Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke vurdere nattavvenning enda fordi hun ikke spiser så voldsomt mye på dagtid, samt at det er bra for melkeproduksjonen. Da hun ble flyttet inn på eget rom, sov hun natten gjennom ved flere anledninger, men nå er det sikkert ting som har skjedd pga. ferie osv. Vel, vi tenker å legge henne litt tidligere i kveld, så får mannen ta alle trøsterunder for å se om hun roer seg lettere. I dag sov hun kun til kl 15, så kanskje hun er litt trøttere, også? Akkurat nå forsøker hun å demontere en stålampe, men nå skal jeg ta henne ned på soverommet for å amme henne, og så håper jeg det hjelper. Det er så tungt med slike netter som den forrige, spesielt siden jeg selv hoster og er tett, også.

Min erfraing er uansett at alt går i faser og at det meste blir bedre når de vokser litt til :klemmer:

Hadde en fryktelig periode med tvillingene fra jul til påske, når jeg ser tilbake skjønner jeg nesten ikke at jeg klarte det. De våknet non-stop og på skift hele natta. Ved påsketider (da var de vel ca 9-10 mnd) tok jeg nattavenning på den ene (og mest bråkete). Det gikk veldig greit og smertefritt, bysset ham i søvn inne på rommet hver gang han våknet. Etter det har ting saaaaakte blitt bedre, selv om de lenge har våknet klokken 05.00 :nei:

De siste nettene/morgenen har begge sovet til ca 06.00.... HELT utrolig, håper håper håper at det varer.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søvn er jammen ikke lett - tror de aller fleste sliter mer eller mindre - iallefall i perioder.

Begynner å gå seg til litt her nå, han virker mye tryggere, og vi har bestemt oss for å gå sakte frem.

Idag sovnet han faktisk av seg selv :dåne:

Bysset i kanskje 5 minutter (han var super-trøtt, ettersom vi var i barnehagen på bli-kjent-kveld, og det ble litt lang tid siden forrige dupp), så ble han litt urolig så jeg tok sjangsen og la han ned, da snudde han seg over i favorittstilling og sovnet gitt :hoppe:

Stod og fortsatte og nynne litt til, så han skulle høre at jeg var der, og så var det bare å tusle ut av rommet.

Har ikke stor tro på at det samme skjer i morra, men det er da iallefall noe å ta med seg.

---

Artig med bli-kjent-kveld i barnehagen - blir 15 unger på småbarns avdeling, med 5 voksne.

Veldig trivelige ansatte, og nye flotte lokaler ;)

Barnehagen åpnet i fjor høst.

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det visst 8 barn på 0-3 avdelingene, men jeg vet ikke hvor mange ansatte. Nå er barnehagen i streik, men jeg har litt lyst til å ta en titt innom. Det er jo uansett på ruta vi går tur med hunden flere ganger hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat fått brev fra barnehagen med når lillegutt skal begynne. 17. august er første barnehagedag. Spennende! Og vi kan stikke innom når som helst i løpet av uke 24 for å bli kjent med avdelingen og de ansatte. Det er 6 andre småttinger som begynner sammen med lillegutt. Vi har smugtittet på barnehagen på utsida og den ser veldig fin ut. Ganske ny barnehage, mener den er bygd for tre-fire år siden.

Ellers så begynner han å vurdere kun en soving om dagen. Det er kanskje annenhver dag han kun sover en gang, og annenhver dag han sover to ganger. Tilsammen sover han mellom 1 1/2 og 3 1/2 timer på dagtid. Han har alltid vært lett å legge. Han kan ligge lenge våken noen ganger. Hvis han har siste dagsoving sent, f.eks. så sov han fra 16-17.30 forleden dag. Vi la han kl. 19.30 (en snau time senere enn normalt), men han sovnet ikke før 21.30. Men så lenge han bare ligger og prater med seg selv i senga, så har jeg absolutt ingenting å klage på :)

Og - nå fortsetter permisjonen min igjen! :hoppe: Siste arbeisdag var unnagjort i går. Tre hele måneder med fri! Deilig!

Og gratulerer til Tussi! med ny graviditet! :klem:

Endret av Aricept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Skjer her om dagen da? Så stille ;)

Vi har hatt en nyydelig dag, med stålende sol og smørblid E.

Kost oss i hagen på plenen og på huskestativet, og lille klumpen er så glad og fornøyd når han er ute.

Han krabber opp trappa til verandaen nå helt alene, 4 trinn - så han er virkelig aktiv, og nysgjerrig - skal smake litt på gress og blomster ;)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært på hytten i går, og der koste G seg virkelig. han er så glad i farmor og farfar! I dag gikk vi tur alle tre. Han har vært strålende fornøyd hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stadig vekk sovefaenskap. :sukk: Men i kveld fikk vi henne til å sovne i egen seng, i det minste. Det er i hvertfall en begynnelse. :)

Ellers er det krabbing og klatring i superfart som gjelder, så vi må jobbe hardt for å forhindre at hun skader seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er 9 mnd i dag :)

Han er kjempeblid og aktiv, krabbar rundt i rasande fart og klatrar opp på alt mogleg :) Nettane er så som så, men litt betre. Han godtar å få vatn når han vaknar heilt til sånn 1-2-tida om natta, då får han pupp (og eg er så trøtt at eg ikkje orkar å nekte)... Får litt pupp når han vaknar i 5-6 tida :Gjesp: og så før begge sovingane og før han legger seg for kvelden. Altså ca 5 gonger i døgnet. Veldig fornøgd med det, då går det nedover i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har kjøpt ny bilstol?

Den vi har nå går opp til 13 kg, men lillegutt trives ikke så godt i den så jeg vurderer å kjøpe ny.

Jeg vet at Barnas Hus har tilbud på bilstoler nå, bl.a. Besafe IZI COMBI X2. Noen som vet om den er bra?

Endret av effy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjøpt ny bilstol?

Den vi har nå går opp til 13 kg, men lillegutt trives ikke så godt i den så jeg vurderer å kjøpe ny.

Jeg vet at Barnas Hus har tilbud på bilstoler nå og har tilbud på Besafe IZI COMBI X2. Noen som vet om den er bra?

Vi har x3-modellen og er hvertfall veldig fornøyd med den. Vet ikke helt hva som er forskjellen på de da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2 har dårligere nakkestøtte/hodestøtte (altså komfortmessig, ikke sikkerhetsmessig), kan ikke festes med topunktssele, og mangler noen magneter på siden som kan brukes til å holde internbeltet unna veien når det ikke er i bruk.

Vi kjøpte Britax Multi-Tech, og er veldig fornøyde. Den går opp til 25 kg, snuppa sitter som en dronning i den, og den tar også mindre plass i baksetet enn hva BeSafe gjør. Jeg mener vi betalte 3600 kroner (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk for svar!

Sikkerhet er selvfølgelig kriterie nr 1, men komfort har mye å si det og. Vi hadde egentlig tenkt å ta en biltur i sommer, men vi vurderer å droppe det i og med at han ikke liker å kjøre bil. Vet ikke om det er pga setet eller at han bare kjeder seg.

Kanskje det endrer seg når vi kjøper ny stol??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss endret det hvertfall noe. I den nye stolen sitter han mye høyere og ser mer ut. Han sitter også mer behagelig enn i babysetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hylte i babystolen på slutten, men da hun kom opp og fikk se mer, ble hun mye mer fornøyd. Tidligere var hun fornøyd i Maxi-Cosien også, men hun ville tydeligvis opp for å se mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en drøy uke reiser vi til Toscana på ferie. Må innrømme at jeg gruer meg litt til flyturen, så aktiv som J er om dagen. Å sitte i ro 2-3 timer på flyet blir en stor utfordring for ham. I tillegg har flyselskapet endret flytidene så vi flyr ikke før sent på kvelden og er fremme 23.55. Vet ikke om det er bra eller dårlig. Han kommer jo til å være stuptrøtt. Det kan være positivt hvis han klarer å sove, men hvis han ikke gjør det kommer det til å være maasse sutring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...