Elizia Skrevet 22. februar 2011 #6121 Del Skrevet 22. februar 2011 Her blir det nok gårdsferie hos mormor og morfar samt en Østersundstur. Legolandturen vi planla ble det av opplagte grunner ingenting av... Ellers håper jeg å få til en uke uten barn til Kreta sammen med en venninne i løpet av sommeren. Fyller jo 40 år i år så jeg avlyser den store 40 års festen jeg planla sammen med exen og våre felles venner og familier og heller bruker pengene på en tur . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 22. februar 2011 #6122 Del Skrevet 22. februar 2011 Her blir det nok bare campingferie i sommer. Ett par uker i Sverige og eventuelt en tur til Kristiansand og dyreparken med noen venner. Tar det litt som det kommer, tar 5 uker sammen i juli/august. Så skal nok få tiden til å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 22. februar 2011 #6123 Del Skrevet 22. februar 2011 Kvist: Her kjem TB-eksperten Nei, eg ville berre advare deg om at FuzziBunz i str L er ganske store - altfor store til minsten min! Kjempefine bleier, men dei eg har i L passar til min snart 3-åring på innerste knappen... Hmm, var akkurat de jeg vurderte. Vi har noen i M, knapper på nest ytterste lårknapp på begge sider og nest innerste mageknapp på begge sider. Kanskje et par flere i M da? Snuppa er jo ikke akkurat tjukk av seg heller. Æsj, er så greit med OneSize... Vurderer også flere Happy Heinys, men syns den borrelåsen er noe her i vask og knappemodellen deres har jo helt sinnsvakt med knapper og sitter alikevel ikke særlig godt. Skulle ha vært mulig å få fatt på bleier utenom nettet, så kunne jeg kjøpt en Fuzzi i L og prøvd uten å betale massevis i frakt. Ang. ferie blir det ikke stort av det her. Jeg mista jo jobben min og har ikke fått meg noen ny.Har søkt sommerjobber og kommer til å fortsette med det. Og barnehagen har stengt hele juli. Så da vet vi ikke helt enda. Mannen får ta hele juli fri, om ingenting annet går, hvis ikke blir det ferie hos besteforeldrene på snuppa en ukes tid kanskje. Vi får se hva slags jobb jeg klarer å skaffe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 26. februar 2011 #6124 Del Skrevet 26. februar 2011 Ah, må få ut litt frustrasjon i dag Blir et klageinnlegg dette, men nå er det mye sykdom på lillemann altså. Forrige uke var han hjemme torsdag og fredag fra barnehagen pga feberkramper, han var også syk hele helgen. Torsdag kaster han opp på morgenen men vi var sikker på at det var pga astmahosten, neida. De ringer fra barnehagen og da hadde det skjedd igjen, han kastet også opp natt til fredag og natt til i dag. Så i dag ser vi noen prikker på kroppen hans og joda, vi har fått vannkopper. Så nå er feberen på vei opp mot 38. Vi må gi febernedsettende ved 38,5 pga krampene så da blir det vel enda noen dager med masse febernedsettende Mannen er på jobb til klokka seks i dag og jeg er såå trøtt. En blir så daff av å være hjemme dag inn og dag ut. Kan jo ikke gå ut med han i fare for å gjøre det verre (det gjorde jeg sist helg). Dette er altså 3 gangen han har spysyken siden nyttår og jeg begynner å bli ganske lei nå. Stakkar lille vennen kan ikke noe for det, men det må være lov å bli litt frustrert når det er slik. Vil tippe han har hatt rundt 20 sykedager siden nyttår Er det ikke det ene så er det det andre sier jeg bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 26. februar 2011 #6125 Del Skrevet 26. februar 2011 Huff, det må være slitsomt. Her har mannen vært hjemme med I i en uke nå pga. vannkopper, men hun kunne nok gått i barnehagen i går. Tipper det blir fint for henne å komme dit på mandag. I klatrer og herjer voldsomt for tiden, og skyver stoler fra stua og ut på kjøkkenet, for deretter å klatre. I går gikk det galt. Hun trynte og slo seg i munnen, og underleppen ble perforert i fallet. Vi ringte legevakten, men de sa at man ikke normalt syr kutt som ikke gaper, og dette var veldig rent og fint, og hun er heller ikke særlig hoven i dag. Så det gikk bra, men var kvalmende skummelt en stund i går ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. februar 2011 #6126 Del Skrevet 26. februar 2011 Huff, det hørtes ikke gøy ut. God bedring til I. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. februar 2011 #6127 Del Skrevet 26. februar 2011 Huff, høyrast fælt ut med unge som er så mykje sjuk, Minnimusepus! Mine ungar hadde omgangssjuken rundt juletider, og særleg minsten har vore snufsete sånn av og på heile vinteren. Men elles har eg nok sluppe billeg unna, skjønner eg. Ungane mine går jo ikkje i barnehage, og blir kanskje sånn sett meir skåna, men me er jo i åpen barnehage tre gonger i veka, der det går minst 20-30 ungar regelmessig, så dei får nok sitt av smitte dei og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. februar 2011 #6128 Del Skrevet 26. februar 2011 Vi er på Danmarksferie vi nå. Reiser hjem i morgen etter en uke. Vi har hatt det kaldt, men kjempekoselig. Vi har vært heldige ang sykdom. Han hadde et par runder med feber etter barnehagestart og frem til jul. Men bank i bordet har han vært frisk etter jul med unntak av litt hosting og snufsing. Og det klager jeg ikke på når det har gått flere runder med feber, omgangssyke og øyekatarr i barnehagen som vi har sluppet unna. Blir nok ingen sommerferie på oss i år. For det første slutter jo sjefen vår så det er usikkert om jeg får fri fra jobb i det hele tatt. For det andre har jeg ønske om å studere fra høsten av og da må jeg trappe ned til 50% stilling og da har vi ikke råd til ferie. Vet ikke om vi har råd i det hele tatt, men vi må regne litt på det. Gulroten som lokker er jo evt. 200 000,- i lønnsøkning etter to år til på skole.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 26. februar 2011 #6129 Del Skrevet 26. februar 2011 Det er ordentlig ekkelt når de faller å slår seg slik, godt det gikk fint med leppa Vannkopper der også ja, har hun hatt mye feber og vært i ulage? Blir litt klagete men det er så godt å få det ut når det blir så masse på en gang Han kastet opp etter han la seg i stad også, pussig at det bare skal komme på kvelden/natta. Vi skal iallefall til barnelege på mandag for å få sjekket opp i eventuell astma og oppkast som følge av slim/hoste. Vi vet jo aldri om det er spysyken eller hoste-oppkast så det skal bli godt å få sjekket opp i alt. Men hvordan er det med vannkopper, får vi komme inn på sykehuset da? Typisk det, når vi har ventet i 3 1/2 mnd på time :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 26. februar 2011 #6130 Del Skrevet 26. februar 2011 Nei, hun hadde feber den første dagen (forrige søndag), men ellers har hun vært i helt vanlig form. Hun har heller ikke klødd noe særlig, men vi fikk antihistaminer til henne på resept, som vi har gitt om kvelden så hun ikke skulle våkne av kløe. Vannkopper er smittsomt fram til det er skorpe på alle blemmene, og etter det burde det gå greit å ta ham til sykehuset, men jeg ville ringt på forhånd for å høre. Hittil har I knapt vært syk, annet enn småforkjølet, men det er egentlig greit at hun fikk vannkopper nå som mannen hadde anledning til å være hjemme med henne uten konsekvenser for noe som helst. Nå skal han sannsynligvis over i "normal" jobb, og da blir jo slikt mer komplisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 26. februar 2011 #6131 Del Skrevet 26. februar 2011 Ok, får håpe det blir sånn her også Nå har han jo oppkast i tillegg så det er nok derfor han er så slapp. Vi oppdatet prikkene i dag tidlig, så det har nok ikke kommet skorpe på dem til mandag. Ringer å hører i morgen eller mandag, legevakten bør vel kunne svare på det. Men i bunn og grunn er det veldig fint han får vannkoppene nå så er vi ferdige med det. Jo eldre de er jo verre kan plagene være. Ellers så er jeg overveldet av hvor mange ord han lærer og hvor fort han tar dem. Nå om dagen har han blitt så glad i traktor og lastebil. "Takto" og "appabil" kaller han dem Og han kan navnet på både buss, sykkel, båt og fly. Ordentlig gutt vi har fått i hus iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 28. februar 2011 #6132 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Hei alle sammen! Her er jeg hjemme med syk minstemann i dag. Han har 39,5 i feber, men har ikke symptomer på noe spesiellt, så vi får bare håpe det gir seg snart. Må sikkert være hjemme i morgen også, så skal mannen ha ham hjemme onsdag. Håper ikke det sprer seg til de andre, vi har hatt vanvittig mye sykdom i vinter. De har smittet hverandre i en evig rund-dans, særlig de to minste. Nå har vi hatt noen feberfrie uker, heldigvis, så nå var det ikke så farlig å være hjemme. Rolig på jobb denne uken. Vi har bestillt fly og et fint, gammlet gårdshus med svømmebasseng i Frankrike en uke i sommer. Vi reiser på ferie (igjen) med et vennepar med to barn. Det blir ferie på landet, ikke så langt fra havet. Vi kommer også til å leie bil, så drar vi på små utflukter på dagen og slapper av ved bassenget resten. Min enenste bekymring er å måtte være ekstremt påpasselig med de to villbassene mine og bassenget.... De kommer til å være 2 år og 2 mnd når vi drar, så jeg håper vettet er på plass. Uansett tror jeg at jeg bare putter svømmevinger på dem permanent når de er i hagen, men jeg skal vokte dem som hauker... Det gikk forresten fint i Italia i fjor, eldstemann datt i bassenget, men da med svømmevinger..... Han fløt som en liten kork, og ulte som en tåkelur... Han har enda ikke glemt det, men nå har det blitt til at han hoppet i bassenget selv Endret 28. februar 2011 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. februar 2011 #6133 Del Skrevet 28. februar 2011 Så deilig med tur til Frankrike da! Her har stakkars G falt og slått seg ordentlig i barnehagen. Han dunket pannen i en trappekant. Huden i panna sprakk, det ble stripsing og en tur til legevakten på han. Der renset de såret litt til (masse gråt i følge pappaen) og stripset, satt på padding og tapet den fast. Stakkars lille gutten vår. Han er fin nå da. Ligger og sover i senga si. Han er en liten villbasse da, så det blir vel et par turer til legevakten i årene som kommer. Denne gangen skled han i trappen fordi han bommet litt på trinnet (ikke høyt fall altså), og dunket seg mot trappekanten. Han som skulle være så forsiktig der han holdt seg i rekkverket. Den gang ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 28. februar 2011 #6134 Del Skrevet 28. februar 2011 Så deilig med tur til Frankrike da! Her har stakkars G falt og slått seg ordentlig i barnehagen. Han dunket pannen i en trappekant. Huden i panna sprakk, det ble stripsing og en tur til legevakten på han. Der renset de såret litt til (masse gråt i følge pappaen) og stripset, satt på padding og tapet den fast. Stakkars lille gutten vår. Han er fin nå da. Ligger og sover i senga si. Han er en liten villbasse da, så det blir vel et par turer til legevakten i årene som kommer. Denne gangen skled han i trappen fordi han bommet litt på trinnet (ikke høyt fall altså), og dunket seg mot trappekanten. Han som skulle være så forsiktig der han holdt seg i rekkverket. Den gang ei. Uff, stakkars liten. Det er forferdelig hver gang noen slår seg og man må rushe til legevakten med dem. Vår eldste snublet også i trappen oppover og slo løs en tann, samt fikk et skikkelig kutt i leppa. Blod overalt og vi ganske nervøse..... God bedring til lillegutt, håper han føler seg bedre i når han våkner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. februar 2011 #6135 Del Skrevet 28. februar 2011 Lillegutt er mye beder. Våknet etter luren sin og var nesten som vanlig. Han trengte mere kos da, og det fikk han. Vi hadde til og med en kosestund med han på magen i meitaien før sovingen. Det satt han tydelig pris på, skatten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. februar 2011 #6136 Del Skrevet 28. februar 2011 Godt det er fleire med ville ungar her - min ser ut til å øve seg til å bli stuntmann når han blir vaksen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. februar 2011 #6137 Del Skrevet 28. februar 2011 Det er godt med liv i G også. Typisk guttegutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 2. mars 2011 #6138 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Da har vi veid og målt lillegutt i dag, endelig. Han er 87 cm og 12,6 kg. Edit: Det betyr at han følger 75-percentlilen., som han har ligget ganske jevnt på, med periodevise unntak. Endret 2. mars 2011 av flickan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 2. mars 2011 #6139 Del Skrevet 2. mars 2011 Vi veide og målte I i går, og hun var 10265 gram og 80,5 cm, så hun er relativt liten, og følger 25-percentilkurven, noe hun har gjort siden hun var 9 måneder gammel (mener jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. mars 2011 #6140 Del Skrevet 2. mars 2011 Eg var på 1,5 års kontroll med mini i går. Fekk MMR-vaksine og veid og målt til 12,5 kg og 83 cm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå