Blowers daughter Skrevet 16. desember 2009 #2521 Del Skrevet 16. desember 2009 Vi har og hatt en skikkelig gulpeperiode igjen. En stund så det ut som det var litt bedre, så jeg har akkurat begynt å bruke litt av det "finere" tøyet mitt som ikke tåler så hard vask. Det kan jeg bare glemme intil videre, her gulpes det hele tiden og jeg må vaske tøyet mitt etter bare 1 dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. desember 2009 #2522 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Vi var også på 5-mnd-kontroll i dag, to uker tidlig. Her var hun 7,4 kg og 64,5 cm. Ikke dårlig for ei som var 2,6 kg som nyfødt. Hun er tung som om noen har stappet henne full av bly, men ikke særlig blubbete, merkelig nok. Jeg kommer til å bli sterk av dette, for for tida vil hun sitte på armen konstant, og forsøker å vri/sparke seg ut av alle bæretøyforsøk. Endret 16. desember 2009 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. desember 2009 #2523 Del Skrevet 16. desember 2009 De vokser til de små, ja. Her har han omsider sovnet. Er nok tennene som gjør han ekstra sutrette, og han ville ikke sove uten meg tett inntil seg. Så nå ligger han midt i senga vår med kosekluten sin og purker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 16. desember 2009 #2524 Del Skrevet 16. desember 2009 Hehe, måtte fortelle mannen om deres babyer og kontroller (Honesty og Alive), og smile litt av at det er så store forskjeller. Og da jeg fortalte at Honesty sin baby bare veide 2,6 kg ved fødselen, spurte mannen meg; "Hvor mye veide J da?" Mannfolk altså. Jeg kommer til å huske fødselsvekten til J i laaaaaang tid fremover altså. Nøyaktig 4000 g. Det må være fordi de ikke har jobben med å bære de i magen 9 mnd og skvise dem ut at de kan glemme sånt så raskt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. desember 2009 #2525 Del Skrevet 17. desember 2009 Og da jeg fortalte at Honesty sin baby bare veide 2,6 kg ved fødselen, spurte mannen meg; "Hvor mye veide J da?" ---- Her har vi "feiret" jubilanten (4 mnd idag) med ett forsøk på havregrøt - det var ingen stor suksess Der var det lang gjeip nærmest før skjeen traff munnen gitt - vi får prøve igjen senere Slitsom natt i natt, var første gang E ikke ville ta pupp på natta, så da måtte vi opp og varme melk 3 ganger...kjenner jeg er litt trøtt ja... Skal på helsestasjonen og veie han idag - fast rutine på ny mnd-dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 17. desember 2009 #2526 Del Skrevet 17. desember 2009 Her har vi "feiret" jubilanten (4 mnd idag) med ett forsøk på havregrøt - det var ingen stor suksess Der var det lang gjeip nærmest før skjeen traff munnen gitt - vi får prøve igjen senere Slitsom natt i natt, var første gang E ikke ville ta pupp på natta, så da måtte vi opp og varme melk 3 ganger...kjenner jeg er litt trøtt ja... Skal på helsestasjonen og veie han idag - fast rutine på ny mnd-dag! Like populært med grøt hos dere ja. Her kom grimasene også før skjea traff munnen. Fæle greier denne maten men hjemmelaget pære/eplemos går ned da. Ang. flasker på natt. Vannkoker, ferdig kokt kaldt vann på flaske, ferdig dosert pulver og en liten bolle vann til evt nedkjøling hvis du bommer litt på varmt/kaldt blandinga på nattbordet gjør underverker her i huset. Slipper å stå opp og våkne helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. desember 2009 #2527 Del Skrevet 17. desember 2009 Hehe, til og med mannen min husker hvor tunge og lange barna våre var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 17. desember 2009 #2528 Del Skrevet 17. desember 2009 Vi har en rangler i stua i dag vi og. En som gulpet opp nesten hele måltidet på mammaen sin, og senga. Så jeg er nydusja, og senga måtte få nytt laken. Åhh, dere er heldige om det bare er innimellom, hehe. Jeg er såå lei av gulpinga til L. Det er hele tiden. Her om dagen skiftet jeg 7 bodyer i løpet av en dag Virker jo ikke som det skal slutte heller, så her har vi nok gulping i mange måneder fremover. I dag har vi vært på 5 mnd kontroll (han er 5 mnd og 10 dager i dag).Han følger kurven sin perfekt fortsatt. En god klump. Lengde: 70 cm Vekt 8,9 kg Og så fikk han vaksine. Det gikk fint, bare bittelitt gråt. Oi, så stor han er, utrolig hvor stor forskjell det er på disse små altså. Da veier din 2,6 kg mer enn min,det er en hel baby det SAERIA Hvordan går det med tøying å sånn, har det blitt noe bedre? Spør fordi her blir det bare trangere og trangere. Sist gang fikk han den bare såvidt inn, og det er jo grusomt vondt. Smører på med glidemiddel, men det hjelper jo ingenting. Og kondom kan vi jo bare glemme, for da blir det jo ekstra "stoff" over "han sin" som gjør det enda verre. Tenkte å ringe henne som sydde meg, men er jo så redd for at det skal bli svært også da Var ikke akkurat vid før jeg fikk L heller, og tenk om de da klipper masse igjen og det blir svært. Huff, mye vi skal bekymre oss over vi mammaer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. desember 2009 #2529 Del Skrevet 17. desember 2009 Vi har fått det til en gang nå. Det tok litt lirking og luring, og det var ikke kjempebehagelig, men han fikk da plass. så da slipper jeg forhåpentligvis at de snitter opp. Du får snakke med legen din eller noe om det. Er jo ikke bra at det stadig blir trangere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. desember 2009 #2530 Del Skrevet 17. desember 2009 Da har vi vært og veid og målt lilleklumpen: 6500g og 59,5cm lang! Lagt på seg 1280g på en måned!!! Og 2cm. Helsesøstra syns det var for mye, og jeg ser jo at han har lagt fort på seg, men har tenkt at det er pga erstatningen - og hva skal man gjøre da når han er sulten??? Føler meg som en dårlig mor nå - følte jeg fikk litt pepper egentlig. Hun sa at han skal ha max 12% av sin egen vekt, noe som tilsvarer ca 700ml i døgnet - han spiser mellom 750 og 950ml nå og da er det inkludert morsmelk... Hs sa vi måtte styre hvor mye mat han får, for babyer spiser så mye de bare orker hvis de får...dette ser jeg på som en vanskelig jobb altså! Og dessuten, på mme-pakken står det at 3-4 mnd gammle babyer skal ha ca mellom 800 og 1000ml i døgnet - og ingen steder står det vel at de skal ha 12% av vekta si...??? Huff, ble rent deppa jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 17. desember 2009 #2531 Del Skrevet 17. desember 2009 Soon Mener jeg har hørt at de skal ha 15 % av vekta si, men man må jo se det an litt da. Syns ikke du skal ta deg så nær av det, det er ikke du som har gjort noe galt, du har bare følt barnet ditt sitt behov. Dessuten er de helsesøstrene ganske regelryttere i blant. Hørte om ei som hadde vært på 3 års kontroll og fått høre at barnet var for tjukt. Så hadde hun bedt hs se på jenta og si hvor hun var tjukk. Men hs hadde bare vist mammaen skjermen på dataen og at grafen visste at hun var for tjukk, og derfor var hun det. Var ikke snakk om og se på ungen. Og den jenta er absolutt ikke for stor, kanskje heller motsatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. desember 2009 #2532 Del Skrevet 17. desember 2009 Soon Mener jeg har hørt at de skal ha 15 % av vekta si, men man må jo se det an litt da. Syns ikke du skal ta deg så nær av det, det er ikke du som har gjort noe galt, du har bare følt barnet ditt sitt behov. Dessuten er de helsesøstrene ganske regelryttere i blant. Hørte om ei som hadde vært på 3 års kontroll og fått høre at barnet var for tjukt. Så hadde hun bedt hs se på jenta og si hvor hun var tjukk. Men hs hadde bare vist mammaen skjermen på dataen og at grafen visste at hun var for tjukk, og derfor var hun det. Var ikke snakk om og se på ungen. Og den jenta er absolutt ikke for stor, kanskje heller motsatt.. Det er mye forskjellig info rundt omkring på de forskjellige helsestasjonene altså. Fikk også beskjed om at vi skulle vente med smaksprøver, selv om det mange steder står at du fint kan begynne med det fra 4 mnd alder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. desember 2009 #2533 Del Skrevet 17. desember 2009 Har sett litt på nett nå, og ser også at det står 15% av vekta. Og for E utgjør det 275ml forskjell, og det er ganske mye... Blir litt oppgitt altså, for man får jo litt angst når man får beskjed om at ungen din spiser alt for mye, og at han skal spise så så mye - hvilket hun mener er ca 700ml, og så kan han spise 975ml!!! Og spiser faktisk ett sted imellom di to målene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. desember 2009 #2534 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg skjønner det er frustrerende, ja. ang. mat, så er jo den generelle anbefalingen å fullamme til 6 mnd., for så å starte med smaksprøver. Jeg har fått klarsignal på potet fordi han nærmer seg litersgrensa, men hun ville at vi skulle vente til denne helga hvertfall. G har også lagt mye på seg, men hun sa ikke noe på hverken vektoppgang eller matinntak. Faktisk virket hun fornøyd med at han la godt på seg. Rart hvor ulik praksis det er på helsestasjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. desember 2009 #2535 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg skjønner det er frustrerende, ja. ang. mat, så er jo den generelle anbefalingen å fullamme til 6 mnd., for så å starte med smaksprøver. Jeg har fått klarsignal på potet fordi han nærmer seg litersgrensa, men hun ville at vi skulle vente til denne helga hvertfall. G har også lagt mye på seg, men hun sa ikke noe på hverken vektoppgang eller matinntak. Faktisk virket hun fornøyd med at han la godt på seg. Rart hvor ulik praksis det er på helsestasjonene. Ja, det er rart... Dette var forresten en barnepleier som sitter og veier barna, det kom jeg på nå, hun er ikke helsesøster... Men uansett, de må da søren meg klare å gi riktig informasjon iallefall. Jeg nevnte det med litersgrensa og da ble hun helt sånn : - jammen, han skal da ikke spise en liter i døgnet han, max 700ml i døgnet! SÅ jeg spurte jo om ikke han skulle bestemme selv hvor mye han ville spise, og nei, det var det vi som bestemte...helt sykt spør du meg. Er da vel ikke noe annerledes med mme enn med mm... Jaja, vi kommer uansett til å gi E det han selv vil ha :gjeiper: Og da er vi jo litt under de 975ml som 15% av kroppsvekta tilsier tilogmed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. desember 2009 #2536 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Ble inspirert av Saerias lille godgutt - så hadde en aldri så liten foto session hjemme i stua... Legger ut bildet av gullet mitt ut dagen idag Edit: Da er bildet fjernet igjen Endret 18. desember 2009 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. desember 2009 #2537 Del Skrevet 17. desember 2009 For en herlig liten tass! Ang. det å ikke la barnet spise mer enn så og så mye, synes jeg høres helt merkelig ut. Barnet spiser jo fordi det er sultent, og gir beskjed når det har behov for mer mat. Det er ikke som om det er en fireåring som ikke er sulten, men som vil stappe innpå sjokolade. Vår HS sa at i stedet for å la han få en hel liter, noe som visstnok oftest førte til mye gulp, så var det bedre å la han få en teskje med potet most i mme. Jeg merker alt nå at han må jobbe med for å få ut avføring, så mye mme er hardt for magen. Om det blir så mye bedre med potet vites ikke da. Jeg håper jo at det kan hjelpe litt, selv om de stakkars tarmene hans får en ny utfordring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 17. desember 2009 #2538 Del Skrevet 17. desember 2009 Åh, så nydelig soon. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 17. desember 2009 #2539 Del Skrevet 17. desember 2009 For en nydelig liten tass Soon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 17. desember 2009 #2540 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) For en liten sussebass, Soon Ekkelt med den beskjeden fra veiedama, men jeg tror jeg ville valgt å stole på min egen magefølelse der jeg. De er ikke eksperter, og det varierer veldig hva som sies fra person til person. Det finnes heller ingen fasit på babyer, det som er riktig for en trenger ikke være det for en annen. Når det er sagt er det forskjell på mm og mme, mme er jo laget på kumelk og er derfor hardere å fordøye enn mm. Edit: huff, nå fikk lillegutt et hyleanfall av en annen verden i søvne. Har aldri hørt han skrike så voldsomt, og vi klarte ikke å roe han før jeg fant frem puppen. Han sugde som om han hadde stjelt puppen, rapa og sovna kontant. Kan han ha hatt mareritt tro? Har noen av dere opplevd noe lignende? Endret 17. desember 2009 av Ilja** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå