Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her har vi i det siste hatt sex hver kveld, så det går bra. Det er ikke alltid vi fullfører da, for jeg blir helt satt ut hvis vesla lager en lyd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor store var deres unger til 3-mnd kontroll?

E var 5220g og 58cm. Men vokst veldig mye nå de siste to ukene pga mme.

Ang sex, så er mannen min som din, Soon, veldig ivrig på sex. Jeg er vel ikke fullt så ivrig, vil helst sove når ungene endelig sover. Men vi har vel sex (samleie) 1-3 ganger i uka. Oralsex og sånn enda oftere. Så jeg tror ikke han har noe å klage på...

Leste i Foreldre og barn om temaet; og gjennomsnittlig har visst foreldre med barn under 4 år sex 2-3 ganger i mnd :)

Blir litt kosing/oralsex utenom samleiene her også da... ;)

Sex? Hva er det? Det har vi ikke hatt siden jeg var rundt 16-18 uker på vei! Nå er jeg jo så trang etter syinga, at ingenting slipper inn! :frustretr:

I tillegg er jeg jo trøtt og sliten. Har vel hatt oralsex 1 gang på snart 4 mnd. Han vil, jeg vil, men får ikke til. Det går nok mot at jeg må snittes opp igjen og sys på nytt. :forvirret:

Huff, ingen endring altså?

Husker jo dere skulle tøye og greier, men sikkert ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi i det siste hatt sex hver kveld, så det går bra. Det er ikke alltid vi fullfører da, for jeg blir helt satt ut hvis vesla lager en lyd :fnise:

Dere har hatt flaks på det meste skjønner jeg ;)

Det er jo kjempebra!!! :klem:

---

E har vært skikkelig trøtt og sovet mye idag - først sov han 1 time 15 minutter, var våken en time og så sov han 1 time og 15 minutter igjen.

Så var han våken i 20 minutter, sov i 40, våken i 10 og nå har han sovet i 10 minutter igjen... :sove::tommelsmil:

Faktisk bare spist min melk i dag, fra flaske og pupp - ikke styra en eneste gang ved puppen...

Merkelig denne lille skatten min :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøyinga er frustrerende, for går det noen dager uten, så strammer det seg opp igjen. Tror det er arrvevet som gjør det, mannen har samme problem med huden sin i et område han har arr, så jeg tenker å ringe legen i morgen. Jeg orker ikke tøye og dra til ingen nytte. Jeg gidder jo ikke tøye resten av livet, og ikke kan jeg ha kortison der nede heller. *grøss* Tror hvertfall ikke kortison i underlivet er lurt.

Imli: G var 5850 og 60,5 ved tre-månederskontrollen. Takket være tillegg, og ikke de småskvettene puppene mine gir han. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 3 månederskontroll i dag. Da var vesla 63 cm og 6655 gram.

Fulgte sine egne kurver kjempebra, og lå på den tjukke streken på forholdet mellom vekt og lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på 3-mnd kontroll, og minibebisen er 7,2 kg og 64,5 cm lang. 42 cm rundt hodet. Stor baby altså, men på kurven med vekt forhold til lengde, ligger han perfekt midt på skalaen.

Hvor store var deres unger til 3-mnd kontroll?

Vesla var vokst seg fra 3030 g og 49 cm til 6530 g og 59,5 cm på tremånederskontrolle. Hodet husker jeg ikke, men hun lå litt under på kurven med hode, men det hadde vi regnet med for alle andre i slekta har minihoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3 mnd kontrollen var L 4700 tror jeg, og 60 lang. Han ligger nesten nederst på kurven da, så det er en liten, men relativt lang gutt :)

Ingen i familien vår er spesielt høye, med unntak av de på pappaen min sin side. Hadde jo håpt han fikk litt høyde på seg. I dag på 5-mnd kontrollen var han 6305 og 65,5 lang :)

Nå etter jeg har slutta med skjoldet går han mer opp enn før, så det tyder på at han ikke fikk i seg like mye som før, og det bekreftet helsesøster også. Han var kjempeflink til å ta sprøyte i dag, gråt nesten ikke engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å høre hvordan de små vokser rundt omkring :) Vaksinene gikk heldigvis ganske bra hos oss, det ble skriking selvsagt, men han roet seg fort og sovnet som et skudd etter å ha fått litt mat.

Jeg har prøvd en ny strategi på legging i det siste, og det virker som det fungerer faktisk. Lillegutt sovnet i senga si, helt av seg selv ikveld :overrasket: Han fikk mat og kos, så la jeg han bare ned, sang nattasang og koste litt med han, ga smokk og klut og så gikk jeg ut. Gikk litt inn og ut for å dytte smokk noen ganger, og plutselig hadde han sloknet :hoppe: Flinke gutten min :rødme: Håper denne trenden fortsetter, for den kan jeg like :nigo: Har hatt nok slitsomme kvelder med byssing og bæring på en overtrøtt, hylende og fortvilt liten gutt som egentlig bare vil sove men som ikke klarer å roe seg ned. Jinxer det garantert ved å fortelle om det da men :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å høre hvordan de små vokser rundt omkring :) Vaksinene gikk heldigvis ganske bra hos oss, det ble skriking selvsagt, men han roet seg fort og sovnet som et skudd etter å ha fått litt mat.

Jeg har prøvd en ny strategi på legging i det siste, og det virker som det fungerer faktisk. Lillegutt sovnet i senga si, helt av seg selv ikveld :overrasket: Han fikk mat og kos, så la jeg han bare ned, sang nattasang og koste litt med han, ga smokk og klut og så gikk jeg ut. Gikk litt inn og ut for å dytte smokk noen ganger, og plutselig hadde han sloknet :hoppe: Flinke gutten min :rødme: Håper denne trenden fortsetter, for den kan jeg like :nigo: Har hatt nok slitsomme kvelder med byssing og bæring på en overtrøtt, hylende og fortvilt liten gutt som egentlig bare vil sove men som ikke klarer å roe seg ned. Jinxer det garantert ved å fortelle om det da men :sjenert:

Vi oppdager nye måter å få han til å sovne på vi også...og så funker det ett par tre kvelder og så vil han ikke det lenger ;)

Men han har lbitt mye flinkere til å sove i allefall...sov 4 og en halv time på dagtid igår (med bare små oppvåkninger for mat, og så sovnet han igjen)...mellom 11 og 19 - så det var super deilig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3-mnd kontrollen var gutten 7460 gram og 63,5 cm.

Ellers så begynte han å snu seg fra rygg til mage i går. Andre veien (altså mage til rygg) har han jo klart lenge, så nå har han begynt å rulle. Han klarer ikke snu seg tilbake samme vei, så når han snur seg blir det rulling bortover. Og så sinna når han stopper i veggen i lekegrinda.. :ler:

Men mer å passe på når han begynner å bli så bevegelig. Ikke bare å legge han fra seg hvor som helst lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi oppdager nye måter å få han til å sovne på vi også...og så funker det ett par tre kvelder og så vil han ikke det lenger ;)

Men han har lbitt mye flinkere til å sove i allefall...sov 4 og en halv time på dagtid igår (med bare små oppvåkninger for mat, og så sovnet han igjen)...mellom 11 og 19 - så det var super deilig... :)

Så fint at han er blitt flinkere til å sove, det gjør nok godt både for mor og sønn :kose:

Aricept: Flinke gutten din som ruller :klappe: Det er nok en stund til det skjer her i huset, men plutselig en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at han er blitt flinkere til å sove, det gjør nok godt både for mor og sønn :kose:

Aricept: Flinke gutten din som ruller :klappe: Det er nok en stund til det skjer her i huset, men plutselig en dag ;)

Ja, det er veldig deilig med mer søvn, tror nok det er mme`n sin skyld!

Aricept: så gøy med rulling da...her snur han seg av og til bare fra mage til rygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Så morsomt med rulling Aricept! :)

Blir nok noen mnd til det blir sånne aktiviteter her! Men er ikke lenge for ho ruller fra rygg til mage tror jeg, ligger og vipper på siden..Mage til rygg er det antydning til, men så ligger ho ikke så mye på magen enda heller :)

Vi har forresten akkurat kjøpt leilighet! Jeg er så overrasket og glad for at vi fikk den! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, klar til å pakke og flytte med en gang jeg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med rulling Aricept! :)

Blir nok noen mnd til det blir sånne aktiviteter her! Men er ikke lenge for ho ruller fra rygg til mage tror jeg, ligger og vipper på siden..Mage til rygg er det antydning til, men så ligger ho ikke så mye på magen enda heller :)

Vi har forresten akkurat kjøpt leilighet! Jeg er så overrasket og glad for at vi fikk den! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, klar til å pakke og flytte med en gang jeg :hoppe:

Gratulerer med leilighet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg bestillt julegave til lillegutt :fnise:

En Manhattan Toy Skwish Classic - Molekylrangle, fra England.

Så får vi bare håpe den kommer til jul - selv om han sikkert ikke bryr seg det døyt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Skwish den heter altså? Snuppas favorittleke her, den første hun fattet noe særlig interesse for. Fikk den med da vi kjøpte brukt lekegrind på finn.no vi da. Kjempefin sak, lett å få tak i for små fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...