Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Nå er lillegutt blitt skikkelig plaga med tennene. I dag fikk ikke mannen smøre på dentinox på ene siden, fordi det tydelig var vondt, og han ville ikke at noen tok han på tannkjøttet. Han har sutret og vært veldig ømtåelig/hårsår.

Håper den ene tanna kommer snart hvertfall. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har L våkna klokka mellom 04.30 og 05.00 flere dager på rad :sjenert:

Hva skal man gjøre for å få han til å sove lenger? Går ikke ann å starte dagen så tidlig, det er jo helt vilt!

I går våknet han også tidlig, men da holdt det faktisk at jeg ammet han. Da sov han videre til 06.30

I går sovnet han ikke før klokka var nesten 19.30, så han sovner ikke så himla tidlig heller. Selvfølgelig er det dager der han sovner 18.00, men jeg kjenner da mange som legger ungene sine på den tiden og som sover en times tid mer. Hadde det bare vært 05.30 iallefall.

Han reiser seg i senga, og det er klart at han blir mer våken av det enn når han bare måtte ligge der. Han står der med det bredeste smilet når jeg kommer inn å skal legge han ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia
Det er morsomt med krabbing, men det var lettere når han holdt seg i ro da. :ler: Lekegrinda blir mye brukt om dagen, da jeg ikke kan følge med heeele tiden. Og så får jeg dårlig samvittighet for det, for han burde jo være på gulvet hele tiden og øvd seg på krabbingen..?? Tja.. han blir jo sliten av det også, og det virker som han liker avbrekket i lekegrinda. Han er jo snart 8 måneder, så tror ikke det er sånn kjempetidlig. (Pappa'n gikk da han var 8 mnd..) Til gjengjeld er vel han den eneste her inne som fortsatt er tannløs.. Og jeg er så sjarmert av det tannløse smilet, at det haster ikke for meg ;)

Vi har også tannløst glis her :) Så dere er nok ikke alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover hun 12 timer på natta, og 2-3 lurer på dagen på alt mellom en halvtime og to timer. Så varierer vel mellom 13-15 timers søvn om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her soves det 11-12 timer om natten, og 2-3 timer på dagtid. Og ikke noen tenner her heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vite at de får i seg nok væske?

Vi har byttet ut det ene melkemåltidet med grøt. Så nå drikker han "bare" 500-600 ml mme i døgnet. Men det er visst riktig. Vi var vant med tunge, våte bleier hver gang, men nå er det mange tørre. Den på morgenen er selvfølgelig fortsatt tung og våt, og kanskje en våt til. Så er det en til to som er så og si tørre. Skifter vanligvis fire ganger i døgnet (til hvert måltid), om det ikke blir noe ekstra bæsjebleier.

Vi jobber med å få i han vann, men det funker dårlig fortsatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på det samme, aricept. Nå drikker min litt mer enn din da, men vann er like poppis her som hos deg.

Han er jo i fin form, har noen tunge, våte bleier, og huden er spenstig, så da får han vel sitt? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jo han har det bra. I gjennomsnitt to våte bleier i døgnet. Han er fin i huden, og blid, fornøyd og opplagt.

Men jeg liker å ha harde fakta på bordet :ler: Ikke lett å stole på at man gjør ting riktig... Men det er jo bare fordi han er så viktig for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt på Aricept, men han har vel som din tenker jeg. To fulle bleier og flere som virker helt tørre. Nå ammer jeg og han drikker en del vann til måltidene, så han får i seg mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og lurer på dette med væske. E har ca 2-3 tunge tissebleier, så han får vel nok vil jeg tro - selv om han ikke drikker mye vann...går mest ned med skje.

Ellers syns jeg han har fler bæsjebleier for tiden (2-3 pr dag), men ingen fler tenner i sikte så det skyldes nok ikke det iallefall. Det kan vel kanskje ha med at han får litt mer fast føde enn før...?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers syns jeg han har fler bæsjebleier for tiden (2-3 pr dag), men ingen fler tenner i sikte så det skyldes nok ikke det iallefall. Det kan vel kanskje ha med at han får litt mer fast føde enn før...?? :klø:

Her har vi også hatt dager med 2 bæsjebleier, dog veldig sjeldent. Men her bæsjes det ikke alltid hver dag da, kan være annenhver også. Selvom han får ganske masse mat. Tror det med matinntak har litt å si ja. Husker vi hadde flere bæsjebleier når vi innførte brød, og har det enda om vi en dag spiser ganske grovt brød, helt vanlig :)

Det viser at systemet fungerer som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi har sikkert hatt i gjennomsnitt 10 bæsjebleier om dagen siste uka! Regner med det er p.g.a tanna..Har resultert i en meeegen sår stump og overgang til Landlord bleier :Nikke:

Nå ser det ut som det holder på å gå over, har "bare" tatt 2 bleier i natt og en etter frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Hvorfor kan ikke folk overholde tidsfrister?!!??!! :sur: :sur:

Sorry, ikke noe med baby å gjøre i det hele tatt, men jeg strever litt med et årsmøte og må bare få ut litt frustrasjon et annet sted enn på profesjonelle baner....

Aaargh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har I sittet ved bordet sammen med oss mens vi spiste middag. Hun fikk en brødskive med leverpostei delt i to, og en halv banan og vannkoppen sin, og koste seg og griste noe helt avsindig. Jeg må øve på å tåle griseriet, men jeg har kjøpt et sånn brett til henne. Det har sugekopper og god kant slik at noe av sølet vil holde seg på brettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...