Saeria Skrevet 12. januar 2010 #2681 Del Skrevet 12. januar 2010 Så flink hun er! Det gidder ikke G. Han er så fornøyd med å ligge på rygg at han nok drøyer det. Dessuten var alle mammas barn sene med mobiliteten. Jeg hadde jo pute og gips da, men lærte som en rakett etter alt kom av, men mine søsken var litt sene. Er det forresten noen av deres små som reagerer på babygråt med å starte å gråte selv? Prøve meg på babykino i dag, men det var katastrofe. Med en gang en baby begynte å sutre, satt G i gang også. han gråt sine modige tårer, og man kunne se på hele gutten at han var ulykkelig og hadde det leit. Vi gikk midt i filmen. Da var han sliten og gråt og gråt. Han endte opp med å sovne utslitt i meitaien. Når vi kom hjem, og han hadde våknet, var han smørblid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 13. januar 2010 #2682 Del Skrevet 13. januar 2010 Ja, jeg tror faktisk at lillegutt reagerer på det selv. Mener å huske et par episoder fra helsestasjonen o.l. hvor han har begynt å gråte fordi andre babyer gråter. Det synes jeg er skikkelig pysete altså, haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 13. januar 2010 #2683 Del Skrevet 13. januar 2010 Nå håper jeg virkelig tennene kommer frem snart altså, E har holdt på i 2 og en halv måned nå!! Men de siste dagene har han vært ekstrem med hendene i munnen, og han gnir seg i hele ansiktet, våkner veeeldig ofte på natta, griner og sutrer og klør og klør. Vi smører med Dentinox, men det ser ut til å ha null virkning. Når jeg bærer han hiver han seg over halsen min og suger og gnur... Stakkars, er ikke greit for sånne små! Det har jeg håpt lenge på jeg også, men ser ingenting enda. Dvs jeg kjenner kulene godt og det er hvitt der, men sånn har de vært nå i et par uker. Jeg fikk mine to første over natten, uten noen som helst gråt når jeg var 7 mnd. *ønske* Kanskje vi slipper unna grininga når de neste tennene kommer Soon, er jo lov å håpe. I dag snudde vesla her seg fra rygg til mage for første gang. Jeg la henne under babygymmen mens jeg tok ned klær fra tørkestativet og hun babler mye når hun ligger under der. Plutselig tok bablingen slutt og jeg kikka bort på henne og da lå hun på magen og lurte på hva i all verden som hadde skjedd. Senere på kvelden snudde hun seg to ganger til. Og når hun ligger på magen nå trekker hun beina oppunder magen og dytter ifra, hodet/hendene går nedi bakken og bremser opp så hun kommer seg ingen steder, men det er tydelig at hun gjerne vil framover. Det er herlig når det skjer nye ting altså Jeg venter på at L skal bli dreven i å snu seg tilbake igjen. Vet ikke med jenta di, men å ligge på magen er absolutt ingen favorittstilling så det blir en del sutring ja. Han kommer seg rundt, men det er akurat som han bare venter på at eg skal komme Så flink hun er! Det gidder ikke G. Han er så fornøyd med å ligge på rygg at han nok drøyer det. Dessuten var alle mammas barn sene med mobiliteten. Jeg hadde jo pute og gips da, men lærte som en rakett etter alt kom av, men mine søsken var litt sene. Er det forresten noen av deres små som reagerer på babygråt med å starte å gråte selv? Prøve meg på babykino i dag, men det var katastrofe. Med en gang en baby begynte å sutre, satt G i gang også. han gråt sine modige tårer, og man kunne se på hele gutten at han var ulykkelig og hadde det leit. Vi gikk midt i filmen. Da var han sliten og gråt og gråt. Han endte opp med å sovne utslitt i meitaien. Når vi kom hjem, og han hadde våknet, var han smørblid! Herlig da, utviklingen er jo veldig forskjellig. Noen kan jo gå før de krabber etc.. Har vel sagt det før, men vi har en sånn "superbaby" på mødregruppa, hun reiser seg i senga alleredde hun, begynte med det når hun var 6 mnd. Når det gjelder det å reagere på gråt så er det ikke et ukjent fenomen nei Vi gikk på babysang, og der ble det stadig vekk et eget kor sånn utenom sangen Når den ene gråt, gråt nestemann og sånn fortsatte det rundt ringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 13. januar 2010 #2684 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Ang. bæsjebleier, Saeria - her har han stadig dager uten bæsjebleier i det hele tatt - går jo og håper når han først får èn, at det blir noen til - sånn at tennene er på vei liksom Men jeg kjenner, som deg Minnimusepus, at det er kuler over alt i gommene, men ikke noe tegn til tannebissene foreløpig. Selv var jeg ca 6 mnd da den første kom, så hvis det går i "arv" har vi enda over en måned igjen med kløing Han er heldigvis ikke sutrete når han er våken og opplagt, men med engang han begynner å bli trøtt eller på natta, er det surving eller gråt. Endret 13. januar 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 13. januar 2010 #2685 Del Skrevet 13. januar 2010 Ingen tenner i sikte her heller. Men heldigvis så sutrer han ikke noe særlig, kun når han er trøtt, men det har ikke noe med tennene å gjøre. Han har også begynt å kaste seg over meg og gnage på haka mi. I begynnelsen synes jeg det var morsomt, men nå tenker jeg med skrekk hvordan det blir når han har begynt å få tenner, så nå reagerer jeg med en gang med å ta ham bort og si at han ikke får lov. Han får heller gnage på lekene sine som han har nettop til det formålet. Ellers har vi prøvd med litt fruktpure i grøten, og da gikk alt så mye lettere. Nå spiser han hvertfal litt, selv om det er minimalt enda egentlig. Men det er koseligere og jeg slipper å presse i ham maten. Tenkte å gi fast føde 2 ganger for dagen nå. Grøt om formiddagen, og middag om ettermiddagen. Ga ham en brokkoli-bukett å gnage på i går, og det var ganske populært. Han liker tydeligvis å mate seg selv best. Merker det samme med grøten. Han spiser bedre om han får holde rundt skjeen og smatte i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 13. januar 2010 #2686 Del Skrevet 13. januar 2010 Ingen tenner i sikte her heller. Men heldigvis så sutrer han ikke noe særlig, kun når han er trøtt, men det har ikke noe med tennene å gjøre. Han har også begynt å kaste seg over meg og gnage på haka mi. I begynnelsen synes jeg det var morsomt, men nå tenker jeg med skrekk hvordan det blir når han har begynt å få tenner, så nå reagerer jeg med en gang med å ta ham bort og si at han ikke får lov. Han får heller gnage på lekene sine som han har nettop til det formålet. Ellers har vi prøvd med litt fruktpure i grøten, og da gikk alt så mye lettere. Nå spiser han hvertfal litt, selv om det er minimalt enda egentlig. Men det er koseligere og jeg slipper å presse i ham maten. Tenkte å gi fast føde 2 ganger for dagen nå. Grøt om formiddagen, og middag om ettermiddagen. Ga ham en brokkoli-bukett å gnage på i går, og det var ganske populært. Han liker tydeligvis å mate seg selv best. Merker det samme med grøten. Han spiser bedre om han får holde rundt skjeen og smatte i seg. Det at de tygger på haka vår er nok pga at det klør i tennene, så jeg tror ikke de fortsetter med det når de kommer. Jeg har latt han gjøre det, men nå begynner gommene å bli så harde at det bare gjør vondt. 2 ganger til dagen har vi også begynt med nå, og jeg må jo si det er veldig rart da. Tenk at for noen måneder siden satt vi der med bittesmå babiser :rødme: Merker at melka minker også etterhvert som vi gir fast føde. Regner nok med at når L er rundt 9 mnd så er det stopp på melka. Da regner jeg også med at han sover gjennom. (det gjør han forsåvidt allerede, men han vil fortsatt ha en gang i 4-5 tiden.) Jeg må bare dele noe med dere her inne, for jeg fikk helt bakoversveis når jeg hørte det. Ei på mødregruppa hadde "feira" at ungen fylte 6 mnd og det er jo koselig. Men, de hadde feira med å sette ungen i en sånn stol med bord og plassere en kake fremfor han Det var visst ikke meningen at han skulle spise, men han hadde nå putta begge hendene hen og fått spise/smake. Sjokolade har han fått smake på også. Og det beste med det hele er jo at de har ikke begynt med grøt enda, så det eneste han har fått smake ved siden av pupp er sjokolade Ikke at det er rart de ikke har begynt med grøt, men det med sjokoladen. Jeg sa ingenting jeg, for jeg ble så paff. ---- Nå har jeg og L akkurat sitti/liggi på gulvet i 40 minutt å bygd med duploklossene han fikk til jul, det er jo så moro Er nok en fare for at mor synes det er mer moro enn sønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. januar 2010 #2687 Del Skrevet 13. januar 2010 Nå synes ikke jeg G er pysete fordi om han reagerer med gråt når han hører andre babyer gråte. Antar at det var litt humoristisk sagt. minnie: Jeg var en sånn unge. Lærte å løpe før jeg gikk, og å gå før jeg kunne krype. Muligens en direkte virkning av å ha vært immobil i 15 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 13. januar 2010 #2688 Del Skrevet 13. januar 2010 Nå synes ikke jeg G er pysete fordi om han reagerer med gråt når han hører andre babyer gråte. Antar at det var litt humoristisk sagt. Det var ment som en spøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 13. januar 2010 #2689 Del Skrevet 13. januar 2010 Her har E fått interresen av å komme seg fremover - når vi legger han på magen begynner han å skyve rumpa opp i været og dra beina under seg for å krabbe/krype - er snakk om at han beveger segett par cm kanskje da men... men han er iallefall veldig ivrig. Å rulle fra mage til rygg tror jeg han har glemt helt...lenge siden han har gjort det iallefall... Tre bæsjebleier idag (mot 0 igår) - krysser fingra for at tenna kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. januar 2010 #2690 Del Skrevet 13. januar 2010 Krysser for tennene jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 13. januar 2010 #2691 Del Skrevet 13. januar 2010 Da kan det nok være noe tenner ja, heldige dere er da ------- Åhh, må bare få klage litt her nå. Merker jeg er i dårlig humør idag, og det går selvfølgelig ut over forholdet. Vi har ikke vært alene en eneste dag siden L ble født, og jeg merker nå at vi hadde trengt det. Også irriterer det vettet av meg at foreldrene hans (som bor 2 minutters gange fra oss) aldri tilbyr seg eller kan ha L. På sommeren er de på hytta på sjøen og på vinteren er de på hytta på fjellet. Ikke har vi noen vi kjenner godt nok som kan ha han heller, med unntak av søstern hans da. Men hun har allerede ei på 3 og en på 20 mnd. Midt i opppussing er de også Vi har forresten vært på kino en gang, men det var med broren hans. Hvordan er det med dere? Har dere hatt noe alenetid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 13. januar 2010 #2692 Del Skrevet 13. januar 2010 Vi har heldigvis en dedikert farmor som gjerne stiller opp som barnevakt. Vi har hatt en tur på byen samt en middag ute alene. Til helga skal vi på 50 års dag og barna sover hos henne. heldige vi ja Vårt "problem" er at småen ikke vil sove på kveldene enda. Har de siste 2 ukene startet m å legge han straks han viser tretthetstegn, dvs i 19.00-20.00 tia. Problemet er at han våkner igjen ganske snart og hyler!!! Han er mett, varm og tørr, men vil absolutt ikke ligge i senga. Blir stille når jeg tar han opp og hylskriker igjen når jeg legger han. Prøver med stryk på kinnet, sang, vugging osv. Ingenting hjelper. Han hyler. Sovner tilslutt nesten utmattet stakkars. Får da utrolig dårlig samvittighet selv om jeg aldri forlater rommet mens han skriker. Tar jeg han opp og ned i stua sovner han tvert i fanget mitt og sover der til vi legger oss uansett hvor ubekvemt han ligger... Noe råd?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. januar 2010 #2693 Del Skrevet 13. januar 2010 Vi har ikke hatt alenetid, og har i grunnen ikke noe problem med det. Vi er innstilt på at det enda er en god stund til vi har lyst å overlate G til noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 13. januar 2010 #2694 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Vi har ikke hatt alenetid i form av at vi har hatt barnevakt, men siden lillegutt sovner for natta i 19tida har vi slik jeg ser det hatt masse alenetid sammen på kveldene. Laget oss god mat, sett film eller bare puslet med litt forskjellig hver for oss. Har begynt å trene litt med vann på flaske med lillegutt i det siste, han har fortsatt ikke knekt koden med flaska, men er litt mer interessert i å holde på med den siden han er god og mett når jeg finner den frem. Ikke lenge til vi starter med måltid nå, så det hadde vært fint om han tar flaske til da Endret 13. januar 2010 av Ilja** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 13. januar 2010 #2695 Del Skrevet 13. januar 2010 Vi har to ganger vært en kjapp tur ute for å spise, men siden snuppa har nektet å ta flaske (har ikke orket å presse henne), har vi kun vært borte i ca to timer hver gang. For meg er det i grunnen greit, for jeg merket at jeg ble sur når bestemoren hadde trillet tur, og hadde både kledd på henne for mye klær, samt hengt teppe foran åpningen på vognen. Jeg vet at det ikke er skadelig for en gangs skyld, men allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 13. januar 2010 #2696 Del Skrevet 13. januar 2010 Jenta vår er syk Startet dagen med bæsjebleie, og det fortsatte i grunnen med det også... Flytende, lysegult og stinkende. Ikke særlig matlyst heller akkurat, bare spist ca 150 ml MME totalt på dagen i dag, og grøt eller frukt ville hun ikke ha. Spiste litt MME til kvelds i sjutida og la seg som normalt, men merket at hun var sutrete og sliten i dag. Nå våknet hun nettopp og ville ha mat. Fikk pupp (det lille som er igjen) og drakk 120 ml MME, noe som er ganske rikelig til å være dette måltidet. Og da jeg skal til å legge henne igjen kommer alt opp igjen, hun brekker seg flere ganger og all melka klasker i gulvet og nedover meg. Hva gjør man med sånn oppkastsykdom når de er så små? Tilby små mengder MME relativt ofte kanskje? Og være ekstra nøye med hygiene og koking av smokker og sånt? Kan det være noe mat hun reagerer sånn på? Hun har ikke fått noe nytt i det siste da, så tror vel egentlig at det ikke er det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. januar 2010 #2697 Del Skrevet 13. januar 2010 Stakkar liten. Jeg ville vært litt nøye med kokingen, og ellers sett til at hun er hydrert. Her hender det at hele måltider kommer opp uten at han er syk da, så jeg kjenner til det å bli badet i MME. Ikke stas. Har egentlig ikke så mange råd. bare en liten trøste God bedring til gullet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 14. januar 2010 #2698 Del Skrevet 14. januar 2010 Det er herlig når det skjer nye ting altså Jeg venter på at L skal bli dreven i å snu seg tilbake igjen. Vet ikke med jenta di, men å ligge på magen er absolutt ingen favorittstilling så det blir en del sutring ja. Han kommer seg rundt, men det er akurat som han bare venter på at eg skal komme Hun er ikke akkurat noe særlig glad i å ligge på magen, hun liker det hvis hun kan ligge å se på noe, og når hun vipper over fra rygg til mage ser hun ser forundra rundt og skjønner ikke hva som skjer, så da skriker hun iallefall ikke på en liten stund, men når hun først har skjønt at hun ligger på magen så sier hun GODT ifra Hvordan er det med dere? Har dere hatt noe alenetid? I jula var vi først ute å spiste en dag også ute på kino en annen dag. Jeg ammet før vi dro og ammet med en gang vi kom hjem igjen, så vi var borte i toppen tre timer hver gang, men det var veldig deilig. Også har vi hatt barnevakt mens vi har vært på butikken, når jeg har vært hos tannlegen eller ryddet/pusset opp i huset og sånne ting. Men da har det vært snakk om en-to timer. I slutten av februar har vi årsdag og skal ut å spise og finne på noe gøy, så nå går dagene med til å pumpe så jeg får ett lite lager med mat. Har planlagt å være borte fra ettermiddagen til morgenen etter. Og det krangles i familien min hvem som skal ha henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. januar 2010 #2699 Del Skrevet 14. januar 2010 Jenta vår er syk Startet dagen med bæsjebleie, og det fortsatte i grunnen med det også... Flytende, lysegult og stinkende. Ikke særlig matlyst heller akkurat, bare spist ca 150 ml MME totalt på dagen i dag, og grøt eller frukt ville hun ikke ha. Spiste litt MME til kvelds i sjutida og la seg som normalt, men merket at hun var sutrete og sliten i dag. Nå våknet hun nettopp og ville ha mat. Fikk pupp (det lille som er igjen) og drakk 120 ml MME, noe som er ganske rikelig til å være dette måltidet. Og da jeg skal til å legge henne igjen kommer alt opp igjen, hun brekker seg