Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Hun går ikke fra bordet, nei. Det var skumlere da vi brukte bøylen, og hun reiste seg opp og forsøkte å klatre ned, eller forsøkte å klatre opp, og ble sittende delvis fast. Nå kan hun klatre opp og sette seg selv, og dersom hun reiser seg opp, er det ikke like skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har heller aldri hatt problemer med det. Nå sitter L som oftest på vanlig stol og spiser, men han går ikke fra bordet. Nå er han jo veldig glad i mat, men sitter alltid til vi er ferdige med mindre vi ønsker å sitte å tjadre litt ekstra,da får han gå fra bordet. Da sier han "tatttatt" og klarter ned fra stolen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt sitter fortsatt og spiser i en sånn Fisher Price stol med seler og eget bord. Vi har høyt spisebord og stoler, på høyde med barkrakker, så han klarer ikke klatre opp dit. Jeg kommer såvidt opp selv :ler:

Men når han spiser utenom oss, mellommåltid og frukt, da sitter han på eget barnebidrag med stoler som vi har ved siden av salongbordet i stua. Han går litt til og fra bordet da, men legger maten igjen på bordet og leker litt innimellom. Faren med det er at bikkja ofte spiser opp maten på det lave bordet hans før han kommer tilbake.

Ellers er jeg nå ferdig med 900 kcal kuren jeg har gått på i forbindelse med PCOS-studien. Åtte uker og 15 kg i minus. Fornøyd med det! Nå har jeg fått ny kostholdsplan som innebærer 1300 kcal om dagen og så får jeg videre opptrapping senere. Og jeg får lov til liiitt godteri. Så i kveld skal jeg kose meg med litt is for første gang på åtte uker. Gleder meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Aricept! -15 kg står det respekt av. Den kuren må ha vært tøff. Jeg er imponert!! Slanker meg selv og prøver å holde rundt 1400, synes det er tøft bare det jeg. Men det virker da, og da hjelper det på motivasjonen. Jeg begynnte rett før deg og jeg er ned ca 8 kg.

Hvordan merker du 15 kg på klesstørrelsene? Hehe, kjenner jeg er litt skuffa over å ikke merke det mer der, enda jeg har blitt 9 cm mindre rundt livet. Haha, kanskje jeg bare har hatt for trange klær :P Eller merker det jo godt på bukser og det var veldig gøy å dra å kjøpe belte som var 10 cm kortere enn det jeg pleide å bruke. Men på jakke- og kjolestørrelsene var det ikke mye forskjell enda nei. Spent på hvordan det blir når jeg får av 10 kg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke skryte på meg noe - det har rett og slett vært jævlig hardt. Jeg har vært konstant sulten i åtte uker, fristelser har stått i kø som det har krevd stålvilje for å motstå. Det verste var at energinivået var fullstendig i kjelleren de første ukene.

Og ja, jeg merker det på klærne. Mistet 12 cm i livvidde. Jeg mistet bokstavelig talt buksene mine, så jeg måtte finne frem noen som ikke har passet på flere år. Det blir fortsatt tøft med 1300 kcal, men i forhold til 900 er det mye!

Du har gjort en kjempejobb du også da Kvist! Grattis med åtte kilo borte vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så flink du har vore, Aricept! Og du og, Kvist. Kjempebra :)

Eg har ei veninne som har slanka seg no (ho har og PCOS forresten) og gått ned 50 kg på 3/4 år. Heilt utruleg. Det er beundringsverdig med folk som greier å leggje om livsstilen slik. Har ein følelse av at eg aldri hadde hatt viljestyrke nok til det... :sjenert: Får berre vere takknemleg for "slanke gener" og håpe det held seg slik...

God helg alle saman :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viljestyrke ja. Egentlig dårlig med det, men jeg kan være forbanna sta ;)

Jeg har sluttet å røyke for mange år siden og det var ingen jobb i forhold til livsstilsendring...

Ellers har lillegutt hatt diaré i dag, så mannen konverterte midlertidig til engangsbleier. Og jeg skjønner han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Da har vi fått jobb og barnehageplass igjen! :duskedame: Hurra! Er kjempefornøyd, men får ikke sei noe om det til andre ennå, siden de andre som har søkt barnehageplass ikke får svar før i slutten av uken/begeynnelsen av neste uke. Men tror ikke noen er her, så her jubler jeg litt :)

Blir spennende å se hvordan M reagerer på å havne i bhg igjen. Men der er mange som er født juni - september på avdelingen, så de er jo mange "like" å leke med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med plass OG jobb :)

Vi har fått vite at vi skal ha ei lita jente i slutten av august :rodmer:

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Gratulerer med jente, Minnimusepus :) Koslig med en av hver!(for der er gutt du har fra før?)

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente på veg, Minnie ;)

og så deilig med jobb og barnehageplass igjen da, Unknown!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente på vei, Minnie. :)

Her har vi hatt to uker med sovestyr nå, om ikke mer. Men nå har jeg sett tre nye hjørnetenner på vei, samtidig som de siste 2-3 kveldene har vært ørlite enklere, så nå håper jeg det ordner seg. Ellers sliter vi litt med forkjølelse og feber: I var syk i helga, og hjemme på mandag. I går morges var formen fin, men kl 11 måtte pappaen hente henne, for hun sutret, var varm og nektet å være ute. Hjemme sprang hun derimot rundt som en virvelvind. :klo: I dag er han igjen hjemme med henne, og i morges var hun småvarm og hostet, men ingenting alvorlig.

Heldigvis har han mulighet til å være hjemme med henne denne uken, men jeg håper hun snart blir frisk, for han begynner å ny jobb senest over helga. Det blir rart for oss alle å ha ham hjemme på mer permanent basis; han har jobbet borte i over tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir rart for oss alle å ha ham hjemme på mer permanent basis; han har jobbet borte i over tre år.

Får håpe dere finner ut at dere liker hverandre da :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente på vei, minnie! :)

Gratulerer med jente, Minnimusepus :) Koslig med en av hver!(for der er gutt du har fra før?)

Gratulerer med jente på veg, Minnie ;)

Takk for det, blir spennende å se om frøknen blir like rampete som L. Lov å håpe på en roligere unge denne gangen :fnise:

Får håpe dere finner ut at dere liker hverandre da :gjeiper:

:fnise: Ja, ikke sant?

:fnise:

L har virkelig kommet i en skikkelig trasseperiode igjen. Bare sutring og ingenting er godt nok. Det er en kamp om både tannpuss, middag og påkledning. I barnehagen er han visst fortsatt en engel så det er bare grensene han vil teste. Merker det blir tyngre og tror ikke det er lenge til mannen må hjelpe til litt mer på den fronten. Vel, trassingen gir seg jo etter en stund så det går jo fint. Men noe tyngre nå enn med første, ja! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Minnie :)

Er det lov å kome med ein advarsel om ikkje å gå amok med rosa kjolar enno?

Mini skulle nemleg bli jente, han og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...