Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Gratulerer, NiChia :klem:

Blir sånn ca akkurat 2 år mellom dine da - spennende.

E skal ha på body som ser ut som skjorte, med sløyfe, og grå/svart penbukse med bukseseler på julaften. Skal ut og handle julegave til han etterpå, har enda ikke bestemt oss/funnet på noe lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har J fått omgangs-sjuken. Var forberedt, da vi fikk beskjed fra barnehagen at to stk var sendt hjem pga oppkast på fredag. Og på kvelden kom det for full styrke hos oss også. Stakkars lille gutten min :(

Han kastet opp 7 ganger i natt, og var skikkelig klein. Nå er det oppkast absolutt overalt føler jeg. Vi har ingen rene håndkler eller senge tøy, hverken til oss eller ham. Heldigvis har vi tørketrommel, så det blir vel på stell i løpet av dagen. Har allerede satt på 3 maskiner i da, og har sikekrt 2 igjen...

Huff, det var ikke noe moro. Merker på J at han var kvalm og hadde veldig ubehag, han var utrøstelig. Mannen var på julebord og jeg var på nippet til å begynne å gråte da han kom hjem for jeg var så sliten. Heldigvis ga det seg i 3-tida i natt, og så sov vi alle tre til klokken 10 i dag. J var nok helt utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiChia: Gratulerer!

Jeg føler absolutt "presset" om å få neste jeg også. Er flere av de som fikk unge samtidig som meg som er gravid igjen, og her inne blir det også flere og flere!

Ikke har jeg en unnskyldning for å vente heller lenger..Men M får nok ikke en søster/bror før ho nærmer seg 3 år, minst.

M har på seg stilongs og trøye i dag, og drar opp genseren hele tiden for å "dikkedikkedikke" seg selv på magen :fnise: Søta mi, trenger ingen flere enda jeg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har på seg stilongs og trøye i dag, og drar opp genseren hele tiden for å "dikkedikkedikke" seg selv på magen :fnise: Søta mi, trenger ingen flere enda jeg :hjerte:

:fnise: Sånn gjør J også hele tiden. Og i går kom han jammen bort til meg og dro opp genseren min for å kile meg på magen. Da lo jeg godt, mest fordi jeg ble så overrasket, og da gjorde han det selvsagt en da mer. Trykket de søte fingrene langt inn fleskemagen min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt synes også det er morsomt å dra opp genseren våres og klype i magen. Ikke like morsomt for oss om han gjør det når vi har gjester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, frøkna gjorde det samme hos pappaen, fant en lodott i navlen, tok den,studerte den, og la den så på plass igjen. :skratte:

Man må jo rydde etter seg!

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har lillemor blitt så flink til å kaste søppel. Går nesten og leiter etter søppel på gulvet som hun kan kaste.

Problemet er bare at hun ofte også finner noe spennende i søpla. Så vi klarer ike helt og bestemme oss for om vi skal sette på barnesikring eller ikke. vil gjerne at hun skal fortsette og være flink og kaste søppel, men helst ikke rote oppi der.

Også har hun blitt så flink til å hjelpe og dekke på bordet. Bærer alt og setter på bordet, og så stolt når hun får hjelpe til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nr. 2 på vei, NiChia!

Lenge siden jeg har vært på KG nå, morsomt å se at det fortsatt er liv i denne tråden:)

O er i storslag om dagen, babler i vei, elsker å leke i ute, stortrives i bhg og er en fryd å ha med å gjøre. Skulle ønske at han var litt mindre kresen i matveien, men vi får bare fortsette å introdusere "ny" mat til han.

Ang. penklær har vi kjøpt dressbukse/ vest og body med krage på H&M. Synes det er greit å kjøpe penklær der fordi det er billig og det kommer bare til å bli brukt 2-3 ganger i jula.

Hva skal folk kjøpe i julegave da? Vi er litt usikre ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingene får Little People bondegård fra oss i år. Gave på deling, men de er så små at jeg tror ikke de bryr seg. De får sikkert masse annet fra slekta også, men jeg har ønsket meg en del ullklær til dem, det får jeg nesten ikke nok av til de to der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Little People er stor stas her i gården. Vesla har lokomotivet med klosser i, samt en liten iskrembil, og er spesielt begeistret for klossene, så kanskje det blir flere LP-ting etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucia i barnehagen i dag :) Snuppa synes det var skummelt med så mange foreldre, besteforeldre og sånt så hun ville bare sitte på fanget mitt. Så da satt hun der, i hvitt, med glitter rundt livet og batterilys i hånda og så på tidenes mest ustrukturerte luciaopptog. Så herlig :) Et mylder av 1 og 2 åringer og noen få 3-4 åringer, alle hadde lys og alle gikk hver sin vei, svært få sang... Fantastisk nusselige var de alle sammen. Og etter en lussekatt og litt saft til frokost var snuppa også klar for å løpe rundt og vise fram barnehagen sin til mormor og morfar.

...saAnktaA luUciIA, sanktaaa luciaaa :ler::engel::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De feiret visst Lucia i barnehagen i går. Men det var med lysfrokost fra kl 7-9 med foreldre og Luciatog og det er for tidlig for oss. Jeg slipper heldigvis å levere så tidlig. I år hadde han jo ikke skjønt noe av det uansett, men det kan jo hende at han maser om å være med i Luciatog om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk telefon fra bhg. i dag: snuppa hadde 38,3 i temperatur, så vi burde hente henne. I morgen blir hun nok hjemme sammen med pappaen, som uansett er hjemme pga. jobbfri, men samtidig virker hun ikke det minste syk på noe vis. :klø:

På fredag er det julefest/nissefest i bhg., og i utgangspunktet håper jeg hun blir frisk til da. Da skal hun få på seg nissekjolen med tilhørende lue som bestemor har kjøpt. Jeg hadde aldri giddet å bruke penger på noe sånt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Snuppa.

Vi har vært og handlet julegaver, så G skal få seg et lite piano med lys og lyd, to puslespill med knotter på brikkene og en boks med duplo.

Jeg må innrømme at jeg har sett på en skjønn heldress i bambus fra Lille Ba også, og lurer meg på om jeg ikke skal snike inn en sånn også. :sjenert:

Ellers er status fortsatt sylte forkjøla og med øyebetennelse, men han er smilende og blid hvertfall. Han hadde ikke rare matlysten i barnehagen i dag da. Hvertfall ikke på skiver. Han spiste tre av 6 skiver. Iteorien hvertfall, for det meste hadde visst flydd vegg i mellom.

Frukten? Det var en annen sak. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt gjør seg tydeligvis best på gulvet. Men jeg lurer henne, og lager mos av frossen smoothieblanding og banan, og det går ned. Enten blander jeg med naturellyoghurt eller i grøt. :)

Da de hadde julelunsj i barnehagen her om dagen, ville hun visst kun ha brødskive med rekeost. Utakk er verdens lønn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

I vår barnehage har de funnet ut at G er glad i risengrynsgrøt. Ped. leder turde ikke gi han mer når han hadde slukt i seg 2 og en halv skål med grøt! :ler: De fleste andre knøttene satt og pirket i maten og spyttet den ut fordi det var rare klumper der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Vi har jo en gutt som er ganske glad i mat da. Søster er den som har måttet, og som fortsatt strever med maten til jentene sine. Særlig den eldste. Så jeg er ikke misunnelig på dere som strever med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad vi har en gutt som er glad i mat. Det meste sklir ned. Favoritten nå er fullkornskorper som han pleier å få en av når han kommer hjem fra barnehagen. Selv om farmor synes vi var gniene som ga han det i stedet for sukkerkavring..

Så jeg er ikke misunnelig på dere som har matnektere og matproblemer. Jeg er derimot misunnelig på de som ikke har drikkeproblemer. Selv om det har bedret seg ørlite. Daglig vanninntak har økt fra 5 ml til 30 ml.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...