Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

:ler:

Her blir en evt. nestemann så sent etter G at tøyet nok kommer til å være brukt av lillefetteren først. Så vi får se hvor mye som er igjen OM vi skal ha enda en. Men jeg tenker faktisk talt som så at dersom vi vil ha en til, så er det like greit å sette i gang ikke så alt for lenge etter jeg har fått meg fast jobb. Så får vi det hele unnagjort forholdsvis kjapt hva småbarnstid angår.

Men nå koser vi oss med den viltre lille gutten vi har. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken innside er det på bleiene?

Hovedsaklig fleece, men også noen med bambusvelur. Like tilgrisa med seig guffe var de alle sammen, tror jeg har fått det av nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker fleeceforede regndresser fra Europris til mine 2 gutter. Fungerer bra til storebror, men minsten har blitt vår noen ganger siden han ligger i søledammene og fleecestoffet nederst på bena til dressen suger opp vann. Heldigvis er minsten en tøff liten en og elsker å være ute uansett hvor våt han blir. Siden minsten vokser så fort i fht storebror da han var på minstens alder bruker vi allerede nå dressene som storebror hadde år 2 i bhg. Dvs str 98. Så neste år må vi handle nye dresser. Flere av dressene som storebror brukte har minsten aldri kunnet bruke. Måtte gå til innkjøp av ny vinterjakke til han i helga i str 98. Har allerede kjøpt neste års vintersko på salg og vurderer kjøpe inn nye dresser nå til begge to til neste vinter også. Vet ikke hvordan økonomien min blir neste vinter da jeg håper å kunne kjøpe meg en bil til høsten så det blir lettere for meg å komme meg rundt samt hente og bringe i bhg. . Men banken har beregnet huslånet mitt utifra at jeg ikke skal ha bil, så....

Men barna prioriteres foran meg selv, så jeg kutter ut klær og frisørbesøk + div for meg selv og satser på en gammel, men sikker bruktbil. Syns så synd på barna for at de leveres kl 7.15 i bhg og hentes kl 16.00 fordi jeg/vi må ta bussen til og fra bhg og jobb. Blir så lange dager for de :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potte og doring er ingen suksess her. Nekter å sitte på i det hele tatt...

Jeg har begynt å få lysten på barn nummer to jeg da. Trodde aldri det skulle skje, men jammen har ønsket kommet snikende. MEN - det spørs vel om det skjer noen gang. Ikke anbefalt fra hverken fastlege eller fødselslegen å gjennomgå nytt svangerskap og fødsel og mannen tør ikke utsette meg for det på nytt. Men nå skal jeg forhåpentligvis gå på skole i to år fra høsten, så får jeg ta opp ny status og kjenne på lysten om tre-fire år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner vi har hatt flaks, for jaggu kom det ikke bæsj på potta i dag også. Hun pressa fælt ett par ganger uten at det kom noe så da gikk vi på badet på potta og leste halve tassen boka før hun fikk pressa det ut ;) superstolt av jenta mi i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøvde å lese mens han satt på potta også, men han ble ikke helt solgt. Når jeg ser han skal til med storarbeid, så spør jeg "kom så går vi og setter oss på potta" og han svarer "NEI" han vil være i fred og ikke bli drasset rundt midt i arbeidet. Det skjønner jeg jo..

Jeg prøver å kjøpe mest mulig av dyre uteklær på salg. Parkdressen han har nå er reimatec str 80, den passer perfekt akkurat nå. Den kjøpte jeg til halv pris sent ifjor vår, det er vel 2009-modell tror jeg. Jeg er bare ikke sikker på om det går å vente, plutselig er dressen trang og jeg har ikke ny, og får ikke kjøpt ny heller for alle er utsolgt.. Jeg kan godt kjøpte ny dress på salg, men den kommer neppe på salg før i mai kanskje. Jeg vet ikke om den han har nå varer helt til mai.

Regntøy går fint å kjøpe på salg, Nameit selger fjorårsmodeller til 200 kr settet nå. Jeg har sett Abeko sett til 150 kr. Det er bare ikke så lett å følge med hvor salgene er, de kommer i hytt og pine virker det som.

Både regntøy og parkdress han har nå er str 80, så det ser ut til at vi får hoppet over str 86 :) DET er penger spart :) Vinterdressen er 86. Parkdressen er så stor i str at den passer fint nå, men regntøyet begynner å bli knapt, så skal oppgraderes snarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å tenke på nummer to, Aricept :) I høst var jeg helt "nei, jeg orker ikke enda!". Kroppen føltes sliten og skakk enda. Nå, derimot, kunne jeg godt tenkt meg og VÆRT gravid og skulle hatt i sommer :) Så det ble to år imellom barna. Alt har falt på plass fysisk siden senhøsten og nå, jeg føler meg normal igjen. Kanskje kroppen selv bestemte dette, jeg fikk igjen mensen i november var det vel, 2 års pause. Kanskje kroppen trengte 2 år for å hente seg inn etter påkjennelsen med svangerskap og barseltid. Jeg er nok ikke den yngste her, var 34 da lillegull ble født.

Så det spørs om ikke vi prøver å plante igjen til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få lysten på barn nummer to jeg da. Trodde aldri det skulle skje, men jammen har ønsket kommet snikende. MEN - det spørs vel om det skjer noen gang. Ikke anbefalt fra hverken fastlege eller fødselslegen å gjennomgå nytt svangerskap og fødsel og mannen tør ikke utsette meg for det på nytt. Men nå skal jeg forhåpentligvis gå på skole i to år fra høsten, så får jeg ta opp ny status og kjenne på lysten om tre-fire år.

Oi, det hadde ikke jeg heller trodd med det første. Det var vel ingen dans på roser hverken graviditet eller fødsel. Men hvordan ville det vært med planlagt keisersnitt da? Nå vet de jo at du hadde en rå fødsel og er klar over komplikasjonene.

Jeg har også begynt å tenke på nummer to, Aricept :) I høst var jeg helt "nei, jeg orker ikke enda!". Kroppen føltes sliten og skakk enda. Nå, derimot, kunne jeg godt tenkt meg og VÆRT gravid og skulle hatt i sommer :) Så det ble to år imellom barna. Alt har falt på plass fysisk siden senhøsten og nå, jeg føler meg normal igjen. Kanskje kroppen selv bestemte dette, jeg fikk igjen mensen i november var det vel, 2 års pause. Kanskje kroppen trengte 2 år for å hente seg inn etter påkjennelsen med svangerskap og barseltid. Jeg er nok ikke den yngste her, var 34 da lillegull ble født.Så det spørs om ikke vi prøver å plante igjen til sommeren :)

Så spennende, er en fin tid å være gravid på :)

Det er vel faktisk 2 år som er anbefalt for at kroppen skal komme til hektene igjen. Lykke til med planting når den tid kommer da :)

Her har L blitt helt gal etter sabeltann, nå kan han faktisk sitte stille å se på film. Fikk film av mommo i helgen og det var stor stas, det var nemmelig filmen til cd'en vi har hørt på i bilen. Nå gleder vi oss til dyreparken i sommer, kan være vi må kjøpe årskort i år. Er riktignok høygravid da, men vi får se. Han skal iallefall få kostyme :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det i underkant av 3 år mellom barna. Ble 35 et par mnd etter at eldstemann ble født og ble 38 noen mnd etter yngstemann ble født. Var gravid et par ganger da eldstemann var under 2 år, men mistet. Syns ca 3 år imellom ble perfekt. Eldstemann hadde sluttet med bleier og klarte mye selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å prøve oss med nr to til høsten igjen, slik at E er rundt 3 når neste kommer.

Vi skal gifte oss i august, så det er uaktuellt å være gravid på bryllupsdagen, derfor må vi vente litt til, men tror det er temmelig perfekt med 3 år i mellom - iallefall for oss ;)

Og så syns jeg, som Imli skrev tidligere, at det kan være lurt å få barna på samme årstid, slik at man kan bruke opp igjen litt sesong klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Nå er jeg faktisk ordentlig lei meg. :( Vi tok en tur på barneklinikken for en sjekk av såret til G, og resultatet (etter ungen var akkurat passe traumatisert og utslitt av gråt) er en uke med antibiotika og omtrent garantert arr i pannen.

Har gutten arvet farens hudtype, vil han danne hypertrofisk arr, som vil si et skjemmende og ujenvt arr som garantert vil kreve plastisk kirurgi senere.

Alt pga. at gelenderet i en bitteliten trapp var ødelagt, og ingen holdt han i hånda når han skulle ut. :grine: Jeg er sikkert irrasjonell og overfladisk, men nå er jeg bare så kjempelei meg for at den nydelige og perfekte gutten vår vil få en permanent forandring i ansiktet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, Saeria... *Krysser fingrene for at han har arvet din hudtype*

Nr 2 føles langt unna her. Mest pga. jobbsituasjonen, men også litt for at jeg ikke føler meg klar ennå. Ser for meg at vi prøver neste år. Noen som slenger seg på terminklubb 2013??

Når det gjelder pottetrening har jeg skikkelig dårlig samvittighet for vi har ikke begynt ennå :sjenert: Jeg har kjøpt potte og vi øver på å få han til å sitte på den.

Angående klær så har vi vært heldige med at str 86 har holdt hele sesongen. Og vinterskoene passer fremdeles. I fjor sommer kjøpte jeg masse Reima klær på tilbud og håper på å gjøre noen kupp i sommer også.

Ellers har jeg min første "sykt barn" dag i dag! Mannen har hatt 2 dager hjemme med O før jul, så vi har vært veldig heldige :)

Aricept og Kvist- så flinke dere har vært med vektreduksjon :hakeslepp:

Skulle ønske jeg hadde slik viljestyrke...

Jeg har bare et par kg igjen til matchvekt, men de sitter altfor godt. Derfor har jeg bestilt meg 3 timer til personlig trener. Den første timen er i morgen og jeg gruer meg som bare det! Det er dyrt, men forhåpentligvis verdt det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Saeria, det var leit å høre. I slo jo tennene gjennom leppen slik at det ble hull på utsiden, men det eneste som er igjen, er en tynn rosa strek som ikke vises.

Ang. nummer to, var jo vi godt på vei, men så aborterte jeg tidlig, og nå får vi se hva som skjer etterhvert. Pga. ymse faktorer (alder, jobb...) har jeg ikke all tid i verden på meg, men jeg blir i hvertfall lett gravid.

I dag morges var det snøstorm, og vi ble kjørt til barnehagen av mannen, som begynte på jobb kl 08. Vi tok ikke med vogn, så når jeg drar hjem, må jeg først innom og hente vogna før jeg går ned og henter henne. Dersom været er ørlite bedre enn sist, vurderer jeg bæretøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stort sett tatt med meg bæretøy i det siste når jeg skal hente. Det er så koselig å gå hjem med han bakpå ryggen. :hjerte: Vi leter etter buss sammen, og han lager brummelyder når store biler kjører forbi. Ofte babler han noe voldsomt. Ikke bare forståelige greier, men han forsøker nå å ha en samtale med mammaen sin. :)

er det skikkelig skitvær, tar jeg vogna. Vi har bæreomslag som er vann og vindtett, men det er ikke noe stas for en liten gutt å være på rygg om det pøser ned og blåser, slik at regnet kommer vannrett i fleisen på han.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor vinduet mitt akkurat nå fyker snøen rundt i en stor virvelvind, så det spørs om det blir vogn. Det føles bare litt rart å gå ned dit (5 min unna) med tom vogn. :sjenert: Helst vil hun vel gå selv, men det hadde tatt sin tid i alle bakkene. :ler:

Bæreomslaget ble jeg aldri begeistret for, nettopp fordi det ikke beskytter mot sideveis vind og nedbør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme med E idag jeg og.

Feber og forkjølet og måtte hentes i barnehagen i går, litt feber og surven gutt idag, så da holder vi fortet her hjemme.

Han er forsåvidt i vigør, leker og styrer, men vil litt oftere enn vanlig opp i fanget, eller aller helst i armene og bæres rundt - begynner å bli litt tungt...han er vel mellom 11 og 12 kg ett sted.

Heldigvis er min far hjemmeværende, og bor rett borti her, så han kommer innom og avløser litt på sånne dager - det liker de godt, både E og bestefar :)

Han er skikkelig bestefargutt, snakker om og spør etter han hele tiden, og tar mobilen min og later som han snakker med "bæstefa" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme med lillegutt i dag jeg også. Men han er frisk da, jeg har fri fra jobb. Vi har kost oss en tur i byen. Ble noen nye strømpebukser på han og nye vårsko. De han fikk i høst, som han har brukt også i vinter når vi har gått inne på senter osv er blitt for små.

Hvis det blir nr to her blir det nok ikke i terminklubb før i 2014 eller 2015. Jeg har lyst på flere barn, men som sagt er visstnok ikke kroppen min enig at svangerskap er lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...