Honesty Skrevet 4. mai 2010 #4321 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg synes det er litt dumt at kjedebutikkene har en tendens til å ha tegneseriefigurer/figurer fra filmer osv på alt av klær. Jeg kan ikke fordra Hello Kitty, og tenker at snuppa nok vil si fra når hun er gammel nok til å ville ha det. Til jul så jeg den j**** katta til og med på en pyntekjole med tyllunderskjørt. Av kjedebutikkene synes jeg Lindex og NameIt har de fineste klærne til babyer, og KappAhl har også endel fine, fargerike bodyer. Dessverre synes jeg ikke de tåler vask like godt, og har en lei tendens til å krympe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 5. mai 2010 #4322 Del Skrevet 5. mai 2010 Vi arvet masse klær da vi fikk størstemann. Og da vi fikk en gutt til hadde vi eskevis med klær. Hadde gitt mye av de mer typiske gutteklærne til Fretex ettersom storebror vokste ut av de. Så etter i går og vi har flere vinter/parkdresser som ser nesten nye ut, ullklær (Joha), regndresser o.l. Vi har veldig lite merkeklær. T.o.m noen av vinterdressene er kjøpt på Kapp Ahl o.l og har fungert helt utmerket. Satser også på endel hjemmestrikk. Mange av klærne vi har etter storebror er brukt max 5 ganger. Og minsten vokser så fort at mye av klærne han har fått er ubrukt. Så jeg merker kun slitasje på enkelte Name It bodyer. Vi har brukt helt vanlige hjemmeklær til storebror i bhg. Oftest går de rundt i strømpebukse og body/genser. Men vi bruker mye ullklær fra tidlig høst til sein vår. Så vi ønsker oss alltid ull til bursdager og jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 5. mai 2010 #4323 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg handler både dyrt og billig. Når lillegutt har vokst ut av klær, så har jeg somregel bare kastet klærne fra H&M, Cubus og KappAhl pga dårlig kvalitet. Sånn sett synes jeg det er greit å bruke litt penger på merker hvis de tåler mer enn klærne fra kjedebutikkene. Jeg har ikke handlet inn noe utsyr til barnehagen ennå, men kommer sikkert til å kjøpe Reima dress iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 5. mai 2010 #4324 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg kan ikke fordra Hello Kitty, og tenker at snuppa nok vil si fra når hun er gammel nok til å ville ha det. Til jul så jeg den j**** katta til og med på en pyntekjole med tyllunderskjørt. Veldig enig!Jeg var fast bestemt på å ikke ha ett enste Hello Kitty plagg i hus..Veeel, nå føler jeg det flyter over av det! Jeg tror det stort sett er sånne klær M har fått med alle i gave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 5. mai 2010 #4325 Del Skrevet 5. mai 2010 Soon: Det stod faktisk lindex i joggebuksa hans :gjeiper: Når jeg husker etter kjøpte vi to joggebukser og en body. På de er det jo ta 3 betal for 2. Jeg har vært kjempefornøyd med de. Ellers så har vi mye brukte klær til lillemann, kjøpte en god del av noen venninner. Der er det mye nameit, men det vi kjøper selv er for det meste h&m, lindex eller kapphal. Som flere nevner så er mye av tøyet til cubus veldig stort, form har de heller ikke så de har en tendens til å henge når de er vasket en gang. (dette gjelder bodyer) Jeg er av den typen som elsker ole brumm og biler, så her er det for mamma sin del han bruker det Hadde jeg hatt jente hadde det nok bare vært hello kitty og prinseser, haddde vært koselig engang det også Hva er planene på 17 mai da dere? Og skal dere ha bunad eller kjole/dress til ungene? Jeg har kjøpt en bunad av ei venninne, så det blir den sammen med ei lue jeg har kjøpt, også må vi nok ha pensko også. Herlighet så fin han kommer til å bli, gleder meg masse Vi skal ha selskap hos oss i år, og som de fleste av dem sikkert vet gjør jeg mye ut av slike tilsetninger. Elsker å stelle til slike ting. Så nå har jeg kjøpt inn servietter, tallerkner, flagg etc, alt med 17.maimotiv Også skal jeg bake 17.maikake medflagg på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 5. mai 2010 #4326 Del Skrevet 5. mai 2010 Vi skal ikke gjøre så veldig mye ut av feiringen. Jeg skal lese til eksamen på dagen, mens mannen tar med seg J ut en tur. På kvelden skal vi ut å spise sammen med noen venner. Vi får vel ønske oss en del ulltøy til bursdagen hans i sommer. Sko og støvler venter jeg med å kjøpe til han kan gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 5. mai 2010 #4327 Del Skrevet 5. mai 2010 Her har mensen kommet for 2 gang, 38 dager etter sist mens. Da virker det som om det er i gjenge igjen og det er deilig. Hadde veldig lang syklus før også, så intet unormalt. Nå er det bare å begynne å fylle ut menskalenderen så jeg kan finne ut tid eggløsningen er til etter sommeren;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. mai 2010 #4328 Del Skrevet 5. mai 2010 Vi har heller ingen store planer for 17.mai - skal vel en tur til byen og se toget - men kun hvis været tilsier det - gidder ikke stå å fryse hvis jeg ikke må Ser mange har Reima-dress - gikk inn på en (gammel) best i test side, og ser at både Coop og KappAl sine dresser kommer like godt ut i test som Reima - og til en tredjedel av prisen Regner med vi også får ønske oss/han ulltøy og utetøy/sko til burdagen - jeg aner ikke hvor stor/liten han kommer til å være når han begynner i barnehagen, så jeg vil ikke ta noen sjangser på å skaffe slikt utstyr, da det koster såpass mye penger, før jeg har mer anelse på størrelser. Nå bruker han 74 og 80 i bodyer, 74 i pysj, 68 og 74 i bukser, så det varierer litt. --- Idag skulle E ta morgen allerede kl 04.20 :trøtt: Men ikke tale om fra min side, så han ble med i senga vår - turna og styra og lugga og sparket i en drøøøøy time, helt til pappa`n, som hadde stått opp for jobb, kom inn og strøk han på hodet til han sovnet...Jeg hadde også prøvd, men han trengte visst litt pappakos Så da fikk vi sovet en stund iallefall, han våknet vel halv sju tror jeg, og det er helt greit. Han sov faktisk fra 19 til 04.20 - med unntak av to oppvåknnger før 22 - så det var jo en flott natt sånn sett. Men, heller opp ett par ganger om natta og han sover til 06.30-07, enn at han sover rolig og våkner kl 04.30 altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. mai 2010 #4329 Del Skrevet 5. mai 2010 Her har mensen kommet for 2 gang, 38 dager etter sist mens. Da virker det som om det er i gjenge igjen og det er deilig. Hadde veldig lang syklus før også, så intet unormalt. Nå er det bare å begynne å fylle ut menskalenderen så jeg kan finne ut tid eggløsningen er til etter sommeren;) Så kjekt - ingen mens i sikte her - men den kommer vel når jeg minst venter det (mest sansynlig når vi er på romantisk tur til Roma om 3 uker... ) Gratulerer med 10 mnd baby forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. mai 2010 #4330 Del Skrevet 5. mai 2010 Gratulerer med 10 mnd gutt Minni! Her har mini vakna to gonger i natt for mat. Har berre vakna 1 eller 2 gonger for mat 5 nettar på rad no, så håper det held seg slik! Han eter fortsatt ganske dårleg, så kan ikkje nattavvenne heilt enno, men gler meg til eg kan det. Hadde vore deilig å sove ei heil natt... Regnar ikkje med at eg for noko mens før eg sluttar å amme om natta. Trudde eg hadde fått den tilbake, men det var berre ein liten blødning som berre varte ein kveld... Aner ikkje kva det kan ha vore eg :klø: Har jo kobberspiral, og det skal jo heller gi kraftigare blødningar enn sparsommare, og det er jo ikkje hormonar i den som kan lage kluss heller. Rare greier. Haha, eg har heller aldri skjønt kvifor det er Hello Kitty på så og seie alt av jenteklær! Eg likar heller ikkje den katta, men eldstemann elskar ho Han vil ha "musti", som han kallar ho, på alt... Så eg slepp ikkkje unna den katta uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 5. mai 2010 #4331 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) I natt har vi hatt en god natt. Hun våknet for mat 02.00 og 04.00, og sovnet greit uten noe tull etterpå. Hun våknet kl 06, fikk litt mer pupp, og så sovnet vi hele hurven, hun mellom oss. Ang. klær liker jeg fargerike klær, og gjerne med dyr på. Dette forplanter seg også til tøybleiene, som vi har i alle regnbuens farger og mønstre. Jeg synes Lindex og Kappahl har tøffe mønstre på bodyene, men de har en lei tendens til å være litt brede i fasongen. Ellers har bestemor kjøpt kjole til henne (med medfølgende cardigan), og den tenker jeg at hun skal ha på seg når vi skal i bryllup i Italia om noen få uker. Endret 5. mai 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 5. mai 2010 #4332 Del Skrevet 5. mai 2010 Tror coop sine kom best ut i tv2 hjelper deg testen, kappahl sine har jeg aldri hørt om, hvilke test er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. mai 2010 #4333 Del Skrevet 5. mai 2010 For ein skjønn kjole, Honesty, skulle ynskje eg hadde jenter Evnt gjere som i gamle dagar då det var vanleg at både gutar og jenter gjekk i kjolar då dei var små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 5. mai 2010 #4334 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) I går kjøpte jeg et par kosedyr til henne på Kid. Harald Hai og en stor, grå elefant, til 50 kroner pr. stk. De var så søte at jeg ikke klarte å la være. Ja, og kjoler er fint, men upraktisk. Men her går det like fullt i body og strømpebukse, dag ut og dag inn. Nå som hun spiser selv, blir hun uansett så tilgriset at jeg ikke gidder å kle henne pent. Men nå var jeg aldri typen som lekte med dukker som barn, heller. Apropos kjoler dumpet det ned en pakke i postkassen til henne for litt siden. Strikket kjole, tilhørende jakke og pannebånd, alt fra min gamle gudmor. Endret 5. mai 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. mai 2010 #4335 Del Skrevet 5. mai 2010 Spice: Hjemmestrikk er jo gull da. Det er en grunn til at jeg kjøper hjemmestrikk fra folk som strikker på bestilling. Minnie: grattis med 10 måneder stor gutt! Hjelpes så tida flyr! Ang. best i test dressene, så vet jeg fra søster at coop og reflex og de egner seg best for større barn, fordi de er tyngre (muligens tykkere også, ja). Dermed er det bedre med f.eks. reimadress, slik at barnet får lettere for å bevege seg. Det være sagt, så kommer jeg til å kjøpe brukt reima vinterdress. Til 17. mai haar vi kjøpt en dressbukse med skjorte og vest sydd fast som en onepiece. Den kostet oss hele 30 kroner. Fretex er en fin ting. Den så flett ny ut! Nå skal vi bare luske oss bort på en av de lokale skolene, spise litt pølse, ta noen bilder og tusle hjem, så store feiringer blir det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 5. mai 2010 #4336 Del Skrevet 5. mai 2010 Koker dere flaskene fortsatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 5. mai 2010 #4337 Del Skrevet 5. mai 2010 Lillegutt skal ha bunad på 17 mai. Vi skal til sentrum og se på togene, innom jobben til mannen for å spise kake, hjem en tur for å slappe av litt- og tilslutt grilling hos svigers. Vi har vært på 8-9 mnd kontroll i dag. Lillegutt er 72 cm og 8360 gram :gjeiper: Jeg synes det er veldig greit at han har bursdag rett før barnehagestart. Da går det an å ønske seg litt av utstyret som må kjøpes inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 5. mai 2010 #4338 Del Skrevet 5. mai 2010 Til dere som handler på nettet: Hvilken side liker dere best? Og er mest fornøyd med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. mai 2010 #4339 Del Skrevet 5. mai 2010 Vi koker ikke flaskene, nei. Nettsider jeg liker å handle fra: www.trebjorner.no www.engulknapp.no www.krokofanten.no www.muffeladen.no www.hyenacart.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 5. mai 2010 #4340 Del Skrevet 5. mai 2010 Takk for tipsene til nettsider Saera! I dag har jeg vært på IKEA og handler inn litt til barnerommene. Skulle ønske vi hadde økonomi til å handle på feks Kirsebærlunden o.l, men pt får vi bare gjøre det beste ut av det. har så lyst til å kjøpe bokstaver for å lage navnene deres på veggen (lyseblå/gråe i tre, ca 20 cm høye), men de som jeg ønsker meg koster ca 88 pr stk. Dvs nær 800 for 8 bokstaver!! Det syns jeg er dyrt! Barn har blitt stor butikk skjønner jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå