Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Så flott at det ordnet seg for dere, Kvist. :) 1/2 times soving er lite ja. J sover som regel 2 timer på dagen, hvertfall når han er i barnehagen.

Her har det kommet en tann til nede, så nå er det 9 tenner på lillegutt. 6 oppe, 3 nede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at det ordnet seg for dere, Kvist. :) Håper den barnehagen får en advarsel av noe slag, for de kan jo ikke få holde på på det viset.

Her har jeg begynt på jobb "på ordentlig" nå, og snuppa er sammen med pappaen på dagtid, som har fri. Typisk nok sov hun i over to timer i går formiddag, og i tre timer i dag, mot 45 minutter når jeg er hjemme. :sur: Nå teller vi ned til mandag, og barnehagestart. Jeg kjenner at det begynner å krible litt i magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordnet seg, Kvist! :)

Her har det vært en litt tøff dag for G. Han har skjønt at dette barnehagegreiene ikke er noe man bare besøker for moro, men faktisk er et sted han skal være på daglig basis, UTEN mamma eller pappa. Så det ble litt gråt fra en gutt som var veldig lei seg. :( Men det gikk jo greit. De ansatte klarte å roe han, og hun ene sang han i søvn. Når han våknet ble han lei seg for at det ikke var mamma eller pappa som kom, men litt avledning og trøst hjalp. Vips var han ute med de andre ungene og smakte på sanden. :ler:

Lykkelig når jeg kom for å hente var han selvsagt. Sliten etter dagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars G :kose:

Det er nok en stor overgang de skal igjennom - sikkert supergodt å få han i armene og for han å få komme i armene dine når du hentet han etter en sånn dag.

Det går seg vel gradvis til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg nok til, ja. Han virket nå fornøyd på fanget til primærkontakten sin da jeg kom. Han var bare alene i noen få timer, og halvannen av dem, sov han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tredje dag i bhg i dag og alt går heldigvis fint. Skjønt jeg tror at mine kan finne på å gjøre som gutten til Saeria i morgen, det gikk litt opp for dem i dag at dette var litt muffens opplegg... Mamma og pappa gikk og ble borte i 4 timer.... Hmmmmmm.

Vi leverte ca 9 og var der i 20 min, så ble vi sendt hjem. Barna fikk varm mat, før det var en blund klokken 11. De sov til 13-tiden og så hentet vi dem en halvtime senere.

Og hva gjør en sliten tvillingmor når hun får noen timer for seg selv? Jo, hun sov en time på sofaen, jabbet med sin søster en halvtime, før hun ryddet alle skapene i andre etasje, sorterte ut masse klær til Fretex eller rett i søpla (mitt utslitte) og organiserte tvillingrommet på nytt.... Hvile? Ikke her i gården... :gjeiper:

I morgen har jeg frisørtime og skal henge på Sandvika Storsenter. Alene, med et Visakort...

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at det ordnet seg med barnehage for dere, Kvist! :hoppe:

Det virker som det stort sett går greit med barnehagestart rundt omkring :) Det går veldig bra hos oss også, litt sympatiskriking har det vært (han blir veldig lei seg når andre barn gråter), men bortsett fra det virker det som han synes det er veldig morsomt å være i barnehagen. Det kan hende det kommer en reaksjon etterhvert, når han får litt lengre dager, og det går opp for han at dette er den nye hverdagen. Det får vi ta når det evt skjer.

Har forøvrig stått og strøket fast navnelapper 2 kvelder på rad nå, dritlei. De BØR tåle vask altså :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt hjemmedag i dag. Lillemor har hatt litt rennende nese og hoste. Men i går ettermiddag tok det seg opp med bare sutring. Og det har egentlig fortsatt i dag. Eneste gangene hun er stille er når hun sover. Og det gjør hun heldigvis mye. Men er virkelig ikke noe godt å se at lillejenta ikke har det bra, og ikke vite hva jeg kan gjøre. Kan tenke meg at hun kanskje har litt vondt i halsen, men ikke til konstant sutring. Får se an dagen i morgen og eventuelt ta en tur på legevakta hvis det ikke er bedre.

Og Ilja, de stryke på lappene er kjedelig altså. Fant en etter en vask en dag, men har fortsatt ikke funnet noe som mangler. Så satser på det bare er en ekstra som har blitt med :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi en gutt som sliter litt mer med tannfrembrudd. Så en flik av ene jekselen, og nå ligger han våken i senga si med feber og tett nese. :forvirret:

Han er ellers i storform da. Var propell når jeg skulle måle tempen. Bablet, gliste og sprelte og kavde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi skal til på vår 4. dag i barnehagen, går kjempefint! Vi var der bare 1 time på mandagen før det var leggetid, på tirsdag forlot vi snuppa der etter ca 1 time og henta ho 3 timer senere, og i går leverte jeg kl9 og henta igjen 1430 :)

Selvfølgelig kan det komme en reaksjon, spesielt etter å ha helga fri sammen med oss også bli levert på mandagen til barnehagen igjen, men det får vi ta som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere med til den første, korte dagen i barnehagen? Barnehagen har ikke gitt noen spesiell informasjon til oss om dette.

Jeg kjenner at det kribler ørlite i magen: veslejenta mi er blitt så stor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den første dagen hadde jeg med et par ekstra skift til å ha i skapet, 1 pk bleier og sinksalve.

Vi er nå på 2. uke i bhg og det går fortsatt veldig bra. Han spiser godt og har 2 dupper. Det eneste han reagerer litt på er når det blir veldig mye støy rundt han, og dessuten er han en sympatiskriker....

Gøy å høre at det går bra med oppstarten til dere og. Og gratulerer med ny bhg plass, Kvist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi prøvd oss på litt skrike"kur" light idag...

Etter at kjære styra med å få han til å sove i nesten 2 timer i går, ble han skikkelig lei av tullet til E da han skulle sove 1.duppen idag.

Så da forlot han rommet, og etter 20 minutter med litt små-protester sov han søtt og sov i 2 1/2 time!! Noe han aldri har gjort på dagtid før.

Ble med en dupp bare ;)

Prøvde oss på samme taktikk nå til kvelds, var enda færre protester og han sov etter 15 minutter...spent på hvordan det blir fremover.

Føler at han nå er blitt mer sutrete i gråten enn "redd", og han er jo eldre enn forrige gang vi prøvde på dette, så gråten stikker ikke like vondt i mammahjertet som sist (selv om det ikke er noen drømmesituasjon)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med oss bleier, magic stick (vi trenger ikke sink, for han er jo aldri sår) og litt ekstra tøy. Han hadde det litt tøft i dag også. Nå holder jo barnehagen på å bygge ut, så det er litt bråk der, og det er ikke noe moro når han plutselig finner ut at vi er borte, han er trøtt, plages med jekselfrembrudd og det hele. Men litt avledning og trøst(smokk og kos) hjelper. Når jeg skulle hente, var han så utslitt at han nesten sovnet på fanget til primærkontakten sin.

Vel hjemme og etter en sen, men sårt trengt lur, våkner han med 39,7 i feber pga. tennene. Så han har fått masse væske og er nå lagt igjen. Matlyst er det så som så med. I tillegg var det steike varmt her i dag, noe som ikke hjelper en liten gutt med feber. :forvirret:

Så resten av kvelden skal jeg kul'an i sofaen. Er trøtt og god selv, for G holdt det gående noen timer i natt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars lille G - sikkert ikke lett med tannfrembrudd oppi det hele.

Får håpe de kommer raskt ut og at han liker seg bedre i barnehagen (uten dere) etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Får håpe sovingen blir bedre for E også.

G trives egentlig når han glemmer at vi er borte. Han koser seg og liker å være med andre barn. Han har til og med tatt etter noen av de andre, og begynt å krabbe! :ler:

Men som primærkontakten sa...noen ganger blir de litt overveldende med alt som skjer rundt han, og da blir han lei seg og vil være litt i fred og leke med bare henne. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får håpe G får en god natts søvn, og våkner kvikk og opplagt uten feber. :klemmer:

Her (tror jeg) at I har hatt litt diare i går og i dag, men formen ellers er helt normal. Hun har dårlig matlyst, men det har jo kommet og gått i perioder her, så det er ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honesty, vi hadde bare med ekstra skift og bleier. Vi var bare der fra 9-10.30, så noe mer var det ikke behov for. Første dag var det litt lek, før vi deltok på fellesmåltidet klokken 10. Etter det var barna stuptrøtte og sov i vogna mens jeg tok en lang trilletur.

I dag var det dag fire og jeg bare leverte, sa hade og gikk. Det gikk bra med Tv2, mens Tv1 falt litt og sutret masse. I tillegg skulle jeg snike meg inn på avdelingen igjen med en solkrem etter at jeg hadde levert storegutt. Akkurat da kom den ene assistenten bærende på Tv1 ut i gardroben for å finne smokken. Dermed hadde han en ny runde med tårer. Hun som er vår kontakt satt med ham på fanget, hvor han rett og slett tok seg en 10 min blund. Guttene er jo vant til å sove klokken 09, så nå når de må vente til 11, så blir de litt trøtte.

Tv2 har skjønt tegningen. Han sov helt til 7.30 i morges, mens Tv1, stakkars, våknet klokken 05.00 (som vanlig, og som vi håper han slutter med etterhvert). Ikke rart han ble trøtt..

Ellers gikk dagen superbra. De spiste godt, sov godt og lekte fint. Jeg hentet dem klokken 14.30, etter frukt og brødmåltided. Matpakkene deres var nesten tomme, så de har forsynt seg godt der også. Godt tegn at de spiser bra.

Da jeg kom så lekte de så fint og fornøyd og jeg sto å så på dem en liten stund før de så meg, men med en gang de så mamma så skalv leppa på dem begge og de ville opp samtidig...

Ellers har jeg brukt dagen til å gå amok på åpnings-salg på Name It på Sandvika. Sykt billig, alt kostet fra 50-100 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...