ViljaH Skrevet 27. april 2011 #6561 Del Skrevet 27. april 2011 Samme her, når vi kommer hjem fra barnehagen så løper han rett ut i hagen og vil utforske den litt, selv om han har vært ute mesteparten av dagen i barnehagen. Han vil ikke være inne, der er det visst bare kjedelig. Jeg synes han leker litt lite med lekene sine for tiden, han vil helst se film på tv.. vi har nå introdusert ham for to tegnefilmer vi har, etter å ikke sett noe på tv før. Og joda, det gikk som forventet, er IKKE vanskelig å få unger til å like tv så det var ikke nødvendig å begynne tidlig Pappaen har vært litt "snill" og latt ham få se når han spør om det, og litt fordi det er praktisk for ham når han skal gjøre ting. Jeg har sagt fra at jeg synes ikke han skal se på tv hele tiden, tv'n skal normalt være avslått og ikke på. Det er unntaksvis han får se tv, ikke standarden. Så nå er pappaen kommet mer over til min side, og foreslår han skal leke med lego istedet osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. april 2011 #6562 Del Skrevet 28. april 2011 L også elsker å være ute, men om han begynner å bli sliten eller trøtt har vi merket at han bare vaser rundt og heller vil inn. Da er det gjerne snart leggetid og han får lov til å få teppe+sutt og sitte å kose seg med litt playhouse eller sabeltannfilmen. Han har ikke villet se noe på tv før, så om han ser 30 minutter ila dagen så synes jeg ikke det gjør noe. I dag skal jeg på kontroll med magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. april 2011 #6563 Del Skrevet 28. april 2011 Lykke til på bollekontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 28. april 2011 #6564 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg kaller det heller ikke trassalder fordi det kommer så mange trass-aldre hvis man skal leve etter de prinsippene. Jeg har en fire åring og noen ganger trasser han og noen ganger er han grei. Han har gode dager og dårlige dager, akkurat som alle andre. Det er for enkelt å forklare alt med trass, for da lever ungene konstant i trass-alderen til de blir voksne. De er egne individer med egen vilje, vi prøver å være strenge, men også rettferdige. Noen dager vil ikke eldstemann røre middagen, gå inn/ut, kle på seg osv osv, sånn er det sikkert til de flytter ut :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 28. april 2011 #6565 Del Skrevet 28. april 2011 Trassalder til de blir voksne? Haha, jeg er straks 30 jeg, og er jammen i trassalderen fortsatt. Enig med dere andre her da, de er jo ikke trassige bare for å være det. Det handler om selvstendighet, vilje, å finne sine egne grenser og å prøve seg fram her i verden. Noen ganger går det ikke helt som planlagt og da hender det i hvertfall her i huset at det hjelper å ligge på gulvet og sørge litt. Går fort over heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. april 2011 #6566 Del Skrevet 28. april 2011 Likte mye bedre selvstendighetsalder, trassalder er som flere sier en evig periode om man skal se det slik. Tenk at vi om noen år har skolebarn, ungdommer, konfirmanter og kanskje barnebarn Jeg klarte å forstue ankelen når mannen skulle kjøre meg til kontrollen, da endte det med at mannen ble med og var lettere oppgitt når kontrollen tok litt tid. Han har innlevering i dag og skulle etter planen hatt lengre dag på skolen mens jeg hentet L i bhg, slik ble det ikke Jeg var visst et surrehue uten like som kunne klare noe slikt på en så viktig dag. Det ordner seg alltid, ikke sikkert han trenger å bli så lenge ellers så har jeg kanskje en snill svigerinne eller nabo som henter L Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. april 2011 #6567 Del Skrevet 28. april 2011 Jaja.Du gjorde det jo ikke medvilje, Minnie. Forhåpentligvis ordner det seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. april 2011 #6568 Del Skrevet 30. april 2011 Er det noen her som har allergi og tenker noe over det i forhold til om barna blir allergiske? Jeg er ekstremt allergisk mot salix, gress og burot. Kan absolutt ikke tørke klær ute, heller ikke lillegutt sine hvis jeg skal klare å være sammen med han. Men jeg har begynt å tørke bleiene hans ute, de er jeg jo sjelden i direkte kontakt med (han har jo klær over) og det har gått fint. Foreløpig for både meg og han. Men så var det noen som sa at jeg ikke burde utsette han for pollen for da han lettere kunne utvikle pollenallergi. Er det hold i dette? Mener jeg har lest at de som har gener for f.eks nøtte- eller melkealkergi skal være forsiktige med det. Med dyrehårsallergi har jeg hørt omvendt, altså at nærkontakt med hund/ katt fra tidlig av kan forebygge slik allergi. Noen som har peiling, eller vil synse litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 30. april 2011 #6569 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg kan ingenting om allergi, men mener å ha hørt det samme som deg ang. dyr i alle fall. Vi sliter sånn med legginga etter M begynte i bhg. Det er timer med hyling hver eneste kveld, og jeg er drit lei! Først trodde vi ho sov for mye på dagtid og vart vanskelig å få lagt, men gjorde ikke noe med dagsovinga, for vi tenkte ho justerte det selv etterhvert. Men vi ser at ho absolutt ikke sover for mye på dagen, i bhg er det maks 1 1/2, som oftest under timen. Tror kanskje ho er overtrøtt, men ho nekter å legge seg tidlig også..Og vi har prøvd å holde ho oppe til 8, men hyler fortsatt i minst en time etter vi har lagt henne. Nå sovnet ho i bilen på veg hjem fra besøk ca kl 18, våknet ikke da jeg tok ho ut av bilen og tok av skoene engang. Men så bestemte jeg meg for å vekke henne å pusse tennene, lys våken, og nå hyler ho fortsatt i senga.. Tips/råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. april 2011 #6570 Del Skrevet 30. april 2011 Kanskje det kan hjelpe å sitte hos henne? Holde henne i handa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 30. april 2011 #6571 Del Skrevet 30. april 2011 Har prøvd, er nesten verre, for da vil ho bare opp. Satt i over en time i går og sang og las så høyt jeg kunne for å overdøyve hylinga, men det var ikke vits i...Har satt inn en stol ved siden av senga så vi kan sitte der inne, men er ikke noe bedre. Nå ga jeg ho en flaske melk, og jammen er det stilt tror jeg...Er ikke helt sikker på hva jeg synes om å begynne med melk igjen. Men om det får ho til å sovne, så kanskje vi må prøve det til vi får nok soving og rutine på det igjen. Vi har jo brukt melk noen perioder, og ikke hatt noe problem å venne av igjen, så kanskje det er verdt et forsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. april 2011 #6572 Del Skrevet 30. april 2011 Ja, det kan tenkes at hun rett og slett er sulten. Vi har hatt noen kvelder hvor G har nektet å sove pga. det, og har det vært varmt, trenger hun nok mer væske også. G drikker noe helt enormt om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 30. april 2011 #6573 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg tror vel helt ærlig ikke ho er sulten i alle fall, vi kom rett ifra grillfest, og ho spiste mye. Og tror ikke det har vært det i så lang tid. Men nå sover ho, så jeg er fornøyd for i kveld Lenge siden ho sov så tidlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. april 2011 #6574 Del Skrevet 30. april 2011 Ja, det viktigste er at hun sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 30. april 2011 #6575 Del Skrevet 30. april 2011 Vi har også slitt med leggingen og tidlige oppvåkninger i det siste. Hun våknet før kl 4 på torsdag, og før 5 i går morges, og da passet det ekstra dårlig siden jeg skulle på jobbreise med intens aktivitet etterpå. Så, i tillegg, slo hun til på kvelden, og var helt umulig å roe, så enden på visa ble at hun sovnet rundt kl 22. I dag fikk hun sove kun en time på dagtid (kanskje ørlite lenger), og leggingen 19.30 gikk foreløpig greit, men det spørs når hun våkner i morgen. Jeg tror nok at vi bør kutte ned på dagsovingen, i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. mai 2011 #6576 Del Skrevet 2. mai 2011 Sånn, da har jeg oppdatert meg på de siste ukene her inne... Hjemme igjen fra Milano tur - herlig med kjærestetid, men fy som vi savnet E... Han har hatt en super uke hos besteforeldrene, ikke enset at vi har vært borte engang... hehe - hedligvis har de ikke tidsperspektiv enda. Bestene hans hadde fortalt at vi hadde kjørt fly - så hele uken sa han "mamma pappa fly taket" (taket er opp i himmelen ) Språket går i en forykende fart, nye ord hele tiden, og han hermer etter alt vi sier. Utrolig morsomt å kunne kommunisere mer enn tidligere, selv om han ikke uttrykker frustrajon med annet enn gråt og hyl foreløpig - gleder meg til han kan begynne å fortelle hva som er galt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. mai 2011 #6577 Del Skrevet 2. mai 2011 Så herlig da! Koselig at dere har hatt en flott tur, og at gutten har hatt det så fint hos besteforeldrene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 4. mai 2011 #6578 Del Skrevet 4. mai 2011 Hørtes koselig ut med tur og kjærestetid. Mannen og jeg skal en tur til Kiel i pinsen, gleder meg masse. Lillegutt skal være hjemme hos mormor og morfar. Vi har ikke hatt en kveld sammen uten lillegutt siden han var snaue tre måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 4. mai 2011 #6579 Del Skrevet 4. mai 2011 Vi reiser til varmere strøk på lørdag, og jeg gruer intenst for pakkingen. Ellers ser det ut til at det muligens er jeksler på gang, og nettene har vært et h... i det siste. Hun har dessuten insistert på at det er morgen så tidlig som 04.30, så nå tror jeg straks vi bør finne på noe lurt, før jeg omkommer av søvnmangel. Det skjer selvsagt alltid dersom mannen er på nattevakt, ikke ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. mai 2011 #6580 Del Skrevet 4. mai 2011 HUFF, Honesty! Vi reiser i konfirmasjon på fredag. Da skal jeg først til Oslo, ha eksmen, fly hjem, bli plukket opp på flyplassen før det blir en tre timers kjøretur til mamma. Så skal gutten legges (han sovner garantert i bilen på veien), og så skal jeg bake ostekake og lage jordbær/bringebærcoulis. Dagen etter er det konfimasjon. Nå sitter jeg og leser til eksamen. Skulle ha skrevet på bacheloroppgaven også, for jeg skal tross alt ha kommet i gang med drøftingen (helst GODT i gang) innen mandag/tirsdag, siden jeg skal på veiledning på onsdagen. Nuvel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå