Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Så koselig, Soon!

Gratulerer med vel overstått feiring av gutten din, aricept. Nå er jeg sikkert fælt glemsomher, men har han nettopp, eller skal han ha dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer, Soon. :)

Her blir det ikke feiring før i august, når besteforeldrene er tilbake fra ferie. Vi har kjøpt dukkevogn i tre til henne foreløpig, og så ønsker hun seg babydukke fra besteforeldrene. Vi kjøper nok i tillegg noe Duplo, eller noe, muligens den store bondegården vi har sett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Soon: det hørtes veldig hyggelig ut!

Jeg har aldri vært typen til å være ute til langt på natt. Vanligvis har jeg gått hjem senest 1. Men nå når vi først går ut, så føler jeg at jeg på "utnytte" kvelden. Så jeg tvinger meg selv til å holde ut til det stenger :fnise:

Hva har dere ønsket til 2åringene? Jeg er helt tom for ideèr og kommer ikke på hva ho kan trenge..

I dag er jeg dritlei oppussing. Trøtt! I går kjørte jeg 11 timer tur/retur ikea, for å bytte div. kjøkken som var skadet. Ble mye venting og litt shopping og sent før jeg kom meg i seng. Kjenner det godt i dag, for jeg skulle opp og åpne på jobb! (blir litt klageinnlegg når jeg er trøtt og lei..) Men, det ser heldigvis ut som om det blir innflytting neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må klage litt jeg også ang bursdagsfeiring. Det er bare 1 onkel/tante som kjøper gave til gutten vår, utenom oss foreldrene. Det synes jeg er dårlig. Hører så mye klaging om at barn drukner i leker nå for tiden, men slik er det ikke hos oss. Mine foreldre gir penger, gidder ikke kjøpe gave ("vi vet jo ikke hva han trenger.."). Mannens foreldre sender neppe gave, fikk ikke noe til jul ivertfall. Mannens søsken har aldri sendt gave. Min ene bror gidder ikke bry seg. Så da blir det oss foreldrene som må sørge for pakker på gavebordet.. Iår skal vi invitere venner som har småbarn, og kanskje de fra barnehagen? Er ikke helt sikker enda. Vi inviterer ikke for gavenes skyld, overhodet ikke, ønsker oss en festlig dag i hagen med masse barnelatter og ballonger og slikt. Men om noen av dem har med seg innpakningspapir med bånd og greier, uansett hva som er inni, så blir iallefall mammaen glad.

Forøvrig fikk han prøve en fjernstyrt bil i helga som han ELSKET, men er redd den fort blir knust i den alderen han er nå hvis han får det. Vi får se hva annet mammaen pakker inn så gutten iallefall får en 3-4 pakker på bursdagen sin. Samme styret til jul også, jeg må ordne masse gaver til ham fordi ingen andre "er så veldig interessert i dette gavestyret, det blir så alt for meget". Kjipinger.

Edit: akkurat nå røyk det en faen i meg. Jeg tror jeg til jul skal endre lappene fra "fra Nissen" til å skrive Fra- alle dem som burde gitt ham en liten oppmerksomhet! "Til Lillegull Fra Bestemor og Bestefar". "Til Lillegull fra Farmor og Farfar". Tenker de blir flaue da på julekvelden.

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ViljaH: Gir ikke besteforeldrene gaver engang? Jeg er helt sjokkert jeg. Jenta vår får ikke massevis hun heller, men besteforeldrene på begge sider, og våre brødre gir da noe. Selv om jeg mistenker at svigermor kjøper for mannens egne bror og sier det er fra han... Så utrolig kjipt og trist at de ikke bryr seg. Håper Lillegull får masse fint papir å pakke opp fra venner i år. Det er jo så gøy å virkelig være midtpuntket sånn. Jada, mulig jeg er materialistisk, men jeg mener at gaver er en viktig greie når det er barnebursdag. Hehe, jeg blir 30 i år, og håper da virkelig at jeg også får noen gaver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med 2 åringen, Aricept :bursdag:

---

Ang gaver så syns jeg det hørtes veldig kjipt ut å ikke få gaver fra besteforeldre, tanter og onkler...

Det er jo ikke innholdet, men en liten oppmerksomhet er på sin plass syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier meg enig med soon. Nå får vi riktignok penger i forkant av besteforeldrene på begge sider, slik at vi kan kjøpe gave, men det er greit. Fra mormor og bessen blir det reimadress, hvertfall. Men tantene er flinke da. Det skal de ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikkje ungen gåver frå besteforeldra? :sjokkert:

Det er jo skikkeleg ille... Bryr dei seg så lite om barnebarnet?

Tykkjer verkeleg unganes besteforeldre, tanter og onklar bør gje gåver til bursdag/jul. Treng ikkje vera så mykje, men ein liten ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her. Det er ikke verdien av gaven, men oppmerksomheten som betyr noe. Her får lillegutt mer enn nok gaver fra besteforeldre. Min familie er nok verst... Mamma kjøper myye klær. Og broren min synes det er så stas å kjøpe til gutt da han har jente selv.

Lillegutt har kost seg i dag med pappa'n og farmor. Han fikk visst både is og kake da de spiste ute tidligere i dag.

Tenk han er to år allerede! På en måte virker det lenge siden, på en annen side husker jeg de fødselsdøgnene som om det var i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Du hadde jo ikke akkurat noen drømmefødsel, så skjønner at det sitter i. Her har vi begynt å prate om en nummer to. Er vi veldig klar for en ny småbarnsperiode? Nei, i grunnen ikke. Men skal man ha en til, så ønsker vi å få en til før G blir for stor, og jeg ønsker å bli ferdig med graviditet og barseltid. Regner i såfall med at jeg blir enda større enn sist, at norgeskartet på magen blir til et verdenskart, noe som betyr at jeg vil vente til jeg er ferdig å være på tjukka før jeg finansierer fjerning av overflødig hud og evt. heising av pupper som har reist litt for langt sørover etter min smak. :ler:

Men med pcos er det jo ikke bare, bare å få det til da. Man bør jo helst slippe egg før man kan få barn, og det skal jeg til gynekolog for i morgen. Får jeg ikke noe hjelp, har jeg kanskje to eggløsninger i året, og aller helst vil jeg føde slik at det passer med barnehageopptak. Tragisk at detskal måtte planlegges så nøye, men slik er det nå en gang.

Ikke rart at Haukeland forventer et par hundre ekstra fødsler i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen reiser vi til Frankrike og jeg gleder og gruer meg litt... Tror alikevel det skal gå fint. Vi flyr direkte ned og bor på hotell første natta, så har vi leid bil med to barneseter (tar med ett) og kjører til huset vi har leid på landet, sammen med et annet vennepar. Der er det svømmebasseng og flott hage. Huset har fire soverom, så det blir god plass.

Værmeldingen er litt så som så, men det ser ut som det blir sol hver dag, med regnbyger som truer (litt som her i Oslo, da). Temperaturene skal ligge på ca 22 grader, så det er heller ikke for varmt. Kan tenke meg det blir godt og varmt når solen titter frem. Dere får krysse fingre for været...

Vi flyr grytidlig i morgen til flyplassen, så vi må bare dra på nye bleier, klær og sette ungene i bilen rett før vi drar. Lager matbokser i kveld til å spise i bilen. Tenker vi legger dem rundt 18.00 i dag, så får de greit med søvn alikevel.

3 timers flytur, men ungene har egne seter, vi har med DVD-skjerm og masse snacks (kjeks, smoothie og rosiner). Dessuten pleier de å sove på fly og er sikkert trøtte, så kryss fingre for det også....

Vi er bare borte en uke, men det er sikkert nok :fnise: Gjorde samme type tur i fjor og det gikk utrolig bra. I år blir det deilig at de kan gå litt selv og elsker å bade, samt at de er flinke å leke og skjønner så mye mer av beskjeder...

Alikevel, jeg skal ha øyne i nakken og falkeblikk når vi er ute på tur.... Rolig område, så håper alt går fint :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en knallferie, Caramba - lykke til, det går nok kjempebra.

Her blir det ingen ferietur, men kanskje noen dagsturer på nærliggende dyrpark, stranda etc.

Håper det blir litt mere sommervær i august da vi skal ha ferie da - har ikke akkurat vært mye og skryte av, bortsett fra dfe to siste dagene kanskje.

Ellers går ferien med til de siste bryllupsforberedelser, og å ta oss inn igjen en uke etter bryllupet.

---

Det er med skrekkblandet fryd vi også driver å tenker på nr 2 - jeg syns disse to årene har vært tøffe jeg! Såå utrolig mye kos, men også mye styr, og mer og mer vilje som kommer frem.

Men tenker som deg, Saeria, at det er greit å få nestemann før nr 1 blir veldig mye eldre.

Og vi vil også prøve å time det litt med barnehage, så det må jo klaffe i oktober eller november da sånn ca ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest befruktning innen siste uke i november. ;) Jeg var til privat gynekolog i dag. Hadde MAAAANGE cyster på eggstokkene til tross for at jeg la bort p-pillene for bare noen uker siden. Så nå skal dosen med metformin dobles fra en til to tabletter i et par uker, før jeg går opp til tre, og Pergo skal jeg begynne å ta i morgen.

Alternativet er nemlig å vente på å treffe på de to eggløsningene jeg i snitt får i løpet av året. Det funket forsåvidt med G, men det var mest flaks.

Lykke til hos dere, Soon.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, eg har lyst til å bli gravid, eg og... Men blir eg gravid no, hadde det vore eit mirakel :ler:

Lykke til, alle som skal prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig Saeria, spedbarnsperioden er igrunnen ikke noe vi gleder oss masse til men det er noe vi må gjennom for å få fler :)

Det blir nok koselig når den først begynner, selvom det nok blir slitsomt.

Selv tror jeg det holder med 2 barn for oss, vi er veldig glade for at vi har fått mulighet til å få barn overhodet. Selvom vi bare er 22 og 27 så antar jeg at vi ser oss som ferdige. Dette svangerskapet har vært mye tyngre enn med L, med ekstrem tretthet og full sykemelding fra uke 8 med påfølgende verre bekkenløsning enn sist. Nå er det bare 1 mnd igjen og jeg har bestemt meg for å forsøke å kose meg litt mer enn jeg har gjort til nå :)

Hadde forøvrig bursdag her i helgen og det er godt når det er over :sjenert: Han koste seg masse og fikk dbs 3-hjuls sykkel, stor lastebil, liten motorsykkel, brannbil, klær og penger. For pengene kjøpte han trillebår, litt duplo og noen vannbåter :)

Gratulerer så masse de som har feiret og til de som snart står for tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg hadde så lyst på vårbarn denne gangen, ser ut som om det blir mer mot sommeren, men det driter jeg igrunn i, bare det skjer snart! Er lei av prøving og synes helt forferdelig synd på de som holder på i årevis. Kan ikke tenkte meg (og håper jeg slipper å tenke meg) hvordan det er.

Håper igrunn litt at jeg får gå gravid på sommeren også, for det syntes jeg var flott :)

Men deler av meg er litt lettet hver gang det viser seg at jeg ikke er gravid. Jeg gleder meg til spedbarnsperioden, men gruer meg helt forferdelig til å gå gravid en gang til.

Nå er det bare en uke til jeg får flytte inn i huset, HURRA! Jeg er meget mettet på oppussing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det en ny graviditet, så er det den siste her også. Søsteren min prøver også, men det er på nummer fire, så vi er alle forskjellige! ;)

Skulle vi bli gravid, har jeg veldig lyst på hjemmefødsel. Jeg liker rett og slett ikke sykehus noe særlig, selv om jeg var på mykavdeling sist. Det føles mer behagelig for meg å få lov til å føde hjemme. Tanken på å kunne slappe av i egne omgivelser etter en fødsel,fremstår omtrent som himmelsk! :ler: Var det noen som sa i overkant hjemmekjær? :sjenert:

jaja, så hadde det vært fint å slippe søte sykepleiere som titter innom en gang i timen for å spørre om jeg har latt vannet eller hatt avføring. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Blir det en ny graviditet, så er det den siste her også. Søsteren min prøver også, men det er på nummer fire, så vi er alle forskjellige! ;)

Skulle vi bli gravid, har jeg veldig lyst på hjemmefødsel. Jeg liker rett og slett ikke sykehus noe særlig, selv om jeg var på mykavdeling sist. Det føles mer behagelig for meg å få lov til å føde hjemme. Tanken på å kunne slappe av i egne omgivelser etter en fødsel,fremstår omtrent som himmelsk! :ler: Var det noen som sa i overkant hjemmekjær? :sjenert:

jaja, så hadde det vært fint å slippe søte sykepleiere som titter innom en gang i timen for å spørre om jeg har latt vannet eller hatt avføring. :ler:

Jeg har også tenkt tanken på at det hadde vært fint. Men jeg håper heller å få en sykepleier og jordmor som titter innom for ofte (sist såg jeg de faktisk ikke før M kom ut omtrent). Dessuten tror jeg neppe det er et tilbud her engang.

Jeg kan godt tenke meg å føde i vann da! Men tviler på at det er noe alternativ her, det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Godt vi er forskjellige. Jeg hadde jordmødre hos meg gjennom hele fødselen sist. Det var ikke mye de var ute, og de var to stykker.

Jeg hadde god smertelindring av badekar også, men fødte ikke i vann.

Blir det hjemmefødsel,så vil jeg ha jordmor der hele tiden, og kanskje også en doula om jeg skulle ha lyst til å finne meg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...