Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Jeg legger henne på rygg på stellebordet for å få pusset oppe, men for tida går det egentlig greit. Men jeg jinxer vel hele greia ved å skrive det. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag bæsja J på do for første gang :) Vi har nettopp kjøpt doring, og setter han på den istedet for potta nå. Han koser seg der med bok og aviser. Var litt komisk da han satt der og bladde i Dagens Næringsliv, så jo så stor ut. Burde tatt et bilde :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det også alltid litt hylings når tennene oppe skal pusses. Vi er blitt så vant til det at vi knapt tenker på det lengre :sjenert: Det er jo som dere påpeker, ikke noe alternativ. Håper dog hun blir mer samarbeidsvillig etterhvert.

Nå er det jo meldt ganske mye kulde etterhvert, iallfall her på østlandet. Jeg er i tvil om ulldressen fra Reima, som hun bruker som mellomlag samt til å sove i i barnehagen, blir for tynn. Hva bruker dere til mellomlag? Og kjenner dere til noen ulldresser som er litt tykkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullfleecedressen fra Nøstebarn er jo ganske tykk; den brukte vi ganske mye på tampen av forrige sesong, og den holder fortsatt. Dersom jeg kjøper dress etter dette, tror jeg at jeg skal kjøpe den tovede ulldressen fra Disana (tror de har den hos trebjorner.no), for den er tettere og isolerer bedre mot kulden, men til soving trengs ikke så tykk dress, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her også er tannpussen bare hyling. Vi har kjøpt en tannbørste til, så ho får pusse med en og jeg en, og det har hittil fungert veldig bra! :)

Jeg har sett en kjempefin ullfleece dress på barnas hus (type reima eller janus ser jeg for meg), med lue som passer til, den vil jeg kjøpe! Synd jeg er fattig og ikke har råd bare..

Men vi bruker nå en sånn passe tykk ulldress til soving i vogna også har vi ullbukse og -genser som kan brukes når det bli kaldere :) Her har det jo gradestokken passert -10 for lenge siden, og vi har klart oss fint med det vi har!

I dag måtte vi avlive pusen M fikk i bursdagsgave, spent på hvordan ho kommer til å reagere når pus aldri dukker opp igjen. De var jo blitt bestevenner og lekte mye sammen :hjerte:

Må nok finne en ny etter nyttår :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare vi som sliter med hyl og gråt ved tannpuss altså. Men som sagt, det er en kamp vi ikke gir oss på.

Lillegutt sover ute i vogna i barnehagen, og det funker fint. Har ikke vært så fryktelig kaldt enda, det kaldeste har vært rundt sju-åtte minus. Da sover han med ullbody og longs eller strømpebukse, så ulldress, så fleecedress og opp i voksipose med lammeskinn under. Det blir jo lunt selv i sportsvogna med kalesjen og myttnetting over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss går forhaldsvis greit for 2,5 åringen etter 2 års kamp ;) Mini er eit kapittel for seg sjølv, men blir sikkert bra om eit års tid :fnise: Trur dei fleste slit med tannpuss. Eg tykkjer det er like greit at dei skrik, så åpnar dei i alle fall munnen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tannpussen kjempestas og høydepunktet med dagen omtrent! Kanskje bortsett fra å få bære matboksen sin selv bort til bordet i barnehagen når vi kommer om morgenen da :rødme:

Men det er fortsatt bare 6 tenner å pusse. Jeg begynte nesten å lure på om det faktisk kommer fler. Men i dag har hun vært generelt sutrete, i barnehagen også, og har gnidd seg i munnen, så forhåpentligvis er det noe som vokser og gror der inne. Håper bare at de spretter opp fort, for det er så ugreit når de går rundt og sutrer og er lei av at det skal klø så forferdelig også skjønner de ikke helt hva det er engang.

Ellers har vi vært ganske heldige med maten i barnehagen, de har egen kjøkkenvakt på huset 1-2 dager i uka og da får de sunne, hjemmelagde måltider på tirsdag og torsdag en uke og onsdag uken etter. Vi betaler 2500 kr og ca 250 av de er matpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tall for innspill vedr. tykkere ulldress. Var innom Baby Shop i dag, og der har de Johadresser, men jeg synes ikke de var tykke nok. Som vanlig blir det vel til at jeg blakker meg hos Nøstebarn.

Vi har Voksi Urban dunpose som hun sover i ute, jeg er ikke helt fornøyd med at den er så åpen rundt hodet, så derfor blir det innkjøp av tykkere ulldress her. Kunne sikkert bare nøyd oss med å kle på et ekstra lag ull når det blir skikkelig kaldt, men jeg må innrømme at jeg ikke helt stoler på at barnehagepersonalet faktisk gjør dette :sjenert: *hønemor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er barnehagepersonalet råflinke på å kle ungene varmt, så der er jeg IKKE bekymret! ;) Og...

HALELUJA! Den siste tanna har ENDELIG brutt gjennom litt. Så antydninger til det i går kveld, og i dag hadde han avlevert en stappfull bæsjebleie (Ingen lekkasje, takk og lov for tøy!), og i ettermiddag så vi en sylskarp spiss. Han sov bare en time i barnehagen i dag da, så han var i sengs klokka seks.

Like greit for jeg er dautrøtt. Har hatt hjemmeeksamen hele helga, dum som jeg er, hadde en urolig natt til i dag og er generelt stuptrøtt. At jeg nå i tillegg må tilnærme meg et lavglykemisk kosthold gjør heller ikke godt for en sjel som er glad i pasta og poteter, og jeg merker jeg er mer aggressivt anlagt om dagen. :sjenert: Heldigvis klarer jeg skåne G for det da.

Nå ser jeg frem til juleferie om en måned, selv om det neppe blir ren ferie da, for jeg må gjøre i stand til jul på ei lita uke, og i romjula bør jeg skrive på en organisasjonsoppgave. Men det skal bli deilig å ikke måtte opp halv sju for å tusle ut i kulda til bussen.

Enda edre blir det å bli ferdig med skolen. Jeg håper jeg kan få meg en deltidsstilling de første årene hvertfall, slik at jeg kan prioritere G litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror I våknet seks ganger fra hun la seg kl 19 og fram til 05 i morges. :Gjesp: Hun klør definitivt i munnen, og dumme meg gav henne ikke paracet, så jeg har meg selv å takke. I kveld fikk hun derimot en liten dose, så håper jeg det hjelper henne med å sove. Foreløpig går det i hvertfall greit, men jeg skal straks tusle i seng, for det er hektiske dager her, med semesterinnspurt på jobb, I i barnehage, og i tillegg alenetilværelse med henne og hunden på meg.

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har småttisene deres blitt smittet av noe i barnehagen? Var så fornøyd sist uke siden ingen av barna har vært spesielt syke i høst. Troll i ord: på samme dag fikk minsten øyekatarr og eldstemann oppkast. Fikk ikke salve av lege, kun råd om saltvannsdråper. Med det resultat at han ikke er bra enda :kjefte: . Så i dag skal jeg til lege og kreve salve!!

Ellers er misten en hest etter mat. Spiser all maten sin til frokost og så starter han å ta mat fra de andre barna. Her hjemme tigger han mat av meg når jeg spiser. Og blir hysterisk om han ikke får, selv om han nettopp har spist selv.

Endret av Elizia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille hadde ikke vært syk før han begynte i barnehagen, men har blitt smitta mye derfra ja. Hadde omgangssyke sist uke og denne uka har han hatt feber for tredje eller fjerde gang.

Vi kan ikke spise foran lillegutt uten at han får noe, da blir det bare hyling og null matro. Men det er som regel greit at han får en kavring å holde i. Sjelden han spiser den, men nåde den som prøver å ta den fra han. Bare bikkja som får lov til det, de deler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J har også vært en del syk i høst. 3-dagers feber, MASSE forkjølet, feber, diare, øyekatarr, osv. Vi fikk heller ikke salve til øyet fra legen, det beste er visst at det får hele seg selv, det kan vare en stund (2-3 uker), men er ikke farlig, så her gikk J i barnehagen med det. Var flere unger som hadde det, og hun ene ansatte fikk det også.

J er blitt ganske flink med maten igjen. Etter en lang periode hvor grønnsaker ikke har vært noen hit, så har han nå begynt å spise det igjen. Han spiser alltid sammen med oss, så det er ikke noe stort problem at han vil ha maten min. Men han vil gjerne smake på min selv om han har akkurat maken mat selv da :fnise: Jeg gir han en bit nå og da, men gir han også fra hans egen. Noen ganger vil han bare at jeg mater han tror jeg, og det spiller ikke så stor rolle hvor det kommer fra. Han spiser det meste selv nå, enten med hendene eller med gaffel/skje. Er litt tilfeldig om han klarer å få noe på gaffelen, så det raskeste er å spise med hendene.

Nå har begge hjørnetennene oppe brutt fram. Det forklarer alle bæsjebleiene vi har hatt de siste 3 døgnene. Når de kommer ordentlig frem har han 14 tenner. Begynner å bli stor gutt ja :)

Ellers er det fortsatt lite snakking her i gården. Han sier 'hei', 'ja' og 'mamma' og pappa'. Men det er stort sett det. Og mamma og pappa sier han bare når han sutrer. Gleder meg til han begynner å si litt mer, men føler det er en stund til, enda han snart er 17 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har ikke vært noe særlig syk, verken før eller etter barnehagestart..Har hatt 2 dager med feber og vært litt forkjølet. Denne uken har både jeg og pappan vært sengeliggende med influensa, men M er fremdeles frisk som en fisk :)

Ho spiser veldig lite da, sitter bare å pirker i maten nesten. Her spiser vi også alle måltid sammen og ho spiser stort sett alt selv. Det har ikke hjulpet om vi prøver å mate ho heller, spiser ikke mer fordi. Men i barnehagen sier de at de ikke har merket noe forskjell og at ho spiser godt, så er visst bare hjemme..

OG vi har fått tenner!! Det er lenge siden sist ja..Nå har 3 hjørnetenner tittet opp, så vi er oppe i 11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har vært endel syk, 2-4 ganger med feber og nesten konstant forkjølet. Men vi har heldigvis sluppet unna øyekatarr etc.

Han spiser også veldig godt, men har i det siste begynt og kaste maten på gulvet, ferdigtygd...ser ut som han tester oss litt, for han ser oss dypt inn i øya og klaster...

Her driver vi nok også med tenner, jeksler, så han har 10 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt syk har G også være. forkjølelse kommer og går, han har hatt øyebetennelse, halsbetennelse og litt feber, men ikke på langt nær så ille som vi fryktet. Enda hvertfall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...