Honesty Skrevet 22. april 2010 #4141 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg forsøkte å legge frøkna rett før 19.30 nå, og hun var trøtt, joda, men jeg har allikevel akkurat vært inne med puppen. Nå er hun lagt på nytt, og jeg ser at hun turner, men det er foreløpig stille derfra. Jeg vil jo trøste henne hvis noe er galt, men samtidig virker det som om hun blir oppkavet og stresset av å ha meg der. Hun har forresten fått fem tenner nå. De to første (nede) kom med få dagers mellomrom da hun var fem måneder gammel, så kom en tann ved siden av nede for kanskje en måned siden, og så har det vært masse styr med fortennene. Det virker som om det var temmelig vondt i en periode, men nå er de heldigvis brutt gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. april 2010 #4142 Del Skrevet 22. april 2010 Høres heller ut som det var T som var tidlig ute ja, Imli E kryper maaaasse, overalt, er etter meg hvor jeg enn går, han står også og gynger i krabbestilling, og har ved ett par anledniger også krabbet ett par skritt, men det holder med det enn så lenge (er vel egetlig glad til, for han er høyt og lavt og når opp til de vanvittigste steder, så han kan like godt holde seg til bare kryping ) Han sitter stødig av seg selv - en stund iallefall, men klarer ikke sette seg opp selv. Hvordan gjør de det egentlig? Dytter seg opp fra mageleie, eller altså fra krabbestilling mer?? Aldri sett en liten baby sette seg opp jeg liksom Etter en og halv time ++ med leggestyr igår, tok det bare 45 minutter ikveld Men han sutrer og turner og leker med smokken, og til slutt ender det i grining og jeg må ta han opp og trøste, og da sovner han i armene mine. Men vi er vel forhåpentligvis på vei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 22. april 2010 #4143 Del Skrevet 22. april 2010 I setter seg opp fra krabbestilling; kaster bare beina framover, og så sitter hun der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. april 2010 #4144 Del Skrevet 22. april 2010 I setter seg opp fra krabbestilling; kaster bare beina framover, og så sitter hun der. ser det for meg!! Grattis med 2 tenner til - får håpe hun blir litt roligere på natta en stund nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 22. april 2010 #4145 Del Skrevet 22. april 2010 Legging tidligere var en veldig dårlig ide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 22. april 2010 #4146 Del Skrevet 22. april 2010 Vi har startet å avvenne minsten å sove sammen med meg... Har skjemt han grundig bort de siste ukene. Vi har vært mye bortreist og for å få nattesøvn har han havna i senga sammen med meg hver natt. Siden vi har pusset opp rommet hans vil vi nå ha han inn der så i natt fikk han ikke komme over i senga vår. Dårlig ide: tror vi sov 2-3 timer tilsammen... Han hylskrek i timesvis. Stoppet bare da jeg la handa på magen hans, men da fikk ikke jeg sovet. Med engang jeg tar bort handa våknet han igjen. Og nå har skrikinga startet igjen.. Kjenner jeg er utrolig dårlig på å få for lite søvn. Blir sur og utålmodig av det. Ps. Gratulerer med alle tennene da BD! Kom da med rakkettfart da de først kom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. april 2010 #4147 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Her spretter tennene ut, og alle er på full fres fremover, eller bakover i verden. G har satt rumpe ordentlig til værs, og prøvd å nå den nye tingen han har lagt sin elsk på, nemlig tannbørsten... Men det er ikke så lett når man har buddhamage. Han vugget forover og bakover på den han, stakkar, og ble rimelig frustrert til slutt. Endret 22. april 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 23. april 2010 #4148 Del Skrevet 23. april 2010 Her må vi ta en ny avvenning om natten. Jeg ammet han så ofte han ville da han var syk, og da ble det gjerne 5-6 amminger i løpet av natten. Nå er han nede i 1, men ser ut til at vi må ta en avvenning på den. Moro å lese om utviklingen til barna deres. De er så forskjellige disse små. J krøp så og si ikke før han begynte å krabbe, og nå er han svært rask til å krabbe. Han har begynt å sette seg på kne hvis han har noe å støtte seg til. Og faktisk er det først de siste dagene at han har klarer å stå noe særlig i fanget når vi støtter han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. april 2010 #4149 Del Skrevet 23. april 2010 Så moro at han krabber da. er ikke alle som åler seg fremover først, nei. G ligger og snurrer, men kommer seg litt fremover på den måten og. Har han lekene akkurat utenfor rekkevidde, anstrenger han seg litt, men er det en eneste leke han kan nå, så tar han heller den for seg først. Det rullet han over på rygg igjen, og er passe fornærma. Var visst ikke det han ville allikevel. jaja..fornærmelsen gikk over. Ellers har det vært en salig knirking, klasking i senga og sliting i saueskinnet (drar opp ull i søvne) siden klokka halv to. Jeg har sovet 1,5 time sammenhengende og bare rundt 2 timer avbrutt en haug med ganger. Han endte til slutt i senga, men hva hjelper vel det når pappaen begynner å snorke straks G roer seg. Da er det ekstra moro at pappaen skal ut med jobben i dag... Håper han sover litt når han skal legge seg igjen. I tillegg snør og sludder det ute, så det tegner til å bli en innedag. Akkurat slik at både meg og han kan bli passe sprø. Vi må nok en snartur på butikken da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. april 2010 #4150 Del Skrevet 23. april 2010 Rart hvor forskjellig de utvikler seg ja E har stått i fanget vårt siden jeg kan huske omtrent, og så står han hver eneste dag og støtter seg mot sofaryggen og ser ut av vinduet - det elsker han. Jeg sitter her nærmest i sjokk; E sovnet av seg selv i senga istad!!! Jeg gikk litt rundt med han da jeg så at han ble trøtt, la han ned etter 5 minutter, og etter ti minutter med kosen og at jeg bare stod ved sengen så han så meg, så sovnet hanjammen meg helt av seg selv Dette går over all forventning - det er bare andre dagen på dagtid at vi har prøvd å ikke bysse, og dette blir den 3. kvelden - og jeg er super optimist (med fare for å få meg en skikkelig smell ) Saeria: kjipt med sludd og regn - kjenner jeg blir skikkelig daff de dagene. Her har det gått fra strålende sol da vi stod opp til overskyet, håper det ikke kommer noe nedbør, for vi har tenkt å trille til neste duppen. Håper alle får en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 23. april 2010 #4151 Del Skrevet 23. april 2010 Her er jeg grundig lei den totalte matingsnekten, så jeg forsøker meg på BLW igjen. Til frokost fikk hun store terninger av brød med litt smør og Litago-prim, og hun spiste vel en halv terning til sammen. Ellers fikk hun biter av pære og banan, men de griste hun bare med. Jeg trøster meg med at så lenge hun er frisk og vokser som hun skal, sulter hun ikke ihjel. Det dumme er jo at jeg må amme mange ganger om natten, men det har jeg tenkt å kutte ned til to ganger bare jeg får mannen i hus igjen. Utover det må jeg nok få i henne mer pupp på dagtid om dette skal funke. Og etter gårsdagens leggeeksperiment kan jeg dessuten konstatere at leggetid før kl 20 funker veldig dårlig. Enden på visa var at jeg måtte legge meg med henne 21.30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. april 2010 #4152 Del Skrevet 23. april 2010 Føler vi har stått ganske stille på uviklingsfronten en stund her. Han begynte å krabbe for en stund siden, men det skjer ikke noe mer. Han klarer ikke reise seg opp, sette seg opp, eller sitte selv uten støtte. Men det kommer nok. Ellers har vi såvidt begynt med litt brødskive. Og for et gris! Her må kontrollfreaken meg trekke pusten dypt og overse leverpostei trykt mellom fingre, i håret, på gulvet... Bikkja er veldig fornøyd da! Fortsatt ikke noe fremgang med vann. Han får nå kun to flasker med mme om dagen, så i praksis drikker han maks. 400 ml daglig. Er så redd for at det er for lite. Han har fortsatt våte bleier, men ikke på langt nær så tunge som før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. april 2010 #4153 Del Skrevet 23. april 2010 Og så ble jeg plutselig litt stressa for antrekk til 17. mai. Han har ikke noe pentøy som passer. Og det er ikke noe klesbutikk i bygda her. Får satse på at vi rekker å handle noe den lørdagen før 17. mai for vi skal hjem til foreldrene mine da. God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 23. april 2010 #4154 Del Skrevet 23. april 2010 Så bra det går fremover med sovingen Soon, det er jo skikkelig fremskritt Honesty, kansje du skal prøve å legge gradvis tidligere, f eks et kvarter tidligere hver 2. dag eller noe? I dag er mannen hjemme og jeg er på skolen. Har litt lite motivasjon for å jobbe, så her sitter jeg da på KG Mannen skulle ta med J på jobben og vise ham frem. Blir så glad inni meg når jeg ser hvordan mannen er med sønnen vår. Det er så tydelig at han elsker ham høyt og er stolt av sønnen sin. Her om dagen sa han faktisk til meg at han var klar for å begynne på nr 2. Men siden jeg har mer skole igjen er det vel jeg som holder igjen selv om jeg veeeldig lyst jeg også nå. Men alt til sin tid. Vi får kose oss med J nå, og så kansje få nr to mot slutten av min studieperiode. Jeg har vurdert å kansje få nr to før jeg skriver masteroppgaven, og så kan mannen ta all permisjonen. Da har jeg jo mulighet til å sitte hjemme og jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. april 2010 #4155 Del Skrevet 23. april 2010 Det ser bedre ut hva vær angår, og jammen er det bra, for nå må jeg ut og handle mat og strømpebukser til G. Labber er jo nytteløst, og når den stillongen som passer best har revnet pga. hans intense klesspising, så er det ingen bønn. Fikk sovet litt med G også, så jeg føler meg bedre. 1,5 time sammenhengende før nattsirkus er ikke mye å skryte av. Lurer på hva som stakk han, for han er ikke sulten (han eter jo som en hest på dagtid), ikke tørst (flaska gikk rett ut i natt, snurpemunn), og tennene glimrer jo med sitt fravær. Så da heller jeg mot utvikingssprang (han lærte jo nettopp å rulle fra mage til rygg), men hvor lenge skal det plage han om natta? Men jeg vet det går over...en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 23. april 2010 #4156 Del Skrevet 23. april 2010 I setter seg opp og øver på krabbing om natten, så utviklingssprang kan det nok være, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. april 2010 #4157 Del Skrevet 23. april 2010 Ja, det var det jeg tenkte...Men han setter seg ikke opp da. Skal si hun imponerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 23. april 2010 #4158 Del Skrevet 23. april 2010 Irriterer, tenker jeg at vi sier. Det er ikke så morsomt når sånn skjer gang på gang klokka fire om natten. Jeg vil jo ikke at hun skal våkne helt og tro at det er dag, heller. Jeg har sluttet å telle hvor mange ganger jeg våkner og ammer om natten, for tiden er det for mange til at jeg liker å tenke på det. Så lenge hun er rolig, går det greit, men når det er turning og sutring er jeg mindre fornøyd. Nå blir det nok mange amminger framover siden jeg har bestemt å ta et skritt tilbake og begynne med BLW only for en periode. Hun virker å ha fått helt sperrer mot å bli matet, og det er jo ikke akkurat hensikten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. april 2010 #4159 Del Skrevet 23. april 2010 Sperrer mot å bli mata er det her i heimen og. Så eg kjøyrer vel ein slags BLW-light Han et stort sett brødskiver (med makrell i tomat eller leverpostei), og skrella agurk- avokado- eller eplebitar. Han fekk tak i nokre appelsinbåtar broren hadde halvveis eti på ein dag, og blei heilt vill - det var noko han likte! Men sitrusfruktar skal ein kanskje vere litt forskiktig med? Han åt faktisk litt middag i dag - fiskekaker, potet og gulrot. Det gjekk faktisk ned nokre skjeer. Graut hatar han... Men ein gladnyheit - i dag har han drikki av flaske! Vatn til og med! Heilt fantastisk, eg håper verkeleg han fortsett med det. Kjem til å tilby vatn til alle måltider no i alle fall Nettane er enno eit kapittel for seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 23. april 2010 #4160 Del Skrevet 23. april 2010 Tomatskive fant jeg ut at var ganske stas, og lett å holde selv. Dessuten har jeg lært at det er lurt å skjære to tynne skiver og smøre pålegget mellom før man deler (i fire), for da blir det mindre klin. I dag har hun ellers fått smake ovnsbakt laks, og det var sånn tja, brokkolien bare tullet hun med, og potet var uinteressant. Jaja, det blir nok endel amminger på meg framover, men det viktigste er å slippe måltidskampene. Jeg får dessuten en veldig fornøyd hund som får spise restene. I morgen skal jeg selv lage ovnsbakte grønnsaker (tomat, squash, aubergine, paprika), og det skal hun få smake av. Jeg vurderer dessuten kyllingfilet og muligens spaghettiskruer, så alt kan hun få smake. Smoothiene fra Ella's Kitchen er forresten veldig populære, men det får hun bare innimellom. Hver pose koster ca 15 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå