Gjest imli Skrevet 27. november 2009 #2261 Del Skrevet 27. november 2009 Her går det bare i pupp, og masse gulping Går nok rundt 5 gulpefiller pr dag her også. Og vaskemaskinen går... Jeg tror man mister melka rimelig fort når man bare pumper. Jeg tror det er få som greier å opprettholde produksjonen kun ved pumping. Jeg merka selv sist gang at jeg fikk mye mindre melk da jeg slutta å amme om natta. Og til slutt, da jeg bare ammet 1 gang pr dag, var det kjempelite melk, bare til kos egentlig. Og den forsvant med en gang jeg slutta å amme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. november 2009 #2262 Del Skrevet 27. november 2009 Forresten - lille S snudde seg fra mage til rygg i dag! Han lå på magen, og neste gang jeg kikket på ham, lå han på ryggen! Jammen er han tidlig ute :dåne: Han er jo ikke 3 mnd engang. Var sikkert ikke bevvisst rulling, men det beviser jo at han har god motorikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 27. november 2009 #2263 Del Skrevet 27. november 2009 Det er ikke så tidlig det vel? Vesla her gjorde det for første gang for 2-3 uker siden, og gjør det hele tiden. Er også flere i begge barselgruppene mine som har gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 27. november 2009 #2264 Del Skrevet 27. november 2009 Så sjeldent barna deres spiser Her har vi akkurat gått ned fra ca 10 måltider i døgnet til ca 8. Hun spiser til hun ikke vil ha mer alle gangene. Får først pupp og så MME til stort sett alle måltider, men er vi ute et sted med for mye spennede å følge med på vil hun ikke ha puppen så da blir det bare MME. Hun tar mellom 50 og 130 ml MME hver gang, veldig opp og ned hvor mye hun vil ha. Både mannen og jeg er mennesker som ikke pleier å gå etter klokka, det er derfor heller ikke naturlig for oss å prøve å styre matingen eller annet med vesla etter klokka. Vesla styrer når og hvor mye mat hun spiser helt selv. Selvfølgelig gjør hyppigheten og uforutsigbarheten at jeg alltid må ha med flaske og greier overalt hvor jeg går, men sånn får det bare være. Heldigvis finnes ferdigblandet MME på kartong, veldig kjekt på tur Da har jeg med meg en 0,3 l termos med kokvarmt vann, en liten plastboks med tett lokk, flaske og kartongen. Da er det bare å sette flaska i boksen og helle varmt vann rundt og så er det straks mat. Passer det ikke å tømme ut vannet så setter jeg på lokket og putter boksen i veska. Utrolig hva man får rutiner på etterhvert. I dag har vi vært og vaksinert oss, og snuppa holdt show for alle pensjonistene der. Smilte og tulla og pludra i en hel time. Hehe, sovna veldig fort i bilen etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. november 2009 #2265 Del Skrevet 28. november 2009 Oi, hørtes ut som en bra idè å koke opp alt vannet på morgenen - tror jeg skal gjøre det samme - ikke kult å begynne å koke vann og avkjøle når det ligger en utålmodig en og sutrer på leketeppet sitt Bare husk å at pulveret skal blandes ut i varmt vann, 70 grader, så du må fortsatt koke vann til hver gang, men ikke så mye. Kok vann som du blander pulveret i, og fyll opp kaldt, kokt vann. --- Vi synes gutten vår spiser ganske sjelden. Noen ganger fire ganger i døgnet, noen ganger seks ganger i døgnet. Han er tydeligvis en som spiser sjelden og mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. november 2009 #2266 Del Skrevet 28. november 2009 Det er ikke så tidlig det vel? Vesla her gjorde det for første gang for 2-3 uker siden, og gjør det hele tiden. Er også flere i begge barselgruppene mine som har gjort det. Jo - gjennomsnittlig skal de vel begynne å snu seg rundt 5 mnd. Mange gjør det ikke før 6 mnd heller. Men som sagt - da er det bevvisst snuing. Ingen av babyene våre eller de på barselgruppa di snur seg bevvisst ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. november 2009 #2267 Del Skrevet 28. november 2009 Her spiser ungen ofte og lite Jeg har ikke så mye melk for tida desverre. Er så rart, for til førstemann hadde jeg melk så det flomma over, denne gangen er det kjempelite Gjør jo ikke annet enn å amme, men får ikke noe særlig mer melk for det. Øker litt noen perioder, og så er det tilbake igjen. Ungen virker forholdsvis fornøyd da, men det hender han er vanskelig å legge om kvelden, rett og slett fordi han nok er mer sulten. Men når han ikke tar flaske så... Vi har i alle fall tenkt å kjøpe litt MME, og prøve mer med flaska, og så evnt begynne å gi tillegg på kvelden. Har ikke lyst, men hva gjør man ikke for kveldsfreden. Håper bare ikke det gjør at jeg må gi mer og mer tillegg og til slutt ikke ammer i det hele tatt. Men, men, er jo ikke sikkert han vil ha flaske en gang da. Har jo prøvd en del uten hell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 28. november 2009 #2268 Del Skrevet 28. november 2009 Jo - gjennomsnittlig skal de vel begynne å snu seg rundt 5 mnd. Mange gjør det ikke før 6 mnd heller. Men som sagt - da er det bevvisst snuing. Ingen av babyene våre eller de på barselgruppa di snur seg bevvisst ennå. Fra rygg til mage er det ikke før senere. Men mage til rygg er rundt 3 måneder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. november 2009 #2269 Del Skrevet 28. november 2009 Bare husk å at pulveret skal blandes ut i varmt vann, 70 grader, så du må fortsatt koke vann til hver gang, men ikke så mye. Kok vann som du blander pulveret i, og fyll opp kaldt, kokt vann. --- Vi synes gutten vår spiser ganske sjelden. Noen ganger fire ganger i døgnet, noen ganger seks ganger i døgnet. Han er tydeligvis en som spiser sjelden og mye. På vår NAN står det 40 grader, så det er nok litt forskjell. Søster varmer flaska i ei lita gryte med vann, og kjenner etter underveis når det er varmt nok. Tror heller ikke nutramigenen, som hun må bruke, trenger 70 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 28. november 2009 #2270 Del Skrevet 28. november 2009 Saeria: Det står ulikt på de forskjellige merkene. Men WHO anbefaler uansett å blande i vann som minst holder 70 grader. Derfor gjør vi det slik at vi koker opp en liten skvett med vann som var blander ut pulveret i, og så sper vi med kaldt, kokt vann fra kjøleskapet til passe drikketemp og riktig menge. Funker veldig bra egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. november 2009 #2271 Del Skrevet 28. november 2009 Skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. november 2009 #2272 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg følger anvisningen på nan pakken jeg - er ikke store mengden vann som skal til hver gang (150-200 ml), så det koker jo fort. Og så heller jeg det i flaska, og avkjøler i et kaldt kar til 40 grader og har i pulveret Er jo det som står der, og da regner jeg med det er greit - selv om WHO sier noe annet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 28. november 2009 #2273 Del Skrevet 28. november 2009 Soon: Kan du ikke ha i pulveret før vannet blir så kaldt da? Og ellers gjøre det på samme måte. Da får du jo fulgt WHOs råd om å blande ut i varmt nok vann for å minske sjansene for "skumle" bakterier i melka, og det er jo omtrent akkurat likt det du gjør nå. NAN blander seg like godt ut i helt nykokt vann også, er ikke vits i å vente til 70 grader, så lenge det er mer enn 70 grader. Og det er ingen fare for å ødelegge MME med for varmt vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 28. november 2009 #2274 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg holder på å bli smårar. Hun sover jo BARE i vogna på dagtid, og har en lang lur og et par kortere. Vel, nå har hun begynt å våkne enten etter en halvtime eller med en gang vi kommer inn i gata hvor vi bor, og alle forsøk på å roe henne da, er helt forgjeves. Det føles så bortkastet å gå tur i over en time, og så våkner hun med en gang. Og dessuten, en ny utvikling til: Puppen funker ikke lenger som sovemedisin. Så nå om kveldene må jeg først bære henne i bæretøy til hun blir trøtt, og så kan hun få pupp. Det skal ikke være enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. november 2009 #2275 Del Skrevet 28. november 2009 ungen sovnert skjelden ved puppen her også. litt rart, for førstemann gjorde alltid det, helt til han var 8-9 mnd... he he. denne er visst annerledes. han legges stort sett våken. noen ganger sovner han av seg selv, menn som regel må jeg sitte og stryke og kose til han sovner, og rugge på vogga da, når han sover der. hadde ikke giddet å bære i søvn... men nå er jo ikke jeg redd for litt gråt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. november 2009 #2276 Del Skrevet 28. november 2009 Soon: Kan du ikke ha i pulveret før vannet blir så kaldt da? Og ellers gjøre det på samme måte. Da får du jo fulgt WHOs råd om å blande ut i varmt nok vann for å minske sjansene for "skumle" bakterier i melka, og det er jo omtrent akkurat likt det du gjør nå. NAN blander seg like godt ut i helt nykokt vann også, er ikke vits i å vente til 70 grader, så lenge det er mer enn 70 grader. Og det er ingen fare for å ødelegge MME med for varmt vann. Jo, det er jo sikkert like greit det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 28. november 2009 #2277 Del Skrevet 28. november 2009 ungen sovnert skjelden ved puppen her også. litt rart, for førstemann gjorde alltid det, helt til han var 8-9 mnd... he he. denne er visst annerledes. han legges stort sett våken. noen ganger sovner han av seg selv, menn som regel må jeg sitte og stryke og kose til han sovner, og rugge på vogga da, når han sover der. hadde ikke giddet å bære i søvn... men nå er jo ikke jeg redd for litt gråt da. Jeg får som jeg har sagt fysisk vondt av skriking, og jenta virker å ha veldig behov for nærhet i tillegg. Da er det godt å ha bæretøy for å avlaste armene, men det er ikke alltid hun vil være der, heller. Egentlig tror jeg hun vil sitte i vippestolen og se på tv, eller bli holdt høyt oppe i luften og leke "fly". Jeg har begynt å legge henne mer fra meg på lekematten på gulvet så jeg ikke skal bli helsprø. Legging uten pupp har jeg bestemt at pappaen skal ta seg av, men det er ennå tre uker til han er hjemme igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. november 2009 #2278 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg får som jeg har sagt fysisk vondt av skriking, og jenta virker å ha veldig behov for nærhet i tillegg. Da er det godt å ha bæretøy for å avlaste armene, men det er ikke alltid hun vil være der, heller. Egentlig tror jeg hun vil sitte i vippestolen og se på tv, eller bli holdt høyt oppe i luften og leke "fly". Jeg har begynt å legge henne mer fra meg på lekematten på gulvet så jeg ikke skal bli helsprø. Legging uten pupp har jeg bestemt at pappaen skal ta seg av, men det er ennå tre uker til han er hjemme igjen. Mente ikke å kritisere altså, bare fortalte hvordan vi gjorde det. Dere vet hva som er best for dere. Synes du det er OK å bære i søvn, er det jo OK. Jeg synes ikke det er OK, så da gjør jeg ikke det Forresten - dere som har greie på MME: Jeg har aldri rørt en MME-pakke i mitt liv, men vi har tenkt å kjøpe for å trene mini til å drikke av flaske, og jeg har hverken nok melk eller tid til å pumpe ut morsmelk, så vi får trene med MME. Men hvilket merke skal jeg velge? Og så står det jo 1 og 2 og sånn på pakkene - hvilken er riktig for oss? :klø: Han er 3 mnd om en uke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 28. november 2009 #2279 Del Skrevet 28. november 2009 Men hvilket merke skal jeg velge? Og så står det jo 1 og 2 og sånn på pakkene - hvilken er riktig for oss? :klø: Han er 3 mnd om en uke... Da hadde jeg kjøpt Hipp ECO1, den kan brukes fra fødselen. De som er merket med 2 er fra fire måneder. Du kan jo selvfølgelig kjøpe NAN også, men de kommer jo i kjempedigre pakker og hvis dere bare skal prøve blir jo det litt mye kanskje. Det er to poser oppi pakka da, men en av dem er alikevel mer enn den ene i Hipp esken. Og en åpna pose holder jo ikke så lenge, Hipp sier tre uker etter åpning, NAN sier to uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. november 2009 #2280 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg begynte med NAN HA1 på apoteket, jeg. For å være på den sikre siden mtp. eventuelle reaksjoner. Mannen kjøpte siden NAN 1 ved en feiltakelse, men det gikk heldigvis greit, så da bruker vi den. Det er sant at den kommer i store pakker da. NAN HA1 kommer i liten pakke, men den koster litt da, siden den har de mest spaltede proteinene. Dog koster den ikke så mye i forhold til søster som må kjøpe Nutramigen uten resept frem til evt. allergi påvises. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå