Minnimusepus Skrevet 14. juli 2011 #6961 Del Skrevet 14. juli 2011 Hjemmefødsel virker veldig okei så lenge alt er fint med mor og barn. Det er jo noe med det å være i kjente omgivelser, også er jo hjemmefødsler veldig godt planlagt. Selv vet jeg ikke hva som hadde skjedd om jeg hadde hatt hjemmefødsel med L da han måtte ut på kort tid pga hjerterytmen. Derfor tror jeg ikke at jeg får lov til å føde hjemme engang, og det er heller ikke et alternativ for oss. Men spennende å høre når den tid kommer Saeria Jeg var på fødselsamtale på sykehuset forrige uke, det var godt å få snakket litt om forrige fødsel samt "planlegge" den neste. Mine stikkord for den er: Ønsker klyster, lystgass og fokus på å puste rett. Så jeg føler ikke jeg er kravstor og håper jeg klarer det uten annen smertelindring nestegang også. Men, må man så må man så det er absolutt noe jeg ber om dersom det drøyer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 14. juli 2011 #6962 Del Skrevet 14. juli 2011 Hjemmefødsel er ikke tingen for meg, heller. Jeg er tilhenger av de framskrittene moderne medisin har gjort, og det er veldig fint å ha kyndig helsepersonell til stede dersom det skulle skje noe alvorlig. Men jeg skyver tanken på fødsel foran meg foreløpig. Jeg er knappe 5 uker på vei nå, og sist rakk jeg akkurat å runde uke 6 før det gikk galt. I dag har vi vært på visning på et hus vi ikke vil ha. 4,5 millioner for 100 kvm boareal, og ikke noen luksusbolig, heller. Sånn er det å bo i by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. juli 2011 #6963 Del Skrevet 14. juli 2011 Synes det høres ut somen fin plan, jeg, Minnie. Fikk klyster selv, og var glad for det, for det ville jeg virkelig ha. Lystgass er ikke et tilbud på haukeland, så da utgikk det av seg selv. Det visste jeg på forhånd da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 14. juli 2011 #6964 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg fikk ikke lystgassen til å funke, jeg. Jeg tror jeg har for lite ansikt for å få masken tett nok. Her tok forresten jordmødrene saken i egne hender da det ble bygget nye fødestuer i 2008; de krevde lystgass, og anlegg som kunne ta av for avgassene, og det fikk de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. juli 2011 #6965 Del Skrevet 14. juli 2011 4,5 mill for 100 kvadrat? Antar det var i relativt god stand? Vi gav 2,81 for vårt for 2 år siden, det er verdsatt til 4,1 nå, uten at det er tatt høyde for de få tingene vi faktisk har gjort med det. Når vi får inn nye vinduer og etterisolert, stiger verdien ytterligere. Og vi har 200 kvadrat. 60 av de er utleid da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 14. juli 2011 #6966 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) OK, da. 155 i primærrom, 198 totalt, men med utleie i underetasjen og små rom føltes det som 100 kvm. Stua var liten og knødd, men de hadde tv-stue i tillegg, like stor som et soverom. Standen var god, for huset var knapt 20 år gammelt, men ikke noen luksusbolig. Og skråtak på alle rom i 2. etasje, så det ble veldig lite skapplass i de symbolske garderobeskapene. Dessuten var det ingen hageflekk, for de hadde lagt belegningsstein på det lille tomtearealet som var, samt at huset lå knødd inntil veien. Men nå har jeg en mann som elsker å pusse opp, og da er jo ikke sånt noe gøy i det hele tatt. Så vi er i tenkeboksen mht. et annet hus vi har sett på, som trenger å fikses litt på. Her får du ingenting til 3 millioner, ikke en gang hus langt "ute på landet". Endret 14. juli 2011 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. juli 2011 #6967 Del Skrevet 15. juli 2011 Da ville jeg også sett etter noe annet. Vi fikk både hus (som trenger oppussing) og hage for under 3, men som sagt hadde vi måttet betale rett over 4 i dagens marked. Men vi ligger ganske sentralt. Ca. 10 minutters kjøring fra sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 15. juli 2011 #6968 Del Skrevet 15. juli 2011 Glad jeg ikke bor i storby. Huset vårt kostet 1,7 for 2 og ett halvt år siden. (150kvm) Gjort mye her, bl.a laget nytt bad og pusset opp det eksisterende badet, så vi her tenkt å få taksert det til høsten med tanke på lånet. Bor 4 min kjøring fra sentrum. --- Her er jeg i gang med 2.runde streptokokker Kjipt - tenkte jeg skulle få trent endel de siste månedene før bryllupet, for jeg vil ned noen få kilo - begynte så bra og vekta gikk ned, men så kom streptokokkene da. Nå har jeg hanglet siden rundt 25.juni - og får ikke lov til å trene overhodet Og bryllupet er faretruende nærme Jaja, det ordner seg vel lell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. juli 2011 #6969 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg er hvertfall sikker på at du vil bli en nydelig brud okke som! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 15. juli 2011 #6970 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg er hvertfall sikker på at du vil bli en nydelig brud okke som! Tuuusen takk, Saerie Det var veldig koselig sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. juli 2011 #6971 Del Skrevet 15. juli 2011 Kjenner jeg blir litt misunnelig på alle som venter på nr. to eller prøver på nr. to. Har lyst på en til jeg, men ikke mannen. Eller; han vil ikke risikere livet mitt en gang til. Har sjekket litt rundt adopsjon, men det er visst ikke bare bare det heller hvis man har biologiske barn og i teorien fortsatt kan få. Men jeg klarer meg fint med han vi har også altså! Synes det blir mer og mer moro for hver dag. Blir eldre og skjønner masse og får til en helt annen kommunikasjon. Gleder meg til han begynner på skolen jeg. Tror jeg har en litt romantisk ide om å hjelpe til med lekser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. juli 2011 #6972 Del Skrevet 15. juli 2011 Du kan jo sikkert få planlagt KS neste gong, Aricept? Ikkje at det er løysinga på alle vanskar du hadde, du hadde vel eit tøft svangerskap og, men det var vel fødslen som var verst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 15. juli 2011 #6973 Del Skrevet 15. juli 2011 Hva sier legen, da, Aricept? Er det mulig å få ekstremt tett oppfølging ved et evt. nytt svangerskap? Akkurat nå føler jeg på den ekstreme trøttheten bare en tidlig graviditet kan medfølge, og den ønsker jeg ikke min verste fiende. Tidligere kunne jeg sove og sove, men nå har jeg en frøken som står og roper "heia!" i øret mitt dersom jeg lukker øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. juli 2011 #6974 Del Skrevet 15. juli 2011 Verkar forresten som om språket løsnar hos mini no. Masse nye ord har kommi no siste vekene, og han er kjempeflink til å herme etter ord andre seier til han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. juli 2011 #6975 Del Skrevet 15. juli 2011 Men jeg klarer meg fint med han vi har også altså! Synes det blir mer og mer moro for hver dag. Blir eldre og skjønner masse og får til en helt annen kommunikasjon. Gleder meg til han begynner på skolen jeg. Tror jeg har en litt romantisk ide om å hjelpe til med lekser... Sånne ting gleder jeg meg til også. Stå i boder på fotballkamper eller annen idrett og i det hele tatt. Kjenner meg godt igjen i det du sier om tiden nå, hadde jeg ikke vært gravid så kan det nok være at vi ville ha ventet litt med å prøve, det er jo så kos nå. Men så er det jammen godt å være ferdige med det også Forøvrig kan det ikke være lett når du ikke er anbefalt en runde til. Det er ingen mulighet for å ha planlagt ks noen uker før da? Hva sier legen, da, Aricept? Er det mulig å få ekstremt tett oppfølging ved et evt. nytt svangerskap? Akkurat nå føler jeg på den ekstreme trøttheten bare en tidlig graviditet kan medfølge, og den ønsker jeg ikke min verste fiende. Tidligere kunne jeg sove og sove, men nå har jeg en frøken som står og roper "heia!" i øret mitt dersom jeg lukker øynene. Ahh, blir trøtt bare av å tenke på trøttheten Var sykemeldt fra uke 8-20 pga ekstrem trøtthet, grusomt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. juli 2011 #6976 Del Skrevet 16. juli 2011 Litt misunnelig på prøvere/gravide jeg også. Dere er jammen heldige som blir lett gravide, i hvertfall de fleste av dere. Vi er "prøvere" vi også, eller mere ønskere egentlig, da jeg ikke har eggløsning så blir det jo rimelig meningsløs prøving. Men jeg håper på IVF/ISCI snart da, hehe, i kombinasjon med å være fersk student i en alder av 30. Hva gjør man ikke for babydrømmen? Men i dag er det ikke babyfokus her hos oss. Vi har pyntet og ryddet, bakt bløtkake, sjokolademuffins og kanelboller, dekt bord i hagen og venter på storinnrykk av fire generasjoner familie om halvannen time. Gleder meg til å feire snuppa. Og i morgen skal vi i 2 årsdag ti snuppas kusine som hadde dagen sin i går. Hurra hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. juli 2011 #6977 Del Skrevet 16. juli 2011 Gratulerer med dagen til jenta, Kvist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. juli 2011 #6978 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg får helt sikkert keisersnitt neste gang hvis jeg ønsker det. Og jeg kan pine meg gjennom et svangerskap til. Men sjansen for ny alvorlig svangerskapsforgiftning kan være livsfarlig. Jeg kom ikke inn på studiet jeg søkte. 90 søkere, 25 plasser og jeg er på 20. plass på venteliste. Ikke mye håp der med andre ord. Prøver igjen neste år, kommer jeg inn da, er det to år med skole. Så om tre år tenker jeg vi tar diskusjonen på nytt. Fra kl. 15 i dag hadde jeg ferie. To uker med herlig ferie. Deilig! Og så er det bare en måned med full jobbing (hver dag med 9-timers dager og hver lørdag) før jeg får hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. juli 2011 #6979 Del Skrevet 16. juli 2011 Gratulerer med jenta, Kvist! Her er vi på dag to med Pergo. Merker heldigvis ikke noen bivirkninger. Satser på at Pergo gjør susen, slik at vi får bønne på vei innen barnehageopptaket høsten '13. ;p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. juli 2011 #6980 Del Skrevet 16. juli 2011 Vellykket bursdagsselskap Fikk en del store ordentlige ting, og ikke masse plastræl. Så mor er veldig fornøyd. To stoler og bord til å ha på rommet sitt fra Mormor og Morfar blant annet. Og en tromme fra morsomme onkel på 19, hehe, så vi har hatt trommekonsert med snuppa på tromme og kusina med kjeler ved siden av. Vakkert vakkert. Og i løpet av selskapet måtte jeg fram med telefonen for å finne et nummer, og så at det var kommet mail fra Samordna opptak. Måtte selvfølgelig sjekke med en gang. Og jeg kom inn på førstevalget! Hurra! Da blir jeg student da jo. Kribler i magen nå, hihi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå