Edie Skrevet 15. mai 2010 #4481 Del Skrevet 15. mai 2010 Da er vi på plass hos mamma og pappa. Han sov en time i bilen på vei hit, men nektet å sove i ettermiddag. Han hylgråt i en time før vi ga oss med å prøve. Blid etter han fikk komme opp i stua igjen da. Bare veldig spent på hvordan han blir når han skal sove for natta om en snau time. Jeg gruer meg.... Vet ikke hva som gjorde utslaget jeg. Ny seng, varmt rom (hvor vinduet nå står på vidt gap så regner med det problemet er løst)og uvante omgivelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. mai 2010 #4482 Del Skrevet 16. mai 2010 Natta gikk forsåvidt greit, selv om jeg synes det er tidlig med morgen kl. 06... Ønsker alle sammen en god 17. mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. mai 2010 #4483 Del Skrevet 16. mai 2010 Dere må ha en riktig god 17. mai, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. mai 2010 #4484 Del Skrevet 16. mai 2010 God 17.mai til alle sammen. Jeg har ennå ikke strøket bunadsskjorta, og har heller ikke prøvd bunaden, men regner med det går greit. I år må være første gangen siden jeg flyttet hit at det faktisk finnes en sjanse for at bunad blir for varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. mai 2010 #4485 Del Skrevet 16. mai 2010 God nasjonaldag i morgon alle saman Mamma har stryki bunadsskjorta mi... Bunaden min passar i alle fall, og eg trur eg kan trenge den, meldt drittver... Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. mai 2010 #4486 Del Skrevet 16. mai 2010 Blir nok skitvær her og. Det jeg fant til G, var alt for stort, så da ble det kjøpt vest og skjorte (bodyskjorte) på fredag. Har bukser fra før som passer til, så det var genialt. Vi skal på hytta, så det kan bli ganske så intimt med alle som skal være der, for hytta er ikke stor. I kveld skal jeg bake liten sjokoladekake som skal pyntes med krem, jordbær og blåbær i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 16. mai 2010 #4487 Del Skrevet 16. mai 2010 Gratulerer med dagen i morgen! Heldigvis passer bunaden, jeg prøvde den for en uke siden Bunaden til lillegutt er nok litt stor men det får bare være... I morgen kveld reiser jeg til sørlandet i forbindelse med en begravelse på tirsdag. Jeg skal reise alene og blir borte fra lillegutt i 2 netter Jeg er veldig spent på hvordan det blir med ammingen når jeg skal være borte fra han så lenge. Jeg får vel ha med pumpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 16. mai 2010 #4488 Del Skrevet 16. mai 2010 Gratulerer med dagen i morgen Jeg skal få sydd inn bunaden min jeg, HURRA! (men jeg fikk den sydd ut til barnedåpen da...) Vi skal feire dagen i byen også skal jeg og M reise heim til mor og far etterpå,blei en liten spontantur, så det blir en lang dag! Men blir kjekt å treffe all familie igjen M er forresten blitt kjempeflink til å vinke og sei "dade" (hadet), søta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 16. mai 2010 #4489 Del Skrevet 16. mai 2010 Gratulerer med morgendagen ! Matrosdressen passer heldigvis I enda og bunaden min kjøpte jeg for stor (brukt) så jeg regner med at jeg kommer i den. Har lagt p meg 3 kg siden jul så det går nok greit... . Da storebror var 9 mnd var jeg supertynn, dvs 7 kg lettere enn nå. Men får satse på å gå ned i løpet av sommeren . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. mai 2010 #4490 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Der var kaken ferdig, og jammen rakk jeg ikke plante noen blomster i kveld også... Spice: Du får trøste deg med at jeg har lagt på meg mer enn 3 kilo før jul, og er langt i fra noen sylfide. Bunaden må både renses og sys ut (det er vel lite sannsynlig at jeg vil bli like tynn som jeg var da jeg var 15, med 23-24 tommers livvidde ), så den blir ikke brukt i år. Dessuten må alt sølvet renses. Får vel prøve å få det gjort til neste 17. mai. Endret 16. mai 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. mai 2010 #4491 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Rakk meg ikke innom her hverken 16. eller 17. jeg - så får bare håpe alle hadde en flott feiring i går. Vi var i sentrum og så på toget, og E var storøyd og sprellet med armer og bein når korpsene spilte Han var flott i bunaden sin, selv om den var litt stor. Men vi skal i 2 bryllup i sommer, så da er den nok mer passe da. Ser dere snakker om kg her...jeg tør ikke tenke på hvor mye jeg har lagt på meg i det siste...kommer meg bare ikke ned igjen - alt for mye søtsug hele tiden og null energi til å trene (hater å trene)...Jaja, det er ikke verdens undergang...jeg er vel ikke akkurat overvektig fordet. Skulle vel bare strammet inn litt her og der - og magen etter ks ser ikke akkurat fjong ut. Håper det går bra å være borte fra lillegutten, effy. Vi reiser til Roma om en uke - men må si det er med blandede følelser - 4 dager borte fra E blir nok rart, men vi har vel bare godt av det, og jeg vet jo at han er i de beste hender hos besteforeldrene. Endret 18. mai 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. mai 2010 #4492 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg har mange kilo å gå ned, Soon. Har mesket meg for mye, dessverre. Nå er det ingen bønn lenger. Jeg vil ikke se ut som ei halvfeit julepurke, så nå begynner jeg å ta mer på alvor hva jeg spiser. Lett trening skal jeg også begynne med nå. Snill Svigerinne har tilbudt seg å sy ut bunaden min til neste år, slik at jeg sparer masse penger. Hun har sydd egen bunad, så hun vet hva hun gjør. Så da blir det bunad på meg til neste 17. mai. Forhåpentligvis i en størrelse jeg kan trives med. Krom hjelper på søtsuget. Det stabiliserer nemlig blodsukkeret. Jeg kjøpte på helsekosten. Var billigere der enn på apoteket, og den er like god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 18. mai 2010 #4493 Del Skrevet 18. mai 2010 Lillemann blir 9 mnd den 25, men har enda ikke vist antydning til å ville krype/krabbe eller åle seg fremover. Ikke "står" ham ned hjelp heller. Ser jo at de andrer barna i barselsgruppa nå både reiser seg opp og står ved sofaen på egen hånd,går når du holder de i hendene, krabber osv. Dvs de er på full fart overalt. Lillemann sitter der jeg setter han og legger jeg han på magen skyver han seg kun bakover. Setter seg til slutt fast i en stol eller et bordben og der blir han. er sikkert litt tidlig å bli bekymra, men syns jo det er litt trist for han da..Han vil jo så gjerne "henge med". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. mai 2010 #4494 Del Skrevet 18. mai 2010 Vår gutt kommer seg fremover, men han krabber ikke ordentlig enda. Det er jo snittalder på 10 mnd. for krabbing, så noen må jo nødvendigvis være litt senere. Ikke reiser han seg opp, ikke setter han seg opp selv. Han sitter der jeg setter han. Han spenner beina oftere når vi holder han, slik at han står på fanget med støtte fra oss, og han prøver å sette knærne under seg, men det er ikke så lett, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 18. mai 2010 #4495 Del Skrevet 18. mai 2010 Det med kryping/krabbing og andre milepæler skjer veldig plutseleg og! For to-tre veker sida lå mini på golvet og kom seg kun rundt i ring og litt bakover, mens no kryper han som berre det, tek nokre små krabbesteg, setjer seg opp sjølv, og reiser seg opp på knærna når han støttar seg på noko Han er 8 mnd og 12 dagar no. Er vel ganske gjennomsnittleg i utviklinga tenkjer eg. Storebror kunne reise seg opp og gå med støtte (rundt bordet, gåvogn osv) då han var på same alder. Så det er forskjellig kor mykje dei klarer. Eg går ikkje opp i vekt når eg ammar, eg... Så kosthaldet mitt er vel ikkje direkte helsekost no. Må vel ein skjerpings til... Er veldig fornøgd med vekta og kroppen no då, blei altfor tynn etter amminga av eldstemann, mens no veier eg det same som eg "alltid" har gjort. Satsar på å holde meg der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 18. mai 2010 #4496 Del Skrevet 18. mai 2010 Det er fordelen med å amme . Siden jeg sluttet for 4 mnd siden har vekta kun gått oppover. Førstemann ammet jeg godt over et år og da ble jeg bare tynnere og tynnere. Spiste alt jeg ville. Og det gjør jeg desverre nå også . Men det er så utrolig kjedelig å slanke seg og trening har jeg helt mista lysten på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. mai 2010 #4497 Del Skrevet 18. mai 2010 Skjønner godt at det ikke alltid er like lett å hoste opp motivasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. mai 2010 #4498 Del Skrevet 19. mai 2010 Jepp det er motivasjon det står på her også. Og tid - syns jeg da... Vil jo gjerne være litt sammen med kjære også når han kommer fra jobb, da er ikke det første jeg tenker på trening altså - men å slappe av/finne på noe med kjæresten min etter en lang dag med lillegutten. Kan hende det blir annerledes når jeg begynner å jobbe igjen?? Hvem vet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 19. mai 2010 #4499 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Jeg meldte meg på Grete Roede kurs i vinter og har gått ned over 7 kg. Synes det er veldig kjekt å få "hjelp" med motivasjonen på ukentlige møter hvor man snakker om utfordringene. jeg ønsker å gå ned ca 5-7 kg til. Ammingen har ikke hjulpet meg noe, og faktisk så virker det som jeg går lettere ned nå som jeg ikke ammer så mye lenger. Håper alle hadde en fn 17. mai. Jeg har eksamen på fredag, så jeg leste til eksamen. Mannen tok med J og så på borgertoget, og det var visst veldig stas. J var 9 mnd da han begynte å krabbe. Han krøp aldri, men begynte rett på krabbing. Hadde ikke bekymret meg for det i det hele tatt, Spice. I er nok langt innenfor normalen. J reiste seg ikke opp før han var 10 mnd. Har inntrykk av at det er ganske normalt. Er imponert over at enkelte av ungene her sier noen ord. Gleder meg til J sier 'mamma' for første gang. Ellers har vi bestemt oss for å selge leiligheten og kjøpe noe større. Hvis vi går ut av byen trenger koster det ikke så mye ekstra. Vi er plutselig lei av liten plass og ønsker litt roligere omgivelser. Vi får besøk av megler i dag, og jeg håper vi får en grei prisantydning. Endret 19. mai 2010 av Blowers daughter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. mai 2010 #4500 Del Skrevet 19. mai 2010 Når det gjelder kilo er vel jeg en av dem som har vært "heldig". Jeg var ekstremt forsiktig med hva jeg spiste når jeg var gravid, og var igrunnen det etterpå også. Før jeg ble gravid veide jeg 90, gikk opp til svimlende 103,5 Hadde veldig masse vann og kiloene var vekke et par dager etter fødsel. Nå veier jeg alt fra 73-75. Men der stanger det, har veeeldig lyst til å komme meg ned på 70, det hadde vært passe. Jeg begynte på krom for ca 2 1/2 uke siden og det hjelper veldig. Om det er tablettene eller psyken, det spiller ingen rolle så lenge jeg føler det hjelper Har i tillegg blitt mye flinkere til å spise jevnt, frokost,lunsj, middag og kanskje en youghurt eller frukt mellom. Ser lillemann som en mulighet til å begynne med et bedre kosthold, så nå spiser jeg de 3 måltidene sammen med han, veldig koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå