Edie Skrevet 19. mars 2011 #6261 Del Skrevet 19. mars 2011 Vi har vært skånet for større ulykker helt til i dag tidlig. Lillegutt datt ned fra puffen til hunden og landa på en stor lykt som står ved vinduet. Det er skarpe metallkanter og han landet på en kant med halsen... Blod og mye tårer. Skrubba opp hele halsen, rødt og hovent, i tillegg til ett langt kutt. Ser ut som noen har prøvd å skjære av han hodet. Nei huff, tror det er vondere for mamma og pappa enn barnet selv. Men ikke noe moro å være vitne til. Det er utrolig hvor vondt man får av disse små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 19. mars 2011 #6262 Del Skrevet 19. mars 2011 Huff, vi har heldigvis vært skånet for slike uhell enda. Høres ikke noe moro ut, får nesten klump i halsen av å lese om deres små. Vet ikke om jeg hadde taklet det så bra om poden var blodig og hysterisk etter å ha slått seg sånn, hadde vel fått lettere panikk tror jeg. Dere er flinke I barnehagen bruker de regndress og vinterdressen om hverandre litt nå, alt etter hvor vått og kaldt det er ute. Har godt og tykt ulltøy under, så han har ikke vært kald selv om de har brukt regntøyet en del. Når det gjelder farger prøver jeg å tenke litt økonomisk, så jeg kjøper sjelden typiske gutteklær, men tenker litt på at det også skal kunne brukes om vi evt får ei jente neste gang. Spesielt de litt dyre tingene som yttertøy og ulltøy har vi bare i unisex-farger. Er glad i sterke farger og artige mønster, og liker gult, grønt, brunt og rødt spesielt godt. Synes PoP har fine og gode klær i unisex-farger, så vi har mye derfra. Har selvsagt en del gutte-gutt-klær også, men det meste har vi fått i gaver fra svigers og søsken. Kjøpte troll-vinterdress på salg for noen uker siden, som jeg håper J kan ha neste vinter. Da kjøpte jeg "jente-modellen" i burgunder, synes den er like fin til gutter som jenter, og det var eneste fargen de hadde igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. mars 2011 #6263 Del Skrevet 19. mars 2011 Ja. I barnehagen var de brennsikker på at såret måtte sys. Det ser nå ut til at strips er godt nok. Håper vi, for såret er jo ikke lukket enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 19. mars 2011 #6264 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg får vondt av ham når han slår seg, men samtidig så slår det inn en slags "fikse-modus". Litt rart og godt å oppleve. Han hadde jo før problemet med at han ikke klarte å puste ut hvis han slo seg, av sjokket nærmest. Da er jeg veldig rolig og fokusert, prioriterer hva som er viktig å gjøre mentalt og slikt. Da han sprang på kjøleskapdøren, var det pappaen som var på kjøkkenet, og han kom løpende med en hylende gutt, helt satt ut selv, nesten på gråten. Jeg var helt rolig, sjekket ut såret, la på ren vaskeklut med kjølig vann for å dempe kul-dannelsen, trøstet og sa bestemt at han måtte la mamma ha på kluten selv om det var litt ekkelt. Kanskje det er kirurg jeg skulle ha vært, stoisk ro og fokus, hehe. Aner ikke hvor det kommer fra, visste ikke jeg var sånn før jeg fikk ham faktisk. Hvilket merke regntøy vil dere anbefale? Jeg har reflex nå, som han har hatt siden barnehagestart. Det begynner å bli lite, så må skaffe nytt. Jeg har sett på Abeko og Reima. Jeg er ikke så fornøyd med Reflex, det er stivt og tjukkt. Jeg var forresten i en butikk idag, og ble fortalt at reima parkdresser, nei det var de nesten utsolgt for, de fleste hadde kjøpt allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 20. mars 2011 #6265 Del Skrevet 20. mars 2011 Vi har kjøpt regntøy på Kapphal (eller hvordan det skrives), de fikk best i test i høst tror jeg. Har ikke prøvd det ut enda, for det forrige settet passer fortsatt. Vi har arvet en reimadress som vi kan bruke i vår, men erfaringen fra i fjor tilsier at barnehagen ikke bruker den særlig. Enten bruker de regntøy, eller så går de uten. Så det ble MYE tøyvask i fjor høst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 20. mars 2011 #6266 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Vi har kjøpt dress allerede, i 92. Det er optimistisk, men vi håper den varer ut sesongen. Det er ReimaTec i brunt, med turkis og limegrønne monstre, som var guttemodellen. Jentemodellen vi så på, var kjedelig rød med blomster, så derfor ble det denne. Vi kjøpte i februar, og da hadde de bare to igjen av denne. Av regntøy hadde vi KappAhl i høst, i 74/80 som jeg regner med er for lite nå. Jeg har hørt at Lindex har veldig godt regntøy til småttiser fordi det ikke er så stivt. Jeg får se hva vi ender opp med etterhvert. Her har barnehagen etterhvert skjønt at ReimaTec-dressen er vanntett nok, så da slipper hun kanskje, som i høst, å gå i ReimaTec-dress med regnbukse utenpå. Endret 20. mars 2011 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 20. mars 2011 #6267 Del Skrevet 20. mars 2011 Vi har kjøpt dress allerede, i 92. Det er ReimaTec i brunt, med turkis og limegrønne monstre, som var guttemodellen.Vi kjøpte i februar, og da hadde de bare to igjen av denne. Det er den jeg skal kjøpe, i str 92 Jeg liker litt artige mønstre. Og jeg skal ha matchende lue og votter også, men det er mest for min skyld, han har egentlig lue og votter han kan bruke Jeg må stashe ham *litt* og *iblandt*. Nydelige gullet mitt Her har barnehagen etterhvert skjønt at ReimaTec-dressen er vanntett nok, så da slipper hun kanskje, som i høst, å gå i ReimaTec-dress med regnbukse utenpå. Herlighet! I vår barnehage ville de helst ha todelt regntøy, men det var mer for å kunne ha bare buksen hvis det er vått i gresset, men ikke regner. Ikke for å ha buksen UTENPÅ parkdressen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. mars 2011 #6268 Del Skrevet 20. mars 2011 Her har vi en mini-me vår/høstdress som han snart skal få ha i barnehagen liggende. Til høsten blir det kjøpt ny Reima vinterdress. For str. 80 passer neppe da. Så får vi se om vi kjøper ny dress i butikken, eller en brukt på finn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 20. mars 2011 #6269 Del Skrevet 20. mars 2011 Vi har en ReimaTec vår/ høstdress i str 86 som han har hatt siden han begynte i barnehagen. Akkurat det samme som vinterdressen bare uten foret. De har bare kledd på han godt med ull under. Men neste år blir det sikkert mer lek ute i snø og kulde enn de har gjort i vinter så tror vi kjøper vinterdress neste år. Regnsettet mener jeg er Reflex. Den vet jeg ikke om barnehagen har brukt en gang. Var lite regn i høst, gikk rett fra sommer til vinter og snø føltes det som. Fortsatt snø nå, men begynner å smelte så tenker regndressen blir brukt til uka. Meldt 10-15 varmegrader! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 20. mars 2011 #6270 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg er en uhelbredelig fargematcher, og matcher til og med strømpebuksa med klærne som skal utenpå. Siden jeg kjøpte en såpass lite jentete dress, har jeg allerede fundert litt på hva slags lue jeg skal kjøpe til. sjenert: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 20. mars 2011 #6271 Del Skrevet 20. mars 2011 Må bare skryte litt av prinsessa mi. Kjøpte potte til hu forrige helg, og andre gangen hun satt på den i dag og jammen meg bæsja hun ikke Satt og leste litt bok og syns det virka som hun pressa litt men reagerte ikke før hun reiste seg opp og det lå noe i potta. Morsomt at hun faktisk fikk til noe der så tidlig, er vel bare nybegynnerflaks, men det gjør jo virkelig at vi kommer til å prøve mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. mars 2011 #6272 Del Skrevet 20. mars 2011 Så moro da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. mars 2011 #6273 Del Skrevet 20. mars 2011 Blir sur av å lesa om alle ungane som sit på potte og produserar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 20. mars 2011 #6274 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg tørket støv av potta i går, og ikke tale om hun vil sitte på den. Jeg frykter for fremtiden, for å si det sånn. Nå har hun i tillegg et fint blåmerke på kinnet fordi hun slo seg vrang under skifting av en bæsjebleie, og kastet seg bakover og traff stellebordet med et smell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 20. mars 2011 #6275 Del Skrevet 20. mars 2011 Her er potta framme daglig, hun sitter der og leser/blar i bøker. Men mest er det moro å sette seg, reise seg opp, sette seg, sitte på den og si TSSSSS og le høyt, klatre oppi, gå rundt og dytte den så gummilisten under lager fæle lyder mot gulvet... Har tisset i den to ganger, hehe, med en gang vi kjøpte den for godt over et år siden. Ingen stor suksess med potte her heller. Ikke med bleier for tida heller. Hun hadde en periode der hun var så sår, og barnehagen smurte med Inotyol, masse masse Inotyol, så bleiene ble jo helt impregnerte med den guffa og begynnte dermed å lekke. Så vi gikk over til engangs for en stund, tisselekkasjer i barnehagen er ikke moro for noen. Og jeg håpet jo at hun skulle bli mindre rød etterhvert. Men den rødheten kommer og går fortsatt. Og da sitter jeg her da og irriterer meg over å ha (nyrensede) tøybleier liggende mens vi bruker engangs. Synes det er så styrete med engangs også, må handles inn og huskes på, og ikkeminst kastes i søpla. Æsj. Har ikke lyst til å ha engangs i barnehagen og tøy hjemme heller, for det virker som om hun blir enda lettere rød når vi veksler på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. mars 2011 #6276 Del Skrevet 20. mars 2011 Hvilken innside er det på bleiene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. mars 2011 #6277 Del Skrevet 20. mars 2011 E har Reima høst/vår dress i str 80 som jeg tror og håper fortsatt passer nå til våren - han er ikke så høy, lillegutten vår. I tillegg har vi Bamse regntøy fra Lindex, som vi er veldig fornøyd med, også fortsatt passe i str. 80. Kjøpte ny vinterdress for neste sesong på salg, i str 2 år fra Skogstad, virket helt enorm, men han vokser vel inn i den også etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. mars 2011 #6278 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Er utruleg dumt å få ungar på ulike årstider, eg må sannsynlegvis kjøpe alt nytt til mini til hausten Storebror brukte 86 i fjor vinter (då var han 1,5 til nesten 2 år), og i år måtte han ha 104... Dermed manglar me str 92 som mini sannsynlegvis må ha neste vinter. Anbefalar folk som vil ha ein til å prøve på same årstids-unge Endret 20. mars 2011 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 20. mars 2011 #6279 Del Skrevet 20. mars 2011 Anbefalar folk som vil ha ein til å prøve på same årstids-unge Done Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. mars 2011 #6280 Del Skrevet 20. mars 2011 Done Bra jobba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå