Saeria Skrevet 5. august 2010 #4961 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg skjønner dere veldig godt, Kvist. Jeg ville ikke hatt G i en sånn barnehage. Normalen er at man får være med barnet sitt tre dager, og er det behov for mere (ved utrygt barn), er det stort sett ikke noe problem å være med noen dager til. Det burde det heller ikke være, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 5. august 2010 #4962 Del Skrevet 5. august 2010 Herregud, Kvist, jeg blir helt over å høre hva dere har opplevd! Jeg hadde gjort nøyaktig det samme, for sånn skal det virkelig ikke være. Håper dere får plass i en skikkelig barnehage, som tar godt vare på både liten og stor. Ang størrelse bruker vi både 80 og 86, 80 på benklær og 86 på overkroppen. Jeg tipper han er ca 10,5 kilo nå, men litt usikker på lengden, kanskje ca 80? 1årsdag igår hos oss forresten, lillegutten min er jammen ikke så liten lenger *stolt mamma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. august 2010 #4963 Del Skrevet 5. august 2010 Gratulerer med overstått. Håper dere hadde en fin dag med prinsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 5. august 2010 #4964 Del Skrevet 5. august 2010 Tusen takk, Saeria Det ble en super dag, med masse oppmerksomhet, presanger og nye smaker (marsipankake og muffins). Jeg tror han syntes det var helt topp, og han sloknet som en stein da det var natta klokka sju. Ikke lenge igjen til dere har 1årsdag heller nå, det blir nok stor stas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. august 2010 #4965 Del Skrevet 5. august 2010 Det nærmer seg. Her blir det ikke mange på selve dagen. Svigers er på hytta, og mamma og stefar (og øvrig familie) bor i en annen by. Men svigerinne med familie blir invitert. Da blir det vel kake på oss voksne og treåringen, og masse frukt og bær på G. Han simpelthen ELSKER frukt og bær! Dessuten er han fornøyd bare han får noe når vi spiser. Det trenger ikke være det samme for hans del. Det blir rart å tenke på at året har gått så fort. Det har FLYDD! Straks skal jeg tilbake på skolen (litt usj, men det går seg vel til), og tiden med G blir noe begrenset i ukedagene. Det er litt leit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. august 2010 #4966 Del Skrevet 6. august 2010 Gratulerer med 1-åring, Ilja Jeg merker at når jeg nå er tilbake på jobb, så blir det utrolig lite tid til lillegutten, ser han en liten stund før jeg drar om morran, og og så blir det noen timer på ettermiddagen før han legger seg - får passe på å ta det igjen i helgene (jobber annenhver lørdag noen timer da, men det får gå). Usj, E er skikkelig morgenfugl igjen, våknet rundt halv 5 igjen idag...pappa`n stod opp med han, og så stod jeg opp halv sju, gav han frokost og fikk han i seng igjen til 7. Han er så grinete og trøtt, så skjønner ikke hvorfor han på død og liv skal våkne og stå opp så tidlig...begynner å bli mektig lei av det. Og så er han fortsatt ganske slitsom å få lagt - han vrir og snur på seg, opp i krabbestilling - raskt som et lyn, så vi må stå ved sengen hans å legge han ned ørten ganger før han sovner... Han gjesper og er trøtt, men bare MÅ finne på alt mulig. Skjønner ikke hvorfor han er sånn - noen som har samme problem, eller har dere englebarn hele gjengen ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 6. august 2010 #4967 Del Skrevet 6. august 2010 Vi er heldige. Gutten vår sovner som regel lett både på dagtid og på kvelden. Men det betyr ikke at han ligger stille slik vi lan han og slik sovner han. Vår også snur seg gjerne i krabbestilling før jeg har lagt han ferdig ned. Men jeg bare går og lar han styre. Vi hører han styrer, prater med seg selv og spiser (!) på senga. Men han sovner som regel i løpet av en 1/2 - 1 time. Og da må vi inn å rette på han for da ligger han gjerne opp ned bak frem, hodet i en vinkel og kroppen i en annen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 6. august 2010 #4968 Del Skrevet 6. august 2010 Vi er heldige. Gutten vår sovner som regel lett både på dagtid og på kvelden. Men det betyr ikke at han ligger stille slik vi lan han og slik sovner han. Vår også snur seg gjerne i krabbestilling før jeg har lagt han ferdig ned. Men jeg bare går og lar han styre. Vi hører han styrer, prater med seg selv og spiser (!) på senga. Men han sovner som regel i løpet av en 1/2 - 1 time. Og da må vi inn å rette på han for da ligger han gjerne opp ned bak frem, hodet i en vinkel og kroppen i en annen... Sånn er det her også. Vi fant forresten ut at hun synes det er veldig stas å bli lest for på sengekanten, så da har vi begynt med det. Og når boka er ferdig er det veldig morsomt å klappe boka hardt sammen, helst en million ganger. Også legger vi henne og da krabber hun rundt og reiser seg opp og kaster smokken hit og dit og sånt, men så lenge hun ikke skriker lar vi henne holde på alene og vi går ut på stua. Hun sovner vanligvis fort. Mellom 5-15 minutter etter vi har lagt henne. Noen ganger sovner hun med en gang vi legger hodet hennes på puta (som vi forsåvidt akkurat har begynt med det også). Men vi må ofte inn og rette på henne etter hun har sovna, for bein og armer henger som regel utenfor senga, hodet er i feil ende og hun ligger på magen, og hodet ligger veldig ofte i helt feil vinkel i forhold til kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 6. august 2010 #4969 Del Skrevet 6. august 2010 Krabbestilling med knærne godt under seg er jo den aller beste sovestillingen. Å bli lagt på rygg er i hvertfall ekstremt upopulært, og vi har henne sove i den stillingen hun sovnet. Som oftest er dette krabbestillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2010 #4970 Del Skrevet 6. august 2010 Så søte de er! G glemte seg litt ut i dag, og krabbet fem skritt. Så han kan. Han bare gidder ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 6. august 2010 #4971 Del Skrevet 6. august 2010 For en ekkel opplevelse, Kvist! Jeg synes dere gjorde det rette Når det gjelder soving så har vi litt unntakstilstand her siden det har kommet 3 nye tenner denne uken :gjeiper: Men vanligvis våkner han mellom 05.45-06.30. Vi går ALDRI inn til han før kl 06, med mindre det er hylskriking. Vi har slitt litt med å tilpasse duppene hans i forhold til dagsplanene til bhg, men det går seg vel til etterhvert... Er det noen av dere som har kuttet ned til 1 dupp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 6. august 2010 #4972 Del Skrevet 6. august 2010 Vi begynte med 1 dupp for en drøy måned siden. Eller rettere sagt; han begynte med 1 dupp... Han sover nå som regel fra kl. 10-12. I tillegg hviler han seg litt i senga, alene på rommet 1/2 times tid en eller annen gang mellom 15 og 16. Han sovner ikke på den siste, men han synes det er godt å få litt tid for seg selv. Han er i alle fall i mye bedre humør når jeg henter han igjen Er så spent på hvordan det går med soving i barnehagen jeg. De sover i vogn ute (evt. i et "skur" ute hvis det regner). Det er sjelden han sovner i vogna nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2010 #4973 Del Skrevet 6. august 2010 G sover også sjelden i vogn. Kun hvis han er så trøtt at han stuper, men barnehagen har soverom til ungene, så alt vi trenger er reiseseng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. august 2010 #4974 Del Skrevet 6. august 2010 Problemet her, er hvis vi lar han styre som han vil i senga etter han har lagt seg, og vi forlater rommet, så bare hylgråter han - fortsatt separasjonsangst etter den skrikekuren vi prøvde på for 3mnd siden Har faktisk ikke prøvd å la han styre på mens vi sitter/er på rommet, kanskje vi burde prøvde det... Vet ikke hvordan barnehagen vår gjør det, om de har soverom eller om de osver i vogna - E sover best i vogn hvis den trilles. Må si jeg gruer meg veldig til akkurat det med soving i bhg, for han styrer jo så fælt med søvnen... Han skal jo minst en gang til til manuellterapauten før bhg-start, så får håpe ting kan bedre seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2010 #4975 Del Skrevet 6. august 2010 Får håpe det bedrer seg for dere. For det er klart det er slitsomt. Selv hadde jeg en litt kjip natt med en gutt som var både våken og styrete (tett i nesen blant annet) i to timer i natt. Til slutt sovnet han på armen, og ti kilo med sovende baby på armen er ikke bare behagelig i lengden, så det var begrenset med søvn. Heldigvis sover han stort sett greit til vanlig. Legging også går stort sett greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 6. august 2010 #4976 Del Skrevet 6. august 2010 Her soves det fortsatt 2 dupper, men den siste er ofte ikke så lang. Han er stort sett enkel å legge både på dagtid og kveldstid, dvs han kan gjerne styre masse etter at vi har lagt han ned og gått ut på kvelden; kaster smokken veggimellom, står og river i sprinklene, drar i sengehimmelen osv osv. Sover i nesten 100% av tilfellene med hodet i fotenden, og gjerne en arm eller en fot ut mellom sprinklene. Så søt at Håper det går seg til med søvn for dere, Soon (og forresten takk for gratulasjon ). Spent på å høre om det hjelper å la han styre på mens dere bare er tilstede, krysser fingre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 6. august 2010 #4977 Del Skrevet 6. august 2010 Da var første uke i barnehagen gjennomført. Og så langt virker det veldig lovende. Lillemor koser seg masse og er visstnok bare blid og fornøyd. Hun har visst holdt på å sovne i matfatet de siste to dagene, da hun har stått opp en time tidligere enn hun pleier. Men hun har fortsatt klart seg med halvannen time i barnehagen. Sover kjempegodt i vogna der, og er blid og fornøyd når hun kommer hjem, helt til klokka passerer seks og Drømmehagen er slutt, da er det bare gniing i øya og klar for natta. Ellers har vi merka at hun har blitt veldig kosete denne uka, kommer og lener hodet inntil oss bare sånn plutselig. Også har hun begynt å prate mye mer. Fortsatt ingen tydelige ord, men hun har virkelig mye og fortelle etter en dag i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 6. august 2010 #4978 Del Skrevet 6. august 2010 I har kuttet den siste luren for en stund tilbake (en måned?), men det funker ikke helt. Hun blir gjerne trøtt altfor tidlig, gjerne ved 9.30-tiden, og vi må i hvertfall holde henne gående en time til før legging. I går sov hun kun i 40 minutter hele dagen, og det ble ikke særlig mer i dag, heller. Det er lenge å være våken fra 11-11.30 og fram til leggetid kl 19. Her om dagen la vi henne kl 10 etter MYE sutring, og da sov hun i 2,5 timer, men om det er tilfeldig, vet jeg ikke. Hun våkner på slaget 5 hver morgen, og som oftest står da mannen opp med henne nærmere 6, etter mislykkede forsøk på å få henne til å sovne vha. amming. Heldigvis er han hjemme en stund nå, både så jeg får slappet av litt, og i forbindelse med barnehageinnkjøringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 6. august 2010 #4979 Del Skrevet 6. august 2010 Vi kutta også andre duppen for omtrent en måned siden. Men nå som hun har begynt i barnehage og står opp litt tidligere om morgenen så har vi lagt henne en times tid med en gang vi kommer hjem fra barnehage, etter bleieskift og litt mat, og det har hjulpet på. Så ser ut som vi er tilbake på 2 dupper igjen nå. Hun våkner mellom 06-07 om morgenene og sover i 1,5-2,5 timer mellom 10-1230 i barnehagen. Også henter vi henne i 14 tiden og da får hun sove fra 15-16 omtrent. Så legger hun seg i 19 tiden på kvelden. I barnehagen vår får vi velge litt om hun skal sove i vogna eller seng. De har et soverom som de kan sove på hvis vi har med reiseseng, men siden snuppa sover så godt i vogna har ikke det vært noe alternativ for oss. Men synes det er veldig bra for de som sliter med å få ungene til å sove i vogna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. august 2010 #4980 Del Skrevet 7. august 2010 Prøvde å sitte litt på romemt til E ikveld og la han styre, men det endte i hylgrining (av en eller annen grunn), så det var ingen suksess - foreløpig. Jeg må si jeg er ganske fortvilet hva gjelder legging av E, er lei av å stå i oppmot 30 minutter ved sengen hans hver kveld og passe på at han ikke snur seg og skal opp. Ender som oftest i litt tårer fra min side også - begynner å bli sliten, og ser med gru på dette når vi begge to er tilbake i jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå