Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Jeg er glad for at min og kommer hjem på daglig basis, samtidig som jeg har fått mye mer respekt for de som er alene/ikke får hjelp av pappaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Honesty: Blir nok godt å få hjem mannen, ja.

Hadde klikka om jeg hadde så mye ene-ansvar for E! All respekt til de som er alene med barna - enten hele tiden eller i perioder.

Imli: det var stor og fin gutt! :)

Du har nok fløte i stedet for melk du - bra han får i seg nok av mm da, ettersom dere sliter litt med annen føde :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var stor gutt, det. :)

I valgte dag med omhu, og vi har hatt tidenes mest hysteriske leggeseanse. Masse hylskriking, amming som ikke hjalp, turning og krabbing i senga, you name it. Nå har jeg henne i bæresele, i håp om at hun skal bli trøtt.

Og pappaen var ikke skummel. Selv om hun først så litt småskeptisk ut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker også å komme oss litt ut sammen med andre babyer, det er alltid stas! Her er det barseltreff hver mandag og babysang hver torsdag som er faste poster. Ellers går vi mest turer, eller har litt besøk. Jeg var en god del på åpen barnehage med førstemann og syntes det var veldig koselig. Tror jeg skal finne ut hvor nærmeste er her i strøket og ta en tur...

I dag skal vi på jobben min. Kollegene har bestillt mor og tvillinger på besøk, alt for lenge siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er det kjæreste-tid igjen :)

Kjære og jeg skal ut og spise, mens foreldrene mine passer E (dette blir rundt leggetiden hans uansett) - og så skal vi hjem til de og ligge over der vi også.

Han må øve seg litt på å sove hos de nå fremover, for vi skal til Roma om under en måned, og blir borte 3 netter - da skal han sove hos besteforeldrene.

Greit at han blir litt vant med huset dems i tiden før vi drar :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok greit, ja. Har nevnt for mannen at vi også burde hatt vakt (etter leggetid) en dag, slik at vi kan lufte oss litt. spise et godt måltid og bare være oss noen få timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det virkelig tatt av med krabbing (på alle fire).

E har krabbet flere meter av gangen, og kommer seg fort fremover til å være så ny i gamet...

Han har den siste uken tatt ett og to krabbeskritt og sånt, men nå ser det ut til at han har skjønt hvordan det skal gjøres :)

Så nå blir det vel enda mer å henge fingrene i for oss andre to :ler:

Om en liten time kommer pappa og henter E for kvelden - jeg blir alltid like lei meg idet de drar ut døra, ( litt hønemor? jeg?? :fnise: ) men det skal bli godt å ta seg en laang dusj (på det nye badet), og få ro til å pynte meg og stelle meg litt før kjære og jeg skal ut å spise.

Han jobber til 18, så skal møte han etter jobb, og så har han bestillt bord på resturant :rødme: Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen barnehage - er det noe som kommunene har? Eller hvos skal jeg sjekke det?

Kos deg på restaurant Soon! Så koselig.

Vi får besøk av mine foreldre i dag, og skal være helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen er det ulike kirker og bymisjonen som har åpen barnehage, som jeg vet om. Man betaler gjerne en liten sum for lunsj eller så, om man vil ha mat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kommunen som har åpen barnehage, halder til på helsestasjonen (helsestasjon tirsdag og torsdag, åpen barnehage mandag, onsdag og fredag).

Kose dykk på resturant, Soon, høyrtes herleg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fryktet leggingen i kveld etter gårsdagens mareritt, hvor hun til slutt sovnet sittende i fanget mitt. Men i kveld sloknet hun med en gang hun ble lagt ned, uten en eneste klage. :tommelsmil:

Hun spiste også et helt middagsglass til middag (bolognese fra Småfolk). Hjemmelaget spytter hun derimot ut. :sur: Krabbingen går nå ganske fort, og med en gang hun ser hunden, speeder hun opp. Når hun når frem til ham, stikker han i dekning, for han liker ikke lugging i pelsen noe særlig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her setter han opp farten når han ser katten. :ler:

Hjemmelaget mat går nedpå her. Hvertfall litt, og småfolk sin fiskegrateng var suksess! Det meste av den intetsigende glassmaten går i gapet da, men på søndag skal han få spise med oss. Det er visst mye mer gøy enn å ete alene. Samme hva det er han får.

Skjønner jo i grunnen det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J sitter alltid med oss når vi spiser, det har han i grunnen gjort siden han var 3-4 mnd. Synes det er viktig å ha fokus på at middag er familietid. Noen få ganger har han spist middag før oss, og da får han en skorpe e.l. å gnage på mens vi spiser.

Og nå har den 4. tanna kommet. Jeg var helt sikker på at den skulle komme forrige uke sammen med den andre tanna, for den har ligger like under tannkjøttet hele tiden. Men først i går brøt den gjennom. Han har ikke virket plaget av noen av tennene i grunnen, og det er jo kjekt for alle :)

Ellers er J så flink til å bæsje på potta om dagen. Det er leeeeenge siden vi har måttet skifte bæsjebleie på ham, tror det er flere uker siden han gjorde i bleia sist. Det virker som om han lettere får det ut på potta, for når han gjør det der kommer alt på en gang. Hvis det går i bleia, kommer det i flere doser utover hele dagen, og vi må skifte 2-3 ganger som regel. Vi har fast rutine på at han sitter litt på potta ved hvert stell, (etter soving og mating) og han tisser oftere og oftere der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har skrevet her nå, men har smuglest litt da, må jo få med meg hva om skjer :fnise::)

Så store mange av barna her inne er, vi skal på kontroll 11 mai, da er det 2 1/2 måned siden jeg har veid og målt han. Han er ikke store pjokken, men han er vel nå rundt 8,3 og 73 lang tenker jeg.

Så blink han er på potta BD, deilig at han har lyst til å sitte der å gjøre fra seg. Også så mye lettere det blir for han å slutte helt med bleie når den tid kommer. Vi får kanskje begynne å ta i bruk potta her vi også, det er heller min innsats det står på der ja :sjenert:

Ellers så har L fått sin 4 tann, bagynt å gå noen skritt med gåbilen, sier mamma helt bevisst, viser hvor stor han er, vinker. Ja, i det hele tatt. Må jo være lov å skryte litt, er stolte foreldre om dagen når det stadig skjer noe nytt :rødme:

Her ogå er han veeeldig begeistret for dyrene. Han er blitt veldig fasinert av beina til den eldste bikkja og skal hele tiden bort å plukke på dem :fnise:

Katten får han ikke være så masse nær, hun har en tendens til å komme med klørne om hun blir lei, så det er litt skummelt. Men det er så godt for han å vokse opp med dyr, også sånn som han og de koser seg med hverandre :)

Det er alt i alt herlig om dagene, kjenner at jeg begynner å grue meg til å begynne å jobbe igjen 19 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke gutter dere har, BD og Minni :)

---

Ååå, sov leeenge idag - vi sov hos foreldrene mine ettersom de passet E da vi var ute - så de ville ta han på morran idag.

Jammen meg luksus, å ligge til halv ti :)

Vi koste oss masse, kjære hadde bedt med ett vennepar vi ikke har sett på en stund, i all hemmelighet, og det var veldig koselig.

Etter et bedre måltid gikk vi på pub og drakk noen drinker, og vi var hjemme igjen rundt 01 - utrolig lenge siden jeg har vært oppe så sent :fnise:

E hadde vært kjempesnill, og våknet kun en gang ved 04 tiden, så jeg måtte inne en liten tur.

Men vi er veldig fornøyd med at han roet seg så fint der, da blir det litt enklere å dra bort fra han noen dager også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...