Soon Skrevet 1. august 2010 #4921 Del Skrevet 1. august 2010 Gratulerer med tann nr 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. august 2010 #4922 Del Skrevet 1. august 2010 Takketakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 2. august 2010 #4923 Del Skrevet 2. august 2010 Flere barn som startet i barnehage i dag? O har hatt sin første dag i bhg, og det gikk kjempefint! Vi var der i 2 1/2 time før vi dro hjem. Nå sover han som en stein i vogna si. Sikkert mange inntrykk som skal fordøyes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 2. august 2010 #4924 Del Skrevet 2. august 2010 Har hatt første dag i dag vi også. Lillemor koste seg masse, så håper på en bra dag i mrogen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. august 2010 #4925 Del Skrevet 2. august 2010 G begynner neste mandag, men vi skal på et lite forbesøk i morgen, eller onsdag. Godt starten deres gikk bra, effy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. august 2010 #4926 Del Skrevet 2. august 2010 og det samme gjelder deg, Tussi! Godt det gikk fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 2. august 2010 #4927 Del Skrevet 2. august 2010 Vi har også hatt første dag i barnehagen. Var der i 3 timer og det var bare koslig, helt til en av de større barna kom inn, han hadde lapp over det ene øyet og det syntes ikke vesla her var noe fint så hun hylte og gråt helt til han hadde gått igjen. Det var nesten litt småkomisk om jeg får si det Hvor lang tilvenningstid tror dere at dere kommer til å bruke? Er det vanlig å ha "vanlig" dag fra dag 2/3? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. august 2010 #4928 Del Skrevet 2. august 2010 Vi har satt av tre dager, første fra 10-12, andre litt lenger, og hvor vi skal være litt borte, eller på pauserommet, og tredje hvor han skal være en del alene. Dette for å bli kjent med primærkontakten sin, og å bli litt varm i trøya. Har han behov for at en av oss er der mer med han, så har jeg noen dager fri før studiestart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. august 2010 #4929 Del Skrevet 2. august 2010 E begynner ikke før om en drøy mnd han, 8.sept, for nå er han hjemme og koser seg med pappa`n som har pappaperm Her blir det nok 3 dager tilvenning, slik som dere har, Saeria. Idag våknet E tidlig igjen...halv seks, etter å ha sovet til 08-08.30 siden torsdag... Håper det bare var et lite unntak,(begynte å venne meg til tanken på late morgentimer... )Er spent på natta/morgnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 2. august 2010 #4930 Del Skrevet 2. august 2010 Tilvenningen er 3 dager i vår barnehage. I starten blir det uansett korte dager i barnehagen. Jeg er jobbsøker nå, så da har jeg mulighet til å hente tidlig. Dessuten er mannen fleksibel i jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. august 2010 #4931 Del Skrevet 2. august 2010 Er det slik at unger, på våre barns alder, "normalt sett" går ned i vekt? E veide 9,5kg på 9mnd kontrollen, veide han her hjemme her om dagen, og da veide han 9,3 kg, nesten 1 år gammel... Han spiser 4 måltider pr dag - 2 x grøt, ett brødmåltid og middag - samt ca 200ml ekstra lett melk fordelt på 2 flasker (++). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. august 2010 #4932 Del Skrevet 2. august 2010 Er ikke din ganske aktiv? Det er ikke uvanlig at de går ned litt, at kroppsformen endrer seg, og av de har en vektøkning ellers som går i rykk og napp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 2. august 2010 #4933 Del Skrevet 2. august 2010 Soon: Her også har vesla gått litt ned i vekt siden forrige kontroll hos helsesøster. Hun spiser det samme som din, men har et "måltid" med frukt/smoothie (innimellom brød også) i tillegg. Hun spiser som bare det og er fornøyd og da kan ikke jeg klage på det, men hun har strekt seg mye i det siste, så lurer på om det kan ha noe med saken å gjøre. Nå gleder jeg meg forresten utrolig til kontroll igjen den 17. (på dagen faktisk! ) har ikke vært på kontroll siden 9,5 måneder og det synes jeg egentlig er litt lenge imellom. Tussi: Var det du som snakket om at jenta di bæsjet i badevannet? Det gjør vesla her også, selv om vi setter henne på do før badet (det kommer aldri noe, så har egentlig ingen hensikt, men prøver likevel) og/eller tar badinga rett etter en bæsjebleie. Tror det bare er sånn det skal være litt framover. Vi tar henne forresten opp og forter oss å sette henne på do når vi merker at hun begynner å presse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 2. august 2010 #4934 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Dobbelpost. Endret 2. august 2010 av NiChia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 2. august 2010 #4935 Del Skrevet 2. august 2010 Her er det også tre dager. To timer i dag, men det gikk så bra med lillemor så jeg var ute ett kvarter i dag. Hun koste seg masse, overså meg egentlig for det meste og utforska alle nye leker. I morgen skal vi komme litt tidligere også skal hun prøve og sove der mens jeg går hjem. Onsdag skal pappaen være med og da skal hun være mye alene, men ha kort dag. Fikk i allefall ett kjempebra inntrykk av barnehagen og gleder meg til alt lillemor skal oppleve der;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 2. august 2010 #4936 Del Skrevet 2. august 2010 Stemmer det NiChia, men her har det heldigvis gitt seg nå. To ukers ferie hvor det bare har vært dusjing gjorde susen enn så lenge, kan jo hende hun plutselig gårtilbake igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 3. august 2010 #4937 Del Skrevet 3. august 2010 Er ikke din ganske aktiv? Det er ikke uvanlig at de går ned litt, at kroppsformen endrer seg, og av de har en vektøkning ellers som går i rykk og napp. Veldig aktiv. Løper rundt bordet og langs sofaen om dagene (med støtte), i en forykende fart - så er nok derfor han har gått ned. Han spiser jo mindre enn før også... 12mnd kontrollen ble utsatt til langt uti september, så tenkte vi skulle dra å veie og måle ordentlig rundt 1-års dagen en gang. Han har blitt atskillig slankere/strekt seg i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. august 2010 #4938 Del Skrevet 3. august 2010 Da er det ikke så rart i grunn. Vi var på besøk i barnehagen i dag, og de virket kjempegreie. De er jo supre, og setter barna på potte, de har soverom for de som trenger det, og har null problem med tøy. Faktisk ble de kjempeglade for at vi setter G på potte, og syntes flere burde begynne tidlig med det, for bleieslutt ble mye lettere da. Så da får G den oppfølgingen han trenger, og det er vi glade for. Noe overraskende er det 5 kvinnelige ansatte og 6 menn. Moro! G satt på ryggen min med store øyne og var kjempefascinert. Tror nok dette kommer til å gå greit. Nå må jeg bare bestille stonz, så er vi forholdsvis klar på utstyrsfronten, hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 3. august 2010 #4939 Del Skrevet 3. august 2010 Tvillingene beynner i bgh på mandag og jeg er veldig spent. Godt å høre at flere her har positive erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 4. august 2010 #4940 Del Skrevet 4. august 2010 Tilvenningen har gått over all forventning her. I går var han alene et par timer i bhg. I dag leverte vi han kl 8.30 og da er det meningen at vi skal komme tilbake i 13-14 tiden. Både mannen og jeg er veldig fornøyd med personalet, og spesielt primærkontakten til O. Dessuten har mamma jobbet med den ene spes ped'n i bhg, og hun skal vissnok være kjempeflink. Godt å vite... Ellers har det brutt fram en ny tann nede, så nå har han 4 tenner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå