Minnimusepus Skrevet 19. mai 2010 #4501 Del Skrevet 19. mai 2010 Så spennende med husjakt BD, det er veldig deilig å ha noe større når en har små. Til tross for størrelsen bruker han mye mer plass en jeg trodde, så jeg er veldig glad vi kjøpte i fjord. En trenger ikke dra så langt utenfor byen før prisene er litt anderledes. Lykke til med megler L har begynt å si mamma og pappa, men jeg vet ikke om pappa er så bevisst enda. I går er jeg nesten sikker på at han sa hadet. Det er så herlig med all bablinga :rødme: De siste dagene har han spist 3-6 skiver brød til måltidene. Fikk sjokk når svigerinnen min ringte å fortalte han hadde spist 5 skiver, og når hun ringte 2 gangen var han ferdig, da hadde han spist 6 1/2. Lille tassen spiser så vilt masse mat altså, tror han er i en økeperiode nå, for vi spiser jo nesten 1 brød om dagen. Bare han spiser jo 6-7 skiver fordelt på to måltider. Til frokkost idag skjærte jeg opp 8 brødskiver, 4 av dem gikk til L Rene mannen som spiser vettu, skjønner ikke hvor han gjør av all maten men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 19. mai 2010 #4502 Del Skrevet 19. mai 2010 Så flink du har vært da Minnie, det er jo en kjempenedgang! Rart hvordan amming gjør susen for noen, mens for andre gjør det at det sittter mer i. Har lest om flere som ikke klarte å gå ned noe mens de ammet, men som klarte det med en gang de sluttet. Men de fleste er nok mer heldig enn det, heldigvis. I går kjøpte jeg parkdress til J på polarn o pyret. Den er knallgrønn og sitter som et skudd. Nå som det er mye fint vær er det så kjekt å ta ham med ut for leke litt. Med dressen kan han krabbe mer fritt uten at mor henger over og passer på at han ikke blir for skitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. mai 2010 #4503 Del Skrevet 19. mai 2010 Lagde en tråd på gravid og spedbarns forumet, men kan jo spørre her også. Har oppdaget blod fra brysvorten til E, tidligere som noen få prikker på bodyen, idag var det en 1cm stor flekk på bodyen. Kan ikke se noe på brystvorten han. Trodde kanskje han hadde kloret seg der, men rart det har skjedd flere ganger - kanskje 3-4 ganger til nå. Noen som vet hva det kan være? Har hørt om liknende? Blir jo litt redd da.... Var på 9mnd kontroll idag, og dette skjedde etterpå selvfølgelig, så tenkte ikke på å spørre der. Forøvrig har han blitt 9500g og 69cm Plugg med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. mai 2010 #4504 Del Skrevet 19. mai 2010 Det var en god plugg, ja. Ang. blodet, så har ikke vi opplevd noe sånt. Du kan jo ringe HS i morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. mai 2010 #4505 Del Skrevet 20. mai 2010 Vi har fått legetime kvart på to idag. Bedre å ringe legen enn HS fant jeg ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 20. mai 2010 #4506 Del Skrevet 20. mai 2010 Greit å få sjekket det ut, bedre å gå en gang for mye enn for lite. Selv er jeg ikke noe flink til det, og går gjerne en gang for lite Mener å ha hørt at det kan komme både blod og melk fra brystene deres, men jeg husker ikke helt om det var når de var bittesmå eller hva det var. Det var en plugg ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. mai 2010 #4507 Del Skrevet 20. mai 2010 Ja, greit å gå en gang for mye. Jeg har hørt om heksemelk når de er veldig små, men ikke blod, og kunne ikke finne noe da jeg googlet det heller. Så vi får se hva legen har å si senere idag. Jepp, han er en plugg Men han fulgte sine egen kurve, og er gjennomsnittlig på vekt for sin alder, men litt kortere enn gjennomsnittet - og det har han nok etter sin far Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. mai 2010 #4508 Del Skrevet 20. mai 2010 Er gjerne like greit å gå til legen, ja. Gutten din følger kurven sin, ja. Han har vel omtrent alltid vært god og rund, og litt kortere enn snittet. Men noen må jo være det og, og han er jo nydelig perfekt som han er så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 20. mai 2010 #4509 Del Skrevet 20. mai 2010 Hva fant de ut hos legen da Soon? Jeg har maange kilo å gå ned, motivasjonen er der, men det går tregt for det. Jeg har aldri ammet, så ikke noe hjelp derifra i alle fall. Men jeg må ha vært i sykt dårlig form etter graviditet og fødsel. De første fem ukene jeg begynte med et "nytt og bedre" liv gikk jeg ikke ned ett eneste gram, men mistet 10 cm rundt livet. jeg har begynt på en sånn rensekur. Tror egentlig det bare er tull, men etter en snau uke på de har jeg plutselig gått ned 1,5 kilo. Men for all del - det kan være helt tilfeldig! Lillegutt krabber/ kryper, og har i det siste så smått begynt å reise seg opp etter bord og slikt. Han kan ikke gå og kan ikke sette seg opp selv. Han sitter litt ustødig også, må ofte støtte seg med armen. Han sier ingenting bevisst, selv om bablingen ofte minner om mamma og pappa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. mai 2010 #4510 Del Skrevet 20. mai 2010 Ja, noen må være litt lubne også (var førøvrig ikke det de første månedene da, men har kommet seg godt ja ) Legen hadde ikke sett noe sånt før, og hennes teori var at noe må ha gnisset borti så han ble sår (noe ala selen i vogna eller noe sånt). Men hun syns også det var rart at det ikke var noe merke eller sår der. Huden der er jo veldig tynn, så vi skal smøre med locobase for å se om huden kan bli litt "herdet". Hvis det kommer tilbake/fortsetter, skal vi ta kontakt igjen, og vi skal snakke med barnelegen. Heldigvis var det ingen kuler der eller noe annet som så skummelt ut, så vi får bare smøre med krem og se hva som skjer. --- Uff, i desperasjon etter å slippe å bysse E i søvn, rådførte jeg meg med HS igår. 9,5 kg er tungt å bære på, og hun mente vi skulle la han grine Jeg diskuterte med henne hvorvidt dette var anbefalt, og hun mente (selv om de lerde strides) at det ikke var noe "farlig" men at vi selvfølgelig måtte velge selv. Så etter litt snakk med kjære igår, bestemte vi oss for å prøve - man kan jo alltids gi seg hvis det blir for ille. I går tok det 25!! minutter fra jeg la han til han sovnet - jeg var inne hos han hvert 3-5 minutt og jeg lover at jeg grein like mye som han. Heldigvis var det mye sutring og bare litt "ordentlig grining", men det var ikke godt i morshjertet mitt. Det var helt stille fra rommet hans fra han sovnet kl 19.20 til 05.35! Da våknet han og sutret, jeg var inne hos han og han lå og sutret, men mest skravlet i en halvtime før han sov en time til. Til første duppen idag, måtte vi jo prøve igjen. Da holdt det med 15 minutter, og jeg var inne bare 2 ganger. Nå ikveld sutret han, grein litt idet jeg gikk ut av rommet, i 6 1/2 minutt, så var det jammen stille. Jeg rakk ikke gå inn til han engang. Gikk inn og breide over han teppet, og da sov han uten smokken sin. Jeg må si, at hvis det er så "lett", så angrer jeg på at vi ikke gjorde det før. Men samtidig, jeg syns det var grusomt i går - og hadde vi gjort det tidligere hadde han jo vært så liten - eller, enda mindre iallefall. Men nå hadde vi prøvd en mildere form for å få han til å sove, i over en måned, uten at det hjalp det døyt, så hva gjør man da?? Jeg er vel egentlig ganske førnøyd, og det virker ikke som han hater meg (selv om jeg sa det til kjære i går: han kommer sikkert til å hate mamman sin i morra).... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 20. mai 2010 #4511 Del Skrevet 20. mai 2010 OK, der var jeg oppdatert på de siste dagene. Vi er jo i Italia, og de siste dagene har vært intense. I går var vi på farten i 15 timer, mer eller mindre, og I sov nok under 1,5 timer samlet, og sovnet ikke før etter kl 22. I dag har vi trillet, båret og jeg har ammet, men hun har ikke sovet stort, kanskje tre kvarter samlet? Hun var selvsagt superovertrøtt og hyper, og grinete, noe hun aldri er til vanlig. Men hun sjarmerer alle, og får sykt masse oppmerksomhet fra de innfødte. Nå ligger jeg på senga i mørket med mini-PC, mannen er nede i resepsjonen (tror jeg) sammen med de fleste andre, og i morgen blir det en spennende dag, for da er det bryllup med endel opplegg (mannen er forlover). Jeg har strøket kjoler til meg og I, og håper vi får til søvnen bedre enn i dag, ellers blir det nok en morsom middag senere. Ang. maten har hun spist det vi har spist, og det virker som om hun har kost seg. I går til middagen fikk hun barnestol fast på bordet, og spiste brød med olivenolje, squash, aubergin og tomat. Vi har med litt barnemat til henne, men det ville hun ikke ha, og snudde seg bort og snurpet munnen sammen. Jeg er litt bekymret for henne, for hun har nok blitt litt tynnere i det siste, men jeg tror at friske unger spiser når de er sultne, og akkurat nå er hun altfor opptatt med å utforske verden. Siste nytt er at hun vil reise seg opp, men bare kommer halvveis, og det er greit nok, for her er det stort sett enten flisegulv eller steingulv. Det var dagens lengste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. mai 2010 #4512 Del Skrevet 20. mai 2010 Det høres nå ut som dere har det koselig til tross for søvnstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. mai 2010 #4513 Del Skrevet 21. mai 2010 Høres ut som dere har det koselig, tross at snuppa ikke vil sove. Gleder meg til å høre mer om turen, kanskje du slenger inn et bilde av snuppa i kjolen også Har ei venninne som gifter seg om 2 uker, gleder meg sånn til å se snuppa hennes i brudepikekjole, det er jo så herlig. *håper vi kan få ei tulle nestegang Da har jeg noen å dolle opp jeg også, hehe. Soon: Vi lot L gråte og har gjort det noen ganger senere når det har sklidd litt ut. Nå er de så store at nå gjør det ingenting. Jeg hadde ikke vært i tvil om å gjøre det igjen, selvom det kan virke hardt og brutalt. I dag kjenner jeg eggløsningen driver på Har aldri kjent det slik før, men nå kjenner jeg den. Og det var jo dumt, for vi hadde sex i går :) Så nå er jeg veldig spent da, på om det kan klaffe for oss igjen. Kryss alt dere har for meg, for dette er det jeg ønsker aller mest nå. Jeg bare elsker å være mamma, har ikke ord. Jeg jobber på barnas hotell og gleder meg masse til sommeren når alle ungene skal være der. Sånn sett er jeg heldig, da blir det ikke fult så ille å være borte fra lillemann. Eller det kan gå motsatt vei, at jeg sutrer og griner hver gang jeg ser en unge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 21. mai 2010 #4514 Del Skrevet 21. mai 2010 I natt har hun faktisk sovet veldig bra, etter noen oppvåkninger i starten. Hun sov i strekk fra 23.30 til 06.30, og det kan man ikke klage på. Nå er mannen ute og forsøker å få henne til å sovne før avgang, for det hadde vært veldig greit. Jeg har pyntet og sminket meg, og det er bare strømpebuksa som gjenstår. Det blir nok noen bilder etterhvert, ja. Antrekket hennes er hvit kjole med rosemønster og tyllunderskjørt, hvit strømpebukse med blonder på rumpa, og hvit cardigan med knytting i halsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. mai 2010 #4515 Del Skrevet 21. mai 2010 Som jeg skrev igår sovnet han lett i går kveld med bare litt sutring. Etter 3 timer våknet han og gråt - veldig. Jeg blir veldig usikker på hva jeg skal gjøre når han våkner sånn...skal jeg trøste eller bare vise meg liksom?? Vi tok han ikke opp, men trøstet i senga, ga han smokke, strøk han på kinent etc, men han ville ikke roe seg. Gikk inn og ut noen ganger, men det ble bare værre, og etter 35 minutter klarte vi ikke mer. Da vi tok han opp da var han helt fra seg...jeg syns det var grusomt, han virket ikke helt som seg selv rett og slett. Dessuten rapet han og prompet flere ganger og fortsatt å gråte. Hvordan vet man om det er noe som plager, eller om han bare vil opp liksom?? Han sovnet etter 1 time og 15 minutter våken, da bysset jeg han i søvn, for han ble bare hysterisk når jeg la han igjen. Til gjengjeld sov han til 07.40 - hørte han en time tidligere, men da skravlet han bare og sovnet igjen. Syns han sovner lettere av seg selv om han våkner på natta etter vi begynte med å la han gråte. Sutret i 10 minutter før han sovnet til første luren nå også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. mai 2010 #4516 Del Skrevet 21. mai 2010 Gråter G etter han har sovnet for kvelden, tar vi han alltid opp og stryker litt på ryggen. Av erfaring er det da luft som plager han. Han kan fint ligge å sutre litt før han sovner om kvelden, dog gjør han det svært sjelden nå, men begynner han å gråte, sjekker vi han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 21. mai 2010 #4517 Del Skrevet 21. mai 2010 Vi gjør det som Saeria. Hvis hun sutrer, ser vi det an, men dersom det går over til gråt, tar vi henne opp, og enten bærer henne (mannen) eller gir litt pupp. Ofte kommer det en stor rap når hun blir tatt opp, så hun gråter ikke "for moro skyld". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. mai 2010 #4518 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Nei, det er akkurat det som er så vanskelig. For før så tok vi han alltid opp, men da våkner han bare og vil nærmest leke og alt mulig. Man skal liksom ikke ta de opp igjen da, men roe de i senga, men jeg mener - når man ikke får roet de i senga, da må det jo være noe... Vi får se hvordan det går i kveld. Til andre duppen idag (vi pleier egentlig trille da, men da ble han plutselig stup-trøtt så jeg måtte legge han), grein han litt i ett par minutter, så skravlet han i 5 minutter og så sov han Så jeg føler jo det er fremskritt også, fra å gå og bysse og bære og være sliten i oppmot en halvtime før han sovner og til dette... Endret 21. mai 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. mai 2010 #4519 Del Skrevet 22. mai 2010 Ok, skrikekur over - the end! Dette makter jeg ikke lenger - og stakkars lille vennen hylgråter til han er gjennomvåt av svette og tårer Nei, da får vi heller bysse og kose og bære selv om det er tungt. Han virker ikke trygg i det hele tatt og jeg kan ikke fatte at han kan oppleve sengen sin som et trygt og godt sted å være når det er der han må ligge og være redd. Nope, nå er det slutt og jeg er så glad for det. H....... Helsesøster!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. mai 2010 #4520 Del Skrevet 22. mai 2010 Det holder jeg med deg i. Mammahjertet vet best. Ulempen med skrikekurer er jo at de ofte må gjentas, så da kan man jo stille spørsmål vet hvor mye kur det er. Så jeg tror du gjør det riktige for dere. så var det også noe med at de ungene som man har foretatt undersøkelser med, hvor resultatet er til "fordel" for skrikekuren, er godt over året gamle. Det er klart at det er forskjell på sutring og skriking, og enhver får gjøre det de føler er best for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå