Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Manuellterapi er ikke til å kimse av, nei. Håper det fortsetter for dere.

Hva vi ønsker oss? Ikke noe i grunnen. Vi har fått penger av de respektive besteforeldrene, og det har blitt brukt til innkjøp til barnehagestart, samt at vi skal til fotografen neste lørdag. Så kjøper vi årskort på akvariet i morgen. Vi kommer nok til å ta han med en del dit. Han synes det er veldig spennende med dyr. :)

Av tanter og sånn, har vi ikke blitt spurt, og de har alle barn selv, så de har god peiling på hva som er kjekt å få til en ettårsdag. Så de får frie tøyler. Jeg kunne tenke meg å gi han noen fine bøker, som vi kan bruke når han blir større til å lese nattaeventyr på sengekanten.

Jeg har forresten gått bananas på garnfronten, og har en god del ullgarn på vei. Har nett lært meg selv å strikke, så jeg har strikket lue til G til barnehagen, og kommer til å strikke litt til både han, og til barselgaver det kommende året. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er tydligvis ikke til å kimse av. Han sover enda!! 1 time og 45 minutter nå. Kjære og jeg sitter som to grønnsaker i sofaen og slapper av - livet er herlig :ler:

Vi har tenkt litt på duplo, det er jo så holdbart i mange år.

Fototgrafering gjør vi selv med speilrefleksen ;) og det er ingen dyreparker etc i nærheten her...

Tror vi får Reimadress fra mine foreldre, kjæres foreldre feirer ikke bursdager, men mulig det kommer noen penger nordfra.

Han fikk eventyrbok da han ble født og sangbok til jul, så jeg får fortsette å vri hjernen litt til :)

Har forresten bestilt stonz "sko" til han idag, men vil liksom ikke gi han klær fra oss på hans første bursdag...:) (selv om han ikke skjønner noe særlig av dette da)

Hører gjerne om flere her har noen tips :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på stonzjakt selv. Det er jo veldig greit siden han ikke kan gå. Tøfler til barnehagen har jeg fått sydd til han, og begge par er kommet i posten. Det siste kom i dag. Et par i skinn med dinoer på. Det første var et par i bambus. De vil nemlig ha tøfler i barnehagen vår.

Speilrefleks har vi også, men vi vil ha noen proffe bilder, og gjerne et av oss alle tre. Siden det kun kostet 1500 inkludert et lite album, fant vi ut at det var greit. :)

Duplo er jo en fin gave å få. G har mye leker, men ingentin slår en tom flaske, en enkel plastring eller ballen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at turen til manuellterapaut gav resultater, Soon!

Ang gaver til 1-årsdagen så kjøpte vi gyngehest til O. Dessuten har jeg kjøpt både Reimadress og masse annet fint til barnehagestart, så gaven ble dyr nok... :sjenert:

Vi ønsket oss (og fikk):

- Penger til Rørospledd

- Juniordyne m sengetrekk

- Hverdagsklær til barnehage (evt ullklær)

I tillegg har han fått en drøss med leker.

Duplo er jo en kjempefin gave hvis dere ikke har det fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1-åringer effy og Honesty!

Gave ja.. :sjenert: vi har faktisk ikke gitt han noe gave vi. Han skjønner jo ikke noe av det. Han fikk pakket opp masse gaver på bursdagen sin for det. Han fikk regntøy, drikkeflaske og matboks fra mormor og morfar. Vogn og sandkasse fra farmor og farfar. Reimadress fra onkel. Tøy og leker fra mannens fettere.

Ellers så har vi nå endelig fått kuttet ut mme, han drikker kun kumelk. Så for meg så får folk mene det de vil om kumelk. Det var så deilig å kvitte seg med sterilisatoren og tørkestativet. Halve kjøkkenbenken ble plutselig tom. Håper jeg aldri må kjøpe en eneste pakke med Hipp Eco 1 igjen i løpet av livet mitt. Ubeskrivelig deilig å endelig kvitte seg med pulver og dårlig samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi har ønket stableting, gå-bil og klær til bursdag. Er veldig usikre på hva vi skal kjøpe fra oss, driver og tenker litt på sandkasse :)

Nå har vi tann nr 6 ute, 4 tenner på under 2 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med 6 tenner ute. :)

I dag så mannen at tann nummer 8 var begynt å komme ut. Den siste fortannen nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia

Hos oss er det fortsatt bare to tenner. Men vi kjenner tydelig minst en tann oppe som kommer til å komme ut i løpet av noen dager.

Til bursdagen hennes har vi ønsket oss regntøy, sko, støvler, parkdress, votter, lue osv. Barnehageklær med andre ord. Vi har også ønsket oss gavekort til ny bilstol og gavekort på h&m og andre klesbutikker til vanlige klær. Barnehagestart er før lønning og når man er blakk i utgangspunktet så er det greit å kunne ønske seg klær. Så kan vi heller ønske nye leker til jul. Skal få leker/bøker evt barnehage-klær hun ikke har fått allerede av oss, men vi blir å kjøpe etter bursdagen hennes så vi er sikre på å ikke kjøpe dobbelt som noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å ikke jinxe nå, men E har fortsatt den gode sovingen på natten etter torsdagens manuellterapaut-besøk :)

Sover mellom 14 1/2 og 13 timer, og det er heelt herlig, han har jo sovet mellom 8 og 10 timer før. Bare krysser alt for at det fortsetter (er forøvrig fornøyd med alt over 10 timer).

Var med min mor til byen idag, og valgte ut Reimadress til E til 1 årsdagen.

Selv kjøpte jeg Reima lue og votter som en del av gave fra oss, så får vi se om vi finner på noe annet spennende også.

Saeria: man kan få til utrolig proffe bilder selv også ;) Penger spart...men skjønner hva du mener altså :)

Usj, en feriedag igjen, og så er det jobbing frem til jul før det blir noe fri :( kjipt å tenke på.

Kjære har pappaperm i 6 uker nå, og vet å "gni det inn" :ler: - men for all del, jeg unner gutta mine det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har noen blinkskudd som vi har tatt selv, og jeg har en svigerinne som er en meget habil amatørfotograf. Vi bare flotter oss litt, nå som vi fikk litt ekstra penger ut av det blå + litt gavepenger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har noen blinkskudd som vi har tatt selv, og jeg har en svigerinne som er en meget habil amatørfotograf. Vi bare flotter oss litt, nå som vi fikk litt ekstra penger ut av det blå + litt gavepenger da.

Det er bra å flotte seg innimellom :)

God natt fra østlandet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt bursdagsfeiring i dag med familien. :) Hun fikk mange fine gaver, og mye oppmerksomhet, som er kjekkest av alt. Men hun ble livredd et svart pakkebånd, og begynte å gråte, så vi måtte fjerne det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var visst minst like skummelt som den keramikkfuglen besteforeldrene har stående på trappen, etter lydene å bedømme. :fnise: Man skal jo ikke le, for skrekken er reell, men det er ørlite komisk allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man skal jo ikke le. Komisk er det, men det er vel ikke så greit å være liten, når alt i verden er helt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har kjære klipt E for første gang, han har fått så innmari mye hår i det siste.

Legger ut bilder på bloggen i løpet av dagen - for han ble nå kjempefin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass? Ja, noe små får veldig mye hår. G har nok arvet vår hårtype. Typisk nordisk, fint hår. Ikke særlig tykt, men mange hårstrå. Ikke har det vokst så fort heller, så vi trenger ikke klippe på en god stund enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass? Ja, noe små får veldig mye hår. G har nok arvet vår hårtype. Typisk nordisk, fint hår. Ikke særlig tykt, men mange hårstrå. Ikke har det vokst så fort heller, så vi trenger ikke klippe på en god stund enda.

Ja, han har trengt en klipp lenge, så var godt å få gjort det. Sikkert godt for han også.

Nå er bildene på bloggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...