Gjest Unknown Skrevet 3. desember 2009 #2341 Del Skrevet 3. desember 2009 Den såg kjekk ut! Kanskje jeg også skal kjøpe en sånn Syns igrunn det er vanskelig å kjøpe noe til M, har så lyst til å kjøpe noe fornuftig, og som ho får godt bruk for..Vi blir ikke akkurat rik det neste året, så har lyst å finne på en genial julegave nå mens vi har litt peng! Hva har dere andre tenkt å kjøpe i julegave til småttisene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 3. desember 2009 #2342 Del Skrevet 3. desember 2009 Vi har ikke tenkt å kjøpe noen ting til lillegutt i julegave vi.. Han skjønner jo ikke noe av det i år allikevel. Ja, morsomt at han ruller. Men litt bekymret samtidig. Kan virke som han likner litt på sin far. Tidlig ute motorisk, mannen begynte å gå da han var 8 mnd. Men det er ikke bare positivt med det, ofte henger den språklige utviklingen etter. Mannen måtte få hjelp av logoped i barnehagen. Men vi er jo obs på det hvis vi ser lillegutt fortsetter i pappans fotspor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 3. desember 2009 #2343 Del Skrevet 3. desember 2009 Vi har kjøpt en bok i julegave til lillesnuppa vi, Astrid Lindgrens julehistorier. Tenkte å skrive en hilsen i den, som et minne om den første julen. Og så håper vi å starte en tradisjon med å lese for henne fra den boka hver jul i resten av barndommen hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. desember 2009 #2344 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Jeg har kjøpt denne: http://www.eddabedda.com/julekalender/roly-poly-ubat.html Endret 3. desember 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 4. desember 2009 #2345 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg har kjøpt denne: http://www.eddabedda.com/julekalender/roly-poly-ubat.html Den var utrolig søt Tenkte egentlig ikke å kjøpe noe til E til jul, men så syns vi jo allikevel at det er litt stas med den første julegaven fra mamma og pappa...dessuten koster den ikke akkurat skjorta og han har lite leker...bare babygymen, så sikkert kjærkomment med noe nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 4. desember 2009 #2346 Del Skrevet 4. desember 2009 Klippet litt ra dagboka mi jeg: Syns E tisser så mye på natta...steller for kvelden med ny bleie ca 19, og når han våkner andre gangen på natta sånn ved 04-05 tiden har han tisset igjennom.... Idag hadde han i tillegg tisset igjennom på nytt ved 08 tiden...enda jeg skiftet 04. Er det alderen, så de tisser mer, eller er det mme`en tro? Har jo riktig bleie, den for 5-8 kg...han er ca 6kg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 4. desember 2009 #2347 Del Skrevet 4. desember 2009 Hvilken bleie bruker du Soon? JEg opplever at Libero sin lekker veldig fort. Derimot har jeg aldri opplevd det med Pampers. Eller du bruker kanskje tøy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 4. desember 2009 #2348 Del Skrevet 4. desember 2009 Vi har kjøpt en bok i julegave til lillesnuppa vi, Astrid Lindgrens julehistorier. Tenkte å skrive en hilsen i den, som et minne om den første julen. Og så håper vi å starte en tradisjon med å lese for henne fra den boka hver jul i resten av barndommen hennes. Den idéen likte jeg!! Lurer på om jeg må kopiere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 4. desember 2009 #2349 Del Skrevet 4. desember 2009 Hvilken bleie bruker du Soon? JEg opplever at Libero sin lekker veldig fort. Derimot har jeg aldri opplevd det med Pampers. Eller du bruker kanskje tøy? Bruker libero, men har ikke opplved det sånn med de andre størrelsene... Men kan jo selvfølgelig prøve Pampers sin og så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 4. desember 2009 #2350 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg bruker vanligvis Pampers, men prøvde en pakke med Libero. Da tisset hun plutselig gjennom titt og ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 4. desember 2009 #2351 Del Skrevet 4. desember 2009 Vi bruker også Pampers, for jeg opplevde Libero som tykke og klumpete, og for store rundt lårene. Nå bruker vi str. 3, tror jeg, men det er vel bare et tidsspørsmål før vi må bytte. Her lekker bleiene aldri tiss, men det hender at de lekker litt bæsj på ryggen. Det virker å komme under skikkelig høytrykk. Jeg har kjøpt Den lille larven Aldrimett til snuppa i "julegave". Det blir nok noen andre ting også, kjenner jeg meg selv rett, selv om fornuften sier at det ikke er noen vits. Skwish-ranglen kjøpte jeg på Ebay for ca 140 kroner inkludert porto, men hun er bare måtelig interessert i leker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. desember 2009 #2352 Del Skrevet 4. desember 2009 Her er den store fordelen med tøy. Han tisser IKKE gjennom på natta, og huden han er nydelig fin om morgenen. Som om han ikke har hatt bleie på i det hele tatt. G er en stortisser av dimensjoner! Takk og lov for bambus! Plastbleier (på natt)? Nei, det avskrev jeg lenge før jeg ble gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 4. desember 2009 #2353 Del Skrevet 4. desember 2009 Her er den store fordelen med tøy. Han tisser IKKE gjennom på natta, og huden han er nydelig fin om morgenen. Som om han ikke har hatt bleie på i det hele tatt. G er en stortisser av dimensjoner! Takk og lov for bambus! Plastbleier (på natt)? Nei, det avskrev jeg lenge før jeg ble gravid. Vi bruker også tøy på natta, men nå sliter vi med å finne noe som holder tett. Er som regel vått gjennom om jeg ikke skifter i 04-tiden. Men det er det med engangsbleier også, så det er ikke så stor forskjell. Har bestilt litt nytt fra bleieboden nå, så får håpe vi finner en løsning som funker bedre. Jeg har ingen problemer med at folk bruker engangs, det får være opp til den enkelte å avgjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 4. desember 2009 #2354 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg eksperimenterer med å prøve å lære frøkna å sovne andre steder enn bare i vogna. Naboen holder nemlig på med sirkelsag utenfor huset, og det bråker noe helt infernalsk. Normalt sett sover hun en tretimerslur på morgen/formiddag, men i dag ble hun vekket etter halve tiden. Nå ligger hun på et pelspledd i sofaen ved siden av meg, med bamsen i armen, og jeg tror hun har sovnet. Hun pratet og styrte noe helt vanvittig først, men virket blid og fornøyd. Kanskje det er begynnelsen på litt mindre slitsomme dager? Jeg skulle gjerne brukt litt tøybleier, men vi har dårlig tørkekapasitet, og mannen er ikke med, så da har jeg foreløpig latt være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. desember 2009 #2355 Del Skrevet 4. desember 2009 Lommebleier tørker fort, honesty. Ellers er det jo noen som tromler bleiene sine da. Mannen var kjempeskeptisk han og, men nå digger han bleiene våre. Blowers daughter: Har du prøvd Muksut formsydd eller GNST? Vår stortisser har nett begynt med Muksut, og de har vært gull! Vet også at mange er fornøyd med GNST. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 4. desember 2009 #2356 Del Skrevet 4. desember 2009 Men så er det en jungel av bleier, og jeg får blokkeringer bare ved tanken å måtte velge. Jeg vurderer å kjøpe noen Bum Genius lommebleier som jeg kan teste ut på henne når sovingen har gått seg litt til, og energien min er litt mer jevnt tilstede, for jeg er veldig nysgjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. desember 2009 #2357 Del Skrevet 4. desember 2009 Hvis du vil kjøpe one-size kan jeg anbefale blueberry. Både bamboo(kan kjøpes på bleieboden) og vanlig minky (kjøpes på nett fra utlandet). Jeg er også blitt veldig glad i Muksut og Fuzzi. BG brukte vi frem til nå. Da som aio med lomme. Det var mannens favoritt. Eneste kjipe med både BG og fuzzi er at de kun har mikrofiberinnlegg. Det går greit når de er små, men jeg foretrekker bambus og hamp selv da. Muksut kommer uten innlegg, så der stapper jeg i av det rikholdige lageret jeg har fra før. Jeg har kjøpt mye brukt, og er råfornøyd med de. --------------------------------------------------------------- Ellers jenter....jeg skal ut med venninner i kveld. For aller første gang, så da tenkte jeg å ta ett glass vin, eller en liten drink. Hvordan blir det da med pumping? Jeg pumper før jeg går. Må jeg pumpe meg, og kaste neste ladnng? *grønn på dette* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 4. desember 2009 #2358 Del Skrevet 4. desember 2009 Du trenger ikke pumpe og kaste, for promillen i melken minker i samme tempo som i blodet ditt, og når du er klar for amming igjen, er melken også klar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. desember 2009 #2359 Del Skrevet 4. desember 2009 Thænk ju! Han vil nok ikke ha mat fra pupp før rundt 8 i morgen tidlig, så da er jeg klar. Er bare snakk om en drink/ett glass vin. Det er faktisk langt over ett år siden jeg sist rørte alkohol. (Sett bort fra en sup med cider på 0,7%. Teknisk sett alkofritt. ) Jeg gleder meg til tapas med jentene! Forøvrig klør nok G som besatt munnen for tida. Han gnager på hendene, skjærer grimaser, og i dag puttet han hånda så langt inn for å gnage, at han kastet opp halve frokosten sin. Han har vært mer sutrete enn vanlig og. I går måtte jeg virkelig samle opp styrke og tålamod med en liten som ikke var i form. Så vi stakk til byn og besøkte pepperkakebyen. Det var stas. Mørkt rom med tindrende lys fra en stor, flott by av pepperkake. Leggingen måtte tas ikke mindre enn 4 ganger. Til slutt sovnet han på magen min. Jeg la han i senga si da. Han sov veldig urolig. Tror den tannveksten plager han veldig, stakkar. Mannen skal kjøpe med Dentinox i dag. Håper det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 4. desember 2009 #2360 Del Skrevet 4. desember 2009 Forøvrig klør nok G som besatt munnen for tida. Han gnager på hendene, skjærer grimaser, og i dag puttet han hånda så langt inn for å gnage, at han kastet opp halve frokosten sin. Han har vært mer sutrete enn vanlig og. I går måtte jeg virkelig samle opp styrke og tålamod med en liten som ikke var i form. Så vi stakk til byn og besøkte pepperkakebyen. Det var stas. Mørkt rom med tindrende lys fra en stor, flott by av pepperkake. Leggingen måtte tas ikke mindre enn 4 ganger. Til slutt sovnet han på magen min. Jeg la han i senga si da. Han sov veldig urolig. Tror den tannveksten plager han veldig, stakkar. Mannen skal kjøpe med Dentinox i dag. Håper det hjelper. E har styra med kløing i munnen i godt og vel en måned nå, kjøpt dentinox, men syns ikke det virker som det hjelper nevneverdig. Han gnager på hendene sine og putter di også så langt inn at han gulper/kaster opp innimellom. Stakkars små, sikkert forferdelig ekkelt å klø sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå