Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her har vi kontroll hver mnd frem til 6 mnd, deretter 8,10,12 og 16 mnd. Så er det vel 2-års kontroll tror jeg.

Vannskåler ja, det er kjempemoro her også. Nå har vi bare to små dachser da, så det er ikke all verdens til skål vi har, men her må alt settes vekk når L er på oppdagelsesferd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så merkelig at jo senere jeg legger lillegutt om kvelden, jo tidligere står han opp..

I går la jeg han en halvtime senere siden vi hadde besøk, og da våknet han kl 5.10 i morges (den siste uken har han våknet rundt kl 05.40).

Heldigvis tar han igjen litt søvn nå. Han har sovet 3 1/2 hittil i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt her våkner ca kl 7.00, men sover så utrolig lite på dagene. I dag har han vel sovet 1 time tilsammen. Virker som om han trenger mye mindra søvn på dagtid nå som han sover gjennom nettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag greide S å sette seg opp før fyrste gong Og å reise seg opp i kneståande mens han holdt seg fast i ei leikekasse. Og han kryper rundt som berre det, og har tatt eit par krabbesteg. Flinkingen :tommelopp:

Rart å tenkje på at for to veker sida lå han stort sett berre stille på golvet!

Etter nærmare to veker med god søvn (type 1-2 ammingar) har det no vore to drittnettar på rad :Gjesp: Eg er i tillegg skikkeleg forkjøla og føler meg heilt vrak. Slitsomt å vere åleine med to ungar då.

Her har me forresten 8, 10 og 12 mnd kontroll. Men mini er jo 10 mnd i juli (fellesferie), så den kontrollen blir ikkje før i august når han er 11 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

effy: sånn er det her også, jo senere i seng - jo tidligere våken på morgenen.

Imli: så flink S er da!! når det først løsner, så går det unna ja :jepp:

E har enda ikke klart å sette seg opp av seg selv, men han sitter ganske stødig hvis vi setter han.

Klatringen tar helt av om dagen - syns ikke jeg gjør noe annet om dagen enn å passe på han - eller ta han bort fra der han reiser seg.

Blir noen "strafferunder" i lekegrinda av og til, for han nekter å høre på meg, og jeg får ikke gjort noe annet når han bare skal reise seg over alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene disse dagene, og har jobbet intenst med en tekst i tillegg, så jeg må innrømme at I ble plassert i vippestolen med en kjeks. Jeg satte henne også dit en stund i kveldingen etter å ha tatt henne vekk fra gardinene ca. 8000 ganger.

Hun jobber også hardt med å heise seg opp, men kommer ikke lenger enn knestående. Det ser litt pussig ut når jeg sitter i sofaen og ser på ansiktet hennes rett nedenfor meg. Hun sovnet forresten uten et eneste kny i kveld også, andre kveld på rad. Jeg håper hun sover godt en stund framover, for jeg har tenkt å legge meg selv snart, også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun sovnet, H. Håper du også får litt søvn.

Soon: Det er travelt for deg nå, ja. G har vært bortpå gardinene noen ganger, og ler når jeg sier nei. Men ingenting er som å krype etter katten! Bare synd at katten vet å vokte seg vel (egentlig er jo det bra da), for han kommer seg ikke så veldig nær før katten lusker bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse flotte bilder! Synes vi alle har nydelige unger jeg! :)

Men jeg rakk ikke få med meg bildene fra Minnimusepus og NiChia... (send meg gjerne en PM om dere gidder :sjenert:)

Litt forskjellig praksis på helsestasjonene rundt omkring. Sånn har vi det: 6-uker, 3 mnd, 4 mnd, 5 mnd, 6 mnd, 9 mnd og 12 mnd. Den 1-års kontrollen er jo midt i fellesferien så vi fikk ikke time før i midten av august, men det går sikkert fint det også.

I dag gikk vi to timers tur. De bygger nye vei gjennom skogen her, så vi får en fin rundtur. Men, den er ikke helt ferdig enda, ikke gruset enda eller planert, så det var bumpete med barnevogn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! :) Her har I sovnet på første forsøk for tredje kveld på rad nå. I går sov hun til og med til 03.30 før hun våknet (da jeg gikk i døra for å sjekke om alt stod bra til med henne. :sjenert:) Jeg kan like slike netter, men tar det absolutt ikke som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er superdeilig når de begynner å sove skikkelig, og natta gjennom. Lillegutt her begynte forsåvidt tidlig med å sove natta uten mat, men det tok lang tid før han ble rolig om natta. Vi var vanligvis inne hos han 20+ ganger i løpet av en natt. Nå er som regel maks. 5 ganger fra leggetid til han står opp. Og man får virkelig et nytt liv da. Sammenhengende søvn er undervurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sov like godt hele natten uten mat og trøst av noe slag. Jeg er sjokkskadet. :redd: Jeg var inne hos henne da jeg la meg, og hun lå oppned og oppå dyna, men jeg tenkte at hun nok ville våkne uansett, og snu seg. Men plutselig var klokka nesten 07.30, så jeg løp inn til henne, og der lå hun og sov godt i mer eller mindre samme posisjon. Hunden hadde sneket seg inn på rommet fordi døra stod på gløtt, og sov på gjestemadrassen vi har liggende der i tilfelle urolige netter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har også begynt å spise bedre etter at hun begynte å sove bedre, og får mindre pupp. Ingenting er bedre enn det. Hun har alltid likt alt, men har ofte vært uinteressert unntatt i de første munnfullene. Nå spiser hun det meste hun får tilbudt, om det er brødskive, matglass, frukt i biter, litt av vår mat. Jeg føler at livet har blitt enklere med et trylleslag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med både maten og søvnen, Honesty :)

Jepp, det er dere vel undt!

---

Hadde litt å lese igjennom. Vi hadde ikke nett igår, fordi vi gravde grøft for å plante hekk, og da klarte kjære å kutte av kabelen til internett og tv...glad det ikke var meg ;)

Men nå er det fikset, og jeg er på nett igjen - puh :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...