Gjest imli Skrevet 2. februar 2010 #2961 Del Skrevet 2. februar 2010 Får håpe tennane kjem snart, Soon! Me har vore på 5 mnd-kontroll i dag. Mini er 8,5 kg og 68,5 cm. I dag har han fått sutta på eplebitar, og likte det tydelegvis! Men mannen min likar ikkje den slags då, han er livredd for at mini skal setta noko i halsen. Er så vidt han tør se på når snart to-åringen vår eter eple... Så han har bestemt at den slags får eg berre gjere når han er ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 2. februar 2010 #2962 Del Skrevet 2. februar 2010 Nå trooooor jeg det nærmer seg tann her altså - skimter hvitt nede til venstre Og jeg ser fler tenner forran i gommene både oppe og nede, så håper de kommer ut alle sammen fortere enn svint Får håpe de snart kommer fram! Nå har vi begynt med å lage faste rutiner for mat og søvn. Etter at vi hadde det kjempeflott forrige uke, er alt bare blitt tull igjen og M er oppe hundre ganger om natta igjen.. Så i går bestemte vi oss for å ha faste rutiner på dagen, og ho får ikke mat oftere enn hver 3 time på natta! Det er slitsomt... Sånn ser våre rutiner ut (tror jeg) ca 8.00 stå opp 10.30-11.30 mat også sove ca 12.00 "middag" 13.30-15.30 mat så sove også mat igjen når ho våkner 18.00 kvelds og bading ca 19.00 natt (22.00,1.00,4.00 og en gang til: mat) Også håper vi at ho kutter ut noen nattamminger igjen, lenge siden jeg har vært så uthvilt som forrige uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. februar 2010 #2963 Del Skrevet 2. februar 2010 Unknown: Har dere begynt å gi noe fast føde, eller får hun kun mm? Ettersom hun spiser så ofte på natten, kan det hende hun ikke får nok mat på dagen? Jeg aner ikke, men bare en tanke som slo meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. februar 2010 #2964 Del Skrevet 2. februar 2010 ja, får håpe tennene spretter ut! Får håpe tennane kjem snart, Soon! Får håpe de snart kommer fram! Ja, jeg krysser alt jeg har som krysses kan for at de dukker opp snart. Like spent hver dag når jeg skal se etter tannebisser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. februar 2010 #2965 Del Skrevet 2. februar 2010 G fikk sutte på en bit paprika i dag, og tro det eller ei, så syntes han det var stas! Han lagde litt av noen grimaser, men klarte ikke dy seg, så biten gikk inn i munnen for å smakes på gang etter gang. Noe måtte gutta boys kose seg med mens jeg lagde middag. G lå på pappaens fang, og pappen satt og humret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 3. februar 2010 #2966 Del Skrevet 3. februar 2010 Dere som gir grøt/ fast føde 2 ganger pr dag- hvor mange måltider har de i løpet av et døgn? Her har vi begynt med grøt på formiddag + evt middag hvis han vil ha. Da blir det ca 6 måltider i døgnet. Dere som gir vann: Bruker dere glass, tutkopp eller flaske? Har gitt han tutkopp, men er usikker på hvor mye han faktisk får i seg.... Ellers er vi forkjølet begge to, kipt å høre på at lillegutt er så hes og snørrete. Heldigvis ingen feber da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. februar 2010 #2967 Del Skrevet 3. februar 2010 Kjedelig med snørrete baby. Det var årsaken til at min har kavet HELE natta. Har knapt sovet 3-4 timer tilsammen. Heldigvis fikk jeg han til å sovne oppå armen min i dag morges, og da fikk jeg endelig sove jeg og. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg vel kanskje fått to timer tilsammen. Så nå bærer det snart avsted på apoteket for å kjøpe saltvann. Igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 3. februar 2010 #2968 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Effy: Vi gir vann i flaske. Saeria: Lag saltvann selv - kok 1 liter vann, med 1ss salt Det tipset fikk jeg av hs. Jeg gjorde det da E var tett når han var nyfødt, brukte en flaske for å få det inn i nesa hans - evnt. kan man bruke engangssprøyte eller sånn dråpeteller eller hva det heter. Endret 3. februar 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 3. februar 2010 #2969 Del Skrevet 3. februar 2010 Huff da, ikke moro når de små er syke. Vi gir 2 måltider om dagen, men har ikke helt styr på hvor ofte jeg ammer egentlig. Han spiser liksom ikke alltid så mye når jeg legger han til brystet, og da mister jeg litt oversikten. Han har begynt å spise mindre på dagen hvertfall. Noe jeg synes er dumt, for jeg håper jo å nattavvenne snart, og da bør han vel spise litt mer pupp på dagen? I går ammet jeg om morgenen og før leggetid. Ellers var han egentlig ganske uinteressert resten av dagen. Men jeg ammet jo i 23-tiden, 02-tiden, 05-tiden igjen da. Så tilsammen ble det vel 5-6 måltider. Tror jeg skal stikke innom helsesøster og forhøre meg litt i dag eller i morgen. Jeg kjenner at nå som jeg går på skolen en del, kunne det vært greit å kuttet ned til kun ett måltid om natten. Men jeg vil jo amme enda en god stund, så tør ikke kutte ut der helt, tilfelle han ikke spiser noe særlig på dagen. Vi gir vann i fra kopp/glass, han har ikke helt skjønt konseptet med tutekopp enda, så blir ikke mye han får i seg der. Men han får den litt mellom måltidene så han få lekt/øvet seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 3. februar 2010 #2970 Del Skrevet 3. februar 2010 Her har vi hatt breakdancekonkurranse og turnstevne hele natten, og jeg ble surere og surere. Hun skrek ikke, da, men våknet og turnet konstant, og roet seg ikke uansett hva jeg gjorde. Snudde jeg ryggen til henne, var det også galt. Til slutt sovnet hun i armkroken min utpå morgenkvisten, og jeg ble liggende i en forvridd stilling, og det merkes fortsatt. Jaja, det er vel en eller annen fysisk milepæl hun trener mot. Jeg har hørt at slikt kan gi seg utslag på nattesøvnen. Så lenge det ikke er skriking, er det for så vidt greit, men det var så deilig de to dagene før, hvor jeg fikk sove hhv. 4 og 5 timer i strekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 3. februar 2010 #2971 Del Skrevet 3. februar 2010 Unknown: Har dere begynt å gi noe fast føde, eller får hun kun mm? Ettersom hun spiser så ofte på natten, kan det hende hun ikke får nok mat på dagen? Jeg aner ikke, men bare en tanke som slo meg... Får to måltid. Et med grøt og et måltid middag(prøvesmaking), med frukt også mme.. Er nok sikkert lite mat på dagen som er problem, har tenkt tanken mange ganger..Er aldri nok med pupp, må alltid "etterfylle" med litt mme før ho er fornøgd! Skal på 5ukerskontroll i morgen, så vi får snakke med hs om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 3. februar 2010 #2972 Del Skrevet 3. februar 2010 Dere som gir grøt/ fast føde 2 ganger pr dag- hvor mange måltider har de i løpet av et døgn? Her har vi begynt med grøt på formiddag + evt middag hvis han vil ha. Da blir det ca 6 måltider i døgnet. Dere som gir vann: Bruker dere glass, tutkopp eller flaske? Har gitt han tutkopp, men er usikker på hvor mye han faktisk får i seg.... Ellers er vi forkjølet begge to, kipt å høre på at lillegutt er så hes og snørrete. Heldigvis ingen feber da:) Her spiser han ca 7 ganger i døgnet, noen ganger bare 6. Ligger på det samme som du gjør Vi gir fra tutekopp, han vil ikke drikke vann fra flaske. Det du kan gjøre er å måle det opp før du heller det over i flaska, var det vi gjorde. Fant ut at han drikker ca 50 ml til sammen. Ikke masse, men så drikker han som regel bare til maten. Kjedelig med snørrete baby. Det var årsaken til at min har kavet HELE natta. Har knapt sovet 3-4 timer tilsammen. Heldigvis fikk jeg han til å sovne oppå armen min i dag morges, og da fikk jeg endelig sove jeg og. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg vel kanskje fått to timer tilsammen. Så nå bærer det snart avsted på apoteket for å kjøpe saltvann. Igjen. Glad vi er ferdige med det nå, nesten iallefall. Ser ut som samtlige her inne er forkjølet nå, og det er ikke så rart sånne svingninger det er i temperaturen. Fra -20 til -4 er ganske mye. Her har vi hatt breakdancekonkurranse og turnstevne hele natten, og jeg ble surere og surere. Hun skrek ikke, da, men våknet og turnet konstant, og roet seg ikke uansett hva jeg gjorde. Snudde jeg ryggen til henne, var det også galt. Til slutt sovnet hun i armkroken min utpå morgenkvisten, og jeg ble liggende i en forvridd stilling, og det merkes fortsatt. Jaja, det er vel en eller annen fysisk milepæl hun trener mot. Jeg har hørt at slikt kan gi seg utslag på nattesøvnen. Så lenge det ikke er skriking, er det for så vidt greit, men det var så deilig de to dagene før, hvor jeg fikk sove hhv. 4 og 5 timer i strekk. Huffda, er ikke så lett å forstå seg på disse små. Har hatt noen sånne netter vi også, men det var ikke mange. Om det blir for ille får dere kjøpe inn sånn pose hun kan sove i, da får hun ikke snudd seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 3. februar 2010 #2973 Del Skrevet 3. februar 2010 Dere som gir grøt/ fast føde 2 ganger pr dag- hvor mange måltider har de i løpet av et døgn? Her har vi begynt med grøt på formiddag + evt middag hvis han vil ha. Da blir det ca 6 måltider i døgnet. Dere som gir vann: Bruker dere glass, tutkopp eller flaske? Har gitt han tutkopp, men er usikker på hvor mye han faktisk får i seg.... Ellers er vi forkjølet begge to, kipt å høre på at lillegutt er så hes og snørrete. Heldigvis ingen feber da:) Vi gir/tilbyr fast føde 2 ganger per dag (etter amming), grøt etter første duppen ca kl 10 og middag (grønnsaksmos) ca kl 15. Utenom disse to måltidene spiser han 4-5 ganger i løpet av et døgn. Vi gir vann på flaske, men han har ikke stålkontroll på det med flaske enda, så det er et lite prosjekt. Han får øve seg litt hver dag da, og innimellom tar han noen sugetak Lillegutt er forkjølet han også, hoster og hveser, så vi holder oss inne om dagen. Han har heldigvis ikke feber han heller, så jeg håper det går raskt over. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. februar 2010 #2974 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg får lage selv neste gang. Vi har ikke salt på hus, faktisk. jo, maldonsalt, men det bruker jeg da IKKE til å koke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 3. februar 2010 #2975 Del Skrevet 3. februar 2010 God bedring til alle syke barn! Her er det bare litt snørrete nese, og ellers toppform. Hun har faktisk begynt å krype i dag, og jeg er så stolt som det går an å få blitt. Magen subber fortsatt i gulvet, men hun drar seg framover med armene og når det hun kryper etter. Så fornøyd selv også at hun ler høyt av glede. Noen ganger blir hun litt ivrig og tar i litt mye og litt feil så hun tipper over på ryggen, da ser hun forskrekket ut og vipper seg rundt og prøver igjen. Er så moro å se på henne nå. Ellers har vi vært på babysvømming i dag, plasker og spruter og koser seg veldig. Øvde på vann i ansiktet i dag, etter at vi teller til tre og blåser barna i ansiktet. Jenta mi har vokst av seg den lukkerefleksen nå. Gikk fint for det, hun smiler og ler bare. Litt annerledes med de som er mindre, der kunne man jo høre at de lukket for vannet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 3. februar 2010 #2976 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg får lage selv neste gang. Vi har ikke salt på hus, faktisk. jo, maldonsalt, men det bruker jeg da IKKE til å koke med. Hehe, er ikke en gourmetbaby du har altså? Maldonsalt i nesa er kanskje å overdrive ja Men, er vel rimelig dyrt med ferdig-saltvann også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. februar 2010 #2977 Del Skrevet 3. februar 2010 Jo, det koster litt med ferdig saltvann, men heller det enn å bruke Maldonsaltet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 3. februar 2010 #2978 Del Skrevet 3. februar 2010 Da har vi endelig også vært på 5-måneders kontroll. FØler vi ligger litt etter her Lillemor er i alle fall 69 cm og 8170 gram nå. Er ikke rart man blir sliten i armen innimellom Var på ny helsestasjon i dag da, og det var skikkelig dårlig i forhold til den vi hadde før vi flyttet. Merkelig hele dama, hun så nesten ikke på lillemor, og sa liksom så lite. Men, skal heldigvis ikke dit så ofte nå som man var i begynnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 3. februar 2010 #2979 Del Skrevet 3. februar 2010 God bedring til alle syke barn! Her er det bare litt snørrete nese, og ellers toppform. Hun har faktisk begynt å krype i dag, og jeg er så stolt som det går an å få blitt. Magen subber fortsatt i gulvet, men hun drar seg framover med armene og når det hun kryper etter. Så fornøyd selv også at hun ler høyt av glede. Noen ganger blir hun litt ivrig og tar i litt mye og litt feil så hun tipper over på ryggen, da ser hun forskrekket ut og vipper seg rundt og prøver igjen. Er så moro å se på henne nå. Hihi! Så skjønn! Her er jeg fornøyd hver gang ho ryller fra mage til rygg jeg (og nesten fra rygg til mage)! Vi ligger litt bak, men kommer etter i racerfart! Da har vi endelig også vært på 5-måneders kontroll. FØler vi ligger litt etter her Lillemor er i alle fall 69 cm og 8170 gram nå. Er ikke rart man blir sliten i armen innimellom Var på ny helsestasjon i dag da, og det var skikkelig dårlig i forhold til den vi hadde før vi flyttet. Merkelig hele dama, hun så nesten ikke på lillemor, og sa liksom så lite. Men, skal heldigvis ikke dit så ofte nå som man var i begynnelsen. Har ikke vært vi, så du er ikke alene om å ligge litt etter Men vi skal i morgen! Forhåpentligvis får vi måle lengde for første gang, spennende altså Vi skal også på ny stasjon, så er kjempespent på det også..Håper den nye hs er like grei som den vi hadde før! I dag har M fått holdt og spist banan, det falt veldig i smak! Hadde ho fått det til hadde nok hele bananen forsvunnet i munnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. februar 2010 #2980 Del Skrevet 3. februar 2010 Tror det er vi som er lengst bakpå. G skal få 5 månederskontrollen på seksmånedersdagen sin han. Blir spennende å se hvor tung han er da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå