Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, eg og ;) Men her må det vel bli befruktning frå oven... Etter 1,5 år i sølibat :fnise:

Moro viss de prøver på ein til Aricept :) Trur det kjem til å gå bra eg. Du vil jo garantert få KS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt opp med legen, så jeg vet ikke hvordan ting stiller seg i forhold til keisersnitt.

Utrolig hva man glemmer følelsen av. Jeg vet jeg hadde masse plager og en jævlig fødsel, allikevel er jeg villig til å ta sjansen på nytt. Mannen har gått fra aldri i livet! til vi får se når du er ferdig på skolen..

Men det går litt i bølgedaler. Blir verpesjuk av å lese om alle som skal ha nummer to, på graviditet og spedbarn her inne. Synes det er koselig!

Andre ganger er det fortsatt uaktuelt og nyter all tiden jeg har med lillegutt.

Du har jo god tid på deg enda da imli til å få flere. Etter hva jeg husker er du fortsatt ung. Ingen nye menn i kikkerten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye, ViljaH! :biggrin:

Aricept, vet du om utgangspunktet ditt for et nytt svangerskap er bedre nå enn sist? Etter du var med på den studien og det, mener jeg. Med din historie vil du helt sikkert få veldig tett oppfølging ved et nytt svangerskap skulle man tro :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gratulerer til alle nygravide. :)

Jeg har omsider begynt å droppe nyheten til folk omkring meg, og jeg opplevde at én person fikk hakeslepp da hun hørte hvor langt jeg er på vei, selv om hun sa at hun hadde begynt å mistenke litt. :fnise:

Her har vi hatt frøken surogsint i morges, så i dag var det en lettelse å sende henne i barnehagen. Hun pleier å være strålende blid om morgenen, men i dag var absolutt alt galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt opp med legen, så jeg vet ikke hvordan ting stiller seg i forhold til keisersnitt.

Utrolig hva man glemmer følelsen av. Jeg vet jeg hadde masse plager og en jævlig fødsel, allikevel er jeg villig til å ta sjansen på nytt. Mannen har gått fra aldri i livet! til vi får se når du er ferdig på skolen..

Men det går litt i bølgedaler. Blir verpesjuk av å lese om alle som skal ha nummer to, på graviditet og spedbarn her inne. Synes det er koselig!

Andre ganger er det fortsatt uaktuelt og nyter all tiden jeg har med lillegutt.

Du har jo god tid på deg enda da imli til å få flere. Etter hva jeg husker er du fortsatt ung. Ingen nye menn i kikkerten?

Eg vil absolutt tru du får KS, viss ikkje er verda gal ;) Fyrstegongsfødande får jo KS berre fordi dei er redde for å føde... Tippar du vil få både spesiell oppfølging og KS. :jepp:

Joda, eg har ganske god tid. Er 26. Men ingen menn i kikkerten enno nei. Spørs om det blir noko... :sukk: Eg er skikkeleg dårleg på å bli kjend med nye folk, og på ein måte så likar eg meg best åleine også. Men ein har jo visse behov då :sjenert: Innimellom tenkjer eg at eg er glad eg er åleine, andre gonger skulle eg ynskje eg hadde nokon å kome heim til eg og. Me får sjå... Er ikkje på utkikk i alle fall :) Ein finn vel også kjærleiken lettare når ein ikkje leitar, er det ikkje slik? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koseleg :)

Me brukar også å gå til bhg dei dagane eg har god tid (dei andre dagane syklar eg og ungane sit i sykkelvogna). Då har eg mini i vogn og storebror syklar. Det tek berre ca 10 min å gå då. Litt lengre med ungane ;) Heim igjen kan me bruke ein halvtime, pga slitne ungar og meir oppoverbakkar den vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Har begynt å bla litt i billedboken "et barn blir til" og synes dette er morro. Men vil ikke ta helt av enda da det er mye komplisert utvikling som skal klaffe de neste ukene.

Har meldt meg til en studie om SF. Fikk der tips om å kontakte fastlege tidligere enn uke 10-12 som jeg hadde tenkt, for å finne ut om jeg skal ha noe ekstra oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lei lesing dag og natt. Nå sniker jeg meg til litt nettid når jeg egentlig burde lese. Bare to uker til eksamen, hvor en av de skal tilbringes borte på studiestedet opptatt med lab..

Men vi har bestemt oss for at vi ønsker oss ny hund. Så da er det litt tråling etter oppdrettere, og finne planlagte kull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ha samme rase, Aricept? Det blir vel gjerne til det, så lenge man er fornøyd. :)

Her var vi på ultralyd i går, og fikk termin satt til 15. mars. Det betyr at jeg allerede er halvveis. Dette svangerskapet går definitivt raskere enn det forrige, kanskje fordi vi allerede har en turbo å konsentrere oss om? Denne gangen blir det en lillebror, og det blir jo både fascinerende og skremmende siden jeg på en måte "kan" jenter, føler jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro Honesty :)

Forskjellen på gut og jente er vel eigentleg ikkje meir enn kva dei har mellom beina ;) Det einaste som er viktig, er å passe på at tissen peikar nedover når du tek på ei ny bleie. Lukke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt litt ang. den viktigheten, ja. Jeg har ikke opplevd hittil å bli tisset på, men det meste annet, inkludert å bli gulpet i munnen. Slik går det når du holder en baby høyt mens du ligger på rygg og ikke klarer å holde munnen lukket. :sjenert:

Vi må kjøpe litt nytt småtteri, men det tipper jeg vi uansett hadde gjort. Jeg mener å huske at vi har endel kjønnsnøytrale klær i de minste størrelsene, i hvertfall. :) Jeg tenker ikke så mye på farger og sånt, men mannen påstår at de rosa bleiene må brukes hjemme. Hallo? Det er jo bleier, ikke kjoler?

Men turningen i magen denne gangen er noe helt annet enn forrige gang. Der hun bare dultet litt forsiktig til bestemte tider av døgnet, er det nå vill breakdance i magen fra morgen til kveld, og jordmoren måtte maltraktere magen min for å få tatt de nødvendige målene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her brukar/brukte ungane rosa bleier over ein lav sko ;) Er jo ingen som ser det, og ungane bryr seg jo ikkje. Ikkje at eg tykkjer det gjer noko om andre ser det heller, berre så det er sagt. Mini er kjempeglad i rosa, vil alltid ha rosa når det er snakk om fargeval. At gutar ikkje kan bruke rosa osv. er i grunnen berre dumme oppfatningar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er altså totalt enig med deg, Imli. :) Derfor har I også guttemodell i både vårdress og vinterdress fordi jeg syntes de var finest. At de kan gå i arv, er en ekstra bonus, for Reimadresser er jo dyre i innkjøp, og bortimot uslitelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lillebror, Honesty :klemmer:

Min vennine fikk jente først, og så gutt. Han gikk ofte med søte hjertestrømpebukser og rosa bodyer, under mer guttete genserer og bukser, da han var baby. Veldig søtt, he he. Hun var ikke typen som brydde seg så mye om sånt og klær er klær :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ artig med en av hver da, Honesty ;)

Og hvem brys seg vel om at han blir brukende rosa bleier etc - bare tøft det :ler:

Her kom TR på mandag, ble litt skuffet for jeg følte jeg hadde de samme symptomene på graviditet som når jeg ble det sist - men den gang ei.

Får vel bli litt :sengekos: om litt da, og krysse fingrene for at det blir denne mnd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått innkalling til toårskontroll, og det blir spennende å se om det er en dag I vil samarbeide med fremmede, eller ikke. I dag da vi skulle hjem fra barnehagen var det kriiiise å ta på seg sko, og hun lå på gulvet i gangen mens jeg tok på henne. Jeg fant dessuten ikke buksa hennes, så det ble body, strømpebukse og sko, samt at jeg bar jakken. Det var bra vi skulle kjøre, og ikke gå hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...