flere ganger og all melka klasker i gulvet og nedover meg. Hva gjør man med sånn oppkastsykdom når de er så små? Tilby små mengder MME relativt ofte kanskje? Og være ekstra nøye med hygiene og koking av smokker og sånt? Kan det være noe mat hun reagerer sånn på? Hun har ikke fått noe nytt i det siste da, så tror vel egentlig at det ikke er det heller. Huffda, ikke greit når de minste er syke Jeg et det har gått noe spysjuke her vi bor, så det kan jo være det? Hvordan er formen hennes nå? Jeg synes det har vært veldig greit å ringe helsestasjonen eller legen jeg, de er alltid så imøtekommende når det gjelder de små. Hun er ikke akkurat noe særlig glad i å ligge på magen, hun liker det hvis hun kan ligge å se på noe, og når hun vipper over fra rygg til mage ser hun ser forundra rundt og skjønner ikke hva som skjer, så da skriker hun iallefall ikke på en liten stund, men når hun først har skjønt at hun ligger på magen så sier hun GODT ifra I jula var vi først ute å spiste en dag også ute på kino en annen dag. Jeg ammet før vi dro og ammet med en gang vi kom hjem igjen, så vi var borte i toppen tre timer hver gang, men det var veldig deilig. Også har vi hatt barnevakt mens vi har vært på butikken, når jeg har vært hos tannlegen eller ryddet/pusset opp i huset og sånne ting. Men da har det vært snakk om en-to timer. I slutten av februar har vi årsdag og skal ut å spise og finne på noe gøy, så nå går dagene med til å pumpe så jeg får ett lite lager med mat. Har planlagt å være borte fra ettermiddagen til morgenen etter. Og det krangles i familien min hvem som skal ha henne De er så herlige, kan se det for meg. Så deilig å ha det sånn. Nå skal det sies at min mor sikkert kunne hatt han hver helg om vi ville det, men hun bor på østlandet, så det blir litt langt å kjøre. Men jeg må si jeg er svært skuffet over besteforeldrene på mannen min sin side altså. Svigerinna mi har jo den eldste jenta på 3 år, og de har passet henne 3 ganger. De er for all del veldig flinke når de først er med ungene, spseislt bestefaren. Men jeg må jo si at jeg hadde håpt på litt mer engasjement. Menmen. Jeg tror vi får reise en helg hjem til mamma både meg og mannen, så kan vi dra ut å spise middag da. Da er jeg også 100% sikker på at L er i de beste hender. Jeg og L skal dit neste torsdag og det gleder jeg meg masse til Har et utrolig godt forhold til mamma, så det er like artig hver gang. Denne gangen skal vi kanskje i svømmehallen, men vi får se. Det ender vel med at vi blir gående på senteret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 14. januar 2010 #2700 Del Skrevet 14. januar 2010 Huf da, Kvist. God bedring til Jenta di. Vi har egentlig hatt kjæreste-tid ganske mange ganger. Tror vi har vært på kino 5 ganger siden J ble født, og vi har spist ute 2-3 ganger. I julen var vi hos noen venner på kvelden 2 ganger. Og jeg er og svømmer 1 gang i uken fast. Mannen har også en kveld i uken hvor han gjør noe annet. Vi har hatt en lang periode hvor han har spist rett før legging (18.30-tiden), og ikke våknet for neste amming før i 23-24-tiden. Det gir fritt spillerom i en del timer. Nå har han imidlertid en periode hvor han våkner allerede i 21-tiden, så da er det litt vanskeligere. Jeg har pumpet meg en del, og vi har også prøvd å gi MME (men det har han ikke spist foreløpig, mistenker at han ikke har vært sulten nok). Vi er veldig heldige som har min lillesøster rett i nærheten, hun er 23 år og jeg vet at J er i de beste hender når han er sammen med henne. Hun elsker J, og passer ham mer enn gjerne. Han er dessuten trygg på henne, og jeg vet at hun ringer hvis det er noe og er ikke redd for å "ødelegge" kvelden vår med en tlf. Jeg skjønner du er litt skuffet over lite engasjement fra svigerforeldrene dine Minnimusepus, det er en av de tingene jeg gleder meg til når vi skal flytte sørover; å komme nærmere familien. Jeg vet at både mine og mannens foreldre gjerne passer J. Mannens foreldre begynner å bli såpass oppi årene, at jeg føler at vi må passe på at vi ikke utnytter dem, så de blir helt utslitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå