Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Ja, eg veit ikkje kor det kjem frå, har aldri oppfordra dei til å like Hello Kitty! Eldstemann har t.o.m jentetruser med Hello Kitty på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Her er også Kitty kjempestas. Og jeg kan heller ikke forstå hvor ho har det i fra, ikke meg i alle fall!

Film ser vi sjelden på. Ho fikk en da ho hadde omgangsyken i vår, men har ikke sett den siden. Jeg fikk Løvenes Konge i posten i går, har gledet meg i flere år :) Men jeg tror den blir litt skummel ennå. Her går det i Oso og Handy Manny. Og de nye programmene som Playhouse sender begynner å bli godkjent.

I morgen drar vi på kjæresteweekend. Jeg gleder meg sånn til å sove og å komme til dekket bord hvert måltid :) Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Kittyfritt og Sabeltannfritt her også. Jeg liker ikke sånne merkegreier på tøy eller ting så jeg kjøper aldri sånt og bytter uten blygsel det snuppa får i gave. Hun arvet riktignok et par kitty-solbriller men de klarte hun å ødelegge på ti minutter. :ler:

Sabeltann er det absolutt ikke snakk om. Bare småklippene som vises på barnetv om at det skal være Sabeltann på søndager er nok til at hun hyler STUMMELT! og vil sitte på fanget. Hehe, så der slipper vi foreløpig lett unna.

Også har jeg testet positivt, men det er veldig hysj-hysj enda... Tør ikke helt å tro på junibaby enda. For mye har gått galt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann her tør heller ikkje sjå på Sabeltann ;) Eg er ikkje noko glad i han, men han har jammen holdt koken lenge, hugsar han var populær allereie då eg var lita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok meg helt lesefri etter jobb i går og bare koste med lillegutt. Herlig! Snakker enda mer enn for en uke siden. Litt skummelt da hn gjentar alt vi sier, så må tenke over hva vi sier nå... Og så kosete. Befaler å bli løftet opp, og skal først nusse og så kose på hvert kinn :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I har lært seg å si "hundemat", og svarer det når jeg spør hva hunden spiser. :ler: Hun gjentar alt vi sier nå, og selv om hun var treg i gang med språket, føler jeg at hun har tatt igjen det fortapte.

I morgen er det fotografering i barnehagen, så i helga har hun skaffet seg to store kuler i pannen, samt at hun avsluttet med å fargelegge seg grundig med tusj. Jeg fikk bort endel med gallesåpe og klut i kveld, men hun var så sur og trøtt at jeg fant ut at vi tar resten i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kuttet ut dagblund? Vi begynte i helgen og det går fint. Nå har det vært mye baluba om nettene og om morgenen (altså fra kl 5). Vi fant ut at de sov for mye på dagen og prøver nå å kutte helt. For et resultat, de klarer seg kjempefint på dagen og sover heeele natten. Grep nr 2, vi har lagt dem på hvert sitt rom. B har flyttet inn på gjesterommet om natten. Han hadde begynt å vekke J med vilje... Nå er det blitt nattero her i huset, etter 2,5 år... Håper det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kuttet endelig for et par uker siden, etter månedsvis med leggetull. Hjemme har hun ikke sovet på dagtid siden en god stund før sommeren, men vi har beholdt dagluren i barnehagen for å være litt snille med henne. Men vi fikk en aha-opplevelse en kveld det tok borti to timer før hun sovnet om kvelden, uten å ha vist trøtthetssignaler, så da kuttet vi brått. Nå får hun hvile, og dersom hun sovner er det maks ti minutter, og nå går leggingen mye lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har vel vore "på slutter'n" sida i vinter ;) Men slutta vel sånn offisielt i sumar - heime. I barnehagen søv han 30-40 min. Han søv framleis ikkje så bra om nettane. Ofte vanskeleg å leggje (heldigvis ikkje grining, men han står opp x antall gonger), og han vaknar rundt den tida eg legg meg og vil sova i senga mi. Hylskrik viss eg prøver å leggje han i eiga seng... Så då søv han inne saman med meg då, helst klint inntil ;) Og så har eldstemann periodar der han kjem inn han og, men han blir forvist til fotenden stakkar :fnise: Så eg blir for det meste liggande i ei rar, skjeiv stilling, vaknar hundre gonger kvar natt og må leggje meg på motsatt side av senga fordi minsten har dytta meg stadig lengre mot kanten... Er så og seie aldri utkvilt, kan ikkje hugse sist eg sov ei heil natt (bortsett frå dei gongene dei søv hjå far sin sjølvsagt). Håpar det snart blir betre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke snakk om og kutte noe dagsøvn ennå, tror nok lillemor er som foreldra og trenger masser søvn. Sover fra 19-08, og 1-2 timer på dagen. Deilig med sovetida, så nyter den så lenge vi har den. I alle fall de daga vi klarer og matche med lillebror, men det er heller sjelden.

Også må jeg bare skryte litt av jenta vår som er på god vei mot bleieslutt nå. 3 dagen i barnehage uten bleie nå. De har tatt den på når hun sover da for sikkerhets skyld, også har hun på natta hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imli, håper du snart får bedre nattesøvn. Det er sikkert tungt å måtte ta hele støyten alene, dag og natt. Du får kjøpe deg en XXL seng:-)

Honesty, bra dere endelig fikk orden på leggingen.

Her var det så deilig å legge i går, begge sovnet uten protest. Verre med storebror, han lå i senga og fikk ikke sove før 21. Han var med meg på jobb i går og sov i bilen på veien hjem, pluss når jeg var inne i bhg for å hente twinsa. Når store gutter på snart 5 sover i 45 min kl 15, da blir det ikke enkelt å legge.... Urk. Mye roping på maaaaaama fra rommet hans i går, var alene hjemme også. Er mye alene om kveldene denne høsten, mannen jobber tre kvelder i uka nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her soves det også fortsatt godt på dagtid, tipper han kommer til å fortsette med det til over jul, og så blir det nok naturlig å kutte etterhvert som dagene blir lysere. Han sovner ca 19.30, og sover til i 6-tiden.

Flinke jenta di, Tussi, som klarer seg så fint uten bleie :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig flink jente, Tussi!

Her skal vi på tidlig UL i dag. :) Satser på at alt er vel, og rapporterer senere. Akkurat nå må jeg kyle i meg en halvliter vann og holde meg til undersøkelsen er over om nesten to timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår sover hjemme, i ca to timer. I barnehagen har det sjelden vært noe søvn i det siste, men sist uke sov han tre av fem dager. Bra for mannen, lillegutt er i mye bedre humør når han sover på dagen, og forrige uke var jo mannen alene med han.

Spennende Saeria; si i fra hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :hoppe:

To ganger i går satt lillegutt på do! Han gjorde ingenting, bortsett fra å tørke seg med papir.. :ler:

Men stoor fremgang for en som hittil har hylt bare han har kommet borti doringen... Kanskje det er håp om bleieslutt til neste sommer allikevel.

Jeg er i alle fall veldig fornøyd med den lille, store fremgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...