbingen. Jeg trodde hun satt ved siden av sofaen, men der tok jeg feil. Plutselig hørte jeg latter og innoverhyl, og da hadde hun krabbet gjennom halve stua, og kommet seg bort til hunden. Han er helten hennes, men som oftest skygger han banen når hun er i nærheten, for hun er visst farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. april 2010 #4234 Del Skrevet 28. april 2010 Mini har krypi skikkelig bra i dag! Fleire meter av gongen, for å få tak i leiker. Kjempemoro! Han har jo krypi litt før, men fyrst i dag det verkeleg har løsna. Mini var 73 cm då han var 7 mnd, så han er ganske så lang. Eg og mannen er omtrent like høge - ca 1.75 m. Var på 2-årskontroll med storebror i går, og då var han 90 cm, noko som skal tilsi at han blir 1,80 m som vaksen, så mini blir vel omtrent det same tenkjer eg Skal på 8-mnd kontroll i morgon, spennande å sjå om han har vokst mykje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. april 2010 #4235 Del Skrevet 29. april 2010 I dag her E og jeg vært på trilletur og kafètur i over tre timer Merker på både meg og han at det er godt å komme seg ut av huset litt og se andre mennesker - ikke bare trille tur for oss selv. Vi var innom kjøpesenteret hvor både pappa`n og bestemoren hans jobber, så da fikk de litt glede på jobb Vi skulle egentlig innom lekebutikken, for han begynner å bli litt lei av lekene sine, men etter en god stund på kjøpesenteret ble han litt sutrete og trøtt, så da var det best å komme seg hjemover. Han sovnet fort for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. april 2010 #4236 Del Skrevet 29. april 2010 Vi har vært i åpen barnehage, og det var suksess. han koste seg der, og selv om det ikke ble mer enn 20 minutter med søvn fra han stod opp i dag morges, og til klokka 15.15, så var det verdt det. Vi skal tilbake.:)For jeg merker at han begynner å like kontakten med andre babyer stadig bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 29. april 2010 #4237 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg får ikke noe tid til å sitte på Kvinneguiden, jeg er jo på jobb hele tiden.. Mye å oppdatere seg på her. Mannen var på 9 mnd-kontroll med lillegutt på mandag. 10,5 kilo og 73 cm. Følger sin egen kurve fint. Vekta hadde visstnok flata litt ut, men det var visst helt vanlig nå som de blir mye mer aktive. Spent på hvor lang lillegutt blir. Jeg er lavere enn gjennomsnittet, og mannen høyere enn gjennomsnittet, så vi får vel en helt gjennomsnittlig gutt kanskje? Resten av familien min er vanlige høye, men familien til mannen er lave. Jeg er nok litt forutinntatt fordi jeg liker høye menn selv, og håper at lillegutt blir høyere enn 1,70 i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 29. april 2010 #4238 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg sitter og venter på at det skal bli dags å kjøre på flyplassen for å hente mannen. Han har vært borte på jobb i over en måned nå. Snuppa sitter på lekematten sin og gjør big business, etter ansiktsuttrykkene å dømme. Det er jo typisk når det er kun et par minutter siden hun fikk ny bleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 29. april 2010 #4239 Del Skrevet 29. april 2010 Vi har ikke gjort en dritt i dag vi..Har ikke orket å gå ut i pissregnet! Kjenner jeg er temmelig lei av å gå hjemme dag etter dag og jeg gleeeder meg til å få begynne med ett eller annet snart Vi skal ikke på kontroll med M før om ett par uker tror jeg, er kjempespent på hvordan ho ligger an på kurva si! Ho vokser i alle fall Og siden både jeg og darlingen er ganske høy begge to, så kommer ho nok til å fortsette å vokse en god stund. Honesty: Kan tenke meg det skal bli godt å få hjem mannen! Jeg er glad for at min kommer hjem hver dag...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. april 2010 #4240 Del Skrevet 29. april 2010 Tenkjer det blir godt å få mannen heim, Honesty! De får kose dykk i kveld Eg har vore på kontroll med mini i dag. Han er 10,1 kg og 74 cm! 46 cm i hovudomkrets. Stor gutt, følger si eiga kurve fint. Han har begynt å krype skikkeleg no, så då får han nok tæra på flesket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå