Saeria Skrevet 23. april 2010 #4161 Del Skrevet 23. april 2010 Håper det løsner med maten for dere begge, og supert at mini ville ha vann på flaske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. april 2010 #4162 Del Skrevet 23. april 2010 Her vil han veldig gjerne mates, gaper for neste skje før han nesten har svelget den første...og så får han holde litt mat selv - eplebiter, brødbiter og appelsin. Vi har gitt litt appelsin, og så bare følger vi med om han reagerer på det - som med alt annet. Jeg er veldig stolt idag - E har begynt å krabbe Og da jeg kom inn i stua fra badet idag, hadde han jammen meg reist seg opp og støttet seg i lekekassa - det samme skjedde ved en av spisestuestolene litt senere - så her skjer det saker og ting. Leggingen tok ca 10 minutter i kveld - dog måtte jeg ta han opp og trøste, men da sovnet han tvert og lot meg legge han ned nesten med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. april 2010 #4163 Del Skrevet 23. april 2010 Det er vel helst i forhold til de som har allergi i familien at en skal være obs på sitrus. G har fått litt appelsin, og det var stas. Men her er jo det meste ganske stas. Til og med ren avokado går nedpå. Skjemating er null problem, og han spiser gjerne litt selv om han får noe. Tomater og agurk er nam. Til og med balsamicoeddik og basilikum likte han. Han fikk et basilikumblad i neven og litt balsamico var på den tomaten han fikk av pappaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 23. april 2010 #4164 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) For en slukhals! Her skulle jeg bare se hvordan hun lå, og joda, hun lå med beinet kilt fast mellom sprinklene. Hvordan klarer hun det? Selvsagt knirket døra, så hun våknet, men fem minutter med amming virker å ha gjort susen. Her er forresten vann veldig populær drikke. Helst fra flaske, men også fra Nuk-koppen, fra glass eller egentlig hva som helst. Endret 23. april 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. april 2010 #4165 Del Skrevet 23. april 2010 G skal helst ha en fot innimellom de brede sprinklene i baby criben sin. Sove med fot i vinkel er tydeligvis toppen! Han er en slukhals, og jeg ser jo hvor heldig jeg er som har en gutt som sjelden misliker maten han får. Hvordan han får plass til alt i den lille mageposen er meg en gåte da. Her åt han en halv avokado i femtiden, så grøt av 150 ml væske, tilsatt et halvt eple, en halv banan og kanel, han drakk litt vann til måltidet, og 10-15 minutter senere drakk han 100ml MME! :dåne: Laks er vel det som ikke har vært stas, og sviskemos gikk han tydeligvis lei, for det synes han ikke så veldig om lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 24. april 2010 #4166 Del Skrevet 24. april 2010 Enig, Saeria - det er veldig godt å slippe matnekting Det eneste E ikke har likt av det han har fått, er agurk - merkelig nok - det er jo 95% vann eller noe sånt - men kan jo ha sammenheng med at han ikke er særlig glad i vann heller Vi har begynt å gi fra imsdalflaske, og da går det litt mer ned, men det hender seg han vrir seg unna ja, og det er ikke sånn veldig målbare mengder. Men litt er bedre enn ingenting. Idag har han fortsatt og reise seg, så jeg tror vi skal flytte ned sengebunnen på sprinkelsenga i løpet av dagen - vil ikke ta noen sjangser der. Han har enda ikke krabbet noe særlig idag, men han prøver og har tatt noen skritt - er artig å se på da, men jeg frykter følgene - løpe etter han overalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michelin Skrevet 24. april 2010 #4167 Del Skrevet 24. april 2010 Skjemating er null problem, og han spiser gjerne litt selv om han får noe. Jeg leste skjema ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. april 2010 #4168 Del Skrevet 24. april 2010 Det gjorde jeg også nå. I natt våknet G igjen. En ting var en litt tett nese, men han lå jo å prompet som en mann! Så da han begynte å grynte, trodde jeg det var greier på gang, og tok han opp og på potta. Ingen bæsj, men han tisset stort da. Så var det til køys igjen, og da måtte jeg holde han i hånda til han sovnet. Klokka kvat på sju var han klar for livet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 24. april 2010 #4169 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Nå har hun begynt å krabbe bakover. Jaja, det er vel et skritt, om ikke i riktig retning. Ellers tror jeg grøt er utelukket som kveldsmat her i gården. Hver gang vi har prøvd det, har det blitt mye nattevåk og gråting, så kanskje det er for hardt for magen hennes? Dette skjer ikke hvis hun får brødskive og fruktmos til kvelds. Hun vil nok juble hvis det blir enda mindre grøt. Endret 24. april 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. april 2010 #4170 Del Skrevet 24. april 2010 Såpass, ja. Synes jeg ser henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. april 2010 #4171 Del Skrevet 24. april 2010 Åh, sånn smothie ja, det likte mini og då han fekk smake det. Trur eg skal begynne å lage heimelaga smothie. Han likar i alle fall frukt... Sjølv om han ikkje likar så veldig mykje anna Han søv elendig om nettane... Og vaknar kl 4-5 og er lys vaken... sovnar kanskje igjen i 6-tida, men då vaknar eldstemann, og så har me det gåande Eg er ganske zoombie om dagane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. april 2010 #4172 Del Skrevet 24. april 2010 Usj. Det høres veldig tungt ut, imli. Særlig når du har andre ting som skjer i livet også. Håper det blir bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. april 2010 #4173 Del Skrevet 24. april 2010 Ja, er ikkje inne i mitt livs glansperiode no akkurat Men eg er ved godt mot :=) Satsar på ei løysing i løpet av eit par mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. april 2010 #4174 Del Skrevet 24. april 2010 Det høres jo bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. april 2010 #4175 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Her var E lysvåken halv 5 idag, men det hadde ikke jeg tenkt å finne meg i - så han ble med over i vår seng, lå og skravlet en stund og sutret litt - men så sovnet han igjen og sov til 07 Dog på tvers i senga, så det var jo trangt for oss andre to, men hva gjør man ikke for littegranne mer søvn Endret 25. april 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. april 2010 #4176 Del Skrevet 25. april 2010 Ja, hva gjør man ikke for litt mer søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 25. april 2010 #4177 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Jeg tør nesten ikke si det høyt, men lillegutt sover så flott om dagen. Det er null problem å legge han hverken på dagtid eller for natta. Han legges kl. 19 og står opp mellom 07.30-08.00. Han bruker nesten en time på å sovne, men han er helt fornøyd. Ligger og babler med seg selv før det plutselig er stille. Han våkner ca. kl. 07, men ligger fornøyd for seg selv 1/2-1 time før vi må opp. Jeg vet vi er heldige. Nå er det brødskivetid. Makrell i tomat er den store hiten foreløpig, men tenkte jeg skulle prøve most banen i dag. Og vi har hatt litt fremgang med drikke. Vann er fortsatt fienden, men i går drakk han 10 ml av pæresaft fra Småfolk. Det er stor fremgang for oss som kun har fått i han mme så langt! Endret 25. april 2010 av Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. april 2010 #4178 Del Skrevet 25. april 2010 Så bra at han sover godt, og at det er fremskritt i matveien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 25. april 2010 #4179 Del Skrevet 25. april 2010 Og han drakk 40 ml eplejuice fra Småfolk i dag. Små fremskritt, stor glede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 25. april 2010 #4180 Del Skrevet 25. april 2010 Så fint med framgang på drikkefronten. Her har vi ingen problemer med akkurat dét, men jeg har gått over til å bare la henne spise selv fordi hun nektet å bli matet med skje. Hun er flink til å spise brødskive, men nekter alt av frukt og grønt. Avocado bare fnøs hun av, og agurk fikk henne til å brekke seg. Tomat var ørlite bedre, men i dag viste hun null interesse for den, også. Hun drikker forresten vann, mild eplejuice (Coop har en veldig god en, fra Østerrike) blandet med litt vann, ditto multifruktjuice, kokevann fra sviskemosen utspedd med vann, og hun har også fått smake Farris. Da så hun forundret ut, men ville ha mer. Jeg bryr meg ikke om å kjøpe spesiell babysaft, så lenge det er ren juice uten tilsetningsstoffer jeg gir henne. Jeg ammer forresten ikke noe oftere om natten etter at vi startet med dette regimet (som om det egentlig gikk an. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå