Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

:hjerte:

Vi også har lagt merke til at G er blitt veldig pratsom. De viktigste ordene er dys, mamma, pappa, bibbi og nom na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer, Flickan :)

Kake er et mye brukt ord her også ;)

Ellers har han lært mange nye ord di siste ukene: bade, nisse (sier: isse), klokka (sier: kokka) - og ellers går det i mamma, pappa, tante, vov-vov, ball, bys (lys), tuttut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, jenter :klemmer:

Og jammen fikk jeg den fineste julegaven.... :rødme:

Hint: se ticker..

:klemmer:

---------

Så gøy med all pratingen, det er liksom et nytt ord for hver dag. Her går det mye i mamma, pappa, vovva, us - pus, ys - lys, mommo, tate - tante, ma - mat, bann - vann, me - melk/mer, jeie - bleie.

Også er han så herlig når vi steller han på morgenen og kvelden og han sier : tennene, rett frem :) Han elsker å pusse tennene noe jeg er veldig glad for, måtte slite litt mer før.

Han har også blitt flink til å peke på munnen og si unn, øyne er øye og nese er ese.

Åh, de er jo så herlige.

Nå de siste dagene bæsjer han og sier jeie rett etterpå, så da skal han inn å skiftes på. Vet godt hva det er med andre ord. Vi har begynt med litt pottesitting, men det har ikke kommet noe enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nyttår!

Vi har også hatt en fin jul med mye tid sammen med barn, voksne, tanter og onkler, og besteforeldre.

Synes dette er en herlig alder, vi har klart å lære ham dyrelyder som elefant (utrolig søt når han slenger opp armen og sier PFFFTH). Han virker å være veldig lærevillig for tiden. Igår så vi en løve på tv'n, da brummet mamma som en løve, og han kastet seg rett på og brummet likedan. Når han ser en ugle i boka, sier han "ooh oooh".

Igår laget jeg kjøttpudding til middag, og det ble stor suksess! Tror jeg har ramlet over lillegulls favorittmåltid helt tilfeldig. Han stappet i munnen med hendene, ikke tid til skje eller gaffel, kastet bort alt av potet og gulrot, og for hver bit sa han "me!" som betyr "mer".

Til sist et spørsmål til dere, litt rart kanskje:

Når dere ser på ungen deres, føler dere en slags "gjenkjennelse"? Litt sånn "han der er min, ingen tvil om det". Jeg elsker ham, ingen tvil om det, og vi har et sterkt og godt bånd. Men når jeg ser på ham fra avstand, så ser jeg ikke at han er "min" om dere klarer å skjønne hva jeg mener? Han ligner ikke på meg, og heller ikke på pappaen. Han kunne vært en annens unge uten problem.

Skjønner dere hva jeg snakker om, eller er dette bare snålt? Jeg trodde bare før det var slik "han der er min, ingen tvil om det" og så så man at det var definitivt sin unge. Jeg sa det til pappaen igår, og han sa "skal vi ta DNA-test?". Og det vil jeg ikke, for jeg vil ikke gi bort mitt lillegull, og viktigst, han har vært sammen med oss siden han kom ut, så ingen mulighet for forbytting. Han så slik ut mens han og jeg satt fast i hver vår ende av navlestrengen også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanlig så tidlig at ikke alle har tydelige trekk av noen av oss foreldre. Jeg har derimot hørt at L likner på familie lengre ut i familien. Jeg ser ingen likhetstrekk mellom meg og L, men noen kan se trekk mellom han og pappaen. Oppførselen derimot, er han ekstremt lik pappaen sin i klåfingerheten sin. Sånn er farfaren, tanten, pappaen og han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G er ikke særklig lik meg heller, men han har noen uttrykk som er klin likt meg da jeg var på hans alder. Han ligner mest på pappaen sin, og hele den siden av slekta tyter om hvor lik han er slik pappaen var på hans alder. :fnise:

Men det er greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her likner snuppa så ekstremt på pappaen at fremmede har stoppet oss på gaten for å si det til oss. :fnise: Meg er hun lik bare i små glimt. Jaja, sånn er det vel bare.

I dag var første barnehagedag på lenge; vi har hatt helt fri siden den 21. desember. Først virket hun skeptisk, men så kom to av de større jentene på avdelingen bort til henne og skulle klemme og kysse, og da strålte hun som en sol. Da vi kom for å hente, fortsatte hun med sitt, nemlig å løpe rundt som en virvelvind i høyt tempo. Språk er det lite med, men hun skravler støtt uten at vi skjønner bæret. Hun hadde faktisk mer forståelige ord tidligere, men i går tror jeg hun sa "se pappa" da hun satt på fanget og så i et album.

Jeg har vært på Polarn O Pyret på salg i dag, og fikk kjøpt litt klær til henne på salg; de hadde 30% og 50% på noe, så det ble da litt. :) Og så har jeg klippet luggen hennes ørlite for første gang i dag. Den har vokst i en spiss, og hun så helt snål ut, men bare det ørlille jeg klippet, gjorde at hun så annerledes ut, og jeg angret etterpå. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått et kjempeflott svar av Saeria ang tøybleiespørsmålet. Rene tøybleieguru hun der! ;-)

Og all lesinga og opplæringa om tøybleier gjør at jeg kanskje såvidt vil prøve selv også. Så jeg spør om en ting til: Vi sliter med å få bleier tette om natta. Det gikk kjempefint med den gamle typen Pampers men de har byttet innlegg og de lekker nå. Libero lekker og Landlord lekker. Vi har ikke problem på dagtid, men om morgenen er han alltid helt våt på magen, det lekker fremme, oppe fordi bleia blir overfylt. Lakenet er selvfølgelig vått da han sover mye på magen.

Hva kan anbefales, kan det tenkes at tøybleier holder bedre på tiss? Var det Beehinds night de het de du anbefalte Saeria? Og de finnes også i størrelse til en stor halvannetåring på 12 kilo?

Beklager mye prat om dette i denne tråden. Bær over med meg.... (jeg glemte å spørre om det i PM, men det er jo andre her også med tøybleieerfaring. ) Hva bruker dere om natta?

--------------

Ang likhet mellom meg og lillegutt er ikke den stor. Han er kliss lik sin far og har vært det siden fødsel. Det eneste han har fått fra meg er rare lilletær... Jeg ( og mamma) har litt rare, vridde lilletær :ler: og lillegutt har helt like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby beehinds night i large skulle passe. Den har sideknepping med to rader, slik at du kan knappe løst ved lårene og tettere i livet. Det gjør vi, hvertfall. Men ullsperrelag må til. Den er den BESTE vi har hatt så langt, og jeg legger det meste av innleggene foran, og da er den oftest tørr bak.

Sender ny PM jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeria er en guru, ja, og delvis skyld i at jeg sikkert har brukt 10 000 kroner på tøybleiestæsj det siste året. :sjenert: BBH Night er super, men har gått litt i glemmeboka her pga. nattbæsj i en periode. TB holder lukta inne, og faren for sårhet er derfor overhengende.

Av ullsperrelag synes jeg WoolHour Shorties er supre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalallalalla!...:sjenert:

Jeg uuuuler etter ny BBH night. Jeg har en i medium og en i large, men den i medium er litt knapp bak. Men så var det noe med denne strikkehobbyen også da. Venter på så mye amerikagarn at det er til å gremmes av! Har prosjekter for en del av det da. Det er min unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte to Kinableier her om dagen, bare for å prøve. Jeg fant en Ebay-side med bleier med bambusinnside, og selv om jeg ikke liker onesize-bleier, måtte jeg kjøpe en. :sjenert:

Men så lenge jeg ikke er innom visse nettsteder daglig, klarer jeg å beherske meg. Det hjelper også at Hyenacart skremmer vettet av meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyenacart ja...er med på forumet der og, og det ER farlig! Er der det meste av garnpengene er lagt igjen.

Det er mange som er fornøyd med kinableiene. Hvertfall fra den ene selgeren på e-bay. Latterlig billig. Vi er godt fornøyd med de rimelige nubunzene. De er veldig like BG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan skrive under på at de BBH nattbleiene holder på massevis ja. Spretta ut det lange innlegget jeg, for å minske donaldrumpa litt. Og enda holder det hele natta uten at den er litt våt utenpå engang. Vi har andre nattbleier også, men ingen som er så "tørste". Tror våre er L, de må vi ha på absolutt innerste knepping til snuppa vår nå, så regner med de holder ut bleieperioden og sikkert enda lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det meste foran, så det er der det bygger hos oss. Vi bruker alle innleggene, for G har til tider tisset noe helt imponerende mye i nattbleiene. Vi knepper de på tredje knapp ved lårene og på andre ved livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en milepæl trådd over for min del.... :ler:

Jeg har bestilt min første tøybleie, og med super hjelp fra Saeria, skal jeg teste om jeg får til det og om det blir tette bleier om natta. Frem til det har jeg kjøpt et ekstra tisselaken i dag da et par av de gamle var så slitte at jeg kastet dem... Vi har lekkasje ca annenhver dag.

Og akkurat nå prøver pappa'n og mate en overtrøtt gutt som veksler mellom å hyle og å nesten sovne i matfatet... Sovet normalt i dag, så vet ikke hvorfor han er sååå trøtt nå :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denna sovingen er et merkelig fenomen som jeg aldri blir klok på.

I natt holdt E det gående fra 01. til nærmere 03.30 - og vi aner ikke hva som plaget!

Sutret og gråt, og da vi kom inn på rommet lå han på magen, vi snudde han om på rygg, og 10 minutter etterpå gråt han igjen - og lå på magen.

Ble stille hver gang vi gikk inn, så virket ikke som han hadde noe vondt noe sted. Sovnet til slutt da, og sov litt lenger i dag tidlig, var like før vi forsov oss, for han er jo vekkerklokken vår...

Nå i kveld har han også sutret og jeg har vært inne hos han 3 turer, og det er 40 minutter siden jeg la han...høres ut som han ble stille nå, så får krysse fingrene.

Trenger å sove i natt kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tøybleier, Aricept. Du kommer ikke til å angre, for lekkasjer er plutselig historie. Dog må dere tåle litt ammoniakklukt fra nattbleien om morgenen. :forvirret: Men jeg synes det lukter mindre ille enn en papirbleie som har fått gjære hele natten.

Soving skjønner jeg meg ikke på, heller. Vi hadde noen kvelder for noen dager siden hvor leggingen tok borti et par timer før hun sov for godt, og i morges/natt våknet hun 04.30, og sovnet ikke før en time senere igjen. Da sov hun til 07.30, som er OK nå, men som ikke hadde funket nå som hverdagen er over oss igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...