Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tenkte på hva du hadde spist mtp. ammingen. Er jammen ikke greit når de små plages og ikke får sove. Uansett hva som er årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun virket som om hun trengte ammingene mer enn vanlig de siste nettene, for i motsetning til på mer matrike dager var hun veldig glupsk. Så kanskje hun var sulten, og fikk luft i magen av den grunn. Kjedelig er det uansett.

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres ut som ganske "normal" dagsoving det, Honesty. Men kanskje det går an å legge ein time tidlegare? Er ofte lettare å legge før dei blir for trøtte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker bare så lite innstilt på søvn, og vi har nettopp vært ute med hunden da. Det slipper jeg ikke unna så lenge mannen er borte. Men jeg skal forsøke å starte kvelden litt tidligere, og se om det går an å legge henne 19.30, kanskje? Hun turner vilt når jeg forsøker å amme henne i søvn, så kanskje hun er overtrøtt? :klø:

(hvorfor kommer ikke babyer med oppskrift?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du ikkje berre legge ho vaken i senga?

Eg prøver eigentleg å la vær å amme i søvn (sjølv om det er veldig behageleg.. ;) ) for eg trur dei har best av å lære seg å sovne sjølv.

Mini sovnar dessuten skjelden av amming, då må han vere veldig, veldig trøtt. Men han sovnar som regel av seg sjølv no, hender han sutrar litt og eg må opp og kose litt berre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sovner ikke av amming, men blir i hvertfall litt trøtt. Så legger jeg henne, og hvis alt er normalt, turner og styrer hun litt før hun finner roen. :) Dessverre våkner hun når jeg kommer og legger meg, men det får vi ta fatt i når mannen kommer hjem. Jeg gidder ikke å ofre nattesøvnen min når jeg er alene uten avlastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det matrosdress på 17.mai, hvis den ikke er for stor da. Fottøy har jeg ikke tenkt på enda, men det blir nok ikke sko i år :)

Honesty, sovinga her i gården er ganske lik som hos dere, bortsett fra at vi legger lillegutt for natta mellom 18.30 og 19. Han har sovet 3 dupper om dagen helt frem til nå, men det virker som han holder på å kutte ut den siste duppen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honesty - det er ganske normalt at de ved den alderen er våken 4-5 timer i strekk før siste lur.

Ellers er du heldig som har ei tulle som sover så mye på dagen :jepp:

---

Her var det helt sirkus i går kveld også, men vi har bestemt oss for at nå skal det sluttes med byssing.

La han våken men trøtt, ga han smokken og kosen. Han begynner bare å tøyse med smoken og ta den ut og leke med den og sånn :roll:

Men jeg satte meg ved senga og strøk han på magen, men etter en god stund ble han bare sutrete og begynte og hyyle...

Måtte trøste og prøvde og legge igjen når han roet seg etter ca 15 minutter.

Samme skjedde igjen.

Så når jeg trøstet igjen sovnet han utslitt på armen min og sov i 50 minutter.

Våknet og styra i en 20 minutter igjen, og så sovnet han - dog med byssing og trøst - han nekter plent å sovne av seg selv i senga.

Vi holdt på i 1 1/2time i går + en liten stund litt senere også - men så ble det stille.

Vi går på med stort mot i kveld igjen, så får vi håpe det gradvis ordner seg - men det er slitsomt når det står på - men vi har vel gjort oss selv en bjørnetjeneste så det er vel ikke annet å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sovnet hun helt av seg selv i går, og våknet faktisk ikke på nesten fire timer. :tommelsmil: Men hun har hengt fast i meg som en igle hele natten, og det bar bleien preg av, for å si det sånn. :forvirret: Nå skal jeg allikevel tilby henne litt grøt, for man kan jo ikke gi seg, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å venne av med byssing, soon. Det er nok hardt mens det står på, men tenk så mye bedre både for dere og jenta når hun klarer å finne roen selv :)

Her har lillemann fått en tann oppe også i natt. Den kom helt uventet uten at vi har merket noe til det. Så nå har han 3 tenner :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til soon, og gratulerer med tann nummer tre BD. :)

Vi hadde en gutt som våknet i firetiden og var sutrete og gråt litt også. I søvne. Han lå og pep. Så han endte opp mellom meg og pappaen. Som ved et mirakel, sov han til åtte i dag! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurer ang. søvn. Vi står opp ca 07.00, og så sover hun ca. 09-12. Deretter sover hun kanskje fra 15-16, og så er det bom stopp, fram til leggetid rundt kl 20. Er dette normalt? Jeg ser ingen trøtthetstegn, og er litt forvirret, for vi har jo kjørt tre lurer, den siste mellom 17 og 18 (i realiteten en halvtime), men nå vil hun rett og slett ikke, og ligger bare i vogna og prater/roper mens vi går tur med hunden.

Ikke at hun sover nå, heller, for jeg ser på overvåkningskameraet at hun turner, men det er stille fra rommet, så hun er ikke misfornøyd. :)

Hun sover egentlig ganske mye på dagtid nå, 4 timer totalt. Mine tvillinger sover også 2 blunder på omtrent samme tid som snuppa di, men sover kanskje maks 2,5 timer totalt. De legger seg presis klokken 19. De har akkutrat begynt å turne litt i sengen sin, for de har oppdaget at den andre er der bak sprinkelbeskytteren. Nå står de i hver sin seng og hoier til hverandre. Jeg går inn, gir vann på flaske og legger dem ned igjen med smokk/koseklut. Etter 2-3 sånne runder så sovner de rolig av seg selv (tar ca 15 min fra vi legger dem)

Du kan jo prøve å legge henne litt før, selv om hun virker våken? Kanskje det fungerer fint, kanskje ikke.... Alltid spennende med disse små, he he :kgbaby:

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har nesten lyst til å prøve å legge henne i hvertfall litt tidligere. Kanskje 19.30 i første omgang. :)

Hun sover ganske mye på dagtid, fortsatt, og jeg tror det er for å kompensere for urolige netter. Hun våkner nemlig ca 06.30 uansett hvordan natten har vært. Så det nok lurt å forsøke på tidligere leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med å venne av med byssing, soon. Det er nok hardt mens det står på, men tenk så mye bedre både for dere og jenta når hun klarer å finne roen selv :)

Her har lillemann fått en tann oppe også i natt. Den kom helt uventet uten at vi har merket noe til det. Så nå har han 3 tenner :tommelopp:

Gratulerer med tann nr 3 :)

(og bare sånn for å rette deg litt, så er det gutt vi har vi også ;) )

Lykke til soon, og gratulerer med tann nummer tre BD. :)

Vi hadde en gutt som våknet i firetiden og var sutrete og gråt litt også. I søvne. Han lå og pep. Så han endte opp mellom meg og pappaen. Som ved et mirakel, sov han til åtte i dag! :dåne:

Takk, Saeria - tror det trengs.

Deilig at han sov så lenge da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gikk litt fort i svingene her. Du og Honesty skrev så mye om hverandre at jeg har nok surret litt. :fnise:

Jeg tenkte det samme som Caramba, han sover ganske mye på dagtid. Det kan jo være en ide og vekke ham etter 1,5 time for å se om han da vil legge seg tidligere. VI har hatt en periode hvor 1. duppen ikke kan være på mer enn 1-1,5 time ellers vil han ikke sove 2. duppen, og blir aaalt for trøtt om kvelden og må legge seg mye tidligere, og så våkner han tidligere, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G har rullet fra mage til rygg. :hjerte: UTEN av mamma fikk se. Jeg fikk bare se når han rullet seg tilbake til magen igjen. Natige fanten! :fnise:

Nå ligger han og maltrakterer et blad og lager susselyder. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Unknown

Grattis med tann BD :)

Saeria: SÅ flink en liten gutt!!

M vil ikke ha flere tenner ho! Fikk den 2. tanna februar/mars ca..Jeg veeenter i spenning :)

Men ho begynner å få kontroll på kroppen, sitter uten problem og legger seg ned på magen, reiser seg på alle 4 (men kommer seg ingen veg) og når ho sitt så lener ho seg alle veger for å fa tak i leker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ventet på nummer tre siden desember. :ler:

Han har strevd med å komme seg frem også i dag. Rumpa står rett til værs, men den fine lille buddhamagen er i veien. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tann nr 4 og på vei ut. Tipper den bryter gjennom i løpet av kvelden/morgendagen. Så snart har han plutselig 4 tenner. De lot vente på seg en stund, men han tar det godt igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini greier å krype litt no, og står og gyngar i krabbestilling (men det har han gjort lenge!). Rullar seg rundt og sånn (når han gidder), men er veldig rolig av seg, ja. Då eldstemann var på same alder, kunne han både reise seg opp og stå, gå med støtte og sette seg opp sjølv... Så eg syns mini er ganske sein, men det er vel heller broren som var tidlig ute?

Tann nummer 8 er snart ute, og veldig vond, for det er urolege nettar no :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...