Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Huff Saeria, får håpe han har fått din hudtype da. Kjedelig med alle disse knall og fallene, jeg gleder meg til han blir enda flinkere og stødigere til å gå for det kan gå litt fort noen ganger.

God bedring til alle syke barn :klemmer:

Vi fikk forrige uke vite at L har astma, endelig fikk vi komme til barnelegen etter 4 mnd ventetid. Han har mye oppkast i forbindelse med at han blir tett og blir jo sendt hjem hver gang med "spysyken". Nå skal vi få skriv fra legen om dette slik at de nå må se det an før de ringer. Han har også fått enda en medisin som skal hjelpe mot all hosten han har. Veldig lettelse å endelig få det bekreftet det alle leger har kalt en forkjølelse. Vi visste jo det var noe mer så mye som han har hostet siten 6 mnd alder.

Han veide forøvrig 12,7 kg og er 81,5 lang :) Han har noen kilo å tære på lillegutt og det er bare herlig han som var liten av vekst når han var mindre :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her trur eg faktisk våren kjem, no :) Flott ver både i går og i dag. Ligg ein meter snø enno, men den smeltar kjempefort no, svære vanndammar overalt - eller "andedammar" som eldstemann kallar det :fnise: Han tok seg ein svømmetur i ein spesielt dyp ein i går... Kanskje det er nesten bart til bursdagen hans, 3 år om litt over to veker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt dere endelig har fått avklart at det er astma. Er alltid greiere når man vet hva det er som er galt med ungene. Og nå slipper dere forhåpentligvis å måtte fly frem og tilbake i banehagen fordi han har fått "spysyken" for ørtende gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, ikke moro at barnet ditt har astma, minnimusepus, men er jo greit å få en diagnose likevel da. Så kan dere få god behandlig og redusere plagene forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med astmadiagnose, men sikkert samtidig veldig greit å ha en knagg å henge symptomene på. Går det greit å få i han medisinene da, har han ro nok til å sitte med Babyhaler eller Aerochamber eller hvilken type dere bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempelettelse å endelig få en diagnose. Nå har vi vært inn og ut av legekontoret i nesten halvannet år og ikke fått noen som helst klar beskjed. Det går kjempefint å få det i han, både pulveret og den han tar med aerochamber. Pulveret smaker godt tror jeg, han sier "mmmm" hver kveld han skal få det :fnise:

Nå håper vi det roer seg mot sommeren når varmen kommer, men nå vet vi iallefall hva det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bra fortelle at lillegutt endelig har skjønt litt med det her å lese bøker. Jeg ble litt mer ivrig i prøvingen når jeg leste hvor mange her som likte å bli lest for. Og nå sitter han stille i hele to minutter hver kveld etter kveldsstellet og leser i bok med mamma'n sin. Etterpå tusler han inn på rommet sitt, steller seg ved siden av senga og venter på at noen kommer og løfter han oppi :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Nå har jeg fallt av lasset her igjen! Skjønner ikke at alle dere som jobber også har tid til kg :tongue: Jeg får bare tid til å jobbe og sove føler jeg..

Men jeg kan oppdatere litt herfra, også må jeg lese meg noen sider tilbake for å se hva dere har gjort i det siste :Nikke:

Vi håper også på 3 år mellom barna (eller 2,5), har bestemt oss for at i juni kutter vi ut prevansjon :) Vi må selvfølgelig se an jobbsituasjonen min. Jeg er bare vikar, og akkurat nå ser det ikke ut som om det blir noe fast i år. Men jeg vil nok kunne jobbe mellom 60-100% i alle fall ut året.

M var på 15mnd kontroll på tirsdag og har nå blitt 11.3 kg og 85 cm lang, så ho vokser fortsatt. Og ho stortrives i den nye barnehagen og det var nesten ikke nødvendig med tilvenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som sjefen har slutta og jeg har tatt over det daglige ansvaret må jeg jobbe hver lørdag. Men jeg får fri mellom en og to ukedager, og det er deilig! Selv om lørdagsjobbing gjør at vi aldri kan reise bort i helgene eller finne på noe sammen som en familie...

Og all internettsurfing foregår på mobilen, som regel i reklamepauser :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke mye tid til nettet her heller for tiden. Full rulle på jobb og hjemme. Nå sover ungene og mannen er på jobb, så da ble det litt pause på meg.

Når det gjelder arr, vi hadde en stygg splitting av tannkjøtt over den ene fortannen på min ene tvilling i sommer og jeg var skikkelig lei meg. Jeg så for meg at han måtte ha rart og skjevt tannkjøtt resten av livet og at det var umulig at det kunne bli pent og jevnt igjen.... Men i løpet av ca 10 mnd, så har det jevnet seg helt ut heldigivs. De små har utrolig godt grokjøtt, de utroligste arr forsvinner.

Min eldste har desverre fått hakk i leppa etter fall i trappa. De mente det var unødvendig å sy på legevakten, men det skulle vi insistert på. Han har fått et permanent "hakk" i leppa, desverre :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et hakk i leppa.Lite synlig nå, men det også var etter et lite heldig møte med kanten på ei betongtrapp da jeg var 3-4 år.

De på legevakten var ikke direkte flinke med G. de var en haug med mennesker der, studenter og alt, men etter de hadde hastet seg med å stripse og denslags, hadde de bare forsvunnet uten å gi noen instrukser for hva vi skulle gjøre videre. Dårlige greier, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk mini sin første ordtnlige hårklipp. De lyse krøllene er nå borte og han er nå blitt en skikkelig tøffing. Rart hvor store de blir når babyhåret er borte :rodmer: Ellers så har han blitt en engel å legge. Nå synger jeg 2-3 korte barnesanger for han, gir han et kyss og sier godnatt. Han vinker til meg, snur seg på magen og sovner. Før sto han i senga og hylgråt hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover ungene gjennom natten? Mannen begynte med en lei uvane da han tok han opp hver gang han våknet for å kose med han. Nå våkner han 2-3 ganger på natten og forventer da kos. Dette begynner å bli slitsomt med magen så i natt så la jeg han ned igjen og forklarte at nå måtte vi sove. Dette fører jo selvfølgelig til litt gråt, men i natt gikk det fort over. Han er så stor nå og bør klare å sove natten igjennom. Det er kanskje 9/10 netter der han våkner 2 ganger eller mer. Han skjønner vel etterhvert at han ikke får kos hver gang og lærer seg vel til å sovne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J sover natten gjennom og det har han gjort siden vi vente ham av med nattamming 7-8 mnd gammel, tror jeg. (hehe, har allerede begynt å glemme). Unntak skjer selvsagt, men det er stort sett bare når han er syk eler har bæsjet om natten, noe som er sjelden heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

M har også sovet natten igjen siden 7-8 mnd tror jeg. Har hatt perioder der ho våkner, men de har gått over etter ett par netter der vi har måttet vært litt streng.

Og vi også hadde første klippen her en dag :) Ca pittelitt lugg og litt babyhår bak. M har ikke noe særlig langt hår, men det var lite pent med de få tustene som hang nedom øynene. Og hårspenne o.l. har hittil ikke vært noen suksess.

I dag dro ho i barnehagen til kl.8, og jeg som ikke skal begynne før 12 har gjort 2 forsøk på å sove litt ekstra. Men ikke søren at jeg får til å sovne! Typisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G har også begynt å sove natta gjennom. Det hender av og til at vi må ta han inn til oss, men stort sett sover han nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har innført pappatrøsting etter at jeg ble drittlei av all ammingen. Kommer jeg, er det nemlig kun pupp som duger. :eeeh: Jeg ammer fortsatt om kvelden, og dersom hun våkner veldig i løpet av natten, men det skjer heller sjelden. I går kom de hjem fra svømming ca. 19.10, 19.30 var hun i seng, og jeg tror hun hadde sovnet innen kl 20. 22.30 måtte pappaen bære henne i søvn, men da det kom et stort rap, sloknet hun umiddelbart. Jeg mistenker henne for å ha tatt en stor slurk av bassengvannet.

Om morgenene må hun stort sett vekkes. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må bare bli strengere på dette med å ta han opp for å kose med han. Det er jo en uvane mannen begynte med og akkurat der virket det jo som en god idé, typisk! :)

Vil gjerne at han skal sove natten gjennom når lillesøster kommer, ellers blir det ikke mye søvn på meg. Vi må bare ta tiden til hjelp og heller forklare og trøste litt når han er i sengen, er jo forsåvidt ingen hast. Som regel våkner han bare for å få sutten så jeg har lurt på å henge opp noen sutter ved senga hans så han kan finne dem igjen selv :fnise:

Så koselig med hårklipp, vi har ikke klippet det enda med unntak av bittelitt pannelugg. Usikker på hva slags sveis jeg vil ha på han enda så vi får vente litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen rart hvor forskjellige ungene er. Snuppa har langt hår hun, langt og tykt ;) Såpass tykt at hestehalen står rett ut bak, hehe. Godt hun har noe fra meg også for ellers er hun helt lik faren sin. Luggen klipte vi først, da var hun vel 2-3 uker og de lengste hårene nådde godt ned på nesa. Nå prøver jeg å holde det i skulderlengde, ønsker ikke at hun skal ha for langt hår enda, det blir jo så lett i veien.

Nå holder jeg på med pakking, mye rart man må ha med på storbyferie nå som vi ikke trengte før. Vi skal til Edinburgh for fire netter og jeg gleder meg villt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med masse hår Kvist, jeg håper snuppa her får masse hår. Jeg hadde kjempemasse hår når jeg var liten og første klippen måtte mamma ta få dager etter fødsel :)

Lykke til og kos dere masse på ferie, deilig med et avbrekk i hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...