Edie Skrevet 26. november 2010 #5661 Del Skrevet 26. november 2010 Vi har kun hatt forkjølelse med feber og omgangssyke en gang. Feberen har han til gjengjeld hatt i tre påfølgende dager tre eller fire ganger. Det blir mange dager borte fra jobb det. Mannen har vel allerede brukt opp sine 10 dager, han var hjemme et par dager da jeg var syk mens jeg var i permisjon også. Og jeg har vel brukt fem-seks dager. Det er MYE fravær på drøye to måneder. Og jeg får så vannvittig dårlig samvittighet for å være borte fra jobb. Ulempen med å jobbe på en liten arbeidsplass er at den er så avhengig av deg. Men nå satser jeg på at lillegutt har hatt sin del av sykdom på denne siden av jul i alle fall. Han sover så urolig nå også. Begynt på den fjerde vanskelige natta nå. Han våkner oftere enn en gang i timen og trenger trøst. Vet ikke om det er feberen eller andre grunner til oppvåkningene. Vi ga han Paracet for første gang i går natt fordi feberen var så høy og han virket ukomfortabel. Med det resultat at vi fikk en unge som tydelig plutselig følte seg helt frisk og dermed bestemte seg for å våkne og holde et show uten sidestykke sånn fra 01.30 til 04.00.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 26. november 2010 #5662 Del Skrevet 26. november 2010 Huff, det høres litt sånn som det var hos oss før sommeren, og som førte til at I ble flyttet inn på eget rom litt tidligere enn planlagt. I sover nå, håper jeg. Det har jo vært litt oppvåkninger her i det siste, men kanskje annenhver eller hver tredje time? Hun har forresten vært mer eller mindre snørrete i strekk siden hun startet i barnehagen, men aldri egentlig syk. Pappaen, derimot... (Men det kalles visst "mancold"=>søk på Youtube). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 26. november 2010 #5663 Del Skrevet 26. november 2010 Her har vi hatt en del sykdom. MYE hosting og forkjølelse, magesyken x2, øyekatarr, feber etc. Sist hun var syk sov hun til 0830 og var oppe akkurat så lenge at hun fikk spist og byttet bleie før hun begynte og glippe med øynene igjen, så sov hun til 14, og da vekket jeg henne for mer mat. Så spiste hun, var oppe og lekte (les: sutret) litt, byttet bleie også var det soving fra 15 til 18, hvor jeg igjen vekket henne for litt mat, også la vi henne igjen kl. 19. Hun er et matvrak uten like, hun spiser så utrolig mye at vi egentlig skjønner at det er plass i en liten kropp. Og da begynner jeg jo selvfølgelig å lure på om vi gir henne for mye mat også. Huff altså, alltid er det en eller annen bekymring. Hun har fortsatt bare 6 tenner, men det er mange bæsjebleier om dagen, 4 er vel gjennomsnittet siste uka, og hun er litt sutrete og gnir seg i munnen, spesielt på kveldstid, så vi regner jo med at det blir noen fler tenner snart. Har det ikke kommet noen til neste kontroll så tar jeg det opp med helsesøster, synes det er litt ille at hun ikke har fått fler tenner altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. november 2010 #5664 Del Skrevet 26. november 2010 Det er ikke ille med seks tenner da. Ei på mi barselgruppe, som har ungen i samme barnehage som oss, kan skilte med at datteren har 4 tenner nå. Hun er like gammel som G. Det er ingen bekymring fra helsestasjonen der altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 27. november 2010 #5665 Del Skrevet 27. november 2010 *bank i bordet* Vi hadde en myye bedre natt nå. Fire eller fem oppvåkninger fra han la seg til vi stod opp kontra tjue dagene før. Jeg synes også disse små spiser mye, men det er nok normalt siden de fleste er sånn. Det bare virker så mye når man sammenlikner hva en 1-åring spiser og hva jeg som voksen spiser. Det er jo tross alt rimelig stor forskjell på størrelse, men ikke så voldsomt forskjell på matinntak. Men selvfølgelig, de er nok en smule mer aktive enn oss... Noen som har prøvd trikset med å holde følge med en 1-åring i en time? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 27. november 2010 #5666 Del Skrevet 27. november 2010 Barnehagen hadde planleggingsdag i går, så jeg var hjemme sammen med I hele dagen. Da hun la seg kl 19 kollapset jeg helt utslitt i sofaen, så jeg er imponert over aktivitetnivået. Hun sitter ALDRI i ro, annet enn muligens dersom hun skal forsøke å rive et støpsel ut av stikkontakten. Det er stadig vekk like morsomt, og frustrerende for mor. Spesielt morsomt var det da hun hadde skrudd termostaten på soveromsovnen opp på maks, og det var over 20 grader på rommet da jeg skulle legge meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. november 2010 #5667 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Har dere fikset julekalender til de små? Vi dropper i år. Jeg har glemt å få min gamle kalender fra mamma som jeg hadde tenkt å bruke til lillegutt, og ikke har jeg hatt tid. Da jeg var liten pakket mamma inn en smågodtsjokolade hver dag, men tror vi kommer til å satse på ting eller opplevelser. Men altså blir det først fra neste år. Han skjønner jo ikke noe av pakker allikevel. Det eneste som er spennende er papir og esker... Hva gjør dere, og evt hvilken type kalender? Endret 30. november 2010 av Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 30. november 2010 #5668 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Jeg sitter og syr små klesklyper på en juleduk For jeg skulle absolutt lage en kalender til M..kommer til å pakke inn hårstrikk, hårspenner, rosiner, en liten sjokoladebit og mer har jeg ikke kommet på.. Nå gleder jeg meg til å ha tid til å pynte til jul og bake julekaker Endret 30. november 2010 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 30. november 2010 #5669 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg orker ikke julekalender til år, og sparer heller energien (hvilken energi?) til neste år. Hvor mye sover de små nå? I er inne i en periode hvor hun er trøtt, og kan sove over to timer på dagluren, og i natt sov hun nesten 12 timer i strekk uten å våkne. Det er ikke hverdagskost, for som oftest våkner hun 1-2 ganger pr. natt. Men jeg merker på henne at hun er trøtt, for hun blir så sur på ettermiddagen. Tidligere legging enn 19 (ca. 18.45) funker ikke, for da vil hun bare stå opp kl 05, og å sove lenger enn ca 11-13.30 i barnehagen går heller ikke. Så da må jeg vel bare bite tennene sammen. Har du funnet ut hva du kan gjøre i stedet for å studere, Unknown? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 30. november 2010 #5670 Del Skrevet 30. november 2010 Her droppes også julekalendere i år. Den tiden kommer tidsnok Når det gjelder søvn, har den egentlig vært ganske dårlig hele høsten. Hun har hostet mye, så her soves det som regel fra klokka 19 til 05. En hostekule vekker henne som regel i den tiden. Vi er oppe to til fire ganger i løpet av natten for å legge henne ned igjen i senga, gi henne smokk osv. Hun sover mellom 1 og 1,5 t i barnehagen. Men humøret er bemerkelsesverdig bra, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 30. november 2010 #5671 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Vi skal ha julekalender i år. Først tenkte jeg på pakkekalender, men det tror jeg ikke hun forstår så mye ut av. Hun er ikke så interessert i gaver egentlig. Derimot stjal jeg idéen med pepperkake-kalender fra barnehagen! Så vi lagde pepperkaker i helgen som vi dekorerte med melis og skrev 1, 2, 3, 4 osv. på. Og nå henger de pent og pyntlig på veggen i mangel av noe bedre å henge dem på. Tenkte at det er mye bedre enn sjokolade- og andre typer godteri-kalender. Fordi det er blir kanskje litt vanskelig å forstå at hun skal få en liten sjokolade hver dag frem til jul, men så er det bråstopp! Pepperkaker skal vi tross alt kose oss med hele jula Ang. søvn så sover hun fortsatt veldig bra. Fra 19:00-06:30/07:30. Også sover hun 2-2,5 timer i barnehagen på dagen. Hjemme sover hun noe kortere på dagtid. Vi har fått ny time til kontroll 14. desember, og det er fint, for nå har vi ikke veid/målt henne eller vært på helsestasjonen siden midten av august. Blir fint å få bekreftelse på at alt er som det skal I natt har det forresten vær baluba i heimen! Vi ble vekket av at jentungen hostet så hun brakk seg i 01:30-tiden. Så tok vi henne opp og da kastet hun opp masse slim. Så holdt hun på sånn en liten stund, og når klokka var 03:30 var hun ferdig med hosting og oppkast så vi prøvde først å legge oss alle sammen i storesenga, men da ville hun bare tuller rundt, reise seg opp og klappe hendene sammen. Så da la vi henne igjen i sin egen seng. Så ble vi vekket igjen i 05:30 tiden av en ny oppkast-runde. Så i dag tok vi rett og slett en hjemmedag alle sammen, i utgangspunktet var det jo sambo som egentlig skulle være hjemme med henne, så han ringte jobben og sa ifra at han ikke kom. Men da jeg reiste meg opp fra senga skjønte jeg at noe var på gang, så jeg løp på badet og lå med hodet ned i do i en halvtime før jeg fikk tuslet meg på sofaen og fant ut at jeg også ble hjemme i dag. Endret 30. november 2010 av NiChia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 30. november 2010 #5672 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) M har alltid sovet mye. Nå sover ho ca 11-12-13 timer natt (18-19 til 6-7) også 2-3 timer på dagen (11-12 til 14 ca) Endret 30. november 2010 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. november 2010 #5673 Del Skrevet 30. november 2010 Her blir det ingen kalender. Han får kose seg med en pepperkake og to i jula, og kakemann som farmor har laget. Vi vet ikke engang hvordan feiringen blir. Vi skal være hjemme, men hvor mange som kommer, er ukjent enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 30. november 2010 #5674 Del Skrevet 30. november 2010 Vi har heller ikke kalender i år. Han skjønner jo ikke noe av det, og jeg har ikke tid til å ordne nå i eksamenstida, så da gidder jeg ikke lage masse styr for meg selv til ingen nytte i grunnen. Her sover J fra 7 til 6-8 og 1-2 timer på dagen. Han hoster en del han og om natten nå, virker veldig slitsomt for han stakkar. I dag hadde de vært og tent julegran ved et stort bygg i nærheten av barnehagen, så J fikk ikke til å sove når det var sovetid. Han hadde imidlertid vært blid hele dagen likevel, så det var ikke noe stress. Men da jeg hentet han var han trøtt som en dupp, og sovnet på armen min med en gang vi gikk ut barnehagen og sove hele bussturen hjem i et strekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. november 2010 #5675 Del Skrevet 30. november 2010 Våre små har temmelig likt sovemønster, flickan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 30. november 2010 #5676 Del Skrevet 30. november 2010 Vi har ordnet pakkekalender. Ett puslespill, en duplo eske og fargeblyanter som vi har delt opp i pakkene. Også har jeg ett par dager ledig som skal være pepperkakebaking, og pepperkakehuslaging. Ellers sover lillemor relativt likt som Flickan også, våkner hun klokka 6 så får vi hu som regel til å sove litt i storsenga igje. i barnehagen sover hun nesten alltid to timer, mens hjemme i helgene er det som regel bare en time, halvannnen. Ellers er hun veldig avhengig av oss for tiden. Skal bare kose og sitte sammen med oss. Nekter og sitte på gulvet og leke alene. Kommer bare bort til oss, også har hun funnet ut at hun får sitte inntil og kose hvis vi leser bok, så nå kommer hun alltid bort med en bok og klatrer opp i sofaen. Hun har vært hos bestemor etter barnehagen i dag og der hadde det ikke vært noe problem og leke selv, hun hadde bare kosa seg og lekt for seg selv. Spørs vel om det var morsomt med mange nye leker, så kanskje hun bare er lei lekene hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 30. november 2010 #5677 Del Skrevet 30. november 2010 Hjelpes, nå skal babysvømmingen starte kl 18 fra januar av. Jeg vet ikke helt om jeg får det til å passe inn mtp. leggetid, men samtidig er jeg ambivalent til å slutte, også. I høst har vi vært borte endel pga. sykdom, men det er jo alltid greit å få henne trygg i vann, som jeg anser som hovedutbyttet av å gå på svømming i utgangspunktet. Noen innspill? Vi må nemlig si fra senest i morgen om vi vil være med også til våren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. november 2010 #5678 Del Skrevet 30. november 2010 Ungane mine får ikkje pakkekalender. Tykkjer det er noko tull Ser ikkje vitsen med å gi ungane gåver kvar dag, snakk om å skape seg kravstore ungar. Nei, her blir det nok nokre år til dei evnt startar med kalender. Mini søv stort sett ca 12 timar om natta og halvanna times tid på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 1. desember 2010 #5679 Del Skrevet 1. desember 2010 Han sover som regel fra kl. 19 til 7. Sover 1-2 timer på dagen. Hadde blitt lite søvn i barnehagen i går da. Da hadde alle sovet inne for første gang pga kulda. Og ingen av barna hadde sovet godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 1. desember 2010 #5680 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Ang dette med søvn: E sover mellom 11 og 13 timer på natta, og fra 1 til 2 1/2 timer på dagen. Han har stort sett alltid (etter han fikk rutiner) lagt seg 18.00-18.10. I det siste har han våknet tidligere og tidligere, rundt 06, mot nærmere 07 før det. Så vi har tenkt at han kanskje bør legges senere for å våkne litt senere. Vi prøver å ta det litt gradvis for han er ganske trøtt på kvelden, så nå har vi begynt å legge han 18.30, han våkner fortsatt rundt 05.45 -06.00. Men dette har vi akkurat begynt med, så kan jo kanskje bedre seg? Noen som har erfaring med å legge barna senere og at de da sover lenger? Blir jo faktisk sånn at han bare får enda mindre søvn nå ettersom han legges senere men våkner like tidlig... er jo dette med at søvn avler søvn, men jeg er litt i vilrede akkurat nå. --- E får kalender, syns det bare er koselig med noen småting i pakkene. Idag f.eks fikk han en liten gul bil Endret 1. desember 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå